Здравейте, колеги.
Обръщам се към по запознатите от вас с молба за малко помощ ,чрез информация разбира се.В3 която карам има климатик с марка на компресора Санден ,който имаше пропуск както и от вентилите за пълнене и един маркуч. Всичко това е сменено и климатика е зареден с фреон 134. Според приятеля ми, който се занимава с топлотехника и ми помогна с възстановяването на климатичната система, фреона циркулира нормално,температурата и налягането видяни с манометър са ок, но компресора изключва и включва постоянно. Той замости там някакъв датчик,който бил за налягането,но симптомите не изчезнаха.замости и някакъв вентил или нещо такова което му каза кликсон , но и от това не излезе .Накрая спомена за възможен датчик на изпарителя или за някаква система на управление да има. Та въпроса ми е ,има ли такъв модул за управление или минава през компа на колата или датчика на изпарителя прави ядове? Сега да споделя ,че в не толкова горещото време в колата е доста горещо въпреки пуснатия климатик. Странното според приятеля ми е,че когато се включи втората степен на вентилатора би трябвало да се изключи компресора когато и той спре (поне така разбрах от него),но не става така .По време на втората скорост се включва за секунди до минута и после пак малка пауза и те така .Та проблема ми е в постоянното спиране иначе като тръгне охлажда прилично...Та те така...
Климатик В3 често спира и тръгва
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Датчика за замръзването?
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Има ли лесен достъп до там само ако махна жабката.,къде точно се намира и как да го замеря да видя дали работи коректно?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Някога сменян ли е филтър дехидратора ?? или е набор на Паста ?
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Предполагам, че е набор незнам,но според авера ми е категоричен, че проблема не е запушване като гледа манометрите и как оросява тръбичката идваща от изпарителя.смята ,че е нещо в управлението дали ако има датчик или някакъв модул в управлението.количеството фреон май беше 850 грама ако се не лъжа,но мога винаги да попитам.По показатели всичко каза че уж е наред.Когато се включи, добре започва да охлажда,ама се включва и изключва понякога за по 5 секунди.Интересното е че вчера беше приятно топло и бях включил климатика , като се прибрахме у нас над вечер заваля и като се наложи да изляза вечерта към 21 ч. ми стана доста хладно като си включих вентилацията, и като чух как цъкна компресора без да е включен от копчето изтръпнах ,слязох да проверя и наистина работеше,много странна работа!В топлото не работи както трябва , а в студеното се включва без да го искам...
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Може някой да е пипал по инсталацията.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Незнам дали може да е задържало реле .Днес го пробвах и климатика не заработи в изключено положение както вчера
- Ник никишето
- Мнения: 750
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Колко фреон е сипано ? И ако е бил на р12 и е не ретрофитнат климатика ядовете са задължителни
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Оригинална ли е системата?
1150 грама е количеството. Но и при 850 трябва да работи. Колегата е прав,тая кола не е с Р134 фреон оригинално.
1150 грама е количеството. Но и при 850 трябва да работи. Колегата е прав,тая кола не е с Р134 фреон оригинално.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
При последно произведените Б3, края на 1992 и началото на 93-та се монтира система с фреон r134, с компресор SD7V16.
Виж на лепенката на компресора ти какво пише. Посочи какви показания на ниско и на високо налягане сте установили.
Малко вероятно е, но е възможно проблема да е заради един предпазен клапан, който се намира с самият компресор, но може и да е нещо по-просто, например презостата(с четири извода-кабела е и се намира на тръбата над десния калник, като гледаш от шофьорското място). Той следи за налягането в системата.
Има и блок с релета за управление на включване степените на перките(ако е оригинална системата, се намира на левият калник до съда за стъкломиячната течност). Ако правилно си спомням, работата на този управляващ блок е в пряка зависимост от сигнала, подаван от презостата.
Датчика, който предпазва от заледяване се намира до въздушния филтър за купето, като махнеш пластмасовата кора под дястата чистачка ще го видиш. На твое място не бих се колебал за смяната на филтър дехидратора, защото като се задръсти, налягането в системата ще се повиши и има реален риск компресора да си замине. Предвид годините на системата ти и неясната поддръжка проблема може и да е комплексен. Прегледай тази тема viewtopic.php?f=6&t=272198&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD+%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%80+%D0%933.
Най-добре пиши на колегата zfa 159, той се занимава професионално с климатични системи.
Виж на лепенката на компресора ти какво пише. Посочи какви показания на ниско и на високо налягане сте установили.
Малко вероятно е, но е възможно проблема да е заради един предпазен клапан, който се намира с самият компресор, но може и да е нещо по-просто, например презостата(с четири извода-кабела е и се намира на тръбата над десния калник, като гледаш от шофьорското място). Той следи за налягането в системата.
Има и блок с релета за управление на включване степените на перките(ако е оригинална системата, се намира на левият калник до съда за стъкломиячната течност). Ако правилно си спомням, работата на този управляващ блок е в пряка зависимост от сигнала, подаван от презостата.
Датчика, който предпазва от заледяване се намира до въздушния филтър за купето, като махнеш пластмасовата кора под дястата чистачка ще го видиш. На твое място не бих се колебал за смяната на филтър дехидратора, защото като се задръсти, налягането в системата ще се повиши и има реален риск компресора да си замине. Предвид годините на системата ти и неясната поддръжка проблема може и да е комплексен. Прегледай тази тема viewtopic.php?f=6&t=272198&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D0%BD+%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%80+%D0%933.
Най-добре пиши на колегата zfa 159, той се занимава професионално с климатични системи.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Като се замости пресостата и този кликсон който регулира климатика да не се включва под температура от 5 градуса ,компресора продължава да спира и тръгва . По принцип е на фреон 12, но и си пише какво количество трябва,но такъв фреон вече няма ,поне официално и сега е напълнен с ъс 134, като е съобразено и подмяна на маслото ,както гумените уплътнения и маркучите да са резистентни на него. Както писах по горе павета ми каза че фреона циркулирал нормално и температурата била нормална според манометрите,но мога да го попитам разбира се какви са стойностите и да ги постна.Той ми обясни ,че на фреон 12 да се мине на 134 не се наливало реципрочно същото количество...
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Вече става по-ясно. Сигурен ли си, че е направен както трябва необходимият ъпгрейд, за да работи системата с новия фреон - r134? Тръбите са от различен материал, сменя се компресора или му се правят преработки, не съм сигурен дали и ТРВ-то не трябва да се подмени. Извинявай, че се повтарям, но не се колебай за смяната на филтър дехидратора. Прочети тази тема viewtopic.php?f=5&t=457512&hilit=%D1%84%D1%80%D0%B5%D0%BE%D0%BD+r12+%D0%BD%D0%B0+r134
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Никак не се колебая готов съм ,но авера каза за сега е добре системата като такава работи и съм склонен да му вярвам,аз от това нищо не разбирам ,а той се занимава от 20 години като изгражда и инсталации за дълбоко замръзване и какво ли още не,просто в светата на автомобилите не знае тънкостите и зависимостите кое от коя електроника се влияе има Лия и къде се намира.Сега се опитваме да разберем и клапата за супер режим( вътрешния кръг) как да я оправим защото тя трябва уж да работи на вакуум да отваря и затваря ,но не сработва...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Не е проблем това, че системата е за 12, пък е със 134, но не се зарежда същото количество. Заводски системата събира 1200 грама R12, нормално работи с около 1000 от 134 и няма проблеми, дори с нейното си ТРВ и по-стария вариант компресор. Да, не е 100% ефективна, но не работи и зле.
Дехидратора не създава проблем в този случай, защото той е преди датчика за налягането по посоката на движение на фреона и ако беше запушен, щеше да има ниско налягане при датчика и съответно, когато се замости датчика, щеше да си работи (т.е. нямаше де, заради запушването, но компресора нямаше да спира).
Колегата, автор на темата, не спомена дали е пробвал да замости датчика за температурата на изпарителя, както са му казали другите колеги, има достъп като се свали полицата под жабката и се бръкне зад кутията за вентилацията -датчика е правоъгълен и то него излизат 2, обикновено зелени кабела. Трябва да се окъсят, за да се шунтира датчика. Ако компресора спре да прекъсва, датчика трябва да се смени. В случая при система за 12, този датчик е задължителен, защото компресора няма вграден контролен клапан, който да му намали дебита, когато фреона е твърде студен, а само ТРВ няма да може да се справи с дозирането и ще обледи изпарителя. Затова датчика трябва да си работи и да си спре компресора, когато температурата на изпарителя падне под +3 градуса.
Трябва да се види и релето, което управлява компресора, да не е изгнило. По спомен беше едното от двете, които са до разширителния съд за антифриза отвън. Редовно хората ги къпят с вода, когато си наливат и с времето им се разказва играта и започват да прекъсват. Ако релето за управление на компресора не е там, тогава трябва да е на позиция 1 на бушониерата вътре (най-горе в ляво, като си срещу бушониерата). Ако е там и е двойно реле, трябва да се рзглоби, да се види за спукани спойки вътре, често им се случва и това.
Ако е синхро , обикновено те имат и реле за разтоварване на двигателя при натоварване и по изискване на моторния компютър спира компресора. Някои имат, някои не, зависи за какъв пазар е правена колата. При Б3 и Б4 това реле обикновено е зад барчето с пепелника и при получаване на сигнал от моторния компютър, отваря веригата към компресора и компресора спира да работи.
Малко е мътна ситуацията с ел. схемите от тези години, защото има поне 10 вида схеми през годините и съм виждал съвсем различни изпълнения на ел. инсталацията според оборудването на колата и двигателя и дали е синхро или не и за какъв пазар е правена (примерно Пасат Б3 синхро за Швейцария като ел. схема на климатика, няма нищо общо с другите)...
Дехидратора не създава проблем в този случай, защото той е преди датчика за налягането по посоката на движение на фреона и ако беше запушен, щеше да има ниско налягане при датчика и съответно, когато се замости датчика, щеше да си работи (т.е. нямаше де, заради запушването, но компресора нямаше да спира).
Колегата, автор на темата, не спомена дали е пробвал да замости датчика за температурата на изпарителя, както са му казали другите колеги, има достъп като се свали полицата под жабката и се бръкне зад кутията за вентилацията -датчика е правоъгълен и то него излизат 2, обикновено зелени кабела. Трябва да се окъсят, за да се шунтира датчика. Ако компресора спре да прекъсва, датчика трябва да се смени. В случая при система за 12, този датчик е задължителен, защото компресора няма вграден контролен клапан, който да му намали дебита, когато фреона е твърде студен, а само ТРВ няма да може да се справи с дозирането и ще обледи изпарителя. Затова датчика трябва да си работи и да си спре компресора, когато температурата на изпарителя падне под +3 градуса.
Трябва да се види и релето, което управлява компресора, да не е изгнило. По спомен беше едното от двете, които са до разширителния съд за антифриза отвън. Редовно хората ги къпят с вода, когато си наливат и с времето им се разказва играта и започват да прекъсват. Ако релето за управление на компресора не е там, тогава трябва да е на позиция 1 на бушониерата вътре (най-горе в ляво, като си срещу бушониерата). Ако е там и е двойно реле, трябва да се рзглоби, да се види за спукани спойки вътре, често им се случва и това.
Ако е синхро , обикновено те имат и реле за разтоварване на двигателя при натоварване и по изискване на моторния компютър спира компресора. Някои имат, някои не, зависи за какъв пазар е правена колата. При Б3 и Б4 това реле обикновено е зад барчето с пепелника и при получаване на сигнал от моторния компютър, отваря веригата към компресора и компресора спира да работи.
Малко е мътна ситуацията с ел. схемите от тези години, защото има поне 10 вида схеми през годините и съм виждал съвсем различни изпълнения на ел. инсталацията според оборудването на колата и двигателя и дали е синхро или не и за какъв пазар е правена (примерно Пасат Б3 синхро за Швейцария като ел. схема на климатика, няма нищо общо с другите)...
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Не сме шунтирали само въпросния датчик , който трябвало да се намира до изпарителя. Понеже колата е стара и не знаехме нито дали има,нито къде точно да бръкнем и как да стигнем до него. Да ,спомням си ,че като разглабяхме компресора в него нямаше никакви контролни клапани. Много благодаря за съветите .Днес и утре съм на работа от сутрин до вечер но след това имам цели два дена да се погъделичкам с Паско...
Ще пиша ако има някакво развитите или работата се закучи...
Ще пиша ако има някакво развитите или работата се закучи...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rld и 166 госта