Термостат - къде се намира и как се сменя.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: RE: Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот joro_kem » Пет 06 дек 2019 18:34


ktamen написа:Ако я караш градско с включено парно няма да загрее и за 1000км.
Термостатът се проверява лесно с обарване на маркучите. Температурата се мери с читав външен термометър.
Не съм съгласен - карам октавия 1 с този двигател и твърдя, че достига работна температура (90°С) в градски условия, дори и при температури под -7÷8 градуса в рамките на около 20÷25 км. Парното започва да духа топло след 5-6 км, а ако е работила на място преди това за 10-ина минути, още по-бързо.
п.п. един единствен път ми се е случвало при напълно загрял автомобил на дълъг път и спускане при -15°С температурата да падне на 80°С. Според мен колегата с Турана има проблем с охладителната система.




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот cecoa1 » Пет 06 дек 2019 19:46


То проблем може и да има, но трябва да се отбележат някои неща.
Първо, на таблото показва 90 градуса при реални от около 70-75 до към 95 и малко отгоре градуса.
Второ, голяма част от Тураните са оборудвани заводски с водна печка, която по-често го играе доотоплител - т.е. направена е да се включва само при работещ двигател, и под определена температура, за да помага на загряването на антифриза. За включването и, има и други условия, примерно ако е с климатроник, не трябва да е натиснат бутона "econ".
Добре е предвидено да има такъв доотоплител(сравнително лесно се преправя да работи и като автономна печка, с таймер или дистанционно управление), предвид големия обем на купето, проблема е, че дават много дефекти и като цяло доста често не работят. А още по-лошото е, че май се разчита само на тях за помощ в отоплението, и няма нито подгревните свещи в антифриза, нито ел.нагревател на въздуха...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: RE: Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот ktamen » Пет 06 дек 2019 21:24


joro_kem написа: в градски условия,

Значи твоите градсики условия не са просто пърпорене по средата на някое задръстване или имаш някакъв доотоплител.
Двигателя загрява от неусвоена от коляновия вал енергия при изгарянето на горивото, когато се изгаря много малко гориво за единица време и същевременно парното е включено, просто няма откъде да дойде тази енергия, дето да загрее двигателя. Затова и се правят такива джуджавки, като в предното мнение, ама не всеки ги има. И всяка година в кошчето заминават много читави оригинални термостати и на тяхно място се слагат ментета. Термостатът не топли, той не произвежда никаква топлина, даже и американски да е, пак не топли, той е просто кранче, дето отклонява излишната топлина към големия радиатор, разбира се ако има излишна топлина, ако няма излишна топлина, нищо не прави, седи си и чака да загрее двигателя, понякога може да чака и до август месец.
Термостатът се проверява лесно, ама трябва да се прочетат поне няколко страници от тази или подобна тема. Ама четенето е много опасна работа и затова масово първо се действа и после се чете. И аз така направих преди 15 години, като смених за първи път термостат на голфа. И тогава знаех как се проверява, ама просто ме домързя - спестих си работа за 2 минути, файда от смяната нямаше никаква, поне бях късметлия и нямаше вреда, просто се набутах с 20лв и един час човъркане на гоуфа в студа. И не съм уникален случай, всички така правят.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот cecoa1 » Пет 06 дек 2019 22:08


Какви страници четене, то са три думи писане. Просто пипаш радиатора... При описаните 60-70 градуса по табло, въобще не би трябвало да е топъл. При сегашните температури и включено парно, термостата на тия отваря, чак при доста натоварване, което е постижимо основно при извънградско.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот joro_kem » Пет 06 дек 2019 22:33


Пичове, не казвам, че термостата е за смяна, казвам, че и бомба-дюзите стоплят по някое време, далеч преди илядо километра грацко. И да, Гица има отоплителна свещ, монтирана към охладителната система. На туран не съм вдигал капака, ма не вярвам да няма.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот ktamen » Пет 06 дек 2019 22:44


cecoa1 написа:Какви страници четене, то са три думи писане. Просто пипаш радиатора... При описаните 60-70 градуса по табло, въобще не би трябвало да е топъл. При сегашните температури и включено парно, термостата на тия отваря, чак при доста натоварване, което е постижимо основно при извънградско.

Три думи са малко!!! Най добре цялата тема, никой няма да се изпоти, ако я прочете. Част от радиатора може да е топла, прочиташ трите думи, пипаш топлата част на радиатора и читавият термостат отива в кошчето.
Самоцитирам се отпреди няколко страници, писал съм го същото поне 30 пъти.
ktamen написа:Ами ти просто не знаеш как с пипане на маркучите да си провериш термостата :exclaim
Палиш на място студената кола. После докато загрява непрекъснато опипваш долния и горния маркучи. Долния трябва да си остане ледено студен до достигане на работна температура.

И междувременно, докато спорим за глупости, темата набъбна с още една излишна страница.


Grifon4o
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 06 дек 2019 10:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Grifon4o » Съб 07 дек 2019 11:19


Проблема беше че е заседнал в отворено положение сега вече е наред всичко а километрите са извънградско без парно при външна температура от-5 градуса


echelebiev
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 14 мар 2015 0:48
Автомобил: Голф 3
Двигател:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот echelebiev » Нед 20 сеп 2020 19:00


Аз имам питане за голф 3- 2.0 115 2Е. Перката на радиатора включва директно на 2ра степен на около 95*.След смяна на датчика на радиатора включва на около 87*. Колата в движение държи около 90*. Т. Е. перката в момента с този датчик работи почти постоянно. Единствено на спускане падат
градусите до около 80. Долния маркуч на радиатора е студен до около 80-85*.т.е.термостата бачка. От къде идва сигнала за вкючване на перката на 1ва степен. Без климатик съм. И перката 100% е изправна понеже като й разменя кабелите имам вариант да съм само с 1ва степен без 2ра, като градусите на таблото нямат разлика, единствено по-дълго върти за да охлади.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7640
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот goppa » Нед 20 сеп 2020 20:08


От термошалтера (датчика на радиатора). Той включва перката на 1ва при 95°С и втора при 102°С.


echelebiev
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 14 мар 2015 0:48
Автомобил: Голф 3
Двигател:

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот echelebiev » Нед 20 сеп 2020 21:41


Скоро го сменях този датчик понеже смятах че там ми е проблема и разликата е, че с новия включва някъде към 85°С първата степен, стария някъде към 95°С беше по добре и сигурно ще си го върна него. Сега ми хрумва да не би да са ми обърнати кабелите, които влизат в перката(не е букса) понеже преди доста време пак имах проблеми с температурата(вдигаше до 100-105) ходих по майстори и някой може добронамерено да ги е завъртял и вместо 1ва да включва 2ра уж по-бързо да охлажда. Да пробвам ли да махна кабела за първата степен и да изчакам да видя ще има ли 2ра?
А това реле къде се намира и каква роля играе
Прикачени файлове
Screenshot_20200922_022321.jpg



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта