additional water pump е помпа на 12 волта различна от главната водна помпа. Най-вероятно се ползва тази помпа , може лесно да се провери, при изгасен двигател и отворен преден капак тя се чува, най-обикновен ел.двигател с турбинно колело е. Общо взето при мен като спра в задръстване, старт - стопа гаси двигателя и парното продължава да духа още известно време без да му спада температурата, защото все пак има запас от топлина , масата на антифриза и самия корпус, останалия топъл въздух в въздуховодите и цялата коруба им трябва известно време, за да се охладят. След определено време вече се усеща че почва да изстива, та общо взето тези 30 секунди са кратко време , в което и без помпа ще си духа топло или студено заради запаса от топлин/хлад. Допълнителната помпа от своя страна има много важна роля, всички знаете, че при загасяне на двигателя и спиране на циркулирането на охладителната течност нагретите зони продължават да отдават сериозно количество топлина, което води до зони с големи термани разлики, двигателя ако се загаси на 90 градуса, покачва температурата си с няколко градуса, затова не се и гаси започнал да прегрява двигател, защото се получава още по-голямо термално натоварване, именно тази циркулация реализирана от допълнителната помпа прави тези термални натоварвания доста по-благоприятни за двигателя.
при дизеловите двигатели на В8 е с номер 5G0 965 567 и изглежда така
при бензиновите 1K0 965 561 B