Здрасти, клипчето не работи нещо.
Видях, че сте гледали ангренажа. Съвет от мен - виж си САМ зацепването, не се осланяй само на майстори. Оказва се, че 4-5 години съм карал с незацепен правилно ангренаж. Тези дни от скука реших да отворя тапата на маховика и да видя... о, изненада - два зъба разминаване. Така се получава, като се гледат само шайбите отпред. За да съм сигурен направих метода с дългата отвертка. При мен се оказа, че съм само с една белязка на маховика (срез) отговарящ на 0 (ГМТ). Виж си нещата пак и пак, за да си сигурен. Този мотор го карах на предната ми Джета с карбуратор от 1.3 и до 120-130 си беше направо една стрела (заради по-малкия карбуратор имах лимит от около 145-150 км/ч по спомен).
Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
- iliqn93
- Мнения: 139
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
- Автомобил: Audi A3 8L
- Двигател: AGU 150Hp 1997
- Местоположение: Мездра
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
При вторият майстор, аз бях там и преди да го зацепи го гледах не беше зацепен с 1 зъб на разпределителният вал, след презацепването пак гледах и беше точно на белег.
Нямам свободно време, а сега ще трябва дя купя целият корпус на термостата че сълзи от към блока.
А това с отверката го правихме с един приятел, че съм слаб в сверата на двигателите за да проверим дали палеца на делкото сочи към кабелите на всеки цилиндър. Бутаме отверката в 1ви цилиндър в горна мъртва и палеца сочи към кабела за 1ви, така 3ти, 2ри ,4ти и палеца сочи към кабелите на цилиндрите. То ако не зацепен разпределителният би трябвало палеца да не сочи към съответният цилиндър? Или аз неко бъркъм ?
Нямам свободно време, а сега ще трябва дя купя целият корпус на термостата че сълзи от към блока.
А това с отверката го правихме с един приятел, че съм слаб в сверата на двигателите за да проверим дали палеца на делкото сочи към кабелите на всеки цилиндър. Бутаме отверката в 1ви цилиндър в горна мъртва и палеца сочи към кабела за 1ви, така 3ти, 2ри ,4ти и палеца сочи към кабелите на цилиндрите. То ако не зацепен разпределителният би трябвало палеца да не сочи към съответният цилиндър? Или аз неко бъркъм ?
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
- Автомобил: lancia y10 golf 3
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Tова което сте направили 4 пъти е излишно; правиш само на 1 цилиндър останалите няма кво да се бъзикаш щото нищо не можеш да провериш. Стефан ти вика да сложиш КВ /маховика/ на белега /нула градуса/ и да видиш РВ /разпр, вал дали е на белег и палеца на делкото да сочи към 1 или 4 цилиндър. Това ''или'' се уточнява като видиш по гърбиците на РВ кой цилиндър е в такт згъстяване/ нито една от гърбиците не е натиснала клапан/
- iliqn93
- Мнения: 139
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
- Автомобил: Audi A3 8L
- Двигател: AGU 150Hp 1997
- Местоположение: Мездра
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Ще пробвам и така, но по неговите думи да гледам на отвора на скоростната кутия 0% а не на зъбното колело отпред на шайбата? Ако РВ не е зацепен примерно с 1 зъб не трябва ли за измести и палеца на делкото и да не сочи точно към кабела примерно за 1ви цилиндър. И пак да се повторя не разбирам от двигатели, затова съм карал колата при двама различни майстори, по съм в час с електрониката на автомобила.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Колега, според мен правилното зацепване се прави така:
1. Сваляш капака на ангренажа и нагласяш белега на РВ (един оборот на колелото на РВ отговаря на 2 оборота на КВ-Маховик)
2. След като си го нагласил махаш тапата и самата втулка, в която влиза тапата над маховика.
3. Там трябва да имаш на самия корпус на СК нещо като показалец, който с тънък връх да сочи надолу към маховика
4. Точно под върха трябва да имаш белязка - цифра, прорез и т.н. - при някои модели има две белязки, при други една (като при мен)
5. Ако си с две - търсиш нещо, което да прилича на 0. Тази 0 трябва да е посочена от показалеца на СК, когато колелото на РВ е поставено на белег. В противен случай, колата ти НЕ е зацепена правилно.
6. Ако горните условия са изпълнени и всички маркировки съвпадат минаваш по натам - въртиш леееееко ангренажа по посока обратна на въртенето на мотора (т.е. към купето). Въртиш мноооого леко, докато нулата отиде назад и съвпадне другия белег на маховика - при някои е означен с I. Т.е. това ти е центровката за ПРЕДВАРЕНИЕТО. Когато показалецът на СК сочи към този белег I, сваляш капачката на делкото и поглеждаш накъде сочи палецът. Трябва да е насочен към първи цилиндър - т.е. искрата трябва да дойде няколко градуса ПРЕДИ ГМТ (статичната, базовата или както се нарича). Би трябвало на корпуса на самото делко да имаш белязка заводски - една чертичка (аз имам такава). Тя трябва да съвпада с центъра на върха на палеца. Аз изрязвам една кабелна превръзка (миша опашка) под формата на стрелка и я слагам на мястото на палеца, като сочи към корпуса и белега.
7. Много е важно да знаеш, че тази настройка е базова и много често на око е трудно да се уцели точната центровка на предварението. Затова, може да потърсиш някой със стробоскоп, да вкарате колата в режим настройка (авариен) и да въртите делкото докато станат градусите (5-6). Другият вариант е да се вкара колата в авариен и да се завърти леко делкото в някоя посока и да се тества.
Хубаво е, когато нагласиш всички маркировки - да погледнеш на капака долу на шайбата на КВ дали също съвпада, за да може после евентуално по нея да се работи със стробоскопа.
Миналите два дни събрах няколко важни жокера от колеги от форума и се справих сам с центровката на колата си. Сега съм я подхванал да й сменям сам главата, да видим докъде ще я докарам
1. Сваляш капака на ангренажа и нагласяш белега на РВ (един оборот на колелото на РВ отговаря на 2 оборота на КВ-Маховик)
2. След като си го нагласил махаш тапата и самата втулка, в която влиза тапата над маховика.
3. Там трябва да имаш на самия корпус на СК нещо като показалец, който с тънък връх да сочи надолу към маховика
4. Точно под върха трябва да имаш белязка - цифра, прорез и т.н. - при някои модели има две белязки, при други една (като при мен)
5. Ако си с две - търсиш нещо, което да прилича на 0. Тази 0 трябва да е посочена от показалеца на СК, когато колелото на РВ е поставено на белег. В противен случай, колата ти НЕ е зацепена правилно.
6. Ако горните условия са изпълнени и всички маркировки съвпадат минаваш по натам - въртиш леееееко ангренажа по посока обратна на въртенето на мотора (т.е. към купето). Въртиш мноооого леко, докато нулата отиде назад и съвпадне другия белег на маховика - при някои е означен с I. Т.е. това ти е центровката за ПРЕДВАРЕНИЕТО. Когато показалецът на СК сочи към този белег I, сваляш капачката на делкото и поглеждаш накъде сочи палецът. Трябва да е насочен към първи цилиндър - т.е. искрата трябва да дойде няколко градуса ПРЕДИ ГМТ (статичната, базовата или както се нарича). Би трябвало на корпуса на самото делко да имаш белязка заводски - една чертичка (аз имам такава). Тя трябва да съвпада с центъра на върха на палеца. Аз изрязвам една кабелна превръзка (миша опашка) под формата на стрелка и я слагам на мястото на палеца, като сочи към корпуса и белега.
7. Много е важно да знаеш, че тази настройка е базова и много често на око е трудно да се уцели точната центровка на предварението. Затова, може да потърсиш някой със стробоскоп, да вкарате колата в режим настройка (авариен) и да въртите делкото докато станат градусите (5-6). Другият вариант е да се вкара колата в авариен и да се завърти леко делкото в някоя посока и да се тества.
Хубаво е, когато нагласиш всички маркировки - да погледнеш на капака долу на шайбата на КВ дали също съвпада, за да може после евентуално по нея да се работи със стробоскопа.
Миналите два дни събрах няколко важни жокера от колеги от форума и се справих сам с центровката на колата си. Сега съм я подхванал да й сменям сам главата, да видим докъде ще я докарам
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
- Автомобил: lancia y10 golf 3
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Майстор Стефан е казал всичко по въпроса, Но преди време тук се изказах че стробоскопа е пунта мара затова сега ще уточня че за да бъде белега осветяван от стробито НЕПОДВИЖЕН и да можеш точно да прецениш дали е 6 или 9 градуса мотора трябва да се върти с постоянни обороти иначе белега се движи на ляво и дясно. Начина без стробо... е ; слагаш КВ на 6-7 гр, или на първата черта на КВ, ако чертите са 3 -слагаш между първа и втора,разхлабваш делкото, вадиш на първи цилиндър лулата, мушкаш и една свещ, даваш контакт и почваш бързо да въртиш делкото на ляво-дясно и гледаш и слушаш кога и къде прескача искрата и там спираш делкото После в движение правиш проби докато ти омръзне или хареса
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Аз след зацепването вчера си нагласих делкото на слух. Колата движи перфектно в момента. Одеве извадих ламбда-сондата - направо е излъскана почти като нова. Което значи, че моторът ВЕЧЕ работи добре.
Не съм майстор, просто не ми се ходи по майстори или по-точно не ми се дават пари, след като после пак сам си го дооправям след майстора. За стробоскопа си прав, донякъде. Но съгласи се, че на око или с транспортир няма как да направиш точни градусите на предварението. Аз си бях изрязал от картон един шаблон с градуси. Сега като метна новата глава на бабичката ще го ползвам, като си оправя всички белези да съвпадат по всички колела и маховик.
Колегата ако иска може да опита - примерно прави всичко на ГМТ, палецът на средата на белязката на делкото. Местиш 5 градуса към предварение и воала. Би следвало да е всичко точно без нужда от стробоскоп.
Не съм майстор, просто не ми се ходи по майстори или по-точно не ми се дават пари, след като после пак сам си го дооправям след майстора. За стробоскопа си прав, донякъде. Но съгласи се, че на око или с транспортир няма как да направиш точни градусите на предварението. Аз си бях изрязал от картон един шаблон с градуси. Сега като метна новата глава на бабичката ще го ползвам, като си оправя всички белези да съвпадат по всички колела и маховик.
Колегата ако иска може да опита - примерно прави всичко на ГМТ, палецът на средата на белязката на делкото. Местиш 5 градуса към предварение и воала. Би следвало да е всичко точно без нужда от стробоскоп.
- iliqn93
- Мнения: 139
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
- Автомобил: Audi A3 8L
- Двигател: AGU 150Hp 1997
- Местоположение: Мездра
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Момчета намерих два видео клип на един руснак които показва зацепването на пасат б3, то мисля че е същото.
Я кажете мога ли дя ръководя от даденият видео материал ?
https://youtu.be/kXaaMSauqrY
https://youtu.be/B9-3WbbH9D4
Я кажете мога ли дя ръководя от даденият видео материал ?
https://youtu.be/kXaaMSauqrY
https://youtu.be/B9-3WbbH9D4
- iliqn93
- Мнения: 139
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
- Автомобил: Audi A3 8L
- Двигател: AGU 150Hp 1997
- Местоположение: Мездра
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Здравейте колеги, искам само да добавя че съм купил корпуса на термостата които се слага към блока. И е дошъл ремонтния комплект в еконта, само трябва да го взема за моното, че
намерих една схема на моното и ясно се вижда че ако е сцепена мембраната на регулатора на горивото цялото налягане ще мине през дюзата или под уплатнението на дюзата. И си мисля че от там идва високият разход и не доизгорелият бензин, затова ламбсондата държи над 1V.
Утре или други ден, започвам отново да се боря с голфчето. И дано да имаме хубав краен резултат поне с разхода и вървежа, че ме чака и перката да правя и др леки работи ...
намерих една схема на моното и ясно се вижда че ако е сцепена мембраната на регулатора на горивото цялото налягане ще мине през дюзата или под уплатнението на дюзата. И си мисля че от там идва високият разход и не доизгорелият бензин, затова ламбсондата държи над 1V.
Утре или други ден, започвам отново да се боря с голфчето. И дано да имаме хубав краен резултат поне с разхода и вървежа, че ме чака и перката да правя и др леки работи ...
- iliqn93
- Мнения: 139
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
- Автомобил: Audi A3 8L
- Двигател: AGU 150Hp 1997
- Местоположение: Мездра
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Колеги днес смених корпуса на термостата и проверих зацепването, за мен е ок. Също така сменим платанцето, даже беше залепило от долната страна че като дръпнах с клещите и се чу като засмукване на въздух а то в маркуча за излишното гориво празно... и филтрите на дюзата смених, утре наливаме антифриза и палим.
Само да допълня делкото съм го оставил да е на средата на палеца и на маховика само това има и е вертикално на мотора.
Само да допълня делкото съм го оставил да е на средата на палеца и на маховика само това има и е вертикално на мотора.
Последна промяна от iliqn93 на Пет 17 апр 2020 22:13, променено общо 1 път.
- iliqn93
- Мнения: 139
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
- Автомобил: Audi A3 8L
- Двигател: AGU 150Hp 1997
- Местоположение: Мездра
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Е делкото сочи към 1ви цилиннър
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Колега, само през тапата не се вижда. Маха се и шестостенната втулка, на която е забита самата тапа, за да се види белязката.
Иначе тази мембрана на регулатора е за кофата.
Иначе тази мембрана на регулатора е за кофата.
- iliqn93
- Мнения: 139
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
- Автомобил: Audi A3 8L
- Двигател: AGU 150Hp 1997
- Местоположение: Мездра
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Смених мембраната с нова, даже и двата филтъра на дюзата. Нямам чак толкова голям шестограм да я отвия...
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Слагаш гайка и с ключ я развиваш, аз също нямам
Без да я махнеш нищо не се вижда, реално все едно не си гледал там, резката за белега е малка.
Без да я махнеш нищо не се вижда, реално все едно не си гледал там, резката за белега е малка.
- iliqn93
- Мнения: 139
- Регистриран на: Съб 19 май 2012 10:56
- Автомобил: Audi A3 8L
- Двигател: AGU 150Hp 1997
- Местоположение: Мездра
Re: Слаба мощност при Голф 3 1.6 ABU + много висок разход
Колеги на КВ на скоростната кутия няма белег.
Превъртях ме го 2,3 пъти никаде няма белег нито 0 нито |
Даже и номера на скоростната кутия.
Превъртях ме го 2,3 пъти никаде няма белег нито 0 нито |
Даже и номера на скоростната кутия.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта