VW Passat 1.8 Mi с RP двигател как се изпробва датчикът на Хол за изправност?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

VW Passat 1.8 Mi с RP двигател как се изпробва датчикът на Хол за изправност?

Мнениеот passi1 » Вто 01 сеп 2020 12:32


Здравейте,
може ли да ми кажете как се изпробва датчикът на Хол за изправност?

Благодаря предварително.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13429
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: VW Passat 1.8 Mi с RP двигател как се изпробва датчикът на Хол за изправност?

Мнениеот kris11 » Вто 01 сеп 2020 19:53


R - 1kом + червен светодиод последователно/ червения се вижда повече на светло/


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat 1.8 Mi с RP двигател как се изпробва датчикът на Хол за изправност?

Мнениеот Megasquirt » Пет 04 сеп 2020 21:32


Привет, ето два варианта:

I. датчикът е на колата:
1. Разкачаме буксата на комутатора
2. издръпваме гуменото уплътнение на буксата на датчика на Хол, за да може да допрем сондите на волтметъра.
3. даваме на контакт и допираме сондите към пин 2(зелено) и 3(черно) на датчика на Хол.
4. махаме капачката на дистрибутора, за да виждаме кога в датчика попада дупката от тригерната шайба.
5. докато сме на неутрална въртим двигателя на ръка - когато датчикът е попаднал в дупката, волтметърът следва да показава 0-0,5V, ако между отвора на датчика се намира метална пластинка от тригерното колело, следва волтметърът да показва повече от 4V.
6. ако няма импулс допираме сондите към пин 1(червено) и 3(черно) на датчика на хол. Докато сме на контакт волтметърът следва да показва повече повече от 9V. Ако не показва толкова проблемът е в ЕБУ, ако има напрежение проблемът е в датчика на хол.

II. Ще купуваме делко от морга:
1. Свързваме пин 1 към "+" на акумулатора, и 3 към "-".
2. допираме сондите към пин 2(зелено) и 3(черно) на датчика на Хол.
3. въртим делкото на ръка - когато датчикът е попаднал в дупката, волтметърът следва да показава 0-0,5V, ако между отвора на датчика се намира металната пластинка от тригерното колело, следва волтметърът да показва повече от 4V. Ако показанията на волтметъра не се променят вследствие на завъртането на тригерното колело, датчикът е повреден.

Тук може да се види схема на свързване на това, което е предложил колегата по-горе:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=701391

Нагледно показано как се тества и как изглеждат импулсите показани с осцилоскоп. За съжаление на английски:
https://www.youtube.com/watch?v=CuwqlfUD43c


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat 1.8 Mi с RP двигател как се изпробва датчикът на Хол за изправност?

Мнениеот passi1 » Нед 13 сеп 2020 14:50


Благодаря Ви!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milenski_77, ViceroyF16 и 181 госта