Здравейте,
Знам, че има доста писано по тази тема. Молбата ми е някой, който е поставял АГУ на такъв мотор да сподели. Моят мотор е 1.8TSI на Шкода Октавия 2009 г. 160 к.с CDAA. Моля за препоръки и за сервиз в Пловдив, където са опитни в тази манипулация.
Благодаря!
Поздрави!
Газ за двигатели директно впръскване
Re: Газ за двигатели директно впръскване
Привет колега, първо честито за покупката. Принципно за ДВГ с директно впръскване може да се сложи инжекцион, но винаги гори бензин + газ едновременно. Не знам, дали си запознат. Ще ти дава примерно разход 1.5-2л бензин + 7-8газ на 100км /това са чисто спекулативни числа, зависи от крак кутия монтаж и т.н./ Цените на тази услуга са значително по-високи от цената за индиректно впръскване. Не е моя работа да се меся, но хубаво трябва да си направиш сметка, дали има смисъл изобщо да правиш тази манипулация. Ако ще се ползва колата като такси, има смисъл, ако пътувате много /над 20-25к км/ пак има смисъл. Ако обаче мислите да разкарате колата до 3-4-5год и правите около 10-15к км на година. Леко се обезсмисля и по-добре да си остане на бензин. За сервиз, питайте ги, да са правили такъв ДВГ 1.8TSI. Мотори с директно врпъскване изключително трудно се избиват.
- buller
- Мнения: 2164
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Газ за двигатели директно впръскване
Здравей, колега.
Писал съм и в други теми - ЛандиРенцо монтират ГИ на такива мотори, но както казаха по-горе, всичко е до конкретния код на двигателя.
При една от моите смени на филтри, имаше 1.8ТСИ Пасат Б6 там, на който точно му монтираха системата.
Контактите за София: "Ланди София" ООД; бул. Ботевградско шосе 314.
Преди да се впускаш в това, ако колата е нова за теб, провери дали всичко ѝ е наред (разход на масло и т.н.), че монтирането на ГИ си е 4-цифрена сума, която наближава 2к.
Писал съм и в други теми - ЛандиРенцо монтират ГИ на такива мотори, но както казаха по-горе, всичко е до конкретния код на двигателя.
При една от моите смени на филтри, имаше 1.8ТСИ Пасат Б6 там, на който точно му монтираха системата.
Контактите за София: "Ланди София" ООД; бул. Ботевградско шосе 314.
Преди да се впускаш в това, ако колата е нова за теб, провери дали всичко ѝ е наред (разход на масло и т.н.), че монтирането на ГИ си е 4-цифрена сума, която наближава 2к.
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Газ за двигатели директно впръскване
като че ли течна фаза е по-добре но няма никаква сметка
Re: Газ за двигатели директно впръскване
Реално има ли избиване газовата или е много бавно ? По- евтино е, но с колко ?
Отговори ми на тези въпроси. Наистина, не се заяждам, просто нямам представа от личен опит.
Сложих ГИ на обикновен 1.8 пълна спринцовка. За една година грубо давам 1200лв за газ. Като сложим бензина става към 1250лв. На бензин ако я карам ми излиза 3300 лв за една година. ГИ-то ми легна 550лв, смятай за колко време съм го избил.
Ако карах твоята кола, предполагам за година щях да дам пак около 3000-3200лв за бензин. Поставяме газ за почти 2000лв, както каза колегата по- горе. При приблизителен разход, споменат пак от колегите, ще имам около 1700лв да давам на година за гориво- газ и малко бензин. Тоест, слагам газова за 1800лв например, плюс 1700лв разход.
Това е при 15 000 км на година.
Така, при моят двигател разходът за първата година от поставянето на ГИ е 1800лв, а ако бях с твоя стартът ми е 3500лв.
Числата са груби, за добиване на някаква представа, надявам се никой да не се хване за разлика от 10лв нагоре/надолу.
Давам ти пример с моето каране как ще е с твоя двг и съответно как е с моя.
Отговори ми на тези въпроси. Наистина, не се заяждам, просто нямам представа от личен опит.
Сложих ГИ на обикновен 1.8 пълна спринцовка. За една година грубо давам 1200лв за газ. Като сложим бензина става към 1250лв. На бензин ако я карам ми излиза 3300 лв за една година. ГИ-то ми легна 550лв, смятай за колко време съм го избил.
Ако карах твоята кола, предполагам за година щях да дам пак около 3000-3200лв за бензин. Поставяме газ за почти 2000лв, както каза колегата по- горе. При приблизителен разход, споменат пак от колегите, ще имам около 1700лв да давам на година за гориво- газ и малко бензин. Тоест, слагам газова за 1800лв например, плюс 1700лв разход.
Това е при 15 000 км на година.
Така, при моят двигател разходът за първата година от поставянето на ГИ е 1800лв, а ако бях с твоя стартът ми е 3500лв.
Числата са груби, за добиване на някаква представа, надявам се никой да не се хване за разлика от 10лв нагоре/надолу.
Давам ти пример с моето каране как ще е с твоя двг и съответно как е с моя.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Газ за двигатели директно впръскване
Сметка от началното училище... За година си избил 3/4 от цената на газовата. Значи за година и 4 месеца си я избил цялата инвестиция и от там нататък спестяваш по 1500лв на година. Това на теория. По-слабо спестяваш, но пак е нещо.
- buller
- Мнения: 2164
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Газ за двигатели директно впръскване
Изгода има, но има и неудобство. При TSI ще си на + след доста повече километри, но много зависи колко време ще кара човек въпросния автомобил.
Давам пример с предходната ми кола - Голф 4, 1.8Т, на газ. Изминати около 65к км, над 60к на газ, 1000 лв. спестени на 10к км => 6000+ лв., от които 2000 са газовата и смяната на филтри + 1-2 маркуча. Колкото повече караш, толкова повече спестяваш от разликата в горивата. За 6-8к км на година не си заслужава хамалогията на FSI/TSI.
Не забравяйте и екологичния аспект - караш по-чисто гориво и не тровиш всички, включително и себе си толкова много
Давам пример с предходната ми кола - Голф 4, 1.8Т, на газ. Изминати около 65к км, над 60к на газ, 1000 лв. спестени на 10к км => 6000+ лв., от които 2000 са газовата и смяната на филтри + 1-2 маркуча. Колкото повече караш, толкова повече спестяваш от разликата в горивата. За 6-8к км на година не си заслужава хамалогията на FSI/TSI.
Не забравяйте и екологичния аспект - караш по-чисто гориво и не тровиш всички, включително и себе си толкова много
Re: Газ за двигатели директно впръскване
Не искам да излиза като реклама, затова ще цитирам цени на сервиз в гр. Пловдив за система PRINS- която се води много хубава и на запад са скъпички. Колегата много много хубаво да си помисли, трябва ли да се пуска по тоя филм. Само информативно ще кажа, че се очаква да се затегнат следенето на изискванията по отношение на регулация 67R01 - сиреч за LPG в колите. Хубаво е да имате всички необходими документи за правилен и легален монтаж, че след това е главоблъсканица.
Другият проблем е, че цената на колата за жалост не може да се увеличи с цената на системата. Например при каско, при последваща продажба и т.н. няма голямо значение, че сте се изръсили 2-2,5-3 хиляди лева за газова система.
Имам познати, които са били пред подобен на вашият избор и реално погледано са взели грешно решение, да се захванат, поради бързата смяна на кола /през 2г/ или поради ниските километри на година. Тези системи се избиват с каране. Концепцията на газовите уредби, макар и противоречиво, не е да сте с идеята, че ще пестите пари, а да сте с идеята, че за парите си ще минавате повече километри. Тоест ако пътувате и искате да стегнете бюджета супер. Ако вземате кола с идеята да сложите газ, тъй че два пъти в годината да ходите на море/планина и през другото време в града.... Силно обезсмисля цялата процедура. Пак казвам, има огромна разлика между автомобили директно врпъскване, когато бензиновата дюза е в самият цилиндър и другите системи. Колеги където обясняват, че си избиват системите за 1г супер ... ама става въпрос ГИ за 600-800лв и си карат САМО на газ. Има такива дето палят на газ. Да не изпадаме в полемики. При цена от 3000 лева за ГИ на FSI мотор, и след това при разход от 2л бенз + 8 газ. при сегашните цени е грубо 10лв на 100 км, ако кара на бензин при среден разход 8 е грубо 15лв. Тоест имаме разлика от 5лв на 100км. Само за монтажа трябват 60,000км грубо да си на нула... ако човек прави по 10-15 на година и мисли да разкара колата след 2-3 год, малко се губи смисъла. Направете си равносметка за вас колко време са 60.000 км и така вземете това решение. Защото с монтажа съществува риск от допълнителни проблеми, някой неща се сменят по-често. Поздрави и късмет колега, правят се в БГ, но специалистите за FSI мотори са по-малко, защото все още не е толкова популярно и е скъпичко.
Другият проблем е, че цената на колата за жалост не може да се увеличи с цената на системата. Например при каско, при последваща продажба и т.н. няма голямо значение, че сте се изръсили 2-2,5-3 хиляди лева за газова система.
Имам познати, които са били пред подобен на вашият избор и реално погледано са взели грешно решение, да се захванат, поради бързата смяна на кола /през 2г/ или поради ниските километри на година. Тези системи се избиват с каране. Концепцията на газовите уредби, макар и противоречиво, не е да сте с идеята, че ще пестите пари, а да сте с идеята, че за парите си ще минавате повече километри. Тоест ако пътувате и искате да стегнете бюджета супер. Ако вземате кола с идеята да сложите газ, тъй че два пъти в годината да ходите на море/планина и през другото време в града.... Силно обезсмисля цялата процедура. Пак казвам, има огромна разлика между автомобили директно врпъскване, когато бензиновата дюза е в самият цилиндър и другите системи. Колеги където обясняват, че си избиват системите за 1г супер ... ама става въпрос ГИ за 600-800лв и си карат САМО на газ. Има такива дето палят на газ. Да не изпадаме в полемики. При цена от 3000 лева за ГИ на FSI мотор, и след това при разход от 2л бенз + 8 газ. при сегашните цени е грубо 10лв на 100 км, ако кара на бензин при среден разход 8 е грубо 15лв. Тоест имаме разлика от 5лв на 100км. Само за монтажа трябват 60,000км грубо да си на нула... ако човек прави по 10-15 на година и мисли да разкара колата след 2-3 год, малко се губи смисъла. Направете си равносметка за вас колко време са 60.000 км и така вземете това решение. Защото с монтажа съществува риск от допълнителни проблеми, някой неща се сменят по-често. Поздрави и късмет колега, правят се в БГ, но специалистите за FSI мотори са по-малко, защото все още не е толкова популярно и е скъпичко.
- BATETO 75
- Мнения: 17
- Регистриран на: Вто 20 ное 2018 17:22
- Автомобил: vw passat variant B5 -B8
- Двигател: APU-2000-CRL-2015
Re: Газ за двигатели директно впръскване
Доколкото знам (поправете ме ако греша) , на всички ДВГ с директно впръскване се монтира ;течна фаза; ,на която и е нужна помпа.Помпата често дефектирала ,а подмяната и не никак евтина!
Поздрави!
Поздрави!
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Газ за двигатели директно впръскване
kamaza11 написа:Сложих ГИ на обикновен 1.8 пълна спринцовка. За една година грубо давам 1200лв за газ. Като сложим бензина става към 1250лв.
Сигурен ли си за тия 50лв за бензин? Защото и аз имах ГИ някога и слагах бензин за 20-30лв, но на месец.
Re: Газ за двигатели директно впръскване
777 написа:kamaza11 написа:Сложих ГИ на обикновен 1.8 пълна спринцовка. За една година грубо давам 1200лв за газ. Като сложим бензина става към 1250лв.
Сигурен ли си за тия 50лв за бензин? Защото и аз имах ГИ някога и слагах бензин за 20-30лв, но на месец.
Абсолютно сигурен съм!
Грубо на два месеца по 10лв слагам, да има, от най- евтиния в града. Така си я поддържам на 1/4 от резервоара.
Разликата между теб и мен може би идва от навик и настройки.
Първо- сутрин като се кача, паля колата, паля и една цигара. До средата на цигарата колата е на газ и потеглям. След цял ден престой на работа, при палене докато сложа колана вече е обърнала, тоест за секунди. А ти може би палиш и тръгваш веднага.
Второ- ГИ- то е с настройка да прехвърля на 55 градуса, а и колата ми загрява много бързо. При теб е възможно да е настроена на по- високи градуси, а колата ти също може да загрява по- бавно от моята.
Реално, ако давах по 30лв на месец за бензин- нямаше да я карам.
Re: Газ за двигатели директно впръскване
моята статисктика за 120хил км е 10 / 100 разход на газ и 1 л/100 разход на бензин . твоята статистика 1500литра газ и 27литра бензин нещо не ми се връзва каквито и да са ти навиците...
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Газ за двигатели директно впръскване
Що да не се връзва, зависи и на какви разстояния се кара колата...околна температура...
Смятаме грубо. Да кажем, като запалиш студен мотор харчи около 1,2л/ч бензин. Вероятно е и доста по-малко, но средно, заради зима-лято...закръгляваме за по лесно смятане. За пет минути работа на място харчи 0,1 литра бензин. Да кажем, че в деня общо се събират тия пет минути работа на бензин, средно за зима и лято. За месец са около 3л бензин, за година 36л. Не е много далече от 60 лева на година, а и се спомена, че е от най-евтиния бензин, та сметката излиза...
Лятото даже няма да са тия 5 минути на ден, но примерно зимата ще са малко повече, та средно пак толкова.
Смятаме грубо. Да кажем, като запалиш студен мотор харчи около 1,2л/ч бензин. Вероятно е и доста по-малко, но средно, заради зима-лято...закръгляваме за по лесно смятане. За пет минути работа на място харчи 0,1 литра бензин. Да кажем, че в деня общо се събират тия пет минути работа на бензин, средно за зима и лято. За месец са около 3л бензин, за година 36л. Не е много далече от 60 лева на година, а и се спомена, че е от най-евтиния бензин, та сметката излиза...
Лятото даже няма да са тия 5 минути на ден, но примерно зимата ще са малко повече, та средно пак толкова.
Re: Газ за двигатели директно впръскване
Точно така е, сега лятото няма и 5 минути общо работа на бензин. И като казвам, че бързо загрява, наистина е бързо, до работа ми е 3км без кой знае какво задръстване, но е на 90 градуса още преди да съм стигнал. Засичал съм няколко пъти, че на около втората минута сутрин минава на газ.
Е колко бензин да изхарчи ? Колегата го е сметнал вместо мен, та наистина се връзват “приказките” ми.
В крайна сметка изрично казах, че давам пример с МОЯ двг и каране, така че няма как да претендираме за абсолютна идентичност с другите каращи на газ.
Малко обърнахме темата в спор за моя разход, за което искрено се извинявам!
Е колко бензин да изхарчи ? Колегата го е сметнал вместо мен, та наистина се връзват “приказките” ми.
В крайна сметка изрично казах, че давам пример с МОЯ двг и каране, така че няма как да претендираме за абсолютна идентичност с другите каращи на газ.
Малко обърнахме темата в спор за моя разход, за което искрено се извинявам!
- Drakezoid
- Мнения: 217
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Газ за двигатели директно впръскване
Колега освен калкулациите, които са ти споменали колегите да ти разкажа един случай от втора ръка.
Автомобил Nissan Quashkai, двигател 1.2 директно впръскване с турбо, 130 коня.
Гори като ламя и не върви.
Сложиха му газова на Prins в официалния сервиз на BRC в Бургас при Димитър.
И се почнаха едни проблеми....тресене при ниски обороти и подобни.
Холандците накрая предложиха да закараме колата до Холандия да видят що тресе.
Правиха отдалечена диагностика без успех.
Накрая свалиха газовата и върнаха парите.
Може би ще минат едно още пет години да се изчисти тази технология на газиране при директно впръскване.
Автомобил Nissan Quashkai, двигател 1.2 директно впръскване с турбо, 130 коня.
Гори като ламя и не върви.
Сложиха му газова на Prins в официалния сервиз на BRC в Бургас при Димитър.
И се почнаха едни проблеми....тресене при ниски обороти и подобни.
Холандците накрая предложиха да закараме колата до Холандия да видят що тресе.
Правиха отдалечена диагностика без успех.
Накрая свалиха газовата и върнаха парите.
Може би ще минат едно още пет години да се изчисти тази технология на газиране при директно впръскване.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта