Леле колко отдавна не съм писал тук.
Откъде да започна?
Ами, голфаджия съм си от малък, но заради добро или заради лошо винаги тези коли идваха малко късно при мен. Но това не ми е пречило да им се радвам.
2003 г. си купих Голф 2 GTI с PB двигател.
14 години по-късно през 2017 г. този Голф 2 отиде при Добрин, за което не спирам да се радвам.
Та от 2003 г. мечтая да имам актуален R. Започнах да точа лиги по R32 в Голф 4, после в Голф 5. След това последва разочарование, че заложиха на 4 цилиндров двигател в Голф 6 R, но някак при излизането на Голф 7 "любовта" се завърна.
От 2009 до 2019 г. безупречно ми служеше А4 B6 1.8T Quattro. С ръка на сърце казвам и към днешна дата - страхотна семейна кола, която става и за фън.
Лятото на 2019 г. уплашен, че в Г8 може да плеснат дизел в R изпълнението или да заложат на разни хибриди се реших да "скоча".
Скокът се казваше Golf 7.5 R -300 кс, 400Нм, филтър за твърди частици OPF, 7 степенна DSG, LED фарове/стопове, адаптивен круизконтрол до 210 км/ч, както и доста още екстри в базовата цена.
Налазих конфигуратора на VW България и се започна. Това Да, това Не, не това Не, а другото Да.
Освен стандартните за модела опции добавих най-важните за мен:
Lapiz Blue Metallic
Джанти "Pretoria" 8J x 19 в Grey Metallic, секретни болтове и гуми 235/35 R19.
Прогресивно завиване.
Челно стъкло с безжично подгряване и отразяване на инфрачервените лъчи.
Затъмнени задни стъкла, до 65% поглъщане на светлината.
Странични въздушни възглавници, отзад.
Странични огледала в черно.
Ел. прибиране на страничните огледала с интегрирано периферно осветление и автоматично спускане на дясното външно огледало.
Парк - пилот, преден и заден с акустичен сигнал.
Сензор за мъртвата зона и асистент при излизане от паркомясто.
Active Info Display.
Озвучителна система "DYNAUDIO Excite" 10-канален дигитален усилвател; Subwoofer; 8 високоговорителя; 400 вата обща мощност.
App-Connect вкл. "Volkswagen Media Control".
"Rear View" камера при движение на заден ход.
Адаптивна система за електронно регулиране на окачването DDC (Dynamic Drive Control) - Системата позволява перманентно адаптиране на окачването спрямо настилката и пътната обстановка, както и оптимизиране на сервоуправлението посредством индивидуален избор.
Навигационна система "Discover Media".
Панорамен шибедах с ел. задвижване.
Дигитален радиоприемник.
ЗИМЕН ПАКЕТ
- Отопление на предните седалки;
- Система за измиване на фаровете;
- Датчик за нивото на течността за измиване на фаровете;
- Отопляеми дюзи на предното стъкло.
CarStick с LTE технология.
Security & Service Plus - Пакетът дава възможност за мобилен достъп до основни функционалности на автомобила и осигурява сигурност и комфорт. Предоставя възможност за планиране на дата на сервиз, позвъняване в случай на авария.
Радио CD MP3-плейър "Composition Media"
- Мултифункционален капацитивен цветен 8" (20.3 см) сензорен дисплей, със сензори за близост;
8 високоговорителя отпред и отзад, 4x20 вата; iPod/iPhone съвместим USB вход; - Подготовка за автотелефон (Hands Free Set) - Bluetooth връзки HFP, A2DP и AVR; - Управление и изобразяване на данните от телефона чрез мултифункционалния дисплей.
Реално са спестени няколко основни екстри:
- безключово - карам под 10 000 км/годишно и ще си ръгам ключа.
- лейнасист - на моята възраст не харесвам друг да ми "казва" къде да карам. Тук загубих завиващи фарове, ама пък баба ми все с такива е карала. Но тази опция вървеше задължително със системата за следене лентата за движение.
- кожен салон - имам един 55 килограмов приятел на 4 лапи, който се вози на задната седалка. Няма начин някой ден да не одере кожата с нокът. Познавам се. Макс до 4-5 дни ще поръчам нова седалка. Не са евтини. Спестих бъдещи разходи така да се каже.
- Акрапович - въпрос на мнение, но 6600 лв. за прекалено "ламаринен звук" и 3,5 кг, спестено тегло ... в моите оче не се оправдаваше цената. Малко по-натам във времето може би един Милтек с басов звук.
- Перформънс пакет - така и не я разбрах тази екстра. Перфорирани предни дискове, малко спойлерче на петата врата и преместен ограничител на скоростта от 250 на 265 км/ч. И "всичко" това за 6000 лв.
С така наречената конфигурация подписах договор юни 2019 г. и чакането започна.
На 10.09.2019 г. колата ДОЙДЕ
За първи път в живота си имахме чисто нова кола (на 8 км.) и още по-важното - мечтан модел.
След около 6 месеца ползване и 4000 км пробег. Не се смейте. Ама толкова карам годишно.
Колата е уникална. Може да се кара комфортно на съответната настройка на окачването. Тиха, защото на 7-ма предавка е с ниски обороти.
Съответно разходът на гориво може да е перфектен за 1600 кг тегло и 300 кс бензинова кола
Но едва ли някой взима такъв модел с идея как да я кара икономично.
Това е нормален софийски разход на режим S на кутията или почти 100% се кара на 2-ра предавка и от време на време стига до 3-та.
Колата е балансирана перфектно. С размерите си е подходяща както за града, така и за дълги преходи. Вътре удобно и всичко си е на мястото. Поне за мен.
Музиката звучи уникално добре. Нямах Digifiz в "двойката" ми, но тук компенсирах.
За зимен сет си запазих 18 цоловите джанти, които бяха летни на Аудито.
Фаровете, които светят
А от една седмица колата е обработена с нано покритие и фолио на предните светлини.
Това е сладурът, заради който се отказах от кожения салон. Не съжалявам. Седалките с плат и алкантара са много комфортни, особено в жегата.
Не може само предимства. Нещата, които ми липсват, но подлежат на добавяне.
- няма кутии за багаж под предните седалки.
- само 1 USB port. Ако искам да си включа Waze през телефона трябва да изключа "бисквитката" за нет в колата.
- малее ми багажника, сравнен с този на А4-ката. Греди и бокс.
Golf 7.5 R
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Golf 7.5 R
Казал съм каквото има, но искам да съм 1ви писал в темата -
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Golf 7.5 R
2ри.
По темата - евала, страхотен избор и конфигурация, най-накрая :-) Сега вече и аз ще си взема един, че щеше да ми е съвестно да те изпреваря ;-)
Само безаварийни и много споделени с нас факти и преживявания!
По темата - евала, страхотен избор и конфигурация, най-накрая :-) Сега вече и аз ще си взема един, че щеше да ми е съвестно да те изпреваря ;-)
Само безаварийни и много споделени с нас факти и преживявания!
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Golf 7.5 R
Уникална кола, при това и с късмета да попадне на правилния собственик! Честита да ти е!
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Golf 7.5 R
Честито,след 14години се нареждам първи за втори собственик....................(заплюх си го)
лека и безавариина и с уважение за практичния избор от екстри
лека и безавариина и с уважение за практичния избор от екстри
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 7.5 R
Страхотен автомобил!
П. П. Идва ли до Леденика този уикенд с групата?
П. П. Идва ли до Леденика този уикенд с групата?
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11160
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R
Zdravko Zankov написа:Страхотен автомобил!
П. П. Идва ли до Леденика този уикенд с групата?
Не съм бил аз. Имаше едно хубаво GTI в подобен цвят.
niks76 написа:Честито,след 14години се нареждам първи за втори собственик....................(заплюх си го)
лека и безаварийна и с уважение за практичния избор от екстри
И благодаря за пожеланията.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Golf 7.5 R
Причината за да не отиде:
Zdravko Zankov написа:Днес се качвах до Леденика. Ще замоля да внимавате,в доста завои дъждовете са изнесли пясък,камъче и прочее шлака. Та кротичко молим. Идея,спирка за снимки на горната станция на местната забележителност,стар лифт.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 7.5 R
Аз съм го отказал...
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R
niks76 написа:Честито,след 14години се нареждам първи за втори собственик....................(заплюх си го)
лека и безавариина и с уважение за практичния избор от екстри
Ш ма прощаваш, ама аз отдавна съм го заплюл ... Имаме си традиция - всички Голфове от Иво идват при мен. Свирено е.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11160
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R
Двете коли, ама едновременно, за да махна тази
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 7.5 R
Честито колега, с кеф и безаварийно да си я караш! Защо 1600 кг? Мерил ли си я? Моята съм я мерил и е 1405 кг с около 50% резервоар.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11160
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R
Благодаря!
Не съм го мерил. Но според сайта на VW, когато конфигурирах колата, даваха, че тежи 1505 кг. И понеже добавих панорама, музика, 19-ки и разни други подгреви и т.н., според мен няма как да не съм напълнял със стотина кила.
Да не говоря, че според талона от КАТ колата празна тежи 1686 кг.(позиция G) и до 2020 кг. натоварена (позиция F.2)
Не съм го мерил. Но според сайта на VW, когато конфигурирах колата, даваха, че тежи 1505 кг. И понеже добавих панорама, музика, 19-ки и разни други подгреви и т.н., според мен няма как да не съм напълнял със стотина кила.
Да не говоря, че според талона от КАТ колата празна тежи 1686 кг.(позиция G) и до 2020 кг. натоварена (позиция F.2)
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 7.5 R
При мен G е 1486, F.2 1990. Досега не се бях заглеждал какво пише...
Немците винаги дават теглото с шофьор - 68 или 75 кила беше...забравих.
Немците винаги дават теглото с шофьор - 68 или 75 кила беше...забравих.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 7.5 R
Само кантар е истината. Всичко друго е съчинения по картинка. А и аз на КАТ много-много не вярвам.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта