Здравейте, имам един въпрос свързан с термостата - нормално ли е в това време при над 50 км по магистралата, маркуча излизащ от него и влизащ в долната част на радиатора, да е студен? Значи ли това, че няма циркулация в големия кръг и термостата е останал затворен?
Четох, че може да блокира само отворен
Другият маркуч, който влиза в горната част на радиатора е топъл в началото, след това горещ. Колата ми загрява до макс 104-105 градуса, при което се включва първата перка на радиатора. На спускания сваля градусите до 95. И при двата варианта стрелката стой на средата. Само веднъж на изкачване стигна докрая на червеното, но след като намалих скоростта, се върна на средата. Не знам колко градуса е стигнала тогава.
Парно имам.
Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: За смяна ли е термостата?
Не е нормално, но каква е колата?
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: За смяна ли е термостата?
Каквато и да е ,щом маркуча излизащ от термостата е студен, то най-вероятно и таблото ти показва вярно високите температури и си я караш повече от прегрята, що си и подминал червената зона...
Re: За смяна ли е термостата?
Форд фокус бензин 2001. Щях да сменя термостата, но имам леки съмнения, защото имам парно и вентилатора се включва. Обаче този студен маркуч ми разказва играта. Колата има и газов инжекцион, разхода е нормален и не ми е превключвала сама на бензин
При спускане не е ли нормално, че спада температурата със 7-8 градуса? Според форума на форд било нормално колата да държи 103-105 градуса [emoji849]
При спускане не е ли нормално, че спада температурата със 7-8 градуса? Според форума на форд било нормално колата да държи 103-105 градуса [emoji849]
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: За смяна ли е термостата?
Екстра е термостата, не го барай
ПП Залагам 30ст, че долният маркуч не е чак толкова студен, като бронята примерно.
ПП Залагам 30ст, че долният маркуч не е чак толкова студен, като бронята примерно.
Re: За смяна ли е термостата?
Маркуча си остава студен след запалване на двигателя и стигане на стрелката до средата, както и след продължително каране по магистрала
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: За смяна ли е термостата?
Да не си го пипнал!
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: За смяна ли е термостата?
Как е вързана газовата?Имам спомен,че имаха някаква драма ако изпарителя е хванат последователно от един маркуч само.Трябва да е с т-разконения иначе почва да прегрява и да пуска перки като луда.Това при 1.6 мотора.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: За смяна ли е термостата?
Това нещо си е стандартно за фокусите защото имат един бъг в охладителната система. Термостата е много близо до студената вода от радиатора и като го качваш баир или напъваш колата, той отвори, студената вода от радиатора нахлува и го затваря веднага, обаче не е успяла да излезе всичката вряла вода от мотора и така. Прави се един байпас с един тройник 30 на 30 на 16 мм долу до акумулатора.
Ето така трябва да изглежда, снимката е от форд форум
Отделно може и да се премахнат малко рестриктори в маркучите, ако е нужно и не на последно място, ако се е пропукал разширителния съд също трябва да се смени
Ето така трябва да изглежда, снимката е от форд форум
Отделно може и да се премахнат малко рестриктори в маркучите, ако е нужно и не на последно място, ако се е пропукал разширителния съд също трябва да се смени
Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
Благодаря на модератора, че премести темата в правилния раздел и за отговорите.
И аз мислех за байпас, но не го направих, защото не загрява всеки път. При мен дали ще може да се направи защото почти на същото място е сложен тройник или нещо подобно за газта?(някой ако знае да напише каква е тази част в маркуча)
А не съм променял нищо по газовата защото е слагана в официален сервиз на ланди и би трябвало да знаят какво правят
И аз мислех за байпас, но не го направих, защото не загрява всеки път. При мен дали ще може да се направи защото почти на същото място е сложен тройник или нещо подобно за газта?(някой ако знае да напише каква е тази част в маркуча)
А не съм променял нищо по газовата защото е слагана в официален сервиз на ланди и би трябвало да знаят какво правят
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
Това дето е монтирано там с кабела май е температурнен сензор някакъв. Принципно от там трябва да се направи байпаса. Иначе основно това е проблемът с вдигането на температурата при напъване по баир
Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
Да, температурен сензор е. Друго, което ми направи впечатление е че при 96 градуса температура през тест менюто, не обръща още на газ. А е настроена да го прави между 40 и 60 градуса.
И ми се струва че където е датчика се стопля по-бавно или датчика е заминал.
От друга страна четох, че този датчик или работи или не...
Друг вариант е 96 градуса да е температура на двигателя и антифриза още да не е стигнал тази температура, макар, че е малко странно
И ми се струва че където е датчика се стопля по-бавно или датчика е заминал.
От друга страна четох, че този датчик или работи или не...
Друг вариант е 96 градуса да е температура на двигателя и антифриза още да не е стигнал тази температура, макар, че е малко странно
- stefan4o
- Мнения: 19145
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
То вероятно това да е по-скоро термо-шалтер, отколкото датчик. Свали го и го тествай.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
На форда датчика за температурата на мотора е сух, завит в алуминия между втора и трета свещ и затова показва различни температури от тези които сме свикнали да виждаме, т.е температурата по датчик от 100 градуса може да означава 50 на антифриза
Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта