Много ми е интересно, как пълен лаик ще може да бъде уверен, че нещо е свършено или не е свършено?!
Заслужавате сервизи като в Германия - дават гаранция, но само оригинални части и работа като по дебелите книги. Съответно и ценичките едни...приятни. Казано накратко, за някои неща смяната на цял двигател може да е по-изгодна, а понякога и направо смяна на колата.
Алтернативата е сам, или при бачкащи на черно майстори, като и там се почва от 20 евро на час само за работата, а гаранция няма...
То и по принцип гаранцията е само за това което е правено - сменят радиатор, гаранция за него и съединенията...а че след 500км пак губи антифриз, си го броим за друг проблем(и реално би могло да бъде). Демек нищо по-различно от в България.
6 месеца гаранция, за ремонт е ОК, но не и за някакъв симптом! Днеска губи антифриз от съединение за 10лв, утре пука глава за 2500лв...все губи по малко антифриз... Ходи му обясни на Ганьо, че трошка на половин милион километра, може да и се строши всичко по всяко време, и няма как да носиш гаранция за всичко, а той пък не може да схване че един и същи проблем/признак, може да се дължи на съвсем различни неизправности.
Затова хората карат коли със заводска гаранция, па било то и Дачия(най-евтино). Тогава им е все тая дали ще се сменя мотор, или скоба на водно съединение.
Ремонт и отговорности на сервизите
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Измамници във форума!!!
Специално за търговците!
Масла Motul и добавки Bardahl
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
Много ми е интересно, как пълен лаик ще може да бъде уверен, че нещо е свършено или не е свършено?!
Ами все пак, надали някой би дошъл без причина? А дали е свършено ще разбере, като не го прави повече, след ремонта! Защото цените са "приятни", и без да има реална поправка, пък да не говорим, че сервизите масово "забравят" да издават фактури!
Между другото, ми дойде наум такъв въпрос - сервизите калкулират ли в крайна цена отстъпките, които ползват от магазини и складове? Защото поне аз, не съм видял сервиз, който работи с части на клиента? Та след като са налице тия две предпоставки, защо да няма гаранция?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
Ама едно нещо може "да го прави" от много различни неизправности. Особено пък загубата на антифриз. Въобще даже не е невъзможно да го губи от повече от едно място.
Идваш, отваряме капака, и какъвто и лаик да си, примерно виждаме и двамата лек пропуск от водно съединение... Сменяме съединението, всичко е ОК, но след 300км, виждаш че пак губи антифриз. Идваш, отваряме капака, и очевидно не е от смененото предишния път водно съединение. Оказва се примерно радиаторче на парно, трябва ли майстора да поеме разноските и по този съвсем отделен ремонт, при положение, че симптома е същия, но неизправноста е съвсем друга?! На следващия ден може и гарнитура на глава да замине, или да спука глава, и тия ли неща трябва да поеме като разход, щото симптома загуба на антифриз ще е същия?!
Въобще, нещата не са толкова прости. Гаранция при стари коли, е нещо относително. И за да си търсиш гаранция от ремонти, трябва поне що-годе са си в час с този вид техника.
А отстъпките...да не мислиш, че като в официалния сервиз един амортисьор ти струва 250лв клиентска цена, че същия струва толкова и на съответния автомобилен производител?! Виждаш същия в каталога на SACHS(които го доставят за първоначално вграждане), на цена 150лв. Отиваш при търговеца на части, ама си му голям клиент, айде още 30-40лв(и повече) надолу. Реална себестойност без печалбата и за производителя, сигурно е 50-60лв. Ама ако го искаш на тая цена, значи си мечтаеш за комунизма, а при него пък толко и щеше да е продукт при липса на конкуренция. Така че това е положението - караш нещо на светлинни години от Лада и Москвич, и съответно всички по веригата трябва са им се плати за това.
А майстора, парите все ще си ги вземе, дали ще ти калкулира части с отстъпка, но по-скъп труд, или по-евтин труд, но ще вземе отстъпката от частите, си е едно и също. И в това няма лошо, лошо е да се гледа в чуждата паница и да се правят чужди сметки... А че читав майстор, може да изкарва колкото 3-4 учителя с висше образование, причината е в пазара на тези услуги.
Идваш, отваряме капака, и какъвто и лаик да си, примерно виждаме и двамата лек пропуск от водно съединение... Сменяме съединението, всичко е ОК, но след 300км, виждаш че пак губи антифриз. Идваш, отваряме капака, и очевидно не е от смененото предишния път водно съединение. Оказва се примерно радиаторче на парно, трябва ли майстора да поеме разноските и по този съвсем отделен ремонт, при положение, че симптома е същия, но неизправноста е съвсем друга?! На следващия ден може и гарнитура на глава да замине, или да спука глава, и тия ли неща трябва да поеме като разход, щото симптома загуба на антифриз ще е същия?!
Въобще, нещата не са толкова прости. Гаранция при стари коли, е нещо относително. И за да си търсиш гаранция от ремонти, трябва поне що-годе са си в час с този вид техника.
А отстъпките...да не мислиш, че като в официалния сервиз един амортисьор ти струва 250лв клиентска цена, че същия струва толкова и на съответния автомобилен производител?! Виждаш същия в каталога на SACHS(които го доставят за първоначално вграждане), на цена 150лв. Отиваш при търговеца на части, ама си му голям клиент, айде още 30-40лв(и повече) надолу. Реална себестойност без печалбата и за производителя, сигурно е 50-60лв. Ама ако го искаш на тая цена, значи си мечтаеш за комунизма, а при него пък толко и щеше да е продукт при липса на конкуренция. Така че това е положението - караш нещо на светлинни години от Лада и Москвич, и съответно всички по веригата трябва са им се плати за това.
А майстора, парите все ще си ги вземе, дали ще ти калкулира части с отстъпка, но по-скъп труд, или по-евтин труд, но ще вземе отстъпката от частите, си е едно и също. И в това няма лошо, лошо е да се гледа в чуждата паница и да се правят чужди сметки... А че читав майстор, може да изкарва колкото 3-4 учителя с висше образование, причината е в пазара на тези услуги.
- lokva
- Мнения: 832
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
Имах проблем с ръчна спирачкана пасат 3с 2008. отивам в фолксваген в Германия и .... цената не ми хареса..
Човека ми обяви цена от 1600 евро. в това число труд и един куп части. буквално щяха да заменят цялата карантия без амортисьора отзад. и да даваха гаранциа за това което правят. В гаражен сервиз ремонта ми излезе 30 евро труд. 80 евро нови накладки и 450 евро спирачен апарат. Оказа се , че е надран цилиндъра и буталото не връща до край.
Няма как да сменят 2 скоби и да дадът гаранция. Но и за да ви дадът такава трябва да са сигурни, че са отстранили всички възможни причини които могат да предизвикът проблема.
Човека ми обяви цена от 1600 евро. в това число труд и един куп части. буквално щяха да заменят цялата карантия без амортисьора отзад. и да даваха гаранциа за това което правят. В гаражен сервиз ремонта ми излезе 30 евро труд. 80 евро нови накладки и 450 евро спирачен апарат. Оказа се , че е надран цилиндъра и буталото не връща до край.
Няма как да сменят 2 скоби и да дадът гаранция. Но и за да ви дадът такава трябва да са сигурни, че са отстранили всички възможни причини които могат да предизвикът проблема.
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
Ама едно нещо може "да го прави" от много различни неизправности. Особено пък загубата на антифриз. Въобще даже не е невъзможно да го губи от повече от едно място.
Нямах предвид такива неизправности, макар че когато се отстранява теч, съвестният монтьор ще проследи цялата система, и ще предупреди клиента за потенциално нов такъв! Все пак, ще има и външни признаци, щом като ще протече след 300км? Напукани маркучи, пукнати съединения и тройници, и т.н.
Идеята ми беше по-скоро, като по мой личен опит преди доста години, със смяна на карета. Смениха ми 2 външни здрави, за да се окаже накрая, че е вътрешното! Като за първото, дори се опитаха да ми го пишат на 150% от цената му отгоре! Накрая ми вързаха маншона с тел /понеже нямали голяма скоба/, то се къса, греста хвърчи доволно навсякъде, имах джанта, намазана два пръста, няма ръждясване! Та покрай тоя маншон, друг човек откри, че карето е заминало! И ако имаше гаранция, нямаше да плащам 3 пъти, за едно и също!
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
Ааа, "външни признаци"... може да има, може и да няма...А може и да трябва сериозно разглобяване за да ги видиш...толкова, че по-добре да смениш някои неща профилактично, ама и тогава цената няма да е тая...
Специално за твоя случай с каретата, поизпържили са те евентуално, ама номера не би минал при всеки.
Специално за твоя случай с каретата, поизпържили са те евентуално, ама номера не би минал при всеки.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
Специално за такъв случай с карета в истински марков сервиз с гаранции ще ти сменят двете полуоски с каретата и проблемът е решен.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
Ами как иначе се хваща вътрешно каре!? Айде, за външно, сяда майстора, прави кръгче, тества, завива на ляво, на дясно и според тракането решава кое външно каре да смени. Вътрешното обаче... ми то не трака в завой. Затова решението е както каза колегата над мен, две нови полуоски с карета и със сигурност няма да щрака известно време
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
Въпросът е обаче, че тракаше съвсем отчетливо в завой, което не им попречи, да сменят две здрави. Тогава трябва да попитаме, как другия човек го е разбрал, и то без да сваля външното?
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
Пази боже от такива клиенти като теб!
Хем хал хабер си нямат, хем са 100% сигурни, че всички майстори са мошеници.
Купи си Нова кола и я поддържай само в официален сервиз, иначе все ще ти се струвач че те лъжат.
Хем хал хабер си нямат, хем са 100% сигурни, че всички майстори са мошеници.
Купи си Нова кола и я поддържай само в официален сервиз, иначе все ще ти се струвач че те лъжат.
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
jack99 написа:Въпросът е обаче, че тракаше съвсем отчетливо в завой, което не им попречи, да сменят две здрави. Тогава трябва да попитаме, как другия човек го е разбрал, и то без да сваля външното?
ами другия човек е бил улеснен , защото вече външните са сменени
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
ktamen написа:Пази боже от такива клиенти като теб!
Хем хал хабер си нямат, хем са 100% сигурни, че всички майстори са мошеници.
Купи си Нова кола и я поддържай само в официален сервиз, иначе все ще ти се струвач че те лъжат.
то и това не помага, скоро четох в форум на друга марка, за пресен автомобил в официален сервиз , че му сменили накладките на един колега, но му се сторило, че са прекалено тънки новите и се съмнява, че са сменени, та щял да иска да ги разглобят пред него да ги види, че са нови, накрая му обясниха, че на този модел накладките са със скосени краища и затова изглеждат тънки, та миряса... Човек като си е предубеден, че го мамят, няма оправия, той се съмнява във всичко и във всеки.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
Затова, както има майстори, при които не е добре да се ходи, има и клиенти, които не е добре да са ти клиенти.
Имах някога един познат, купи си Фолксваген и го заведох при моя майстор, който само коли на концерна ремонтира, и се познаваме от много години... Хем тоя познат иначе беше що-годе в час с техниката, но пък беше ужасно стиснат и дребнав...е, тия последните неща ги разбрах чак тогава де... Майстора директно си ми каза, такива клиенти да не му водя, а то и без друго сто пъти съжалих, че съм го завел
Имах някога един познат, купи си Фолксваген и го заведох при моя майстор, който само коли на концерна ремонтира, и се познаваме от много години... Хем тоя познат иначе беше що-годе в час с техниката, но пък беше ужасно стиснат и дребнав...е, тия последните неща ги разбрах чак тогава де... Майстора директно си ми каза, такива клиенти да не му водя, а то и без друго сто пъти съжалих, че съм го завел
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
ами другия човек е бил улеснен , защото вече външните са сменени
Не знам за какво е бил улеснен, при него отидох да вкара грес, и да сложи маншон. Той ми се обади по-късно да каже, че карето /вътрешното/, е счупено!
Re: Ремонт и отговорности на сервизите
Пази боже от такива клиенти като теб!
Хем хал хабер си нямат, хем са 100% сигурни, че всички майстори са мошеници.
Откъде си сигурен, от какво имам хабер? И никъде не твърдя, че всички са мошеници, напротив, има много свестни хора! Но че има и такива дето не стават, е повече от ясно! Затова и гаранцията трябва да е като лична отговорност, нима ако на друго място си гледате работата през пръсти, шефът би търпял?
Последна промяна от Pichaga на Вто 24 мар 2020 18:41, променено общо 1 път.
Причина: моля, не репоствай, а променяй последното си мнение
Причина: моля, не репоствай, а променяй последното си мнение
Върни се в “Сервизи, магазини и части за VW”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта