Толедо 1,6 AKL. ГИ СТАГ 200 - Игриви обороти на празен ход.
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Толедо 1,6 AKL. ГИ СТАГ 200 - Игриви обороти на празен ход.
Здравейте,
Корицата е Толедо, 1,6 акл-мотор. ГИ СТАГ 200. След като започна да ми отмалява в движение и да играе оборотите на газ на място, я диагностицираха с тръгнала ламбда сонда. След смяната се оправи проблема с отмаляването, а другия с оборотите си остана. При това не играят всеки път като я изключа от скорост, а да кажем веднъж на 10-20 пъти. Вчера я гледам на лаптопа, на газ супер богата сместа, на бензин супер бедна. Днес я карах само на бензин, после я настроих по бензиновата крива - не мръдват оборотите на ПХ и на газ и бензин. Покарах още 5 километра и хоп пак играят като преди.
Какъв може да е проблема?
Корицата е Толедо, 1,6 акл-мотор. ГИ СТАГ 200. След като започна да ми отмалява в движение и да играе оборотите на газ на място, я диагностицираха с тръгнала ламбда сонда. След смяната се оправи проблема с отмаляването, а другия с оборотите си остана. При това не играят всеки път като я изключа от скорост, а да кажем веднъж на 10-20 пъти. Вчера я гледам на лаптопа, на газ супер богата сместа, на бензин супер бедна. Днес я карах само на бензин, после я настроих по бензиновата крива - не мръдват оборотите на ПХ и на газ и бензин. Покарах още 5 километра и хоп пак играят като преди.
Какъв може да е проблема?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Игриви обороти на празен ход.
bilbotorbins написа:Здравейте,
Корицата е Толедо, 1,6 акл-мотор.
Напразно си сменил сонда. набива грешка за сонда като се бъзика сместта и оборотите.
проблема ти е в Сименсовата клапа и инжекциона Симос. АКЛ се адаптира много трудно. Направи проверка и на клапана на хидравликата / крайно ляво и дясно на волана/
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Игриви обороти на празен ход.
Това отмаляване се изразяваше в това, че когато бях в движение, на скорост и изведнъж колата тръгваше като по инерция. В този момент, педала за газта абсолютно не влияеше на двигателя. Натиснат до дупка или отпуснат напълно нямаше разлика. Това продължаваше 5-10 секунди и после всичко се оправяше. Правеше го на газ и на бензин.
С новата ламбда това изчезна. Но играенето на обороти на ПХ си остана, макар и рядко.
С новата ламбда това изчезна. Но играенето на обороти на ПХ си остана, макар и рядко.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Игриви обороти на празен ход.
@"Натиснат до дупка или отпуснат напълно нямаше разлика. "
др. клапа . честито.
др. клапа . честито.
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Игриви обороти на празен ход.
Ама моята газ е с жило.
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Толедо 1,6 AKL. ГИ СТАГ 200 - Игриви обороти на празен ход.
Реших си проблема!
Понеже го правеше само на газ, а на бензин всичко беше ОК, се насочих към газовото. Бях забелязал, че се проявява по-често, докато подавам газ и изведнъж изключа от скорост, та реших, че може би тогава прави пик в налягането в рейката и бърка сместа. Закачих лаптопа към газовия компютър и покарах така, като гледах живите данни. Наистина имаше кратко повишаване в налягането, от 1,35 на 1,7 атм, но не вярвам това да води до такова играене в оборотите. И тогава на осцилоскопа видях, че когато достигне 1,7 атм., колата преминава за милисекунди на бензин. Явно това бързо превключване газ-бензин-газ беше ключа. Тръгнах да ровя защо преминава на бензин и се натъкнах на това (ограденото с червен кръг):
Максималното налягане беше 1.7 атм. Увеличих го на 2.1.
Проблема изчезна!
Понеже го правеше само на газ, а на бензин всичко беше ОК, се насочих към газовото. Бях забелязал, че се проявява по-често, докато подавам газ и изведнъж изключа от скорост, та реших, че може би тогава прави пик в налягането в рейката и бърка сместа. Закачих лаптопа към газовия компютър и покарах така, като гледах живите данни. Наистина имаше кратко повишаване в налягането, от 1,35 на 1,7 атм, но не вярвам това да води до такова играене в оборотите. И тогава на осцилоскопа видях, че когато достигне 1,7 атм., колата преминава за милисекунди на бензин. Явно това бързо превключване газ-бензин-газ беше ключа. Тръгнах да ровя защо преминава на бензин и се натъкнах на това (ограденото с червен кръг):
Максималното налягане беше 1.7 атм. Увеличих го на 2.1.
Проблема изчезна!
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Толедо 1,6 AKL. ГИ СТАГ 200 - Игриви обороти на празен ход.
Това дето е оградено в червения кръг не е максимално налягане!Това е работно налягане!При такова налягане(по принцип) е направена настройката!
Проблема не е там където си мислиш!
А този Стаг е по-стар от първия слънчев лъч!
Проблема не е там където си мислиш!
А този Стаг е по-стар от първия слънчев лъч!
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Толедо 1,6 AKL. ГИ СТАГ 200 - Игриви обороти на празен ход.
Има ли друг компютър на Стаг, който може да се сложи без промяна в окабеляването? - Няма, според ръководството на АЦ.
Единственото странно нещо, което виждам, е че при автоадаптация ми изписва "некоректно налягане в колектора". Дали не е МАП-сензора проблемен?По принцип показва 0,35 и по-малко с подаването на газ. Е да де, ама той как ще накара газовия компютър да премине на бензин и после веднага да го върне на газ?
Сега открих как съм си решил проблема. Променяйки ръчно налягането при калибриране, газовия контролер преизчислява коефициентите на инжекторите. Т.е. увеличавайки това налягане съм обогатил газовата смес. Последното е доказано емпирично, с четене на ламбда сондата. При работа на газ на празен ход, твърдо стои на 0,94-0,96В. При обръщане на бензин твърдо 0,06 В. Плюс това, колата започна да набира по-пъргаво.
Естествено, създал съм друг проблем по тоя начин.
Единственото странно нещо, което виждам, е че при автоадаптация ми изписва "некоректно налягане в колектора". Дали не е МАП-сензора проблемен?По принцип показва 0,35 и по-малко с подаването на газ. Е да де, ама той как ще накара газовия компютър да премине на бензин и после веднага да го върне на газ?
Сега открих как съм си решил проблема. Променяйки ръчно налягането при калибриране, газовия контролер преизчислява коефициентите на инжекторите. Т.е. увеличавайки това налягане съм обогатил газовата смес. Последното е доказано емпирично, с четене на ламбда сондата. При работа на газ на празен ход, твърдо стои на 0,94-0,96В. При обръщане на бензин твърдо 0,06 В. Плюс това, колата започна да набира по-пъргаво.
Естествено, създал съм друг проблем по тоя начин.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Игриви обороти на празен ход.
bilbotorbins написа:Ама моята газ е с жило.
То пък нямаш потенциометри в др. клапа никак.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Игриви обороти на празен ход.
bilbotorbins написа:Ама моята газ е с жило.
На тези дето газта е с жило, на инглиш "cable", тъй се прави адаптация с ВАГ-КОМ:
Cable-Throttle Engines
(These are engines with a physical cable between the accelerator and the throttle, but WITHOUT an ISV.)
Turn the key on but do not start the car.
[Select]
[01 - Engine]
[Measuring Blocks - 08]
Enter Group 098 (Note: Some SIMOS or Marelli ECU's use Group 001 such as ADY & AEE engines)
[Go!]
[Switch to basic settings]
Once you do this you will see the top right display say ADP RUN.
The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings.
You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop.
Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.
Click the [Switch to Meas. Blocks] button and you're all set.
Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Толедо 1,6 AKL. ГИ СТАГ 200 - Игриви обороти на празен ход.
Oще един скрийншот от момент на играене на оборотите. Този път играта е по-малка и затихва след 2 залюлявания, като не преминава на бензин. Единствено не ми харесват показанията на мап-датчика. Показвал 0,27 атм (дано не бъркам мерната единица), а май не трябва да пада под 0,35.
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Толедо 1,6 AKL. ГИ СТАГ 200 - Игриви обороти на празен ход.
Тоя скрийншот е по-добър.
До 60-тата (не е секунда, не знам какво е) се движа по нанадолнище на скорост. Там изключвам от скорост. Излиза, че до този момент газовото инжекционно време е било нула. Т.е. май гориво не се е подавало?!? Веднага с изключването от скорост, инжекторното време се увеличава, а дросела леко отваря (личи си по увеличаването на налягането в смукателния колектор). В резултат оборотите започват да спадат плавно до достигане на ПХ. Сместта видимо от ламбдата е богата. До тук добре. До 115-то деление се вижда как дросела и инжекторното време леко коригират и държат стабилни обороти на ПХ, а аз се спускам още 15 метра само по инерция до мястото за паркиране. После натискам спирачка и завивам леко към тротоара.
И тогава оборотите се разиграват.
Всичко започва с рязко спадане на инжекторното време и едновременно леко отваряне на дросела, поради някаква причина (завъртане на волана/натискане на спирачка/каквото се сетите). Оборотите падат много в този момент. Сместта обеднява. След това инжекторното време рязко се увеличава и оборотите подскачат нагоре също рязко.
За да намалеят оборотите едновременно се затваря дросела и намаля инжекторното време. Оборотите падат и слизат дори под тези за ПХ. И тогава инжекторното време пак пада рязко. Следва ново отваряне на дросел и повече впръскана газ. втория път се стабилизираха нещата.
На бензин всичко е бетон.
Кое ми прави тази мизерия със сваляне на инжекторното време на 117 и 127 -мо деления???
До 60-тата (не е секунда, не знам какво е) се движа по нанадолнище на скорост. Там изключвам от скорост. Излиза, че до този момент газовото инжекционно време е било нула. Т.е. май гориво не се е подавало?!? Веднага с изключването от скорост, инжекторното време се увеличава, а дросела леко отваря (личи си по увеличаването на налягането в смукателния колектор). В резултат оборотите започват да спадат плавно до достигане на ПХ. Сместта видимо от ламбдата е богата. До тук добре. До 115-то деление се вижда как дросела и инжекторното време леко коригират и държат стабилни обороти на ПХ, а аз се спускам още 15 метра само по инерция до мястото за паркиране. После натискам спирачка и завивам леко към тротоара.
И тогава оборотите се разиграват.
Всичко започва с рязко спадане на инжекторното време и едновременно леко отваряне на дросела, поради някаква причина (завъртане на волана/натискане на спирачка/каквото се сетите). Оборотите падат много в този момент. Сместта обеднява. След това инжекторното време рязко се увеличава и оборотите подскачат нагоре също рязко.
За да намалеят оборотите едновременно се затваря дросела и намаля инжекторното време. Оборотите падат и слизат дори под тези за ПХ. И тогава инжекторното време пак пада рязко. Следва ново отваряне на дросел и повече впръскана газ. втория път се стабилизираха нещата.
На бензин всичко е бетон.
Кое ми прави тази мизерия със сваляне на инжекторното време на 117 и 127 -мо деления???
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Толедо 1,6 AKL. ГИ СТАГ 200 - Игриви обороти на празен ход.
Да не би да засмуква нерегламентиран въздух от някъде? Някое вакуум маркуче или сервото на спирачките да прави номера?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Толедо 1,6 AKL. ГИ СТАГ 200 - Игриви обороти на празен ход.
@"После натискам спирачка и завивам леко към тротоара.
И тогава оборотите се разиграват."
клапана на хидравликата може би.
И тогава оборотите се разиграват."
клапана на хидравликата може би.
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Толедо 1,6 AKL. ГИ СТАГ 200 - Игриви обороти на празен ход.
След няколко седмици игра с налягането, коефициентите и формата на кривата, нещата се позакрепиха.
Налягането на газовата фаза вече е 1 бар. Времето на празен ход около 5,5 мс.
Обаче ми изникнаха нови въпроси.
1. Защо старият, 3-омов Рейл работеше на 4,5 мс, а новия 2-омов се чувства добре на 5,5-6 мс.?
2. Кажете марка читави дюзи на 3 ом.
3. Карам, колата върви супер, гледам кривата на газта се покрива с бензиновата. Спирам двигателя работи на ПХ, гледам кривите започват да се отделят една от друга. Това защо става?
4. Настройвам налягането от изпарителя на 1 бар. Супер вървеше. След седмица усещам, че нещо не върви толкова. Гледам налягането станало 1,1 атм. Пак настройване. След седмица пак по-високо налягане.
Докога ще е така?
Налягането на газовата фаза вече е 1 бар. Времето на празен ход около 5,5 мс.
Обаче ми изникнаха нови въпроси.
1. Защо старият, 3-омов Рейл работеше на 4,5 мс, а новия 2-омов се чувства добре на 5,5-6 мс.?
2. Кажете марка читави дюзи на 3 ом.
3. Карам, колата върви супер, гледам кривата на газта се покрива с бензиновата. Спирам двигателя работи на ПХ, гледам кривите започват да се отделят една от друга. Това защо става?
4. Настройвам налягането от изпарителя на 1 бар. Супер вървеше. След седмица усещам, че нещо не върви толкова. Гледам налягането станало 1,1 атм. Пак настройване. След седмица пак по-високо налягане.
Докога ще е така?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта