Здравейте колеги,
четох много из форума, но не успях да открия проблем като моя и реших да пусна нова тема. Колата е Gofl 4, 1.6 SR AKL мотор. Има ГИ от бая време. Проблемите, които имам са следните:
- На бензин в ниските обороти почти не върви, забива предницата и дори при пълна газ си остава между 2-3 хил оборота и просто по някое време "отпуши" и тръгне
- На място в даден момент започва да тресе целия мотор, започва колебаене на оборотите и докато не я изфорсирам малко не може да се укроти
- Докато е на газ върви една идея по-добре, във високите оборите се засилва, но доста по-мудно и бавно отколкото преди. Малко над 2к обороти при ускорение придърпва.
- Забелязах, че на едно място и в движение точно в момента на придърпване ми мигат лампите на таблото (днес го забелязах при лампата за бензина в последствие видях и на лапмата за дръпната ръчна). Направих 2 клипа, за да се види за какво говоря.
- https://youtu.be/cG-yEcXqyAA
- https://youtu.be/240S63R9p10
Какво съм направил до момента.
- Закачане на диагностика - не показва никакви грешки
- Чистене на дросел и обучаване
- Чистене на дебитомер
- Проверка на всички вакуми - сменен маркуч за картерните газове
- Сменен вакумен клапан за вихровите клапи (оригиналния е скъсан и изобщо не функционираше)
- Сменен горивен филтър
- Сменени свещи и кабели преди около 10к км.(проверени свещи - наред са)
Нищо от това не помогна. Чак днес забелязах този проблем с тока, но не съм сигурен дали има връзка. Поне на пръв поглед изглежда, че има , защото този когато примигват лампите на таблото тогава и придърпва. На пръв поглед клемореда е наред, няма изгорели бушони, не знам къде да гледам за маса обаче...
Надявам се някой да даде акъл, че си обичам Голфа :D
Всичките проблеми започнаха преди около 2-3 седмици, а точно преди това колата вървеше на пушка, абсолютно никакви проблеми по двигателя, набираше много доволно за този двигател.
Golf 4 1.6 AKL - прекъсва, придърпва, вероятен проблем с тоците?
- Александър.Чавдаров
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 11 апр 2016 10:32
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: AKL
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 AKL - прекъсва, придърпва, вероятен проблем с тоците?
провери напрежението на алтернатора ,но дори и да е ниско ,едва ли проблема е от него има ли вариант да е бобина при мен като,че ли подобни бяха проблемите от нея, а на бензин може и дюзите да дават ядове
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 1.6 AKL - прекъсва, придърпва, вероятен проблем с тоците?
Дюзите,сложи една добавка и карай на бензин 200-300км. Както описваш,и бобината не е наред.
- Александър.Чавдаров
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 11 апр 2016 10:32
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: AKL
Re: Golf 4 1.6 AKL - прекъсва, придърпва, вероятен проблем с тоците?
Благодаря! Ще проверя алтернатора и бобината и ще пиша отново. :)
- Александър.Чавдаров
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 11 апр 2016 10:32
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: AKL
Re: Golf 4 1.6 AKL - прекъсва, придърпва, вероятен проблем с тоците?
Привет отново. Снощи ми услужиха с работеща бобина от същия двигател. Сложих я, за съжаление поведението е абсолютно същото. Никаква промяна. На газ прекъсва в диапазона 2к-3к оборота, на бензин върви докато не спреш на място за минута и при опит за нормално потегляне глъхне, пука и едва потегля докато не я освободя от скорост и не опитам да я изфорсирам 1-2 пъти.
Re: Golf 4 1.6 AKL - прекъсва, придърпва, вероятен проблем с тоците?
Оборотите падат ли под 600? Ако падат може затова да ти примигват лампите. Намери си качествена диагностика и да ти прегледат живите данни. Така ми откриха спукан маркуч на сервото и спукана мембрана на изпарителя. Но трябва да отидеш при някой които наистина да ти обърне малко внимание.
Проверката за спукана мембрана може да я направиш сам и не е трудно.
Клиповете са много тихи и почти нищо не се чува, това което успях да чуя ми прилича на пукане/детонации в гърнето. причината за тях може да са тоците или богата горивна смес.
Проверката за спукана мембрана може да я направиш сам и не е трудно.
Клиповете са много тихи и почти нищо не се чува, това което успях да чуя ми прилича на пукане/детонации в гърнето. причината за тях може да са тоците или богата горивна смес.
- Александър.Чавдаров
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 11 апр 2016 10:32
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: AKL
Re: Golf 4 1.6 AKL - прекъсва, придърпва, вероятен проблем с тоците?
Не падат под 600. Като започне колебанието на едно място стрелката за оборотите се мести доста малко, да падат до 700 най-много и то не постоянно.
Клиповете ги снимах с телефон от купето на колата, при затворени врати и прозорци, затова са тихи. Иначе да, има пукане откъм гърнето докато е на бензин. Ще търся някой, който му се занимава и да е добър и ще му оставя колата. Иначе си намерих и аз диагностика и ще мога уикенда да й отделя повече време да видя какво показва.
Клиповете ги снимах с телефон от купето на колата, при затворени врати и прозорци, затова са тихи. Иначе да, има пукане откъм гърнето докато е на бензин. Ще търся някой, който му се занимава и да е добър и ще му оставя колата. Иначе си намерих и аз диагностика и ще мога уикенда да й отделя повече време да видя какво показва.
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Golf 4 1.6 AKL - прекъсва, придърпва, вероятен проблем с тоците?
Трябва да я види добър диагностик. Възможно е да имаш проблемна дюза. Тя ще бърка работата на бензин. Съответно бензиновия компютър ще си въведе някакви големи корекции. Така се прецаква и работата на газ. Може и работата на ламбдата да е проблемна. Въобще трънлив е този път на смяна на част след част докато се нацели проблема, затова диагностик.
Ако можеш да качиш скрийн от газовия комп с бензиновата и газовата криви, ще ги сравня с моите и ще се види обеднява ли обогатява ли тая кола.
Ако можеш да качиш скрийн от газовия комп с бензиновата и газовата криви, ще ги сравня с моите и ще се види обеднява ли обогатява ли тая кола.
- Александър.Чавдаров
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 11 апр 2016 10:32
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: AKL
Re: Golf 4 1.6 AKL - прекъсва, придърпва, вероятен проблем с тоците?
Да, благодаря. Ще търся някой читав да я гледа... Все пак ако и някой тук има идея, нека споделя. :)
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 AKL - прекъсва, придърпва, вероятен проблем с тоците?
трябва да провериш на празна газова как ще се държи, ако имаш ваг-ком виж бвремената на дюзите
- Александър.Чавдаров
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 11 апр 2016 10:32
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател: AKL
Re: Golf 4 1.6 AKL - прекъсва, придърпва, вероятен проблем с тоците?
Колеги, проблема на колата е разрешен. :)
След множество акъл от различни хора, които имат такива коли или уж разбират, след като колата ми беше при уж добри майстори цяла седмица и ми казаха, че проблема бил от газовия инжекцион (не е като да бяха сваляли колекторите и сложили пак същите О-пръстени ?!)
Реших, че проблема наистина трябва да е от газовото и ме насочиха към местен газаджия. Човека е на около 70г., но явно си разбира работата. Само я чу как работи, прегледа двигателя, поразпита ме какво е правено и ми даде решение.
Смених свещи и махнах ламарините на лулите на кабелите (като премерих и кабелите какво им е съпротивлението) и колата заспа! А сумати хора я гледаха и даваха акъл, че няма как да е от свещите, нали майсторите ги били сваляли и изглеждали добре и не знам си още какво...
Та, явно има щастлива развързка цялата история и приключвам темата. :)
След множество акъл от различни хора, които имат такива коли или уж разбират, след като колата ми беше при уж добри майстори цяла седмица и ми казаха, че проблема бил от газовия инжекцион (не е като да бяха сваляли колекторите и сложили пак същите О-пръстени ?!)
Реших, че проблема наистина трябва да е от газовото и ме насочиха към местен газаджия. Човека е на около 70г., но явно си разбира работата. Само я чу как работи, прегледа двигателя, поразпита ме какво е правено и ми даде решение.
Смених свещи и махнах ламарините на лулите на кабелите (като премерих и кабелите какво им е съпротивлението) и колата заспа! А сумати хора я гледаха и даваха акъл, че няма как да е от свещите, нали майсторите ги били сваляли и изглеждали добре и не знам си още какво...
Та, явно има щастлива развързка цялата история и приключвам темата. :)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта