Здравейте, имам един въпрос свързан с термостата - нормално ли е в това време при над 50 км по магистралата, маркуча излизащ от него и влизащ в долната част на радиатора, да е студен? Значи ли това, че няма циркулация в големия кръг и термостата е останал затворен?
Четох, че може да блокира само отворен
Другият маркуч, който влиза в горната част на радиатора е топъл в началото, след това горещ. Колата ми загрява до макс 104-105 градуса, при което се включва първата перка на радиатора. На спускания сваля градусите до 95. И при двата варианта стрелката стой на средата. Само веднъж на изкачване стигна докрая на червеното, но след като намалих скоростта, се върна на средата. Не знам колко градуса е стигнала тогава. 
Парно имам.
			
									
									Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
- toraborat
 - Мнения: 934
 - Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
 - Автомобил: VW Bora
 - Двигател: ASZ 2002
 - Местоположение: София
 
Re: За смяна ли е термостата?
Не е нормално, но каква е колата?
			
									
										
						- viksanlg
 - Мнения: 898
 - Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
 - Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
 - Двигател: пб
 - Местоположение: Варна
 - Контакти:
 
Re: За смяна ли е термостата?
Каквато и да е ,щом маркуча излизащ от термостата е студен, то най-вероятно и таблото ти показва вярно високите температури и си я караш повече от прегрята, що си и подминал червената зона... 
			
									
										
						
Re: За смяна ли е термостата?
Форд фокус бензин 2001. Щях да сменя термостата, но имам леки съмнения, защото имам парно и вентилатора се включва. Обаче този студен маркуч ми разказва играта. Колата има и газов инжекцион, разхода е нормален и не ми е превключвала сама на бензин
При спускане не е ли нормално, че спада температурата със 7-8 градуса? Според форума на форд било нормално колата да държи 103-105 градуса [emoji849]
			
									
										
						При спускане не е ли нормално, че спада температурата със 7-8 градуса? Според форума на форд било нормално колата да държи 103-105 градуса [emoji849]
- ktamen
 - Мнения: 6383
 - Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София - Ямбол
 
Re: За смяна ли е термостата?
Екстра е термостата, не го барай 
 
ПП Залагам 30ст, че долният маркуч не е чак толкова студен, като бронята примерно.
			
									
										
						ПП Залагам 30ст, че долният маркуч не е чак толкова студен, като бронята примерно.
Re: За смяна ли е термостата?
Маркуча си остава студен след запалване на двигателя и стигане на стрелката до средата, както и след продължително каране по магистрала
			
									
										
						- joro_kem
 - VW експерт

 - Мнения: 3983
 - Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
 - Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
 - Двигател: AXR DFFA
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: За смяна ли е термостата?
Да не си го пипнал!
			
									
										
						- Bai Sando
 - Мнения: 8116
 - Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
 - Автомобил: Audi A 3
 - Двигател: 2000 TDI 2006г
 - Местоположение: Пазарджик
 
Re: За смяна ли е термостата?
Как е вързана газовата?Имам спомен,че имаха някаква драма ако изпарителя е хванат последователно от един маркуч само.Трябва да е с т-разконения иначе почва да прегрява и да пуска перки като луда.Това при 1.6 мотора.
			
									
										
						- К.Одаджийски
 - VW експерт

 - Мнения: 12166
 - Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
 - Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
 - Двигател: B207L
 - Местоположение: София / Берковица
 
Re: За смяна ли е термостата?
Това нещо си е стандартно за фокусите защото имат един бъг в охладителната система. Термостата е много близо до студената вода от радиатора и като го качваш баир или напъваш колата, той отвори, студената вода от радиатора нахлува и го затваря веднага, обаче не е успяла да излезе всичката вряла вода от мотора и така. Прави се един байпас с един тройник 30 на 30 на 16 мм долу до акумулатора. 
Ето така трябва да изглежда, снимката е от форд форум

Отделно може и да се премахнат малко рестриктори в маркучите, ако е нужно и не на последно място, ако се е пропукал разширителния съд също трябва да се смени
			
									
										
						Ето така трябва да изглежда, снимката е от форд форум

Отделно може и да се премахнат малко рестриктори в маркучите, ако е нужно и не на последно място, ако се е пропукал разширителния съд също трябва да се смени
Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
Благодаря на модератора, че премести темата в правилния раздел и за отговорите. 
И аз мислех за байпас, но не го направих, защото не загрява всеки път. При мен дали ще може да се направи защото почти на същото място е сложен тройник или нещо подобно за газта?(някой ако знае да напише каква е тази част в маркуча)
А не съм променял нищо по газовата защото е слагана в официален сервиз на ланди и би трябвало да знаят какво правят
			
									
										
						И аз мислех за байпас, но не го направих, защото не загрява всеки път. При мен дали ще може да се направи защото почти на същото място е сложен тройник или нещо подобно за газта?(някой ако знае да напише каква е тази част в маркуча)
А не съм променял нищо по газовата защото е слагана в официален сервиз на ланди и би трябвало да знаят какво правят

- К.Одаджийски
 - VW експерт

 - Мнения: 12166
 - Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
 - Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
 - Двигател: B207L
 - Местоположение: София / Берковица
 
Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
Това дето е монтирано там с кабела май е температурнен сензор някакъв. Принципно от там трябва да се направи байпаса. Иначе основно това е проблемът с вдигането на температурата при напъване по баир
			
									
										
						Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
Да, температурен сензор е. Друго, което ми направи впечатление е че при 96 градуса температура през тест менюто, не обръща още на газ. А е настроена да го прави между 40 и 60 градуса.
И ми се струва че където е датчика се стопля по-бавно или датчика е заминал.
От друга страна четох, че този датчик или работи или не...
Друг вариант е 96 градуса да е температура на двигателя и антифриза още да не е стигнал тази температура, макар, че е малко странно
			
									
										
						И ми се струва че където е датчика се стопля по-бавно или датчика е заминал.
От друга страна четох, че този датчик или работи или не...
Друг вариант е 96 градуса да е температура на двигателя и антифриза още да не е стигнал тази температура, макар, че е малко странно
- stefan4o
 - Мнения: 19336
 - Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
 - Автомобил: VW Jetta
 - Двигател: PN 1990+KR 1987
 - Местоположение: Стара Загора
 - Контакти:
 
Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
То вероятно това да е по-скоро термо-шалтер, отколкото датчик. Свали го и го тествай.
			
									
										
						- К.Одаджийски
 - VW експерт

 - Мнения: 12166
 - Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
 - Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
 - Двигател: B207L
 - Местоположение: София / Берковица
 
Re: Форд Фокус 2001 г. бензин За смяна ли е термостата?
На форда датчика за температурата на мотора е сух, завит в алуминия между втора и трета свещ и затова показва различни температури от тези които сме свикнали да виждаме, т.е температурата по датчик от 100 градуса може да означава 50 на антифриза
			
									
										
						Върни се в “Технически раздел за други марки автомобили”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта
			   