Здравейте!
Имам следния проблем, от известно време когато спра на място в купето мирише на газ, в движение не надушвам. Веднъж както карах чух нещо изпуфка, но колата си продължи без никакви проблеми. След като спрях на светофар за първи път ми замириса на газ. Неглижирах проблема колата си върви, но вчера като сменях газовия филтър чух че след като я изгася под кората на двигателя (AWT 1.8Т 20V 150 к.с.) се чува ясно съскане за около 5-10 секунди. Това вече ме разтревожи и потърсих сервиза който ми монтира ГИ Power Gaz София. За съжаление не успявам да се свържа с тях, не вдигат телефоните, не отговарят на имейлите и халетата им са затворени, а не искам други да бърникат по тяхната уредба, понеже имат претенции те да са представители на Romano. Така че май ще трябва да се опитам сам да си реша проблема, ако не е много сложен, спукан маркуч да кажем. Проблема е, че не разбирам много, а и под кората на двигателя е някакво змийско кълбо от кабеляци, маркучи ... Виждам само от изпарителя дебелия маркуч за газта идва под кората в някакво дълго метално нещо и оттам се разпределя към всяка дюза на главата с по-тънки маркучета. Предполагам на това викат "рейка"? До тук не откривам пропуск на газ. Чува се някъде под слоя кабеляци и маркучи над главата, но къде нямам достъп да видя. Опитах се да издърпам едни пластмасови топузи от кабели, шекери и не знам какво си още, които според мен са над всяка дюза на цилиндър за да надзърна под тях какво има, но се запъват и ме е страх да не повредя нещо. Някой имали идея какво може да се е случило и как да надзърна под това змийско гнездо над главата за да видя къде отиват маркучите от рейката и как влизат в дюзите, понеже си мисля че щом при изключване след малко спира изтичането на газ е нещо преди цилиндрите и след рейката. Как е решен проблема със захранването, газта от изпарителя влиза директно в дюзите на цилиндрите или си имат техен начин да се смесват с въздуха преди да постъпят в цилиндрите и нямат общо с бензиновия тракт? Къде е възможно да бъде този теч на газ?
ГИ Romano изпуща газ след рейката
- vlado1
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
- Автомобил: bmw
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
Развитието. Днес свалих предполагам, че това са газовите инжектори, защото маркучите за газ след рейката отиват в тях. Влизат също кабели за управление и под тях има по едно маркуче, което вкарва газта вероятно в смукателния колектор. Видя ми се много аматьорско изпълнение. Газта от изпарителя отива в този металния колектор в който влизат и някакви кабели и аз го набедих за рейка и оттам се разпределят по маркучета до тези същите нещица, които набедих за газови инжектори. Оказва се че май газта си има отделни инжектори и не използва бензиновите. Не знам на какво налягане работи този тракт след рейката обаче всички връзки там са без скобички. Просто всички щуцерчета се намушкват в гумени маркучи и се разчита на еластичноста на гумата да уплътнява газта. Обаче на мен всички тези съединения ми се виждат хлабави и не успях да разбера от къде изпуща газ, защото не успях да я запаля на газ. Не знам какво и стана, но в момента в който опитва да премине на газ започва да прекъсва и връща обратно на бензин и започва да пищи алармата че няма газ в резервоара. А бутилката е наполовина пълна. Може и нещо да съм прецакал от бърникане, не знам. Та така в понеделник съм на сервиз да видим какво ще излезе.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
След рейката налягането е ниско. Пищи и при грешка, не само като няма газ. Има за налягането на газта сензор на рейката. Ако отзад идва газ(отворен клапан), а отпред няма налягане на рейката бие грешка, че има теч на газ и минава на бензин веднага. Виж дали не си разкачил на MAP-а кабелите или там не е спукания маркуч. Ако има повреден клапан при изпарителя пак отзад идва газ, отпред няма никой и бие грешка, след това минава на бензин. Това е елементарна защита от пробив на тръбния път, така че да не изпуска газ при спукана тръба от бутилката до изпарителя или спукан маркуч до рейката. С кабел за диагностика се виждат тези грешки. Има евтини по 15лв. Намираш програмата и си ти човека. Повечето са USB-TTL кабел. Можеш и сам да си направиш, но трябва да знаеш пинаута на диагностичната букса, за да не изпържиш кабела или компютъра на газовата. Че там боли много.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
Я провери първо връзките на изпарителя. И да,от разкачен МАП така се случва. Огледай да тройник,с липсващ маркуч. Тънък. А газта се подвежда точно по тази начин. Колкото и некадърно да изглежда.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
Като чета написаното от автора. по-добре е да се закара на сервиз колата!
- vlado1
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
- Автомобил: bmw
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
Какво това МАР и къде да гледам? Аз разкачих само щекерите на газовите инжектори и маркучите им вход и изход. После уж ги свързах всички, но те така са завряни с бензиновите дюзи и рейки, че е някаква лотария да ги наредиш без да си пречат взаимно. На няколко етажа са. Около изпарителя не съм се доближавал. Само сменях филтърчето на газовия клапан и бях спрял крана от бутилката. А бе явно нещо съм разбутал по инжекторите. Иначе в понеделник съм записал час при едни други газаджии да видим те какво ще измислят, но ако е нещо елементарно защо да давам грешни пари пък.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
А свърза ли правилно маркучите и кабелите на газовите инжектори? МАП-а е датчик, в който влиза маркуч и излиза кабел.
Правоъгълна кутийка. Кой ти каза да вадиш маркучи на поразия и кабели, които уж си свързал?
Как се диагностицира нещо, което не познаваш добре - разкачваш 1 по 1 и проверяваш!
Правоъгълна кутийка. Кой ти каза да вадиш маркучи на поразия и кабели, които уж си свързал?
Как се диагностицира нещо, което не познаваш добре - разкачваш 1 по 1 и проверяваш!
- vlado1
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
- Автомобил: bmw
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
То инжекторите няма как да ги объркаш. Кабела е един двужилен и са обозначени А, В, С, D по реда на цилиндрите. Маркучите са по два на инжектор, един отдолу към двигателя и горния е вход от рейката. А този МАП виж не съм го видял къде е. Може ли да бъде в самата рейка понеже виждам че в нея освен газта от изпарителя влизат и някакви кабели и е цялата метална тръба.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
Ето как изглежда МАП-а, обикновено има няколко щуцера за маркучи и букса за кабели.
- vlado1
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
- Автомобил: bmw
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
Те такову животну не видех! Може да е забутан някъде зад двигателя, че и там една джунгла. Това преди или след рейката се слага? Ей на това нещо вдясно за набутали ГИ, представяй си какво се е получило https://youtu.be/tQmLDhpEYBg
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
Защо карате некомпетентен технически човек да си пипа сам по колата? Това може да доведе до много сериозни последствия, както за самия него, така и за околните (пораженията по колата не ги споменавам изобщо).
Изпускането на газ не е майтап-работа. Аз съм ходил тази година на сервиз точно заради това.
Изпускането на газ не е майтап-работа. Аз съм ходил тази година на сервиз точно заради това.
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
Между другото, ланди ренцо казаха, че имат услуга за взимане на колата от адрес. Помислете за такъв вариант при теч на газ
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
vlado1 написа: Иначе в понеделник съм записал час при едни други газаджии да видим те какво ще измислят, но ако е нещо елементарно защо да давам грешни пари пък.
Ако беше нещо елементарно за теб, нямаше да задаваш такива въпроси.Очевидно не е нещо елементарно!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
Колега, без да се обиждаш, намери и се запознай с принципната схема на газовата уредба.
С откъслечни мнения няма да се постигне нищо. Моя газов инжекцион си го правих сам, защото никой не искаше.
Няма как да знам как изглежда всичко точно в Романото.
С откъслечни мнения няма да се постигне нищо. Моя газов инжекцион си го правих сам, защото никой не искаше.
Няма как да знам как изглежда всичко точно в Романото.
- vlado1
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
- Автомобил: bmw
- Двигател: AWT 2001
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Re: ГИ Romano изпуща газ след рейката
МАП-а го намерих. Оказа се че е скрит зад двигателя и не се вижда лесно. Има два маркуча един за вакуума и един от задния край на рейката. Няма видими поражения нито по тях, нито по кабелите от него. Така че ще чакаме резултатите от специалистите какво ще установят. А относно схемата на Романо и аз сега я установявам понеже повечето връзки са погребани под слоеве маркучи и тръби. Вакуум вземат от колекторите и чрез тройник отива в изпарителя и МАП-а. Газовия клапан естествено е преди изпарителя. Оттам газта отива в рейката и се разпределя към инжекторите. Ел. схемата не се разбира върви в един сноп кабели. Нямам инфо какво точно представлява уредбата затова опитно се установява. Нямаше да се занимавам, ако обслужващия сервиз работеха нормално, но се оказа че май са ги арестували и запечатали.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 132 госта