Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12115
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 04 апр 2020 20:14


dontaskdontsay написа:П.П: Ода, в Германия нямат дупки и хората не се качват по тротоарите :icon_razz

Абе имат и от двете със сигурност, ама той така или иначе с тия гуми ще си дойде до Пловдив 2.3 пъти в годината за по 2-3 седмици :Mr Green Fun




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6266
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 04 апр 2020 20:52


Да Ви направя живота още по-сложен :Mr Green Fun
Имам един "гумен буквар" и в него пише че не 14 цола джанта, един вентил, който тежи 7.5 грама, при скорост 100км/ч тежи 7.5 килограма. Вентили има къси, средни, дълги, метални, такива с датчик... Как аджеба производителите на гуми знаят че разликата в грамовете по протежение на гумата компенсират неясна в стойностно изражение маса на вентил?


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 04 апр 2020 21:26


Има нещо вярно в това което казваш. Правил съм опит с вече балансирана гума и метална капачка на вентила. В действителност капачката не тежи повече от 2 грама. Та сваляме капачката пускаме гумата и от центробежната сила излиза де баланс от 10 или 15гр. (не се сещам точно). Връщаш си капачката и пак е 0.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6266
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 04 апр 2020 21:37


Един познат ми нави 4 гилзи от пистолет с набити пластмасови капачки на старият Пасат В5.5 , две седмици карах колата и се чудех какво се случва ту имах вибрации, ту нямах, бях решил че имам запекло каре. Направих връзка с тия капачки и ги махнах за проба , карах 10 дни никакви драми. После ги навих и пак почна. Непостоянното поведение си го обяснявам с безразборното им нацелване между лява и дясна гума и наслагване на вибрациите към волана.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот инжектопляктор » Нед 05 апр 2020 0:38


Червената точка означава - ОК
Жълтата точка - малки дефекти
Зелена точка - дефектна. Не е ОК


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот muns61 » Нед 05 апр 2020 6:21


А бялата точка?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот Кайзен » Нед 05 апр 2020 9:15


Continental Coloured Dot Markings on Car Tyres
бял=жълт=син=най-лекото мястото на гумата
червен=най-тежкото място на гумата


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 823
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот ivan_pop » Нед 05 апр 2020 19:57


Дай информация и за другите производители, как са точките?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот Кайзен » Нед 05 апр 2020 22:13


Щом толкова много те мързи сам да потърсиш:
Yokohama
Yokohama Tire Corp.pdf
Bridgestone
Sumitomo
Cooper
Обозначенията на гумите се използват масово в заводите на автопроизводителите, където дневно се монтират много нови OE гуми на много нови OE джанти. Никой не върти първо джантата на машината, защото джантата си има маркировка. За оператора е важно само да постави маркировката на гумата на правилното място спрямо маркировката на джантата.
Изображение
Таблица валидна за NAFTA:
Изображение

Всеки гумаджия трябва да знае тези правила и винаги да почисти и завърти джантата на машината преи да монтира новата гума:
Изображение
Red = Ruler (i.e., distance comes first, and takes preference)
Yellow = Heavy (i.e., weight, comes last, and loses preference)


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот Stivi » Нед 05 апр 2020 23:33


Значи да разбираме че тези точки играят роля само когато се монтира нова гума на чисто нова джанта !? Или могат да се използват и при стари джанти ?


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2119
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 05 апр 2020 23:56


dontaskdontsay написа:Пукаш гума и какво правиш след това ? Демонтираш и слагаш лепенка обаче точката вече я няма :gruebel


Добрите гумаджии (виждал съм го лично) слагат една черта с тебешир на гумата при вентила преди да я демонтират. После при свалена гума лепят отвътре и съответно си я слагат по този белег както е била сложена при първият монтаж, когато са спазени точките.

При новият баланс мисля да използвам старите тежести (чисто нови са), като им сменя двустранно лепящото тиксо. Понеже докато гумите се въртят, а колата е в движение, центробежните сили така или иначе си ги натиска върху джантата.


Потребителски аватар
icotoooo
Мнения: 379
Регистриран на: Чет 01 сеп 2011 15:52
Автомобил: VW Golf MKIV GT-TDI
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот icotoooo » Пон 06 апр 2020 5:54


Ако не стане с новата двойнолепяща лента пробвай да добавиш и канцеларско лепило, че за свойствата си има най-малка маса и няма да ти бърка баланса.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот muns61 » Пон 06 апр 2020 7:41


Stivi написа:Значи да разбираме че тези точки играят роля само когато се монтира нова гума на чисто нова джанта !? Или могат да се използват и при стари джанти ?

Завърташ джантата на балансмашината и тя ти казва къде е най-леката част.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот Кайзен » Пон 06 апр 2020 7:42


Stivi написа:Значи да разбираме че тези точки играят роля само когато се монтира нова гума на чисто нова джанта !?
Не, тези точки "играят роля" винаги. Просто за измислени за улеснение при автосглобителите.
Stivi написа:Или могат да се използват и при стари джанти ?
Коя част от изречението не е ясна?
"Всеки гумаджия трябва да знае тези правила и винаги да почисти и завърти джантата на машината преди да монтира новата гума"
Или с други думи - тези точки играят роля и при монтаж на стара джанта, но тогава гумаджията трябва да намери необходимата позиция на точката на гумата спрямо джантата.
Поставил съм и снимка на стара джанта със стара гума и правила за монтаж в зависимост какво е отбелязано на гумата :
Изображение
Текста за двете правила:
1) Uniformity Method
When performing uniformity match-mounting, the red mark on the tire, indicating the point of maximum radial force variation, should be aligned with the wheel assembly's point of minimum radial run-out, which is generally indicated by a colored dot or a notch somewhere on the wheel assembly.
2) Weight Method
When performing weight match-mounting, the yellow mark on the tire, indicating the point of lightest weight, should be aligned with the valve stem on the wheel assembly, which represents the heaviest weight point of the wheel assembly.

After match-mounting by either of the above methods, the tire/wheel assembly can be balanced.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 650
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Монтаж на нови гуми (червената точка къде да е) -не разчитайте на гумаджиите

Мнениеот alpinab » Пон 06 апр 2020 9:17


Ами ако гумите нямат нито бяла нито червена точка? Какво ги правим?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта