всмукател от ARL на ASV, възможно ли е?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

всмукател от ARL на ASV, възможно ли е?

Мнениеот Tripanzaa » Пет 14 авг 2020 10:52


Колеги възможно ли е да се сложи на 110ка дизел всмукател от 150ка, без да се преправя нищо? Предполагам сигурно егр и продължаващите тръби трябва да се сменят или мога да си ги оставя същите?




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: всмукател от ARL на ASV, възможно ли е?

Мнениеот valiosport » Съб 15 авг 2020 13:22


Възможно е, но интейка е малък и няма много смисъл, дебитомера е по малък, шнорхела който засмуква въздух от решетката до въздушната кутия и той е малък.
Има смисъл ако се прави от-до, иначе само внушение, дори с цялостното подобрение ще имаш макс 2-3к.с подобрение.
Ето при мен го направих така, интейка си ми е ПД150, едната въздушна кутия е от ПД150, другата е Р32 Дсг която е с по голям дебитомер, махнах решетката на дебитомера и преместих датчика от моя дебитомер в по големия корпус, шнорхела Р32 дсг, маркуча ПД150 се нагрява в гореща вода и се нанизва на големия дебитомер. Разлика в мощността не усетих, но ако я кача на диностенд ще има разлика със сигурност
Прикачени файлове
6138ddf1a622fd35bb465a99ad8ba3de.jpg
DSC00064.jpg
IMG_3196.jpg
IMG_3196.jpg (42.54 KиБ) Видяна 1544 пъти


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: всмукател от ARL на ASV, възможно ли е?

Мнениеот Tripanzaa » Чет 17 сеп 2020 15:58


valiosport написа:Възможно е, но интейка е малък и няма много смисъл, дебитомера е по малък, шнорхела който засмуква въздух от решетката до въздушната кутия и той е малък.
Има смисъл ако се прави от-до, иначе само внушение, дори с цялостното подобрение ще имаш макс 2-3к.с подобрение.
Ето при мен го направих така, интейка си ми е ПД150, едната въздушна кутия е от ПД150, другата е Р32 Дсг която е с по голям дебитомер, махнах решетката на дебитомера и преместих датчика от моя дебитомер в по големия корпус, шнорхела Р32 дсг, маркуча ПД150 се нагрява в гореща вода и се нанизва на големия дебитомер. Разлика в мощността не усетих, но ако я кача на диностенд ще има разлика със сигурност


Най накрая се реших и искам да взема целия интейк от пд150. Можеш ли да ми кажеш кои са точно нещата които трябва да взема и ще станат ли на моя двигател без преправяне


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: всмукател от ARL на ASV, възможно ли е?

Мнениеот valiosport » Пет 18 сеп 2020 11:34


Пасва, трябва ти алуминиевата тръба с акордеон маркуча, рвдуциращата връзка към турбото, дебитомера и въздушната кутия.
Всмукателния колектор с егр или без ако решиш може рейс пайп да сложиш.
Шнорхела от кутията до фара е еднакъв, ако решиш големия от ДСГ да слагаш само нов от ФВ цената му беше около 180 лева когато го поръчвах миналата година. А ако решиш още по голям дебитомер да слагаш ти трябва и горната част на Р32 Дсг кутията(имам още една резервна), аз сложиш дебитомер от ФВ Фейтън 3,2.
Интейка и колектора стават и от ПД130 АСЗ, същите са


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: всмукател от ARL на ASV, възможно ли е?

Мнениеот Tripanzaa » Пет 18 сеп 2020 16:09


Трябва ли да задължително да е работещ дебитомера защото аз така или иначе ще го изключвам и ще мери по мап. Смисъл да остане само корпуса? Само не разбрах и дали шнорхела е еднакъв с 110та и 150та и да трябва да взимам от р32


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: всмукател от ARL на ASV, възможно ли е?

Мнениеот valiosport » Пет 18 сеп 2020 20:34


Дебитомера ти ще му ползваш само корпуса, местиш твоя датчик в по големия корпус, аз така съм направил, датчика от ПД150 в р32 дебитомера, а ти ще сложиш датчика от 110 в дебитомера на 150.
Шнорхела на 1,9 Тди 110, 130, 150, 1,8 Т, 2,8 и Р32 е еднакъв, по голям е единствено във версията Р32 ДСГ, горе на снимките съм показал шнорхела и ако ще слагаш такъв леко се разширява дупката отдолу на въздъшната кутия(аз така бях), после намерих въздушната кутия от Ауди ТТ3,2(първо поколение), тя е същата като на Р32 Дсг и вече големия шнорхел пасва перфектно, но дебитомера е още по голям и се наложи леко да нагрея маркуча от АРЛ за да влезе. Дебитомера на ПД150/Вр6/Р32 е 80мм, на Р32 ДСГ е 84мм.
Въздушната кутия на АРЛ 1J0 129 607 E, дебитомера е 0281 002 461.
Ако решиш шнорхел да копуваш ми кажи да ти дам номерата на трите части които ти трябват. Налага се леко да се изреже долната част на кутията и леко се изрязва пластмасовата тава на акумулатора че е бая голям шнорхела и опира в нея
Прикачени файлове
IMG_20190328_173629.jpg


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: всмукател от ARL на ASV, възможно ли е?

Мнениеот Tripanzaa » Съб 19 сеп 2020 21:43


Блягодаря ти за цялостното обяснение, имам само още един въпрос относно всмукателя. Ще слагам и кулер и всички ми казват да съм сложил "обърнат" какво ще рече това. Има модели на голф и с "обърнат" ли и ли нещо друго имат предвид.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: всмукател от ARL на ASV, възможно ли е?

Мнениеот valiosport » Съб 19 сеп 2020 22:14


Обърнат значи колектор от надлъжен двигател на пасат ПД130, голфовия колектор сочи към ремъка, а пасатовия сочи на другата страна.
По принцип се слага за да е по къс турбо пътя и да не прави големи завои тръбите, ама според мен няма да стане, щото такъв колектор отива директно в интейка
Прикачени файлове
PD150_001.JPG
Ето нормален и обърнат колектор. Ако сложиш обърнат вече забравяш за кората щото тръбите я надигат и не става вече. Оригиналните тръби вече също отпадат, дефакто ти трябва къстъм интеркулер с тръби, за да монтираш такъв. Такъв колектор слагат "батките" с големите турбини за да е къс турбо пътя и съответветно лага намалява


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: всмукател от ARL на ASV, възможно ли е?

Мнениеот valiosport » Нед 20 сеп 2020 10:07


Истинското ограничение в системата за всмукване е тук, сам забелязваш колко е малък отвора, реално след кутията тръбите до турбото са 80мм а преди кутията е малка тръбата, англичаните масово слагат такъв шнорхел и твърдят че ефект има, аз също твърдя че ефект има мотора веднага си смени гласа.
Говорил съм с много спецове по въпроса и гледат с насмешка и ми казват че мога да го махна, да мога но двигатела почва да тегли топъл въздух от коша.
Да се изведе къстъм тръба до отпред също не е оферта, риска от всмукване на вода е доста голям, пък и така всичко е ОЕМ.
Ако имаш път към Ловеч обади се, ще ти покажа кое как, ще покараш и ще прецениш дали те устройва
Прикачени файлове
2556258558_cf8008ec55_b.jpg
2556258558_cf8008ec55_b.jpg (19.3 KиБ) Видяна 1163 пъти


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: всмукател от ARL на ASV, възможно ли е?

Мнениеот Tripanzaa » Нед 20 сеп 2020 14:11


Благодаря ти!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: владислав и 141 госта