Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
Здравейте колеги! При студен старт както нормално повдигачите изтракват за няколко секунди и утихват, но напоследък остава едно тракане/чукане/цъкане и след няколко минути изчезва. Давам линк за клип, който направих и там се чува.
От 30та секунда нататък се чува ясно като вдигам оборотите.
Въпроса ми е от какво може да е това? Маслото е на 9500км Bardahl 5w40 xtec, сложил съм и добавка Maxi Compression като го сменях.
От 30та секунда нататък се чува ясно като вдигам оборотите.
Въпроса ми е от какво може да е това? Маслото е на 9500км Bardahl 5w40 xtec, сложил съм и добавка Maxi Compression като го сменях.
Последна промяна от IvanMan на Вто 23 юни 2020 18:26, променено общо 1 път.
Причина: Коригирах линка към видеото.
Причина: Коригирах линка към видеото.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
Разпределителен вал и/или пробит повдигач
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
Нямаше ли да цъка постоянно ако беше това. Гадая че може да е просто слепнал/мръсен повдигач, тъй като шума изчезва?
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
клипът не работи.
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
След смяна на маслото и изминати 80км, днес като я запалих пак цъкаше. Държах оборотите на 1200-300 и след около 20-30 секунди изчезна цъкането. Скоро ще се отваря главата, за да се види от къде идва проблема.
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
аз не чух никакви паразитни шумове,не съм сигурен, че има нужда от отваряне на двигатела.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
Ако дупката в повдигача е малка трака на моменти и моята така беше, може днес да причуква, утре да няма проблем, това е силно характерно за проблем с вала.
Когато се счупи плунжерчето над дюзата се получава тресене на празен ход а на високи обороти утихва.
Щом с покачването на оборотите тракането се учестява диагнозата е ясна, ако продължаваш да я караш така дупката се увеличава и тракането ще стане постоянно, дори има опасност да подбиеш клапана и тогава вече ще махаш главата.
Никакъв двигател не се отваря, сваля се ангренажа и капака на клапаните, смяната на вала е за максимум ден и половина, без да си давам зор. Хубаво е да се извадят и дюзите да им се сменят о-пръстени и дихтунги защото долните са 99% скъсани а горните са вече смачкани, почистват се леглата и разпръсквачите отпред, нови болтове за държачите, стягаш на 12нм+270° и като се регулират и дюзите след монтажа на вала и кобилиците колата ще е съвсем друга
Когато се счупи плунжерчето над дюзата се получава тресене на празен ход а на високи обороти утихва.
Щом с покачването на оборотите тракането се учестява диагнозата е ясна, ако продължаваш да я караш така дупката се увеличава и тракането ще стане постоянно, дори има опасност да подбиеш клапана и тогава вече ще махаш главата.
Никакъв двигател не се отваря, сваля се ангренажа и капака на клапаните, смяната на вала е за максимум ден и половина, без да си давам зор. Хубаво е да се извадят и дюзите да им се сменят о-пръстени и дихтунги защото долните са 99% скъсани а горните са вече смачкани, почистват се леглата и разпръсквачите отпред, нови болтове за държачите, стягаш на 12нм+270° и като се регулират и дюзите след монтажа на вала и кобилиците колата ще е съвсем друга
-
- Мнения: 883
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
Цецко от клипа който пусна ми звучи като повдигачи пълни маслото ти е на 9500км тоест за смяна, моето скромно мнение е че трябва да пробваш с ново масло и преди него да направиш промивка с промивно масло и после новото а ако не стане повдигачи нови и така.Повдигачите се ловят когато чуеш студеното палене на същия мотор с здрави повдигачи ако имаш някой познат с същия мотор го накарай да го запали студен сутрин и че чуеш едно причукване за 2 3 секунди,а при теб е постоянно двигателя не млъква.
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
Здравейте колеги и благодаря за мненията. От 2 дена не съм чувал да трака при старт, само нормалното за 2 секунди. Купих си динамометричен ключ и в понеделник ще отворя капака на клапаните и ще сваля кобилиците и така ще огледам хубаво вала и повдигачите за износване. Отделно отстрани на кобилиците има едни метални тапички(мисля че са алуминиеви) и понякога те изпадат след което няма добро налягане на маслото там и се получава тракане.
Колега, с новото масло съм минал вече около 350км. сипах и добавка B1 на бардал.
В това видео се виждат въпросните тапички и как се оправят(чрез пренабиване, в добрия случай ако я намерите).
П.С Забравих да спомена, че преди да я взема (преди около 30хил.км) са сменяни вал и повдигачи, а като я взех съм обслужил дюзите.
kukata_pasat написа:Цецко от клипа който пусна ми звучи като повдигачи пълни маслото ти е на 9500км тоест за смяна, моето скромно мнение е че трябва да пробваш с ново масло и преди него да направиш промивка с промивно масло и после новото а ако не стане повдигачи нови и така.Повдигачите се ловят когато чуеш студеното палене на същия мотор с здрави повдигачи ако имаш някой познат с същия мотор го накарай да го запали студен сутрин и че чуеш едно причукване за 2 3 секунди,а при теб е постоянно двигателя не млъква.
Колега, с новото масло съм минал вече около 350км. сипах и добавка B1 на бардал.
В това видео се виждат въпросните тапички и как се оправят(чрез пренабиване, в добрия случай ако я намерите).
П.С Забравих да спомена, че преди да я взема (преди около 30хил.км) са сменяни вал и повдигачи, а като я взех съм обслужил дюзите.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
Тия тапички за които говориш ги няма на всички помпа дюзи, а повдигачите и да имат дупки нищо няма да видиш без да махнеш вала. Вала се вижда без да се маха нищо, само са преяърта двигатела на 6-та да дойдат отгоре гърбиците
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
Как точно имаш предвид на 6та? На стартер или с ключ на зъбното колело. И ако се върти с ключа, защо трябва да е на скорост?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
Какъв ключ бе човек, за да въртиш с ключ 19 на коляновия вал се маха пистовия ремък и демпферната шайба, най лесното е вдигаш на крик едното колело и на 5-та или 6-та ако имаш, а защо на 6-та ли, еми пробвай на първа да бутнеш колата и след това на 5-та и ще кажеш.
Вала най често яде първа гърбица, сега последно видях един леон ПД с 4 изядени гърбици като първата най много и естествено пробит повдигач
Вала най често яде първа гърбица, сега последно видях един леон ПД с 4 изядени гърбици като първата най много и естествено пробит повдигач
-
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 25 фев 2019 19:59
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: ASZ 2003
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
До сега съм въртял на свободна от шайбата на разпределителния вал и съм нямал проблеми.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
Става отвсякъде въпроса е къде е най лесно, на колелото е най лесно щото нищо не свалям.
На разпределителния не е хубаво щото коляновия върти ремъка. Като въртиш на 6-та скоростната кутия върти коляновия вал, това е правилния начин, когато зацепвам ремъка и проверявам с петите и щифта дали съм го нагласил правилно.
И дюзи някои махат с отверки и щанги, аз ги махам с обратен чук и ваденето е за секунди и не рискувам да счупя дюза.
Особенно след смяна на вал двигателя не можеш го помести с ключ на коляновия вал защото са нови черупковите лагери и окачиш и пистовия ремък, а пада голямо превъртане докато го прекараш в позиция за регулиране на дюзата и ако съм с ключа долу не мога да гледам индикаторния часовник кога ще спре да се движи за да определя точната позиция за регулировка
На разпределителния не е хубаво щото коляновия върти ремъка. Като въртиш на 6-та скоростната кутия върти коляновия вал, това е правилния начин, когато зацепвам ремъка и проверявам с петите и щифта дали съм го нагласил правилно.
И дюзи някои махат с отверки и щанги, аз ги махам с обратен чук и ваденето е за секунди и не рискувам да счупя дюза.
Особенно след смяна на вал двигателя не можеш го помести с ключ на коляновия вал защото са нови черупковите лагери и окачиш и пистовия ремък, а пада голямо превъртане докато го прекараш в позиция за регулиране на дюзата и ако съм с ключа долу не мога да гледам индикаторния часовник кога ще спре да се движи за да определя точната позиция за регулировка
Re: Тракане/чукане/цъкане при студен старт 1.9TDI ASZ 131к.с
Имам няколко въпросаза въпросните тапички за налягането при помпа дюза моторите.
Някой може ли да прати снимка къде стоят въпросните тапи?
Освен може би по-шунмия двигател може ли да се разбере дали са паднали без да се разглобява(може би малко тъп въпрос).
За колко време си заминава разпределния вал ако се кара така.
Някой може ли да прати снимка къде стоят въпросните тапи?
Освен може би по-шунмия двигател може ли да се разбере дали са паднали без да се разглобява(може би малко тъп въпрос).
За колко време си заминава разпределния вал ако се кара така.