Здравейте, колеги!
От около седмица имам следният проблем с колата. При първо палене (на студено) мотора вдига 1000об/мин. Установих, че в това време напрежението в инсталацията е под 12 V. Като поработи няколко минути напрежението се вдига до нормалното и след рестартиране на мотора си държи 14 -14.5V.
Изключих проблем с разреден акумулатор, като го заредих напълно и при сутрешното палене пак направи 1000об/мин и напрежението беше под 12V. Явно проблема е в генератора. Наскоро го обслужвах. Сменях лагери, колектор и четки. Реле регулатора е оригиналния.
Проблема, до колкото съм забрлязал, се проявява само на студено (сутрин при първо палене, при температури под 15℃). Докато са повишени оборотите не свети лампата на таблото.
От какво може да е?
Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
Виж температурния датчик.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
Кой от всичките?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
На Лексус дизелов брахме същите ядове, по алтернатора се смени всичко без промяна.
Човека вече просто не влиза в менюто с волтовете и се вози.
Човека вече просто не влиза в менюто с волтовете и се вози.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
Бояне, това е кола от миналия век. Няма менюта. Напрежението го отчитам с волтметър.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
http://download.idkfa.cz/f/g/3984%20Galaxy.pdf.pdf
на 8-ма диаграма е алтернатора под номер 162, на 11-та диаграма крак 39 долу от ЕКУ за дизел мениджмънт идва разрешаващ сигнал за зареждане.
Да пукна ако знам как се формова тоя сигнал.
на 8-ма диаграма е алтернатора под номер 162, на 11-та диаграма крак 39 долу от ЕКУ за дизел мениджмънт идва разрешаващ сигнал за зареждане.
Да пукна ако знам как се формова тоя сигнал.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
Няма чврвено черна жица на моя генератор (Ro/Sw) дето отива на въпросния мениджмънт от диаграма 11. При мен е само една синя жичка и дебелият чер кабел до акумулатора.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
goppa написа:Кой от всичките?
Нямах време, та съм го написал лошо...
Логиката ми е елементарна - вдигане на обороти на студен мотор, става при доста ниски температури. Щом го прави сега, може датчика(на мотора, за температурата на антифриза) да лъже компа, че температурата е доста по-ниска от реалната. Компа включва и подгревните свещи, и даже ги държи включени на по-ниска мощност известно време след запалването, при определени условия(едно от които ниска температура).
Отделно ако имаш подгрев на антифриза със свещи, може би го включва и него, или ако имаш печка. Така се дърпа доста ток, и при не баш изправен алтернатор, почва да не стига... Т.е. това не изключва проблем и в самия алтернатор.
Също така може да има проблем с някоя от тези системи, които се включват при по-ниска температура, и консумацията да е много над нормалната...
Само предположения, но като го включиш с VCDS точно когато го прави проблема ще можеш да ги провериш и тия неща.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
Ок. Утре ще паля с включен лапоп. Да видя показанията за температура на антифтиза. Въпреки, че колата няма електрически подгрев на антифриза, и печката не беше задействана предните дни. И тези консуматори не могат да повлияят на напрежението.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
Запалителните свещи обаче могат да повлияят доста сериозно, закачи една лампичка за тях да видиш дали не работят докато е ниско напрежението.
Къде ги мериш тези ,,под 12 волта,, мерил ли си на клемите на самия алтернатор колко волта излизат?
Къде ги мериш тези ,,под 12 волта,, мерил ли си на клемите на самия алтернатор колко волта излизат?
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
Пробвай, след като запалиш да я изфорсираш леко да мине 2000 обората и провери дали зарежда!
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
Тази сутрин запалих с включен vcds. Температурата на вън беше 17℃, за температурана антифриза показваше 22℃. Напрежението не падна (показеаше 14.2V във vcds). И оборотире си останаха нормални. Показваше и че не работят свещите.
Изключих температурния датчик, за да накарам свещите да греят. И след запалването напрежението беше 12,1V и мотора вдигна оборотите на 1000.
Явно имам кофти връзка по веригата на възбуждането и генератора не дава необходимият ток. Ще го свалям и ще повтарям спойките на четките и колектора.
Изключих температурния датчик, за да накарам свещите да греят. И след запалването напрежението беше 12,1V и мотора вдигна оборотите на 1000.
Явно имам кофти връзка по веригата на възбуждането и генератора не дава необходимият ток. Ще го свалям и ще повтарям спойките на четките и колектора.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
Ако спойките са ок, свали цялото реле и го занеси във Франсизкуп да го закачат на тестер, трябва да имат във В. Търново. Да го тестват и под товар! Аз останах с впечатление, че си сменил цялото реле тогава.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
Смених го. Но като отварях алтернатора втирият път, едната четка на новото се откъсна и хвръкна без дори да го докосвам. За това реших да сменя четките на оригиналното реле.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Sharan 7m 1.9 TDI AFN 1997г. Проблем с алтернатор.
Аз много се съмнявам, че 1000 оборота са достатъчни за да може алтернатора да поддържа 14 волта при включени свещи.
Струва ми се, че алтернаторът си е бил в пълна изправност, преди да започнеш да го ремонтираш.
Струва ми се, че алтернаторът си е бил в пълна изправност, преди да започнеш да го ремонтираш.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 152 госта