Въпрос за термодатчик.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Въпрос за термодатчик.
До преди 3-4 месеца датчика за нивото си работеше. Сега като му откача буксата започва да свети а иначе не ще. Сигурно се е насъбрала утайка покрай датчика и го лъже че има вода
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за термодатчик.
brum написа:По-добре е фабричният датчик да е в изправност отколкото да монтираш друг със съмнителни резултати.
,,Другия датчик ,, Е 1000 пъти по надежден от фабричните дебилизми, дето се управляват от компютърчето в зависимост от цъфтежа на майските рози, а не от температурата на двигателя.
И ,,другия датчик,, се тества постоянно, даже когато двигателят е изключен, и при проблем ще забележиш незабавно.
И аз трябва да слагам такъв датчик и май не трябва да отлагам повече.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Въпрос за термодатчик.
Ако слагам допълнителен датчик, бих се насочил към този модел:
Освен че ще ти показва температурата, ще ти активира и лампа на таблото (било то фабричната или допълнително поставен светодиод).
А още по простия вариант е този (вързан към датчика за нивото)
Но, като за начало ще сваля казанчето да го измия хубаво, па дано вземе че се оправи стария датчик.
Освен че ще ти показва температурата, ще ти активира и лампа на таблото (било то фабричната или допълнително поставен светодиод).
А още по простия вариант е този (вързан към датчика за нивото)
Но, като за начало ще сваля казанчето да го измия хубаво, па дано вземе че се оправи стария датчик.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за термодатчик.
ktamen написа:И аз трябва да слагам такъв датчик и май не трябва да отлагам повече.
Сложих го, отне ми около един час с цигарите и търсенето на място, силикон и прочее. На главата на корсата има щуцер за изходящата вода на парното, между него и главата имаше идеална 5мм фуга, напълних с червен силикон за гарнитури и набутах датчика там, отрязах кабела, прекарах ново парче по трасето на кабела за газовата, после запоих новото парче за датчика и дисплея. Самия дисплей го наместих между пластмасите на волана и километража, ако някой се опита да си наглася волана по височина, дисплея ще падне, ама това не ми се вижда много страшно, а и имам намерение да сложа малко парченце черно тиксо да го крепи. Обаче първо ще купя нови батерии, че тези са поне 5 годишни. Самият термометър е от Алито, май струваше под 1 паунд и бях купил няколко бройки преди време. Между новият термометър и инсталацията на колата няма никаква връзка, термометърът си работи напълно независимо, сутринта показваше 26гр, но вече показва 31. Колата още не съм я палил. Корсата фабрично няма стрелка за температурата и нямам представа колко трябва да показва термометъра.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Въпрос за термодатчик.
Като изтече антифриза тоя датчик ще показва температурата на въздуха в системата. Тя се вдига доста по-бавно от тази на антифриза. Датчика за ниво на антифриза ще даде сигнал преди да има проблем. Датчика за температутара дава сигнал когато вече има проблем.
От опит го казвам - на кола без датчик за нивото изтече антифриза. На следващият ден не видях локвата и минах 6км преди стрелката за температурата да покаже проблем. Стрелката показваше реалната температура и не седеше права като при VW-ите.
От опит го казвам - на кола без датчик за нивото изтече антифриза. На следващият ден не видях локвата и минах 6км преди стрелката за температурата да покаже проблем. Стрелката показваше реалната температура и не седеше права като при VW-ите.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос за термодатчик.
Този датчик, който поставих показва температурата на дясната част на главата, без значение има или няма антифриз. А температурата на главата ще се промени незабавно при проблем с циркулацията или липса на антифриз. Като свикнеш да виждаш 94 градуса и най-малкото отклонение ще те накара да следиш постоянно показанията. Така или иначе ме подсещаш, че поставянето на датчик на маркуч, както писах на предната страница, не е добра идея, защото ако маркучът е празен, показанията няма да са верни.
Не препоръчвам да се заменя оригиналната стрелка с такъв термометър, а да се добави втори независим термометър. Така или иначе оригиналния уред е ненадежден и не показва реална температура, а каквото му каже компютърчето.
ПП Много коли нямат датчик за ниво и не е лесно да се постави.
Не препоръчвам да се заменя оригиналната стрелка с такъв термометър, а да се добави втори независим термометър. Така или иначе оригиналния уред е ненадежден и не показва реална температура, а каквото му каже компютърчето.
ПП Много коли нямат датчик за ниво и не е лесно да се постави.
- Барон Мюнхаузен
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADB
- Местоположение: Svishtov
Re: Въпрос за термодатчик.
Такааааа. Сондата е монтирана в един пластмасов съединител към радиатора на парното. Има такива на входа и на изхода на маркучите на парното, защото преди това имаше газов изпарител, и на мястото им имаше троиници за антифриза до изпарителя.
Всичко монтирано, работи добре. Сега се появи разлика в показанията на датчика на таблото и новия електронен датчик. Разликата е 17 градуса. Когато датчика на таблото е на 70 градуса, електронния показва 87. Честно казано съм склонен да вярвам на елетронния, защото парното да е загряло и да духа горещо на 70 градуса ми се струва ненормално. Та, има проблем някъде и си мисля, че е във водната помпа, или се е прецакала, или е счупила перките. Такава разлика може да дойде в малкия кръг само ако антифриза не циркулира.
П. П. Термодатчика до термостата е замерен и работи нормално. Не е повреден.
Не искам да поучавам никого, но като гледам новите коли след 2010 година датчиците винаги са по два и на различно място, за да сравнява компютъра показанията и ако се разминат да покаже проблема по лесно. Това е и моята идея, нищо че гоуфо е 1993 година, аз си го обичам. Добра работа ми върши. От известно време при градско каране вдига до 105 градуса (според показанията на таблото) и започнах да се чудя защо и дали е вярно??? Сега с втория датчик проблема ще бъде по-лесно устсновен. По не така мисля.
Всичко монтирано, работи добре. Сега се появи разлика в показанията на датчика на таблото и новия електронен датчик. Разликата е 17 градуса. Когато датчика на таблото е на 70 градуса, електронния показва 87. Честно казано съм склонен да вярвам на елетронния, защото парното да е загряло и да духа горещо на 70 градуса ми се струва ненормално. Та, има проблем някъде и си мисля, че е във водната помпа, или се е прецакала, или е счупила перките. Такава разлика може да дойде в малкия кръг само ако антифриза не циркулира.
П. П. Термодатчика до термостата е замерен и работи нормално. Не е повреден.
Не искам да поучавам никого, но като гледам новите коли след 2010 година датчиците винаги са по два и на различно място, за да сравнява компютъра показанията и ако се разминат да покаже проблема по лесно. Това е и моята идея, нищо че гоуфо е 1993 година, аз си го обичам. Добра работа ми върши. От известно време при градско каране вдига до 105 градуса (според показанията на таблото) и започнах да се чудя защо и дали е вярно??? Сега с втория датчик проблема ще бъде по-лесно устсновен. По не така мисля.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Въпрос за термодатчик.
Провери показанията на новия прибор, като топнеш сондата във вода с кубчета лед и после в кипяща вода.Първо ще покаже близко до 0 градуса, после - до 100.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Въпрос за термодатчик.
Барон Мюнхаузен написа:П. П. Термодатчика до термостата е замерен и работи нормално. Не е повреден.
Ами уреда на таблото? Няма да е първото табло което дава големи отклонения.
- Барон Мюнхаузен
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADB
- Местоположение: Svishtov
Re: Въпрос за термодатчик.
Уреда на таблото работи добре. Как съм разбрал, със датчик, който не работи. При местене на сондата на изхода на радиатора (след термостата) от 70 градуса рязко отива на 102 и нагоре.... Ай сега дайте съвети?????
- Барон Мюнхаузен
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ADB
- Местоположение: Svishtov
Re: Въпрос за термодатчик.
Оказа се термостата, че не отваря напълно. Към 91 градуса в маркучите на парното, термостата, който смених с нов (84 градуса) започва да отваря и уравнява темперетурите на двата уреда. Стария термостат беше от 87 градуса и отваряше наполовина. Вече всичко е наред.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 163 госта