Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2 + High Line камера

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот kickdown » Съб 20 юни 2020 9:41


congo написа:
martito_p написа:
kickdown написа:На моя Леон upgrade-вам от MIB2STD Technisat, към MIB2STD MOST на Preh. Препрограмирането ще го правят Thomatek Germany.

Там е скъпо, знам един друг агент в Халле, Вестфален дето ще го направи за 350 евро


А може и в София :)
Поздрави.
Всъщност не е толкова скъпо, за 2 Юнита ми даде пакетна цена 400 Евро, пък и последно като попитах в София не можеше.

В София ми предлагат за 400 лева на MIB2 High само лиценз за картата и 3 годишен, а не Lifetime...общо взето смях в залата. [emoji16]

Томатек са супер, нашите ретрофитърчета с тия цени, освен някой заблуден или отчаян чичо, няма кой друг да ги потърси. [emoji16]




congo
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 09 фев 2009 9:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот congo » Съб 20 юни 2020 15:04


...

Последна промяна от congo на Пон 03 авг 2020 10:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот kickdown » Съб 20 юни 2020 15:20


Хохохо

Ето този господин ми каза, ако го познаваш, кажи му че губи клиенти така... [emoji6]

Ама явно човека, който отговаря на този имейл и сайт не разбира от тия работи...добре, че НЕ работя с него! [emoji33]

Благодаря, че ме предупреди да го избягвам! [emoji4]Изображение


congo
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 09 фев 2009 9:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот congo » Съб 20 юни 2020 15:31


...

Последна промяна от congo на Пон 03 авг 2020 10:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот kickdown » Съб 20 юни 2020 16:21


Благодаря за съвета. [emoji4]

Естествено, че ще пращам навън. То докато "изтече водата" до БГ, те хората вече разработват решения за MIB3 и предлагат Android Auto за PCM4.

Но като гледам как вървят нещата, вероятно скоро ще сменя колата със следващо поколение и пак ще е "terra incognita" по нашите ширини.

Някой хубав ден, вероятно някой и в БГ ще започне да предлага OEM решения с ODIS+GEKO или PIWIS, кодирани към съответният VIN и регистрация на правилният SVM до последната версия.
Пък и данъчни фактури с ДДС ще издава...ама ех, мечти.

Успех в бизнеса и бъдете здрави.

Sent from my SM-G980F using Tapatalk


Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот kickdown » Съб 20 юни 2020 18:27


Както установихме - няма невъзможни неща, само "водата не е изтекла" още до България.

Уви, 2019-та още слагаха PCM4 в Macan, за PCM5 дори не ми се мисли, колко вода трябва да изтече. :)

Последна промяна от IvanMan на Съб 20 юни 2020 20:00, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".


congo
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 09 фев 2009 9:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот congo » Нед 21 юни 2020 11:11


Съвсем не съм на мнение че сам човек може да обхване всички клиенти и понякога е по-добре да “загуби” един за да спечели други. Както е в този случай.
Края на 2018 питаш за нещо което реално правиш средата на 2020 или поне така излиза от постовете ти(томатек щяли да програмират сега). Разумен човек ще знае че за година и половина много неща се променят.

Ти водата не я мисли не напразно съм един от малкото и единствен в тази част на Европа които прави pcm5 и всички модели 2020 година. Точно поради тази причина е трудно да угодиш на всички прищявки на клиентите и понякога умишлено отблъскваш едни за да не загубиш други. Когато не си прекупвач а създател инвестираш време и знания в нещо и след това обявяваш цена. Дали се харесва на всички или не това е друг въпрос и не е тема която бих дискутирал тук. По стар български обиай обаче нашенецът е свикнал да слага цена на труда на другите и да ги упреква как може това да не без пари даже. В крайна сметка можеш да загубиш само нещо което си имал. Не си мисли че визирам теб точно с това но ако се припознаваш аз нямам сила да променя това. Не мога да разбра какво точно искаше да кажеш с примера за чичковците по-горе но няма да задължавам, ще приема че са просто зле подбрани думи.

Както вече казах радвам се че при теб нещата най накрая са се получили в крайна сметка е важен резулта. Щом ти си доволен значи всичко е наред.

Предлагам тук да спрем тъй като тонът ти има ясна посока “мразя всичко родно” и не ми е приятно да комуникирам с такива хора.

Поздрави и със здраве.


Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот kickdown » Нед 21 юни 2020 20:43


Човек, не искам да се заяждам повече и да влизам в излишна полемика. Похвално е, че се занимаваш с development и unlock на системите, които предвид сложността на QNX системата, средата на развитие и армията инженери във Visteon, които работят по въпроса да е сложно за разбиване - не е малко.

Ясно е, че предпочитам да оставя unit-a в България за 2-3 дни и да си го взема, вместо да чакам по 1 седмица в посока куриерите. Това, че Матияс ми дава добра цена на мен, не значи, че твоята цена (която е на практика същата) е висока. Добра си е цената.

Друго ме жегна, не може да ме убедиш, че след, като се занимаваш с development - FEC/SWaP кодовете през 2018-та не си знаел за разликата между 074000c и 0740018 например. Тази информация е общодостъпна отдавна и по руските форуми и MHH auto, както и други форуми на разработчици и търговци.

Дори колите продавани нови в България се продават с различни лицензи и дали е поръчан Map Care например, влияе на кодовете и това е ясно още от 2013-та и MIB1.

Дори tool-овете, като whatthefec и тн, дават насоки за абсолютни лаици. Сега вече всеки средно грамотен човек с ODIS кабел от AliExpress и D-Link, може да отключва модулите на Harman със знания и инструкции достъпни за всички.

Дали ще е Thomatek, APC, MIB RTF and coding или някой друг, за тази цена ти наливат каквито кодове душа ти иска - Lifetime Map, Sport Display, Mirror Link, Apple Carplay и AA, VC Control и тн.

Продължавай с добрата работа, ъпдейтни ти сайта и опиши всичко което предлагаш. Дори аз съм те препоръчвал не малко хора, защото за разлика от мен те търсят лесно и бързо решение.

Поздрави и бъди здрав.


Потребителски аватар
PetrusKelemen
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 15 май 2018 16:31
Автомобил: VW Jetta 2007
Двигател: 5 цилиндров

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот PetrusKelemen » Чет 06 авг 2020 15:21


Колеги, моля за съвет. Предлагат ми медия MIB 2 PQ с нави, но с някакъв проблем. Човекът твърди, че два пъти я е пращал в Полша за махане на компонент протекшъна, но като я вземе работи, по негови думи, два дни и се рестартира, а веровтно ребуутва. От прочетеното по-горе разбирам, че вероятно медията си работи безупречно, но трябва да се хакне. Моля за съдействие къде може да бъде свършена работата в БГ. Благодарско.


Потребителски аватар
kickdown
Мнения: 176
Регистриран на: Съб 11 мар 2006 16:01
Автомобил: 2008 Tiguan TF + 2017 Seat Ateca
Двигател: CBAB
Местоположение: София

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот kickdown » Чет 06 авг 2020 15:25


Ако й работят всички функции и се рестартира сама има 2 варианта - кофти patch платка, която нулира брояча на всеки 8 часа работа.
Вариант 2 платката си работи чудесно, но не е изключена DAB функцията. Няма антена, търси антената и забива след което следва рестарт. Това се оправя с изключване през VCDS и медията си става супер.


Потребителски аватар
PetrusKelemen
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 15 май 2018 16:31
Автомобил: VW Jetta 2007
Двигател: 5 цилиндров

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот PetrusKelemen » Чет 06 авг 2020 15:54


Благодаря! Ще взема да я пробвам в моята кола и да видя какво ще стане. След което ще пиша отново за съдействие, ако е нужно.


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот bahyr » Сря 12 авг 2020 17:43


При мен DAB не е изключено и освен, че има набита грешка за липса на антена друг дискомфорт няма. Пач платката сама да ребутва медиата малко съмнително, но знае ли човек факири всякакви. Така или иначе не пречи да я тестваш.


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот beboyan » Пон 24 авг 2020 7:59


Здравейте, да попитам, ако сложа този усилвател https://www.ebay.de/itm/143176923125 какви нови функции мога да добавя? Колата е Пасат Б8 2017. Беше с най-базово ниво мултимедия, но медия юнита го смених с Discover Media Nav с ДАБ и върви много добре. Юнита, който имам е с изход за усилвател. Колоните на колата не са Dynaudio. След като смених юнитите на медията усещам значително подобрение на звука.
Нищо не разбирам от car audio, но ако с добавяне на усилвателя ще подобря усещането за колата и звука в нея, ще го направя.

Моля споделете дали има смисъл от упражнението и ако да какви кабели ще трябва да взема. Къде точно се монтира този усилвател, под таблото ли или под седалката или другаде?


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2

Мнениеот bahyr » Нед 15 ное 2020 19:18


Да драсна няколко реда и за камерата.
Става въпрос за проста camera low без динамични линии. При camera high нещата са малко по сложни (и скъпи де) и не ми се влизаше в такъв филм.
За камера модели бол, така, че хванах една на късмет:
GreenYi 170 Degree Fish Eye Lens Starlight Night Vision Vehicle Rear / Front View Camera low-light level 15m visible Car Camera
https://www.aliexpress.com/item/3294461 ... 4c4d2ZaWdF
При изборът на камера общо взето е важно единствено да е NTSC, PAL не става. Другото е да си я съобразите с мястото на което ще я монтирате.
Кабел за видеото към синията букса си бях пуснал предварително.
Важен момент е захранването на камерата.
Ако захраните камерата директно от светлината за задна най-често резултата е смущения в картината. Това е така при ВАГ защото напрежението на крушката се регулира чрез ШИМ (не съм задълбавал предполагам, че е шим) и камерата се ошашква.
Някои хора го решават това (не съм го пробвал) като променят дефолтното напрежение на макс, от 80% на 100%:
1. 09 - Central Electric
2. Security Access 16 -> 31347
3. Adaptation-10
(6) Leuche 29RFL RA64 - Dimmwart AB29
4. change from 100 to 127.
Другия вариант е реленце което се управява от светлината за задна. Цвета на кабела между другото е син/черен. Захранване си взех от запалката в багажника.
Докато чаках камерата си направих тестовете с една камера за набюдение и излезна един ключов момент, поне при мен. Когато освободя от задна медията иска да задържи видеото за още 5-6 сек. и ако такова липсва (щото лампата за задна е угаснала и релето е цъкнало) набива съобщение на дисплея: "park pilot is currently not available" (нямам такава екстра).
Решението е реле със задръжка по време:
Time delay device Box RCD330 187A 187B RCD340G AV REAR VIEW CAMERA
https://www.aliexpress.com/item/3287787 ... 4c4d2ZaWdF
Активирането на самата камера си става чрез ваг-ком през съответния контролер-> байт 19-> активираме бит 4.
a.jpg

b.jpg

Като цяло не постигнах УАУ ефекта които си мислех, продължавам да си давам на зад на огледала. Иначе е полезна за ниски препядствия.
Принципно при мен мястото за монтаж е доста ниско и камерата снима ниско, ако ми дойде музата по някое време може да пробвам с някоя ОЕМ-ска камера.

Ако някой знае как се разкарва лентата с Look! Safe to move? моля да пише :banghead


Потребителски аватар
bahyr
Мнения: 556
Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
Автомобил: LEON ST
Двигател: CXSA
Местоположение: Варна

Re: Ретрофит - мултимедия MIB1 към MIB2 + камера

Мнениеот bahyr » Съб 15 май 2021 18:50


Мислех си за камерата ми... и измислих, че тая китайска камера ме дразни и понеже по хубаво от ОЕМ няма:
Докато гледах за ОЕМ камера попаднах на инфо, че въпреки, че не се е предлагало фабрично за Леон 3 може да се сложи и high line камера. Да живее ретрофита :mhihi
Кита който поръчах е този:
https://www.aliexpress.com/item/4000708 ... 4c4dYDQJtT
Продавачът е сериозен и китовете му са ОК. Всичко си дойде ОЕМ, стикери / щампи VW Germany по буксите, от АлиЕкспрес :screwy
IMG_20210426_092818.jpg

Модулът е 5Q0980556B и в какво е сложен е според колата: дръжка за багажник, емблема или само кутийка както при мен. Монтажа си е също според колата.
Относно кабелите: имаме маса, + след контакт, видео сигнал и кан. За разлика от камера лоу тази се управлява по кан шината.
След монтажа следва активацията с VCDS. Първо се влиза в кан модула и от инсталейшън листа се чеква 6C Back-up Cam, от там модул 6С се появява и кан комуникацията към него тръгва.
Парктроник нямам така, че там не пипам нищо. После влизаме в модул 5F и първо махаме чека който бяхме сложили заради предната камера: кодинг - байт 19 бит 4 - camera low installed.
След това в adaptation -> car_funktion_list_BAP_Gen2_VPS_0x0B променяме на activated; car_funktion_list_BAP_Gen2_VPS_0x0B_msg_bus избираме terminal 15.
Пробваме и се радваме на новата камера с четири режима: стандартен с динамични линии; успоредно и перпендикулярно паркиране, поглед от горе и широко ъгален поглед.
IMG_20210511_123338.jpg

IMG_20210511_125121.jpg

За да работи коректно камерата трябва първо да се параметризира което китаеца е направил преди да я прати (параметри за каква кола е налял само той си знае).
Второ за да са абсолютно прецизни линиите и отстоянията трябва да се настрои с ODIS и един шаблон приличащ на плочка домино отзад. Тази стъпка не съм я правил поради което и има набита грешка, че липсват бейсик сетингс но пък камерата си бачка безгрижно.



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта