Здравейте,
Изпаднах в една трудно разгадаена ситуация,
след наводняване на колата, изсуших кмфортмодула ми по шофьорскат седалка ( 95vw15k600bc).
Две седмици по късно ми се скапа акумулатор на 2 години.
Купих нов и при замерването установих, че алтернатора подава около 13,3-13,8 в при обороти и товар.
Направих замерване и установих, отечка олко 220 мА с включен модул и 17 мА без него.
Незнам как оправя отечката без него. При изправна системата нормално ли е да имам такава консумация?
Доста объркано обяснение обаче незнам дали е виновна отечката, за алтернатор ли съм или съм жертва на два проблема едновременно.
Благодаря за всякакви мнения!
Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
- tdi fen
- Мнения: 4262
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
модула се мери специфично мисля,че след определено време се изключва (заспива) а алтернатора ако е под 13.8 v с включени консуматори е за ремонт
- stefarata
- Мнения: 1898
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
Как и къде мериш утечката?
- R@do
- Батето
- Мнения: 5449
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
Първо с пробна лампа. после правя мот и с ампер клещи през +
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7658
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
Рязкото умиране на акумулатор на 2 г не е рядкост.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
Адаш, проблема не ти е в конфорта. Нормално си дава тази консумация. И при мен не пада под 120мА след 'заспиване' , а преди да захърка блажено, си седи като при теб.
При изключен конфорт консумацията ми е 2мА. Може би оставащото при теб е от панел на радиото или някакъв консуматор в запалката мушнат.
Но ако оставиш вентилатора на парното да върти и ти си човъркаш нещо 'на контакт', след 1 час 100Ач акумулатор не си и помисля да завърти
При изключен конфорт консумацията ми е 2мА. Може би оставащото при теб е от панел на радиото или някакъв консуматор в запалката мушнат.
Но ако оставиш вентилатора на парното да върти и ти си човъркаш нещо 'на контакт', след 1 час 100Ач акумулатор не си и помисля да завърти
- R@do
- Батето
- Мнения: 5449
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
Адаш, какви трябва да са стойностите на алтернатора? Сега започна да се държи по добре-с фарове и климатик 13.9. притеснява, на загасено 12.8-13 в е е акумулатора.Сега пак ще меря за отечки. Притесняваме,че все пак стойност 14-14,2 не достигам.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
Хммм... интересен въпрос!
Точно преди година ми изпляска генератора - свършили четки и единия колекторен пръстен.
Рециклиран напълно във ФрансисКуп.
От тогава карам и с едно волтметърче (китайско) в запалката. Ама го издърпвам като спра, че консумацията на празен ход му е 40мА Я запаля после - я не, ако го забравя!
Та наблюдавам доста странно държание - напрежението се мени м/у 13.8 и 14.5V без фарове и клима, само с вентилатор в купето на 2 или 3 чертички.
Включа ли фаровете - заковава си на 13.7-13.8V
Това, обаче, го отдавам на различен заряд на акумулатора.
Тук е редно да отбележа, че се е случвало и по цяла седмица да не паля, като ходя на работа със служебния транспорт.
Тогава аку-то е показвало и спад до 11.8V преди палене От което следва, че 100Ач ми акумулатор не е чак 100А.ч., ама за сега ме кара Само зимата, ако го оставя цяла седмица, имам проблеми.
Дори, обаче, след дълго каране, без да променям оборотите на мотора, напрежението се случва да се мени с 0.2-0.3V в кратък интервал, да кажем 2-3 минути.
Нещо любопитно - един ден си правех експеримент колко консумация ще вдигне.
С включени фарове, подгрев на преден и заден джам, клима, двата вентилатора и радиото на МАХ, отворени врати (заради плафоните) и въобще всичко, дето се сетих, токовите клещи показаха, че от алтернатора се смучкат едни нищо и никакви 112.4А
Точно преди година ми изпляска генератора - свършили четки и единия колекторен пръстен.
Рециклиран напълно във ФрансисКуп.
От тогава карам и с едно волтметърче (китайско) в запалката. Ама го издърпвам като спра, че консумацията на празен ход му е 40мА Я запаля после - я не, ако го забравя!
Та наблюдавам доста странно държание - напрежението се мени м/у 13.8 и 14.5V без фарове и клима, само с вентилатор в купето на 2 или 3 чертички.
Включа ли фаровете - заковава си на 13.7-13.8V
Това, обаче, го отдавам на различен заряд на акумулатора.
Тук е редно да отбележа, че се е случвало и по цяла седмица да не паля, като ходя на работа със служебния транспорт.
Тогава аку-то е показвало и спад до 11.8V преди палене От което следва, че 100Ач ми акумулатор не е чак 100А.ч., ама за сега ме кара Само зимата, ако го оставя цяла седмица, имам проблеми.
Дори, обаче, след дълго каране, без да променям оборотите на мотора, напрежението се случва да се мени с 0.2-0.3V в кратък интервал, да кажем 2-3 минути.
Нещо любопитно - един ден си правех експеримент колко консумация ще вдигне.
С включени фарове, подгрев на преден и заден джам, клима, двата вентилатора и радиото на МАХ, отворени врати (заради плафоните) и въобще всичко, дето се сетих, токовите клещи показаха, че от алтернатора се смучкат едни нищо и никакви 112.4А
- R@do
- Батето
- Мнения: 5449
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
Аз сега правя тестовте с чисто нов акумулатор, който заредих предварително.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13439
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
При тебе не знам с колко релета за време е комфирта. За тия при които е в бушониерата под волана е с 2 релета за време.
Бях писал преди доста време колко са времената / но на 1 то е над 20 мин. Трябва да се поровя пак .Но по-другата маняна . Утре сутрин заминавам на плаж в гората с палатка.
РадоТом - не ти е у ред алтернатора или волтОметъра . При мен при каран / ЛЕД за дневни , без габарити, радио Sound 2 с усилвател пред пепелника напрежението се движи 14-14,2/3 В и то с Хамерикански китаец реле регулатор / на оргиналния четки 2-3 мм/ и провисвато светва лампата/. Понякога климата е вкл. , а заден вентилатор го изкл. от панела за да е комфортно на кокеро.
Утре мога да ръгна волтметъра като пътувам извън гр да видя как се движи напрежението , ама коментар или в неделя вечер или в понеделник.
В сряда се прибрах и паркирах и дотам - поредната опукана бобина , а е на 1г Беру от Тандер а. Наканих се най-после да я местя пред акумулатора в/у Г обр. планка с релетата за климата. Има вече голЕм напредък - огънал съм ал.ламарина 4мм . Трябва обаче да я пробия ама..
/Таблото още от 2012 е с ЛЕд - та там има само 4 буркана по 5 вт + 3 /май/ по 1,2 Вт - това са почти 24 Вт. вс. плафони и по таван и по врати и в краката са с ЛЕД
Бях писал преди доста време колко са времената / но на 1 то е над 20 мин. Трябва да се поровя пак .Но по-другата маняна . Утре сутрин заминавам на плаж в гората с палатка.
РадоТом - не ти е у ред алтернатора или волтОметъра . При мен при каран / ЛЕД за дневни , без габарити, радио Sound 2 с усилвател пред пепелника напрежението се движи 14-14,2/3 В и то с Хамерикански китаец реле регулатор / на оргиналния четки 2-3 мм/ и провисвато светва лампата/. Понякога климата е вкл. , а заден вентилатор го изкл. от панела за да е комфортно на кокеро.
Утре мога да ръгна волтметъра като пътувам извън гр да видя как се движи напрежението , ама коментар или в неделя вечер или в понеделник.
В сряда се прибрах и паркирах и дотам - поредната опукана бобина , а е на 1г Беру от Тандер а. Наканих се най-после да я местя пред акумулатора в/у Г обр. планка с релетата за климата. Има вече голЕм напредък - огънал съм ал.ламарина 4мм . Трябва обаче да я пробия ама..
/Таблото още от 2012 е с ЛЕд - та там има само 4 буркана по 5 вт + 3 /май/ по 1,2 Вт - това са почти 24 Вт. вс. плафони и по таван и по врати и в краката са с ЛЕД
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13439
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
Кълва от телефона и може да има грешки. В гората сега има нет. Вчера забучих волтм. В началото при тръгване 14,2 В. По пътя между 14 и 13,8 В
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7658
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
И аз от 2 г карам с волтметър в запалката. Има някаква зависимост от температурата. При хладно време зарежда над 14В в жегите 13,7-13,8
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13439
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Отечка и алтернатор Sharan Mk 1
goppa написа:И аз от 2 г карам с волтметър в запалката. Има някаква зависимост от температурата. При хладно време зарежда над 14В в жегите 13,7-13,8
Да зимата е повече напрежението. Явно в реле регулатора има монтиран терморезистор.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта