Налага се да сменя термостта.
Моля за помощ!!! Така и не можах да го намеря къде е.
Ще съм благодарен ако някой го е сменял и да обясни последователността при смяната и има ли някакви тънкости.
Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
До алтернатора, на блока, под дросела. Но дай да почнем от въпроса как е диагностициран , че е за смяна , че този мотор рядко има проблем с термостат, но често заблуждава собствениците си , че има проблем, сменят го и подобрение няма.
-
- Мнения: 152
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
На извънградско загрява до 90 след около 20км. Проблема е, че след това варира между 60 и 90 в зависимост от терена. Според мен би трябвало след като загрее до 90, температурата да се движи в рамките 85-90, но да пада до 60 не е нормално.
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Варирането на градусите е нормално , при продължителни спускания, ако на равен път спада не е нормално да спада. Този двигател е с много висок КПД и загрява трудно, на място дори изстива дори лятото. В движение обаче си поддържа 90 - което реално е между 75-95 измерени с диагностична апаратура. Градско при нормално каране ако стартираш на 10 градуса или -10 градуса да речем достига не повече от 50 градуса за 3 км. При спускане от Рилския манастир докато не стигнеш до равен път и да почнеш да подаваш газ за ускорение, не загрява изобщо. На принудителен празен ход (спускане на скорост) от загрял на 90 градуса при спускане на Витиня да речем независимо колко е топло навън изстива под 75 градуса , което означава, че стрелката започва да пада от 90 надолу. Виждаш ли обаче стрелка под 60градуса, или не успяваш да загрееш до 50 градуса реални за разстояние 3-4 км значи може да се съмняваш че е останал отворен термостата. Това лесно се хваща точно след стартиране на студен двигател, шофиране няколко километра и започнала да се отлепя от минимума стрелка, слизаш без да гасиш двигателя и опипваш хубаво термостатното тяло , както и маркучите влизащи и излизащи от него. Трябва да е топло само около термостара, не трябва да имаш относително топли маркучи към радиатора. Прекалено рано е там да е топло, ако вече е топло значи термостата не затваря. Едва тогава може да се съмняваш в изправността му. Интересно е , при теб тези аномалии от кога ги наблюдаваш , дали отскоро са се появили а преди ги е нямало, или просто от скоро имаш колата и ти се струва странно, защото ако притежаваш автомобила отскоро най-вероятно очакванията ти са неправилни, а термостата си е ок. Не на последно място все пак стигнеш ли до подмяната му, задължително сложи Оригинален или Berh, Mahle нищо друго не ти препоръчвам, защото ще се вкараш в безкраен филм.
- vankat-2
- Мнения: 267
- Регистриран на: Сря 24 май 2006 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
dafi_dimo написа:На извънградско загрява до 90 след около 20км. Проблема е, че след това варира между 60 и 90 в зависимост от терена. Според мен би трябвало след като загрее до 90, температурата да се движи в рамките 85-90, но да пада до 60 не е нормално.
Правилно мислиш. При мен 2.0 TDI си държи 90 градуса няма значение кво пускаш качваш и колко е студено. Загрее ли до 90 си ги държи.
-
- Мнения: 152
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Колата я имам от скоро. Изминaл съм около 800 км. Има ли някъв чалъм при смяната на термостата. Видях, че за този модел се продават два напълно различни видове термостата. Възможно ли е да са два. Единия е нещо като тройник, другия нормален.
Ще е супер ако някой прати снимка на термостата и мястото му в двигателя.
Ще е супер ако някой прати снимка на термостата и мястото му в двигателя.
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Ако си с автоматична скоростна кутия са два , ако си с ръчна е един. Щом от 800км е в теб автомобила те съветвам да проведеш тестовете за да си сигурен, че правилно мислиш че не е ок термостата. Разговарял съм с познати от Порше Юг , че леко като застудее и всички масово запитванитя са за смяна термостат на 1.6 тди от това поколение и половината клиенти после са недоволни , че ефект няма и се съмняват, дали им е сменен термостата, ако звъннеш и питаш колко е смяната ще ти кажат Около 4 часа по 83 лв с ддс смяната му , но с усмивка ще ти кажат, че трябва да си сигурен, че е термостат :)
Последна промяна от DoH_KuXoT на Чет 12 мар 2020 12:24, променено общо 1 път.
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
vankat-2 написа:dafi_dimo написа:На извънградско загрява до 90 след около 20км. Проблема е, че след това варира между 60 и 90 в зависимост от терена. Според мен би трябвало след като загрее до 90, температурата да се движи в рамките 85-90, но да пада до 60 не е нормално.
Правилно мислиш. При мен 2.0 TDI си държи 90 градуса няма значение кво пускаш качваш и колко е студено. Загрее ли до 90 си ги държи.
2.0тди и 1.6тди имат много различно поведение , ти на празен ход нямаш 0.3l моментен разход , повечето 1.6tdi са bluemotion , с куп разтоварващи системи за двигателя.
-
- Мнения: 152
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Ръчна е.
А, относно мястото му и начина на смяна?
А, относно мястото му и начина на смяна?
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
мястото е това, ако дадеш рама на ЛС ще ти кажа и номер на твоя , че са два варианта
- Прикачени файлове
-
- Opera Snapshot_2020-03-12_122914_www.partslink24.com.png (55.23 KиБ) Видяна 6311 пъти
-
- Мнения: 152
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
WVWZZZ1KZBM616937
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
03L 121 111 S
- Прикачени файлове
-
- 92754.jpg (18.23 KиБ) Видяна 6305 пъти
-
- Untitled.png (43.82 KиБ) Видяна 6305 пъти
-
- Мнения: 152
- Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
Благодаря за отзивчивостта ти.
Някой ако е сменял такъв термостат да опише начина, че доколкото чета имало някакви пластмасови неща които се чупели.
Някой ако е сменял такъв термостат да опише начина, че доколкото чета имало някакви пластмасови неща които се чупели.
- 110afn
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Смяна на термостат на голф 6 1,6 ТДИ 105 коня 2010 г
dafi_dimo написа:Благодаря за отзивчивостта ти.
Някой ако е сменял такъв термостат да опише начина, че доколкото чета имало някакви пластмасови неща които се чупели.
Безсмислено е да го сменяваш. Положението ще си остане същото.
DoH_KuXoT ти го обясни отлично защо се получава така
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта