Парктроника отказа, само пищи и мига копчето.
Прочетох го с Вагком
(1 Fault Found:
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
29-00 - Short to Ground)
Това излезе, къде се намира бушона за парктроника, днес се мъчих да проверя, но не намерих изгорял предпазител.
Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника -грешка 01549- Решено
- ZEDYCUS
- Мнения: 326
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника -грешка 01549- Решено
Последна промяна от ZEDYCUS на Чет 17 окт 2019 22:25, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника
Я първо провери светят ли ти светлините за заден ход.
И какво напрежение отива до тях.
На предходната модификация (до 2000г) е монтирана фордовска кутия и там датчика за задна е такава измишльотинааа...
2 пъти го глася - все още напрежението, което стига до лампите е едва 8-9V. Явно и играе, защото китайското парктрониче, дето съм монтирал много 'весело' мени трелите (пищенето)
И какво напрежение отива до тях.
На предходната модификация (до 2000г) е монтирана фордовска кутия и там датчика за задна е такава измишльотинааа...
2 пъти го глася - все още напрежението, което стига до лампите е едва 8-9V. Явно и играе, защото китайското парктрониче, дето съм монтирал много 'весело' мени трелите (пищенето)
- ZEDYCUS
- Мнения: 326
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника
Това се сетих да проверя още днес, светят и двете задни светлини.(ще замеря само волтажа, утре ) Това щото преди 2 години като ми се прецака датчика за задна и парктроника въобще нито пискаше нито индикираше нещо. А го хванах лесно щото паркирам в подземен паркинг и като не свети не виждам.
Датчика го ремонтирах, оказа се зацапан контакт( разкапсуловах го и залепих наново след това с епоксидна смола) Пазя го за резерва.
Одеве се сетих, че преди 3 хил. км правих диагностика и излезе грешка на преден десен вътрешен датчик, която тогава се изтри и забравих в последствие, та ще пробвам първо да сменя него.
Датчика го ремонтирах, оказа се зацапан контакт( разкапсуловах го и залепих наново след това с епоксидна смола) Пазя го за резерва.
Одеве се сетих, че преди 3 хил. км правих диагностика и излезе грешка на преден десен вътрешен датчик, която тогава се изтри и забравих в последствие, та ще пробвам първо да сменя него.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника
Смени си предния сензор. Прозвъни кабелите за скъсване (играчка е ). Едва ли е бушона но ето ти го.
- Прикачени файлове
-
- 20191015_053242.jpg (46.87 KиБ) Видяна 3072 пъти
- miro_toyaga
- Мнения: 604
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 22:23
- Автомобил: Sharan 18t 20v 2008 automat
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника
ZEDYCUS написа:Парктроника отказа, само пищи и мига копчето.
Прочетох го с Вагком
(1 Fault Found:
01549 - Supply Voltage for Parking-Aid Sensor
29-00 - Short to Ground)
Това излезе, къде се намира бушона за парктроника, днес се мъчих да проверя, но не намерих изгорял предпазител.
прегледай си кабелите имат навика да загниват
- ZEDYCUS
- Мнения: 326
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника
Мерси за номера на бушона и за насоките, докато е топло ще се пробвам да го преборя проблема.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника
radotom написа:На предходната модификация (до 2000г) е монтирана фордовска кутия и там датчика за задна е такава измишльотинааа...
2 пъти го глася - все още напрежението, което стига до лампите е едва 8-9V. Явно и играе, защото китайското парктрониче, дето съм монтирал много 'весело' мени трелите (пищенето)
Имаш нагар на контактите на датчика. И аз съм с китаец, но няма промяна в пищенето.
- ZEDYCUS
- Мнения: 326
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника -грешка 01549- Решено
Днес се зарових в проблема. Благодаря за насоките.
Първо проверих бушона -здрав е. Повторно проверих датчика за задна светлина, работи. Напрежението е нормално- 11,90 мерих на контакт .
После реших да почна прозвъняването на кабела взадната броня, че е по лесен достъпа. Откачих буксата на кабела свързващ 4 те задни датчици, закачена е отвътре на бронята. Разкачих и четирите датчика.
Буксата е с 6 пина-( кабела) кафяв и червен захранващи - маса и плюс 12 волта и 4 сигнални кабела - жълт, син, зелен и сив. На датчиците буксата е с три Пина, плюс, маса и средния сигнален. На всички датчици плюса и масата са паралелни, само сигналните кабели за самостоятелни от всеки датчик. Прозвъних го и нямаше скъсан или зацапан контакт.
Премерих и дали идва захранване на женската букса при включен парктроник, за която се включва задния кабел, 12 волта си имаше.
После свързах задния кабел с буксата идваща от модула и започнах да закачам датчиците един по един и да меря напрежението на следващата празна букса. Още на закачането на първия краен десен датчик - волтажа показа 1,2 волта. Откачих го, закачих другите три и премерих отново напрежението - 12 волта . Премерих и на предната броня всички букси при разкачен един датчик показа 12 волта. Смених този при който напрежението падаше на 1,2 волта със здрав резервен и веднага системата проработи.
Излиза, че този датчик здраво е окъсил и е свалял напрежението на 1,2 волта. Интересното е защо не го показваше конкретно диагностиката, досега винаги е посочвала кой точно датчик не работи.
Установих, че системата индикира с един от двата зумера от пред или отзад е проблема с някой от датчиците, като сложих окъсилия датчик от пред, постоянния сигнал беше от предния зумер под седалката, иначе преди това пискаше задния.
Изчистих грешките с вагкома (дето откачах под напрежение датчици, всички бяха запаметили грешка) и
парктроника работи идеално. ни
Първо проверих бушона -здрав е. Повторно проверих датчика за задна светлина, работи. Напрежението е нормално- 11,90 мерих на контакт .
После реших да почна прозвъняването на кабела взадната броня, че е по лесен достъпа. Откачих буксата на кабела свързващ 4 те задни датчици, закачена е отвътре на бронята. Разкачих и четирите датчика.
Буксата е с 6 пина-( кабела) кафяв и червен захранващи - маса и плюс 12 волта и 4 сигнални кабела - жълт, син, зелен и сив. На датчиците буксата е с три Пина, плюс, маса и средния сигнален. На всички датчици плюса и масата са паралелни, само сигналните кабели за самостоятелни от всеки датчик. Прозвъних го и нямаше скъсан или зацапан контакт.
Премерих и дали идва захранване на женската букса при включен парктроник, за която се включва задния кабел, 12 волта си имаше.
После свързах задния кабел с буксата идваща от модула и започнах да закачам датчиците един по един и да меря напрежението на следващата празна букса. Още на закачането на първия краен десен датчик - волтажа показа 1,2 волта. Откачих го, закачих другите три и премерих отново напрежението - 12 волта . Премерих и на предната броня всички букси при разкачен един датчик показа 12 волта. Смених този при който напрежението падаше на 1,2 волта със здрав резервен и веднага системата проработи.
Излиза, че този датчик здраво е окъсил и е свалял напрежението на 1,2 волта. Интересното е защо не го показваше конкретно диагностиката, досега винаги е посочвала кой точно датчик не работи.
Установих, че системата индикира с един от двата зумера от пред или отзад е проблема с някой от датчиците, като сложих окъсилия датчик от пред, постоянния сигнал беше от предния зумер под седалката, иначе преди това пискаше задния.
Изчистих грешките с вагкома (дето откачах под напрежение датчици, всички бяха запаметили грешка) и
парктроника работи идеално. ни
Re: Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника -грешка 01549- Решено
За да не отварям нова тема да попитам тук за парктроника на Пасат Б5,5.
Моят откак съм купил колата писка непрекъснато, скоро един приятел тества и ми каза,че от средните десният е заминал. Има ли вероятност да се е окислил куплунга и затова да писка? Искам да го разкача и почистя,но няма много място там.
Моят откак съм купил колата писка непрекъснато, скоро един приятел тества и ми каза,че от средните десният е заминал. Има ли вероятност да се е окислил куплунга и затова да писка? Искам да го разкача и почистя,но няма много място там.
- ZEDYCUS
- Мнения: 326
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника -грешка 01549- Решено
От моя опит досега, датчика или работи или не. Има шанс вътре в него да е прекъснат един от двата кабела , ма си голяма игра да се запои. Един датчик така преди време възстанових, но беше механично строшен на две.
Не вярвам да е окислила, щото вътре в буксата си има гумено уплътнение, просто го смени с друг. Но не пречи да провериш.
Нови китайски датчици досега взимах два и двата изкараха много малко, накрая купих втора употреба 4 оригинални и като спре да работи някой просто сменям проблемния, ма тоя път ме изненада системата, не показа кой е виновника.
Не вярвам да е окислила, щото вътре в буксата си има гумено уплътнение, просто го смени с друг. Но не пречи да провериш.
Нови китайски датчици досега взимах два и двата изкараха много малко, накрая купих втора употреба 4 оригинални и като спре да работи някой просто сменям проблемния, ма тоя път ме изненада системата, не показа кой е виновника.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника -грешка 01549- Решено
Браво колега . Така се оправят нещата , без ръчканье ни става.
Достъпа до буксите на предната броня е само като се свали , но лесно се сваля. Аз за 2 год съм заменил 2 броя на старо. Кво им става на тия датчици незнам.
Достъпа до буксите на предната броня е само като се свали , но лесно се сваля. Аз за 2 год съм заменил 2 броя на старо. Кво им става на тия датчици незнам.
- ZEDYCUS
- Мнения: 326
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Sharan 7M 2001 AUY- проблем с парктроника -грешка 01549- Решено
Нямаше да свалям предната броня, а само левия подкалник, там е буксата. То май можеше да се стигне до нея и ако се свали левия фар. Последно като сменях крушка на късата май я бях мярнал. За фаровете пък се наложи да си правя 30см отверка с торкс 25, иначе няма стигане на двата долни болта.
Датчиците отпред на бронята сравнително лесно се откачат заедно с лайстните, само на дясната крайния датчик е с много къс кабел и не може да се дръпне напред, Но като се свали халогена може да се стигне до държача на датчика и да се откачи. Поне 4 датчика смених за 3 години.
На тая кола всичко навряно в кучи гъз.
Датчиците отпред на бронята сравнително лесно се откачат заедно с лайстните, само на дясната крайния датчик е с много къс кабел и не може да се дръпне напред, Но като се свали халогена може да се стигне до държача на датчика и да се откачи. Поне 4 датчика смених за 3 години.
На тая кола всичко навряно в кучи гъз.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта