VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Чет 27 фев 2020 17:42


Поредната ми придобивка, но този път VW.
Не съм имал такова от около 7-8 години.
Реших да сменя всичките си досегашни концепции за коли, но да се върна към VW.
Имах доста опити да го направя преди, но ...

Пускам темата с надеждата да е полезна за бъдещи собственици на такава кола.
Не толкова да се хваля, защото който ме познава знае, че с дизел няма как да се хваля :mhihi
По-скоро го приемам за поражение, но нямам избор вече - или стари коли или дизел.
Нова кола и бензин се оказва невъзможна комбинация, за мен :icon_sad

Както и да е, определени практични нужди ме насочиха към точно тази кола и тях искам да споделя:

Изборът ми отне около 6-7 месеца. Всъщност повече, но от толкова реших, че ще е VAG.
Смених няколко пъти концепцията - от нов Пасат Алтрак към нова Шкода Суперп Скаут, през употребявано А6 Allroad, та накрая употребяван Пасат Alltrack. Даже имаше моменти, когато мислех дори да не е Alltrack :redface

Колата трябваше да събира 3те ми деца, доста багаж, да е 4х4 и да има приличен просвет за черни пътища. (преди тук беше и да е бензин, ама ...)
Преди исках и да е чисто нова, но ме разубедиха доста фактори и хора. Основният е, че се 'женя' за официалния сервиз, а аз лесно се разочаровам от сервизи :redface
Хем искам да не се занимавам, хем претенции имам... Все пак надделя да имам право на избор.

Имаше и фактор да я ползвам за служебни нужди, но реших и това да махна с цел повече избор.
За мигове обмислях и Алхамбра/Шаран с 4х4, но реших да не мисля само за децата и да имам и аз поне някакъв кеф.
Истината е, че дизайна на В8 Alltrack много ми харесва и макар да съм гледал и В7 преди, това е първия дизайн след В5.5, който ми допада истински - да го пожелая. :Mr Green Fun
При В7 сякаш има нещо недовършено, но то така беше и при В5/В5.5.
(естествено това са си лично мои виждания за дизайн и не е нужно да са споделени)

Та така стигнахме до Passat Alltrack В8.
Започвам с изискванията ми за колата, по ред на важност:

1. Да не е удряна. Всичко се прави - двигател, скорости .... Единственото нещо от което няма връщане назад в една кола е удар и ръжда. - никакъв компромис с това.
2. Мотор и скорости:
- мотора исках да е точно този 2.0 190к.с.. Бях склонен да се кача и на 2.0biTDI 240к.с., но щеше да е компромис в моя случай.
Исках да е възможно най-масов мотор. Писнало ми е да ме гледат като изтребител по сервизите. Ваското1 още си пази ремъка от предишния ми пасат, защото си беше екзотика за времето. Както казах по-горе - искам да не се занимавам. Отделно, този мотор е оптимален като вървеж и поддръжка. Отдавна са ми минали рацерските мераци. Сигурен съм, че собственици на biTDI ще скокнат, но такъв е моя избор и е базиран на доста четене и опит. :Mr Green Fun
- DSG - все ми беше тая дали е DQ250 или 500. И за двете кутии си има плюсове и минуси. Никоя опция нямаше да повлияе избора ми.
2.5. Тук ще отбележа, че за пробег нямах претенции. За съжаление, явно хората си ги харесват и карат, та няма много избор на по-нови. Бях решил, че стига да се изпълняват останалите изисквания, тук няма да имам претенции. И на 250000км да беше, пак щях да я взема. Наясно съм с потенциалните ремонти и определящо е цена спрямо пробег и състояние. Естествено и с изрядна история. Принципно за да се навъртят 250000км за 3г. и да няма особени външни следи от употреба, означава нормално каране и ползване, което не плаши дизеляка, напротив. Ако цената е с 15-20к лв надолу от същия със 70000км - бих избрал по-евтиния. Просто за тези пари ще сложа чисто ново DSG и мотор, барабар с халдекса :mhihi Да не говорим, че бих взел кола и на 500000км, стига да няма удари. Все пак моята не е на толкова :icon_lol
3. Цвят - може да звучи смешно за мъж, но цвета ми беше супер важен. Отказах се от кола на по-малко километри, но черна.
А аз исках да е бяла! Задължително.
Имал съм почти всички стандартни цветове коли и най-вече черни. Никога не съм имал бяла. Сега исках бял акрил. Не лунна история, а нормален бял цвят - лесен за боядисване, поддръжка, не личат вдлъбнатинки малки, драскотини и т.н.
Единствен недостатък - личи мръсотия, но единствено сивото е добро за мръсотия, а не мен ми се повдига от сиви коли вече.
4. Панорама - също задължителна екстра. Тотално различно усещане.
Отделно, слизам от джипове и този простор над главата ми няма да ми липсва толкова.
5. Печка - друго задължително. Не стига че минавам на дизел ...
Без печка не искам и да чуя. Едно - искам комфорт, друго - значително удължава живота на кола, която се кара доста градско.
6. Групирам - фарове, инфо актив дисплей, асистенти - основните неща, които правят В8 съвременен автомобил.
Няма какво да обсъждам много - писано е доста.
7. Салон - тук бях склонен на определени компромиси, но в идеалния вариант беше да е изцяло кожа.
Заради келешчетата и почистването. Най-вече не исках алкантара, но и плат.
Получих салон Vienna с надуване, масаж, обдухване, което е екстра. Масажа го считах за глупост, но след няколко часа на седалката го уважих :smile
Няма памет, но не ми е болка - просто няма да го давам на жената :Mr Green Fun

Това са основните неща, които ме вълнуваха и предопределиха търсенето ми.
Този, който взех има и подгряване на волана, което също се оказва не лоша екстра.
Медията е ясна, че е Discover Pro, но нямах претенции там, стига да има гореизброените.

Единственото, което нямам, а исках е Area View. И не толкова за страничните камери (задна си имам), а за предната. При лек офроуд по къмпингите щеше да ми е полезна. Намирам само цели комплекти за ретрофит и цените са безумни. Естествено не намирам инфо някой да е добавил само предна камера, та някой ако знае нещо, ще ми е полезно.

Ааа и щях да забравя за DCC:
Имах моменти, в които го исках много.
Но после се зарових в четива и тествах на един обикновен пасат, та се отказах и ще обясня защо:
Принципно основното предимство на DCC е от нормален режим към спортен. А на мен не ми дреме за спорт :cool
Стандартното окачване се намира някъде в полето между Normal и Comfort на DCC (само да уточним, че говорим за Alltrack).
Аз карам много по дупки и кофти пътища. На всичките си коли (освен по-сериозни жипове), сменям амортисьори непрекъснато.
Та този малко по-добър комфорт на DCC щеше да ми излезе златен. А мен спортния режим изобщо не ме вълнува, както казах.
Това беше и един основен довод да мисля за A6. Ако ще е гарга, да е рошава и направо на въздух. Ама ей на.
Дори да беше с DCC този, който взех, при 1вата смяна щях да го махна, вероятно.
Все пак ако ме досърби за DCC, това е от екстрите, които се ретрофитват на разумната цена от 4 амортисьора и още малко.
Ако някой има олтрак с DCC и иска да сравним и направим някакви тестове, нека ми пише. Ще е интересно.
Мен ме вълнува само разликата между стандартното окачване и Comfort режима.

Стига толкова.
На линия съм да помагам, ако някой има въпроси, които ми влизат в компетенцията.
Снимки ще качвам по-натам.
Слагам една, да се види защо ми е олтрак:
20200226_174825.jpg

И една полу нормална
20200227_191547.jpg




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот niks76 » Чет 27 фев 2020 20:11


честито и много безавариини км,ама рано или късно ще се качиш на Т5/6-натам си тръгнал(местото все не стига при комбитата и вановете)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 27 фев 2020 21:11


Един roof box и нещата си идват по местата. И аз возя две лапета на годинка и няколко месеца с цялата покъщнина, та с багажника оправихме недостига на място. Passat-a е супер и бял му отива много, бих помислил за защитно фолио на най-застрашените детайли. Особено щом ще го завираш по къмпинги и храсталаци. Метална кора под двигателя задължително.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 27 фев 2020 21:16


Честито,и много безаварийни километри.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Чет 27 фев 2020 21:52


DoH_KuXoT написа:Един roof box ... Метална кора под двигателя задължително.


Бокса го имам. Греди умувам.
Оригиналните са ми грозни.
Харесал съм тези:
download (1).jpeg
download (1).jpeg (14.95 KиБ) Видяна 13211 пъти

Ама не мога да намеря еднозначно инфо дали ще пречат на панорамата. Явно ще трябва проба.

Тя защита си има от доста здрава пластмаса. Не знам дали ще ми е нужна метална кора. Ще го мисля.

Не съм фен на безцветно фолио за защита. По-скоро може друго бяло да избера и цялата кола, ама малко да ми омръзне това :icon_lol
А и аз няма да я завирам по 'лоши' места. Само черен път.

Ники, аз не съм се отказал от мултито. Чакам Тиан да се нарадва и да взема неговия :Mr Green Fun


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот samo_pechka » Пет 28 фев 2020 10:10


Честито и от мен! Да си я караш със здраве!


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот netizen » Пет 28 фев 2020 11:22


Честито! Хубава кола, пак да кажа :)

А с бокс на тавана ... няма ли да е бадева за панорамата ?!?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот group® » Пет 28 фев 2020 13:04


Благодаря за пожеланията!

Бокса се сваля. Гредите също, но искам да минава стъклото, че стават инцидентни отваряния. Особено с деца в колата.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Чудомир » Пет 28 фев 2020 13:26


Супер е колата! Завчера гледах на снимка една такава и се сетих за теб ;-), явно съм имал предчувствие някакво... Пожелавам от все сърце само безаварийни км и чакам снимки от ползване по предназначение :beer
01.JPG
02.jpg
03.jpg


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот VWGT » Пет 28 фев 2020 13:36


Безаварийно за колата и адмирации за цвета!
Аз те разбирам напълно, нямам идея следващата ми кола каква ще бъде, но ще е бяла :)


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Vlad777 » Пет 28 фев 2020 13:50


Честито и само безаварийни с новата придобивка! Красавец си е! :beer


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1721
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот imedarov » Пет 28 фев 2020 14:35


group® написа:
Ники, аз не съм се отказал от мултито. Чакам Тиан да се нарадва и да взема неговия :Mr Green Fun


Е може и Up!-а да му омръзне, вземи го него, с трите деца ще се отвозиш :mhihi

Много хубава кола си си взел! Винаги да си усмихнат като я караш, нищо че си темерут :)


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот dobrin » Съб 29 фев 2020 2:44


Бравос! Страхотен и обоснован избор! Много безаварийни!
П.П: Аз сигурно щях да взема 240 к.с. DCC :mhihi


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот joro_kem » Съб 29 фев 2020 7:57


безаварийна експлоатация, красив е!


Ivo_
Мнения: 719
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.

Мнениеот Ivo_ » Пон 02 мар 2020 10:19


Честито! Много безаварийни километри с новата кола! Прекрасна комбинация си избрал, аз бих избирал 1:1 с теб :)

Аз съм с такива греди на Шарана, точно за да може да се отваря панорамата, даже с висящите отдолу захвати на кутията. Но при мен релсите са повдигнати, като на Б7 и от там идва допълнително разстояние. Пробвай ги, но задължително сложи и кутията. На Тюле бързия захват надстърча с около см под гредата.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта