Ако колата се движи със 50 км/ч, то това са 14 м/с, т.е. за една секунда изминава 14 метра. При смяна от зелено на червено, светва жълта светлина, която е между 3 и 5 секунди, т.е. от момента на жълтата светлина до червеното, с тази скорост има между 42 и 70 метра. Да приемем долната граница, т.е. 3 секунди дължина на жълтия сигнал, тогава разтоянието до светофара е 42 метра. Сприрачен път, има едно просто правило, което е доста точно, и за нормално спиране може да се изчисли така (км/ч / 10) * (км/ч / 10). В този случай нормалният спирачен път е 25 м, т.е. ако се започне спирането в момента на преминаване на зелено към жълто, ще има до сфетофара около 17 метра разтояние. Спирачният път при рязко спиране е (км/ч / 10) * (км/ч / 10) / 2, т.е. половината от нормалния спирачен път, в този случай се получава 12 м. Теоретично е възможно да се спре дори и когато жълтият сигнал е 1 секунда.
Времето за реакция се приема 0.1 секунда или 1.4 м, което не съм го включил в сметките.
Вариантите са няколко:
1. Скоростта не е била 50 км/ч, но ако казваш, че колата показва толкова, значи е толкова.
2. Светофарът е повреден, т.е. жълтият сигнал е под 3 секунди. За това трябва техническа експертиза.
3. Разсеян водач, например с телефон или нещо друго, и така жълтият сигнал в видян прекалено късно.
Актове, давности, закони - разяснения
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Актове, давности, закони - разяснения
Колега, p_v_a, може ли един въпрос извън математиката:
Караш с около 50км/ч, наближаваш кръстовище и влизайки в него (вече си на равно или малко преди първия светофар) светва жълто. Какво правим в този случай?
-спиране на максимум и то в средата на кръстовището
-минаване на кръстовището и вече на червено от другата му страна
Едва ли има някой, който да не минава на жълто/червено в този случай. Друг е въпросът, че границата между "няма как да спра вече" и "ще мина, нищо, че светна жълто/червено" е много тънка. Второто е много грубо и както казва Китодар в скеча "всеки минава по свое усмотрение на червено или жълто и в много редки случаи на зелено".
Караш с около 50км/ч, наближаваш кръстовище и влизайки в него (вече си на равно или малко преди първия светофар) светва жълто. Какво правим в този случай?
-спиране на максимум и то в средата на кръстовището
-минаване на кръстовището и вече на червено от другата му страна
Едва ли има някой, който да не минава на жълто/червено в този случай. Друг е въпросът, че границата между "няма как да спра вече" и "ще мина, нищо, че светна жълто/червено" е много тънка. Второто е много грубо и както казва Китодар в скеча "всеки минава по свое усмотрение на червено или жълто и в много редки случаи на зелено".
Re: Актове, давности, закони - разяснения
Извън математиката, влизането в кръстовище на жълто, не е забранено в определени случаи. Забранено е влизането на червено. Математиката я дадох, като пример, че жълтият сигнал е достатъчен да се спре сигурно, дори за автобуси и камиони. Ако въпреки това, се навлезе на жълто, т.е. на другите все още свети червено, може да се излезе безопасно, т.е. тези които навлизат в кръстовището ще видят преминаващият и ще изчакат. Ако се влезне на червено, а на останлите вече е зелено, става опасно.
Нещо не разбрах това с двата светофара на едно кръстовище.
Сега разбрах за двата светофара. Спира се пред стоп линията, която е пред първия светофар. Ако има втора стоп линия пред втория светофар, то тогава са две кръстовища.
Нещо не разбрах това с двата светофара на едно кръстовище.
Сега разбрах за двата светофара. Спира се пред стоп линията, която е пред първия светофар. Ако има втора стоп линия пред втория светофар, то тогава са две кръстовища.
Последна промяна от p_v_a на Вто 10 дек 2019 14:10, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Актове, давности, закони - разяснения
Само да вметна, че в ЗДП е ясно написано, че при жълта светлина е забранено навлизането в кръстовището. Едно време имаше едно допълнение "освен ако не може да се спре безопасно". Е това допълнение от години го няма.
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Актове, давности, закони - разяснения
@Svetlix, това уточнение ме изненада и не го знаех, благодаря, ще го погледна.
@p_v_a, условно първи и втори светофар - преди и след кръстовището, като не навсякъде го има в този вид.
@p_v_a, условно първи и втори светофар - преди и след кръстовището, като не навсякъде го има в този вид.
- ssssl
- Мнения: 924
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Актове, давности, закони - разяснения
4. жълта светлина - означава "Внимание, спри!". Това не се отнася само за онези от водачите, които в момента на подаването на този сигнал, след като им е било разрешено преминаването, са толкова близо до светофара, че не могат да спрат, без да създадат опасност за движението. При подаване на този сигнал на кръстовище водачите, които навлизат или се намират в кръстовището, са длъжни да го освободят.
https://www.lex.bg/laws/ldoc/-13618687
https://www.shofior.com/traffic-light
https://www.lex.bg/laws/ldoc/-13618687
https://www.shofior.com/traffic-light
Re: RE: Re: Актове, давности, закони - разяснения
благодаря,ssssl написа:4. жълта светлина - означава "Внимание, спри!". Това не се отнася само за онези от водачите, които в момента на подаването на този сигнал, след като им е било разрешено преминаването, са толкова близо до светофара, че не могат да спрат, без да създадат опасност за движението. При подаване на този сигнал на кръстовище водачите, които навлизат или се намират в кръстовището, са длъжни да го освободят.
https://www.lex.bg/laws/ldoc/-13618687
https://www.shofior.com/traffic-light
Беше ми познат в този вариант.
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Актове, давности, закони - разяснения
stardreamer написа:Колега, p_v_a, може ли един въпрос извън математиката:
Караш с около 50км/ч, наближаваш кръстовище и влизайки в него (вече си на равно или малко преди първия светофар) светва жълто. Какво правим в този случай?
-спиране на максимум и то в средата на кръстовището
-минаване на кръстовището и вече на червено от другата му страна
Едва ли има някой, който да не минава на жълто/червено в този случай. Друг е въпросът, че границата между "няма как да спра вече" и "ще мина, нищо, че светна жълто/червено" е много тънка. Второто е много грубо и както казва Китодар в скеча "всеки минава по свое усмотрение на червено или жълто и в много редки случаи на зелено".
Благодаря колега, един да ме разбере!
Да вметна че жълтото не е 3 секунди и аз несъм влезнал на светещ вече светофар червено. При светкане на жълто, прецених че нямам възможност да спра без да направя ПТП зад мен. Няма секундарник на дадения светофар за да се вижда кога ще светне червено. Жълтото ме хвана на разтояние което нямаше как да спра предвид външния климат и просто дадох газ
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Актове, давности, закони - разяснения
Съдебно решение:
http://www.justice-ruse.org/rcourt/2019 ... 792619.htm
В допълнение съдът акцентира и върху разпоредбата на чл. 50а от ЗДП, съгласно която „е забранено навлизането в кръстовище дори и при разрешаващ сигнал на светофара, ако обстановката в кръстовището ще принуди водача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение”. Допълнението съдът отбелязва с оглед твърденията й, че „пред нея имало друг автомобил, който набил спирачки и това я забавило”, обстоятелство което също е следвало да съобрази, преди навлизането в в кръстовището.
http://www.justice-ruse.org/rcourt/2019 ... 792619.htm
В допълнение съдът акцентира и върху разпоредбата на чл. 50а от ЗДП, съгласно която „е забранено навлизането в кръстовище дори и при разрешаващ сигнал на светофара, ако обстановката в кръстовището ще принуди водача да спре в кръстовището или да възпрепятства напречното движение”. Допълнението съдът отбелязва с оглед твърденията й, че „пред нея имало друг автомобил, който набил спирачки и това я забавило”, обстоятелство което също е следвало да съобрази, преди навлизането в в кръстовището.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Актове, давности, закони - разяснения
Глоби за гуми
Глоба 50 лева се налага за управление на моторно превозно средство с износени или разкъсани гуми и 6 контролни точки.В периода от 15 ноември до 1 март колите трябва да са с предназначени за зимни условия гуми, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 мм.
Пише ли някъде какво е "предназначени за зимни условия гуми"?
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Актове, давности, закони - разяснения
Трябва да имат означение M+S.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Актове, давности, закони - разяснения
Това M+S, сега на момента ли го измисли или го мисли дълго време?
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Актове, давности, закони - разяснения
Идва от M+S. От английски - mud + snow (кал + сняг). По-подробно казано:
Зимната гума (или „гума за сняг” в съответствие с Директива 92/23 / ЕИО на Съвета, Приложение II, точка 2.2) се определя като гума „с шарка на протектора и структура, които са предназначени основно, за да се гарантира по-добра работа от тази на нормална гума в кал и пресен или топящ се сняг. Шарката на протектора на гумите за сняг сесъстои главно от канали(ребра)и солидни блокови елементи,по-широко разположени за разлика от нормалните гуми. Маркировката за гуми, одобрени за използване при кални и снежни условия, е M + S (или M.S, M & S, което означава Mud & Snow-кал и сняг).
И следващият път, когато ти се прииска да се правиш на остроумен, се замисли.
Правилата на форума написа:...7. Спазвайте приличен тон, мисля че тук сме се събрали интелигентни хора. Обидни, нецензурни думи, расистки коментари, всякакви квалификации, иронични забележки или агресивно поведение към потребителите от форума няма да се толерират.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Актове, давности, закони - разяснения
dobrin написа:И следващият път, когато ти се прииска да се правиш на остроумен, се замисли.
Не се правя на остроумен.Ако е прозвучало така се извинявам!
Зная какво е M+S.
Въпроса беше дали това е уточнено в някой Български закон, наредба ?
И ако го има къде точно, че да го прочета?
Върни се в “ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта