Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
- AndriyanKrastev
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 28 май 2020 7:31
- Автомобил:
- Двигател:
Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
Здравейте,
трябва да сменям акумулатора и съм се спрял на следният модел: Varta Silver Dynamic 574 402 075 Specs. Като цяло срещам приворечиви мнения за Varta (някой са доволни някои твърдят, че вече са ги развалили). Единственото което гледам е акумулатора да НЕ подържа start-stop системата т.е да не е AGM.
Какво бихте ме посъветвали? Какви акумулатори използвате?
Поздрави.
трябва да сменям акумулатора и съм се спрял на следният модел: Varta Silver Dynamic 574 402 075 Specs. Като цяло срещам приворечиви мнения за Varta (някой са доволни някои твърдят, че вече са ги развалили). Единственото което гледам е акумулатора да НЕ подържа start-stop системата т.е да не е AGM.
Какво бихте ме посъветвали? Какви акумулатори използвате?
Поздрави.
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
Според мен ще сбъркаш , защото алтернатора ти изисква Agm, обикновения ще го зарежда неправилно и ще скъси живота му
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
Прати рамата да проверя с какъв акумулатор е излязъл от завода.
- AndriyanKrastev
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 28 май 2020 7:31
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
DoH_KuXoT написа:Според мен ще сбъркаш , защото алтернатора ти изисква Agm, обикновения ще го зарежда неправилно и ще скъси живота му
Тука ме вкара в дълбоки размисли. Идеята ми беше да не използвам AGM за да не ми се пусна start stop системата (само негативни неща откривам за нея). Имаше една тема тука някъде където четох, че хората си я спират софтуерно, а при мен проблема е "бил решен" като е взет обикновен акумулатор. Не съм знаел, че алтернаторът изисква AGM за да си зарежда акумулатора правилно.
Да разбирам ли, че по добра идея е да си взема AGM и да си спра start-stop софтуерно(или като нормалните хора да натискам бутона off)?
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10401
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
AGM акумулатори не се използват само в автомобили със стар-стоп система.
Използват се от 2003-2004 г. (първо са били EFB, след това AGM) в автомобили с повече екстри и повишена електрическа консумация, като Ауди А6 и А8, Мерцедес E и S класа, БМВ 5 и 7 серия.
Използват се от 2003-2004 г. (първо са били EFB, след това AGM) в автомобили с повече екстри и повишена електрическа консумация, като Ауди А6 и А8, Мерцедес E и S класа, БМВ 5 и 7 серия.
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
Освен материалите вътре в акумулатора, Agm акумулатора се задава софтуерно каква марка и сериен номер е. Алтернатора ума алгоритъм за зареждане. Ако наблюдаваш зареждането в движение ще видиш, че първоначално зарежда на 14.6-14.9волта, след известно време сваля волтажа и стига до най-ниски стойности 12.7-12.9 волта. При принудителен празен ход или задействана спирачка зарежда отново на максималните си стойности. При подаване на газ сваля на минималните , облекчава това на двигателя, сваля дори разхода. Това е накратко, за повече информация може да напишеш float charging има много написано. С обикновен акумулатор всичко това приключва бие му максимален волтаж, който пък е в повече за обикновен акумулатор и го съсипва бързо. При мен е станало навик да спирам старт/стоп-а, но се предлагат и хардуерни решения с минимална намеса в инсталацията, може да се свържеш с колегата Jordito, за повече инфо.
- AndriyanKrastev
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 28 май 2020 7:31
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
DoH_KuXoT написа:Освен материалите вътре в акумулатора, Agm акумулатора се задава софтуерно каква марка и сериен номер е. Алтернатора ума алгоритъм за зареждане. Ако наблюдаваш зареждането в движение ще видиш, че първоначално зарежда на 14.6-14.9волта, след известно време сваля волтажа и стига до най-ниски стойности 12.7-12.9 волта. При принудителен празен ход или задействана спирачка зарежда отново на максималните си стойности. При подаване на газ сваля на минималните , облекчава това на двигателя, сваля дори разхода. Това е накратко, за повече информация може да напишеш float charging има много написано. С обикновен акумулатор всичко това приключва бие му максимален волтаж, който пък е в повече за обикновен акумулатор и го съсипва бързо. При мен е станало навик да спирам старт/стоп-а, но се предлагат и хардуерни решения с минимална намеса в инсталацията, може да се свържеш с колегата Jordito, за повече инфо.
Ясно. Досега не съм обръщал внимание на колко волта го зарежда, но следващият път когато се кача ще погледна.
Какъв AGM акумулатор би ми препоръчал ?
За момента съм се спрял на RUNNING BULL AGM 570 01. Голф 4 1.9 TDI карах с Banner около 3г и останах с добри впечатления (все още е жив даже си го прехвърлих на Passat-a, обаче сега ще отива за друга кола), а и колегата @IvanMan също ми го препоръча (по негови думи в момента са официален доставчик на VAG групата). Това което ми направи впечатление, че заводски (според whatbattery) е излязъл с Varta Silver Dynamic AGM (преди около 10 години Varta явно са спечелили търга ). На хартия разликата между двата е само стартовият поток (40А повече в полза на Varta). Цената може да се каже, че е една и съща. Това което забелязвам за големите производители последно време (не само за батерии), че залагат предимно на стара слава и маркетинг. При акумулаторните батерии не знам как стоят нещата, но ако трябва да съм честен за Banner специално не съм срещал толкова негативни мнения (все още ). И обратно към първоначалният въпрос:
Какъв AGM акумулатор би ми препоръчал ?
Поздрави
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
аз свалих оригиналния който беше Exide - сложих същия , най-лесно е по рама, даваш рамата на ЛС по-добре и по ОЕ номера ти казвам моделите които ми излизат, вече ти си преценяваш каква марка и какъв модел и от къде да закупиш - pri men OE nomera e 000 915 105 CC - номера на Exide - EK700 , Varta - 570901076 , Bosch - 0 092 S5A 080 , около 260лв съм го плащал навремето , на две години става след 6 дни
,
,
- alpinab
- Мнения: 559
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
Аз смених моят оригинален ВАГ(Варта) с този от линка горе: RUNNING BULL AGM .
Доволен съм, скоро става на 3 години. Ползвам си ежедневно старт-стопа, колата предимно се кара градско. 70 AH е, като цена ми дойде на 240лв.
П.С има супер лесен трик за деактивиране на старт-стопа без да пипате абсолютно нищо по колата а именно: Слагате духалките да са само на предния джам. Без да работи климатика. Това е горния бутон на най-лявата врътка на климатика. Аз карах така почти половин година без СС система и си мислех, че нещо и има....
Доволен съм, скоро става на 3 години. Ползвам си ежедневно старт-стопа, колата предимно се кара градско. 70 AH е, като цена ми дойде на 240лв.
П.С има супер лесен трик за деактивиране на старт-стопа без да пипате абсолютно нищо по колата а именно: Слагате духалките да са само на предния джам. Без да работи климатика. Това е горния бутон на най-лявата врътка на климатика. Аз карах така почти половин година без СС система и си мислех, че нещо и има....
Последна промяна от alpinab на Сря 23 сеп 2020 11:58, променено общо 2 пъти.
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
Това дали важи и за алдитата колега? Че понякога забравям да изключа старт-стопа непосредтвено след стартиране и се дразня допълнително.
Системата може и да е "добра" но са много спорни ползите от нея.
П.п. има ли начин да я премахна тая екстра от настройки ?
Системата може и да е "добра" но са много спорни ползите от нея.
П.п. има ли начин да я премахна тая екстра от настройки ?
- alpinab
- Мнения: 559
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
Нямам представа за Ауди, никога не съм имал пряк контакт с такава кола и СС система.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
- Автомобил: Vw touran 5Т1
- Двигател: DFEA 2016
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
Имаше вариант да се обърне функцията на бутона старт стоп, като за да включиш функцията трябва да натиснеш бутона, а не всеки път след палене да натискаш с цел изключване. Другият начин е софтуерно с ваг ком се променя волтаж и край на старт стоп системата. Аз така я спрях.
- AndriyanKrastev
- Мнения: 21
- Регистриран на: Чет 28 май 2020 7:31
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
alpinab написа:Аз смених моят оригинален ВАГ(Варта) с този от линка горе: RUNNING BULL AGM .
Доволен съм, скоро става на 3 години. Ползвам си ежедневно старт-стопа, колата предимно се кара градско. 70 AH е, като цена ми дойде на 240лв.
П.С има супер лесен трик за деактивиране на старт-стопа без да пипате абсолютно нищо по колата а именно: Слагате духалките да са само на предния джам. Без да работи климатика. Това е горния бутон на най-лявата врътка на климатика. Аз карах така почти половин година без СС система и си мислех, че нещо и има....
240лв преди 3 години сега вървят по 250-260лв явно при акумулаторите цените се вдигат.
Иначе до колкото разбирам всички използват AGM акумулатори и по някакъв начин си спират start stop системите.
- alpinab
- Мнения: 559
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
Аз не съм я спирал. Ползвам си я. Когато имаш дълъг светофар или пък чакаш от малка пресечка да се включиш на Ал. Малинов сутрин (който е постоянно на зелена вълна) се чака често по няколко минути. По-добре да не тропа на място студен дизел.
Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.
alpinab написа:П.С има супер лесен трик за деактивиране на старт-стопа без да пипате абсолютно нищо по колата а именно: Слагате духалките да са само на предния джам. Без да работи климатика. Това е горния бутон на най-лявата врътка на климатика. Аз карах така почти половин година без СС система и си мислех, че нещо и има....
при Климатик - това не работи , пробвах преди малко, че ми стана интересно, пак си работи старт стоп-а
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта