Здравейте колеги от много време се канех да попитам за този мой проблем, но първо реших да пробвам да го отстраня сам и ако не успея тогава да пиша тук.
Та да обясня какъв е проблема. Колата е Пассат ЦЦ 2009 2.0 тди 140коня ръчка. Има твърде голям лаг, когато натисна газта. Например натискам газта на 3-та от 1400 оборота, набира мудно до към 2000-2300 оборота и изведнъж турбото се включва и те лепи за седалката.
Наскоро си взех VCDS и такъв инструмент за вакуум, за да пробвам маркучетата и клапаните. На VCDS няма никакви грешки.
Закачих вакуум инструмента за главния вакуум от колата, преди клапан N75 и беше супер.
След това закачих на изхода от клапан N75 към актуатора на турбото и пуснах тест на клапан N75 чрез VCDS и това което видях (можете да видите на клип 1) беше, че когато клапан N75 е включен пак си прави същия вакуум като на главния, само че нещо играе, както се вижда на клипа.
След това закачих и към актуатора на турбото, но се оказа че изобщо не изпуска вакуума и си се движи съвсем свободно.
Според вас може ли точно това мърдане на вакуума при клапан N75 да е моя проблем с закъснението или може да е от MAP сензора или от дебитомера? А възможно ли е и да е от този датчик върху актуатора на турбото, тъй като не знам какво точно прави той.
Снимка Актуатор
Вижте клиповете и кажете какво мислите. Първия клип е при запалена кола, втория при изгасена. Когато е изгасена и клапан N75 се включи вакуума му не трябва да пада, докато е включен, а той пада както се вижда на клип 2 .
Клип 1
Клип 2
Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
Колеги някой да има някаква идея?
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
Датчика върху актуатора показва на ECU каква е позицията на актуатора. Това помага за по-точно поддържане на желаното налягане.
Може да пробваш да направиш пътен тест и да гледаш зададеното и действителното налягане на турбината дали се разминават и с колко. Може да пробваш на място при средни обороти (1500-2000) да подаваш вакуум на актуатора и да гледаш сигнала от неговия сензор, както и да гледаш как и дали въобще се променя налягането на турбината. Има вероятност да има механично счупване в механизма за промяна на геометрията на турбината и тя да стои в едно и също положение. Също така е добре да провериш да нямаш спукан интеркулер или маркуч. Ако клапан N75 работи с PWM сигнал (тук не знам дали е така) тогава е напълно нормално да се виждат леки пулсации когато работи.
Може да пробваш да направиш пътен тест и да гледаш зададеното и действителното налягане на турбината дали се разминават и с колко. Може да пробваш на място при средни обороти (1500-2000) да подаваш вакуум на актуатора и да гледаш сигнала от неговия сензор, както и да гледаш как и дали въобще се променя налягането на турбината. Има вероятност да има механично счупване в механизма за промяна на геометрията на турбината и тя да стои в едно и също положение. Също така е добре да провериш да нямаш спукан интеркулер или маркуч. Ако клапан N75 работи с PWM сигнал (тук не знам дали е така) тогава е напълно нормално да се виждат леки пулсации когато работи.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
Благодаря колега, за съжеление все още не мога да гледам живите данни в движение, защото все още не мога да си намеря батерия за лаптопа , а иначе на място като гледам данните до 2500 оборота(на място не се форсира повече) желаното и актуалното налягане са почти еднакви.
А в кой канал трябва да влезна, за да видя сигнала на сензора на актуатора?
Системата съм я проверил, от никъде не изпуска, нито омаслява.
Другите неща които ме съмняват са дебитомера или МАР сензора
Незнам вече... другия вариант е да сменям едно по едно докато се оправи...
А в кой канал трябва да влезна, за да видя сигнала на сензора на актуатора?
Системата съм я проверил, от никъде не изпуска, нито омаслява.
Другите неща които ме съмняват са дебитомера или МАР сензора
Незнам вече... другия вариант е да сменям едно по едно докато се оправи...
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
Доколкото си спомням на по-новите коли когато ги закачиш с VCDS може да разцъкваш различните видове мониторинг докато попаднеш на това, което искаш. Имаше различни менюта с по 4 прозорчета и над всяко от тях пише какво има на него в момента. Аз за моята кола ползвам кракнат ODIS, при който менютата са съвсем различни (много по-неприятна и тежка програма). Дано някой друг колега, който чете темата да даде по-точен отговор.
За МАР сензора (mass air pressure) има някаква логика да е проблемен, като най-лесното е да се сложи нов. Ако той в някакъв момент лъже, че няма достатъчно налягане от турбината компютъра ще подава по-малко гориво. Може евентуално да се тества като към самия сензор се подава налягане, но НЕ повече от 2 бара и се гледа на външен манометър за да се сравняват с показанията на компютъра.
След като вече си намерил къде се гледа налягането на турбината пробвай да дадеш на двигателя 2000 оборота и в същия момент да движиш ръчно геометрията на турбината от крайно до крайно положение, гледайки какво става с налягането. Тогава ще може да чуеш и промяна в звука.
Друг вариант за тест е да блокираш ръчно геометрията на максимално затворено и да пробваш да караш (тук ще е добре някой да каже дали когато няма вакуум е напълно отворено или затворено, но и ти може да го установиш сам). В зависимост от това или ще и подадеш постоянен вакуум или ще я оставиш без вакуум. Тогава ще усетиш какво е закъснението на туброто и най-вероятно ще се появи грешка за прекомерно високо налягане (boost pressure too high). Ако нещата останат без промяна, то тогава ще може да обвиниш турбината.
Ако все пак успееш да направиш пътна проба с компютъра ще можеш да сравниш дали когато спреш да чувстваш турбо дупката и колата започне да ускорява виждаш рязко повишение на налягането.
За МАР сензора (mass air pressure) има някаква логика да е проблемен, като най-лесното е да се сложи нов. Ако той в някакъв момент лъже, че няма достатъчно налягане от турбината компютъра ще подава по-малко гориво. Може евентуално да се тества като към самия сензор се подава налягане, но НЕ повече от 2 бара и се гледа на външен манометър за да се сравняват с показанията на компютъра.
След като вече си намерил къде се гледа налягането на турбината пробвай да дадеш на двигателя 2000 оборота и в същия момент да движиш ръчно геометрията на турбината от крайно до крайно положение, гледайки какво става с налягането. Тогава ще може да чуеш и промяна в звука.
Друг вариант за тест е да блокираш ръчно геометрията на максимално затворено и да пробваш да караш (тук ще е добре някой да каже дали когато няма вакуум е напълно отворено или затворено, но и ти може да го установиш сам). В зависимост от това или ще и подадеш постоянен вакуум или ще я оставиш без вакуум. Тогава ще усетиш какво е закъснението на туброто и най-вероятно ще се появи грешка за прекомерно високо налягане (boost pressure too high). Ако нещата останат без промяна, то тогава ще може да обвиниш турбината.
Ако все пак успееш да направиш пътна проба с компютъра ще можеш да сравниш дали когато спреш да чувстваш турбо дупката и колата започне да ускорява виждаш рязко повишение на налягането.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
Благодаря колега. Ще намеря батерия на лаптопа и ще пробвам. А иначе като няма вакуум актуатора е в отворено положение и турбото не прави налягане.
Другото което сега се сетих, е че когато колата влезе в режим на регенерация на DPF-a, става съвсем друга. Почти никаква турбо дупка няма и имам чувството, че конете и се покачват поне с 20-30 Защото върти гуми(18-ки) само с газ, а като не е в такъв режим не може. До колкото можах да разбера по-време на режима пуска повече гориво, турбото надува повече и ЕГР клапана е затворен на 100%. Та мисълта ми е възможно ли е пък нещо ЕГР клапана да прави проблеми и да не затваря на 100%, когато не е в такъв режим? Въпреки, че с VCDS го пробвах, там има един тест да му пуснеш и си работеше и стойностите се променяха, ама знае ли се..
Другото което сега се сетих, е че когато колата влезе в режим на регенерация на DPF-a, става съвсем друга. Почти никаква турбо дупка няма и имам чувството, че конете и се покачват поне с 20-30 Защото върти гуми(18-ки) само с газ, а като не е в такъв режим не може. До колкото можах да разбера по-време на режима пуска повече гориво, турбото надува повече и ЕГР клапана е затворен на 100%. Та мисълта ми е възможно ли е пък нещо ЕГР клапана да прави проблеми и да не затваря на 100%, когато не е в такъв режим? Въпреки, че с VCDS го пробвах, там има един тест да му пуснеш и си работеше и стойностите се променяха, ама знае ли се..
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
Това за режима на регенерация е точно така и при мене (1.6TDI). Тогава се впръсква гориво в такт изпускане и то се запалва след изпускателните клапани, по този начин държи турбината "жива" и няма никаква турбо дупка. И да, EGR клапана тогава е затворен, за да има повече кислород, който да окисли саждите във филтъра. И на мене ми се иска колата да върви винаги така, ама не става.
При дефектен EGR има три механизма, по които компютъра да разбере, че нещо не е наред: сензор за позиция на клапата, дебитомер (намален приток на свеж въздух) и ламбда сонда (повишени нива на кислород). След като нямаш записани грешки, най-вероятно не е EGR.
Разкажи от кога започна колата да прави така, или си го е правила винаги? Ако си карал друга кола с друг софтуер и друг двигател е възможно разликата, която сега усещаш да ти прилича на проблем
При дефектен EGR има три механизма, по които компютъра да разбере, че нещо не е наред: сензор за позиция на клапата, дебитомер (намален приток на свеж въздух) и ламбда сонда (повишени нива на кислород). След като нямаш записани грешки, най-вероятно не е EGR.
Разкажи от кога започна колата да прави така, или си го е правила винаги? Ако си карал друга кола с друг софтуер и друг двигател е възможно разликата, която сега усещаш да ти прилича на проблем
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
Добре значи изключваме ЕГР. А иначе колата си прави така още от както я купих декември месец. Интересното обаче е, че се подобри с времето, а не съм правил ремонти. В началото турбо дупката беше огромна и с времето намаляше. Сега в сравнение с началото турбо дупката е много по-малка, но все още я има. От какво ли може така да се самоуправя не знам. Да я покарам още 5 месеца така и може и нацяло да изчезне
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
На 4 ти канал какво показва? При смяна на ремъка може да е отишла малко на закъснение и ефекта е подобен - замисля се, усеща се доста при изпреварване.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
И аз се замислих за това колега, но ме съмнява тъй като колата е на 150 000км и съм почти сигурен, че все още е с оригиналния ангренаж. А иначе за конкретните стойности не се сещам, но си спомням че когато видях стойностите на 4ти канал, и оставих мишката върху всяка секция(и показача нормите от колко до колко е нормалното) и данните от моето бяха в нормите. За всеки случай тия дни ще видя като ми остане малко време да проверя пак.
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
Здравей, намерили някакво решение на проблема, че и при мен отскоро е така. Голф 6 1.0tdi 140.
Благодаря.
Благодаря.
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
Здрасти колега, за съжеление още не съм открил проблема, обаче интересното е че на моменти не го прави това закъснение. За сега карам така не ми е останало време и пари да се занимавам с нея. Най-вероятно ще пробвам първо с клапан N75 после с датчик за налягането и накрая с дебитомер, нещо от тези 3те се ебава, работи, но дава неправилни данни и затова се получава забавяне и в същото време не записва грешки...
- borri
- Мнения: 437
- Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
- Автомобил: VW PASSAT CC
- Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
- Местоположение: Червен бряг
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
лесно се проверяват
за първия просто махни буксата на дебитомера и виж как е
за втория той прави повече мизерии намирасе по смукателния колектор само малко да е зацапан и става така
- GolfHighL
- Мнения: 206
- Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
- Автомобил: Volkswagen Passat CC
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
Ами гледах ги с VCDS и изглеждат наред(въпреки, че не знам какви точно трябва да са стойностите), но само на място тъй като нямам батерия на лаптопа, за да го пробвам и в движение . Иначе дебитомера го чистих, нямаше разлика. А МАР сензора го знам къде е ама е заврян на много много гадно място и доста трудно би се свалил.
А за дебитомера казваш като го изключа и покарам така дали ще даде разлика, ако е развален?
Иначе тия дни се зачудих дали да не ида в VW сервиза и да направят една диагностика и да прегледат живите данни, би трябвало да хванат от къде е проблема? А някой знае ли кви пари взимат горе долу за тази услуга?
А за дебитомера казваш като го изключа и покарам така дали ще даде разлика, ако е развален?
Иначе тия дни се зачудих дали да не ида в VW сервиза и да направят една диагностика и да прегледат живите данни, би трябвало да хванат от къде е проблема? А някой знае ли кви пари взимат горе долу за тази услуга?
- borri
- Мнения: 437
- Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
- Автомобил: VW PASSAT CC
- Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
- Местоположение: Червен бряг
Re: Passat CC 2009 2.0 тди 140к.с. Въпрос за проблем със закъснение на турбото
Не просто свали мап сензора и го почисти
И ще видиш разликата
И ще видиш разликата
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 155 госта