Релето за управление на компресора е 13.
При последните Б3 и при Б4 това реле е 131 https://www.usedecus.com/en/vw/polo/vw- ... 007591-01/
Климатик В3 често спира и тръгва
- Ник никишето
- Мнения: 750
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
За ретрофит се сипва не повече от 80% дехидратира е задължително да се сменя и да се прави промивка на системата ,сипва се различно маслото от на р134 и се подменят О пръстените Всичко останало са компромиси
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Нещо май не ми отваря страницата която трябва...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
zfa159 написа:Не е проблем това, че системата е за 12, пък е със 134, но не се зарежда същото количество. Заводски системата събира 1200 грама R12, нормално работи с около 1000 от 134 и няма проблеми, дори с нейното си ТРВ и по-стария вариант компресор. Да, не е 100% ефективна, но не работи и зле.
Дехидратора не създава проблем в този случай, защото той е преди датчика за налягането по посоката на движение на фреона и ако беше запушен, щеше да има ниско налягане при датчика и съответно, когато се замости датчика, щеше да си работи (т.е. нямаше де, заради запушването, но компресора нямаше да спира).
Колегата, автор на темата, не спомена дали е пробвал да замости датчика за температурата на изпарителя, както са му казали другите колеги, има достъп като се свали полицата под жабката и се бръкне зад кутията за вентилацията -датчика е правоъгълен и то него излизат 2, обикновено зелени кабела. Трябва да се окъсят, за да се шунтира датчика. Ако компресора спре да прекъсва, датчика трябва да се смени. В случая при система за 12, този датчик е задължителен, защото компресора няма вграден контролен клапан, който да му намали дебита, когато фреона е твърде студен, а само ТРВ няма да може да се справи с дозирането и ще обледи изпарителя. Затова датчика трябва да си работи и да си спре компресора, когато температурата на изпарителя падне под +3 градуса.
Трябва да се види и релето, което управлява компресора, да не е изгнило. По спомен беше едното от двете, които са до разширителния съд за антифриза отвън. Редовно хората ги къпят с вода, когато си наливат и с времето им се разказва играта и започват да прекъсват. Ако релето за управление на компресора не е там, тогава трябва да е на позиция 1 на бушониерата вътре (най-горе в ляво, като си срещу бушониерата). Ако е там и е двойно реле, трябва да се рзглоби, да се види за спукани спойки вътре, често им се случва и това.
Ако е синхро , обикновено те имат и реле за разтоварване на двигателя при натоварване и по изискване на моторния компютър спира компресора. Някои имат, някои не, зависи за какъв пазар е правена колата. При Б3 и Б4 това реле обикновено е зад барчето с пепелника и при получаване на сигнал от моторния компютър, отваря веригата към компресора и компресора спира да работи.
Малко е мътна ситуацията с ел. схемите от тези години, защото има поне 10 вида схеми през годините и съм виждал съвсем различни изпълнения на ел. инсталацията според оборудването на колата и двигателя и дали е синхро или не и за какъв пазар е правена (примерно Пасат Б3 синхро за Швейцария като ел. схема на климатика, няма нищо общо с другите)...
Стефчо, на моя пасат беше същата работа, включва, изключва и т.н.т Сменихте ми пресостата и тръгна системата. Аз също съм със санден 709 и всичко останало оригинално, само смених дехидратора с нов, когато монтирах климатика. Датчика за температурата дето е в коша, нямам го и съм го шунтирал
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Хем го нямаш,хем си го шунтирал?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19550
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Ти в Одата ли имаш съмнения?!?
Той и скоростта на светлината подминава, нищо, че колата му не вдига чак толкова!
А иначе отговора на чуденката ти е елементарен - самия датчик липсва, за това е дал кабелчетата му на късо.
Той и скоростта на светлината подминава, нищо, че колата му не вдига чак толкова!
А иначе отговора на чуденката ти е елементарен - самия датчик липсва, за това е дал кабелчетата му на късо.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Епа обяснете. В3 не съм имал.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
някой знае ли какво е това и дали е към климатичната система
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Това е реле от автоматична антена.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Това до което стигнахме е извода, че вътрешния кръг имаше не закачени вакуумни маркучи както и полу запушено клапанче, което работи в една посока и се вижда на снимката със синьо и черно.Като ги оправихме нещата се видя и централния проблем за вакума,а именно един вакуумен клапан под изпарителя който се оказа проблемен и след като го разглобихме се оказа със закъсана гума...
Това ще го реша със смяна,но по въпроса с честото изключване и включване на компресора стигнахме до извода,че или фреона не е много точно или датчика на изпарителя не е коректен,но е по малко вероятно, или нещо друго има .Имам предвид, че шунтирахме датчика на изпарителя като замостихме двата зелени кабела и компресора не изключваше, но след една минута работа няма и две минути тръбичките, които водят към изпарителя започнаха да мръзнат,не много ,но достатъчно,но до компресора тръбите нямаше обледяване. По въпроса за необходимото количество фреон ,авера ми каза ,че е заредил ,не както съм разбрал 850, а 900 грама и според него не би трябвало да има такъв голям проблем чак...
Ако утре има време и най важното не вали пробите продължават.
Това ще го реша със смяна,но по въпроса с честото изключване и включване на компресора стигнахме до извода,че или фреона не е много точно или датчика на изпарителя не е коректен,но е по малко вероятно, или нещо друго има .Имам предвид, че шунтирахме датчика на изпарителя като замостихме двата зелени кабела и компресора не изключваше, но след една минута работа няма и две минути тръбичките, които водят към изпарителя започнаха да мръзнат,не много ,но достатъчно,но до компресора тръбите нямаше обледяване. По въпроса за необходимото количество фреон ,авера ми каза ,че е заредил ,не както съм разбрал 850, а 900 грама и според него не би трябвало да има такъв голям проблем чак...
Ако утре има време и най важното не вали пробите продължават.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Колата има антена на калника ,макар и счупена,значи може да е за нея евентуално ...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Ник никишето написа:За ретрофит се сипва не повече от 80% дехидратира е задължително да се сменя и да се прави промивка на системата ,сипва се различно маслото от на р134 и се подменят О пръстените Всичко останало са компромиси
То и това е компромис. За истински ретрофит, освен всичко изброено, се сменя компресора с такъв, който е с уплътнения за 134 и има контролен клапан за налягането и дебита, сменят се маркучите с устойчиви за 134 , сменя се и ТРВ-то с такова за 134, за да дозира правилно фреона. Общо взето остават само кондензатора и изпарителя. Предвид стойността на подобно нещо, никой не бил дал такава сума , при кола на 28 години ...
По темата иначе - щом при шунтиран датчик на изпарителя , компресора не спира, сте открили проблема. Сменете датчика с друг (нов няма) или универсален от магазин за хладилна техника , който може да се регулира и го нагласете да изключва около 3-4 градуса. С неправилно ТРВ (за 12) и компресор без регулиращ клапан, няма как да не замръзват тръбите и точно затова е този датчик там.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Този датчик как се сменя? В смисъл искам да попитам дали трябва да се маха изпарителя понеже датчика се намира някак си или си някакъв чалъм който не изисква такива процедури.
Днес сменихме дехидратора и продухахме системата с азот.Дехидратора беше леко запушен ,но беше достатъчно проходим за сега според майстора ми.Заредихме системата отново и ще пробваме да видим как ще бъде като се стопли времето след няколко дена. Днес беше хладно след обяд и беше нормално да поизключва често,но и в колата беше доволно студено .Трябва да се постопли за да разберем как е положението.
Днес сменихме дехидратора и продухахме системата с азот.Дехидратора беше леко запушен ,но беше достатъчно проходим за сега според майстора ми.Заредихме системата отново и ще пробваме да видим как ще бъде като се стопли времето след няколко дена. Днес беше хладно след обяд и беше нормално да поизключва често,но и в колата беше доволно студено .Трябва да се постопли за да разберем как е положението.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: matence и 37 госта