DPF пране - размисли и страсти
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
250-300лв е известната ми цена, но е от 2018г.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Tedko написа: DPF в добро състояние, не запълнен със сажди(след регенерация или нов), с работещ на празен ход двигател, трябва да има Δp = 3-5 hPa(mbar).
На 2500 об/мин, на място, без товар - Δp = 10-13 hPa(10-13mbar).
Някой може ли да сподели такива данни?
Надеждна информация какви стойности се считат за проблем/начало на проблем?
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
- Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
- Двигател: BLS 2008
- Местоположение: първомайци
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Тези дни смених датчик диф.налягане DPF филтър и след диагностика показанията бяха 2.5 mbar на празен ход и около 12mbar на 2500 об.
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
group® написа:Надеждна информация какви стойности се считат за проблем/начало на проблем?
Няма надеждна и еднозначна информация за това.
Има огромно значение с какво е запълнен филтъра:
- сажди, които пропускат по-трудно изгорелите газове, обуславяйки по-високо обратно налягане
- пепел, която пропуска по-лесно изгорелите газове, обуславяйки по-ниско обратно налягане
До 10mbar на празен ход и от 20 до 50mbar при шофиране с 80км/ч се считат за добри стойности.
Критични стойности според някои експерти са над 15mbar при празен ход, над 50mbar при 2500 об/min и над 250mbar при шофиране с 80км/ч.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Мерси за отговора! Страхотен, както винаги!
Значи остава да се намери някой, който влага знанията от горния клип и върши добре работата.
На 1во четене попаднах на pstuning, които предлагат двукомпонентно машинно почистване. Обявената цена е 190лв. Някой, ако има мнение за тях?
Или препоръка за друг?
Лично аз не мисля да чакам лампа или по-сериозно запушване. Вероятно е добра идея по-рано да се чисти.
Значи остава да се намери някой, който влага знанията от горния клип и върши добре работата.
На 1во четене попаднах на pstuning, които предлагат двукомпонентно машинно почистване. Обявената цена е 190лв. Някой, ако има мнение за тях?
Или препоръка за друг?
Лично аз не мисля да чакам лампа или по-сериозно запушване. Вероятно е добра идея по-рано да се чисти.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Точно. На това мнение съм и аз. Преди време бях засякъл мнение за чистене на около 50+- к.км за смесен режим каране и на около 70-80 ако колата се ползва предимно магистрално.
Тези дни ще погледна и при мен какво е запушването и след преценка да или не , ще изпера ДПФ-а.
Тези дни ще погледна и при мен какво е запушването и след преценка да или не , ще изпера ДПФ-а.
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
сам или във фирма , иска ми се да доизгладим нещата с това от къде да се снабдим с въпросните материали и реално как се случват нещата , който пръв го реализира да пише, ако е във фирма пак би било полезно.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Аз съм изненадан, колко малко споделен опит има относно пране/почистване на dpf-и. Аз съм нов света на дизела, но е толкова употребяван и има много коли с тези филтри.
Редовното почистване (50, 70к км), ми се струва логична процедура за поддържане на един гледан автомобил.
При всички случаи, повишеното обратно налягане, дори и в норми, не е яко за двигателя.
А премахването има прекалено много недостатъци, според мен: замърсяване (нали нашите деца го дишат тоя въздух), рисковано пътуване в чужбина, вероятно проблеми и в Бг, надявам се много скоро (тех. преглед, случайни проверки и т.н.), би трябвало това да намалява и стойността на автомобила при продажба (особено ако затегнат нещата).
Въпрос на дни е да събера достатъчно информация къде да извърша тази процедура и ще споделя.
(Нямам никакво намерение да го правя сам, макар да имам условията. От една страна, защото това е достатъчно разработена процедура в ЕС и би трябвало методите да са изпитано надеждни. И другото е, че искам да се уверя с ендоскопски преглед, че филтърът е изряден).
п.с. Дон Кихоте, ако искаш смени заглавието на темата, защото се отнася за ДПФ изобщо и не е свързано с конкретен двигател.
Редовното почистване (50, 70к км), ми се струва логична процедура за поддържане на един гледан автомобил.
При всички случаи, повишеното обратно налягане, дори и в норми, не е яко за двигателя.
А премахването има прекалено много недостатъци, според мен: замърсяване (нали нашите деца го дишат тоя въздух), рисковано пътуване в чужбина, вероятно проблеми и в Бг, надявам се много скоро (тех. преглед, случайни проверки и т.н.), би трябвало това да намалява и стойността на автомобила при продажба (особено ако затегнат нещата).
Въпрос на дни е да събера достатъчно информация къде да извърша тази процедура и ще споделя.
(Нямам никакво намерение да го правя сам, макар да имам условията. От една страна, защото това е достатъчно разработена процедура в ЕС и би трябвало методите да са изпитано надеждни. И другото е, че искам да се уверя с ендоскопски преглед, че филтърът е изряден).
п.с. Дон Кихоте, ако искаш смени заглавието на темата, защото се отнася за ДПФ изобщо и не е свързано с конкретен двигател.
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Лошото е, че поне при мен само с флекс може да се свали, а той няма да влезе на повечето места и ще трябва с ножовката. Всичко е страшна ръжда. Сигурно при повечето коли е така.
Засега не ми се налага, добре си е.
Засега не ми се налага, добре си е.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Тук идваме до друг важен въпрос:
Как се сваля/връща dpf на различните vw?
п.с. би било добро допълнение към темата, ако се споделят снимки, видео, инструкции, опит за повече vw
Как се сваля/връща dpf на различните vw?
п.с. би било добро допълнение към темата, ако се споделят снимки, видео, инструкции, опит за повече vw
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: DPF пране - размисли и страсти
На предишния ми пасат (b7, 2012) ми казаха, че се сваля целия преден мост, за да се разкачи филтъра, който беше зад мотора. Офертата беше 250 лв. пране плюс труда (не се наложи да правя процедурата все пак, никога не е светвал символ). Като гледам и на b8 DPF-а е заврян отново накъде там.
Небезизвестните Das Auto го правеха на място, без сваляне, цената беше подобна, имаше го в темата им.
Небезизвестните Das Auto го правеха на място, без сваляне, цената беше подобна, имаше го в темата им.
- technopolis
- Мнения: 204
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
- Автомобил: Ford Focus 2019
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Сваляне и пране издържа 5000км.
След това сваляне отново и пращане във Варна: https://katalizatori.alle.bg/ тези пичиве сменят вътрешноста за доста разумни пари с доста позитивни отзиви.
Проблема, е че не си го хареса гасеше турбото. Карах така 200км и триех грешката с идея да обгори новата пита така ме посаветваха. Не стана просто моята кола не го хареса доста други са ок.Хората бяха супер коеректни и ми върнаха парите.
Аз все още исках да бъда в нормите, защото ходя и до Австрия и други места. Нов от Мото-Пфое 1800лв (лудост). Проверих го в Германия в представителството 400 евро. Ние сме по богати явно тука незнам.
Заместващ 1000лв не оригинален. И трябва адаптация ако не си го хареса няма как да го върна, защото ще е работил.... И накрая се сещате какво стана.
Това е просто моя път споделям го за информация.
След това сваляне отново и пращане във Варна: https://katalizatori.alle.bg/ тези пичиве сменят вътрешноста за доста разумни пари с доста позитивни отзиви.
Проблема, е че не си го хареса гасеше турбото. Карах така 200км и триех грешката с идея да обгори новата пита така ме посаветваха. Не стана просто моята кола не го хареса доста други са ок.Хората бяха супер коеректни и ми върнаха парите.
Аз все още исках да бъда в нормите, защото ходя и до Австрия и други места. Нов от Мото-Пфое 1800лв (лудост). Проверих го в Германия в представителството 400 евро. Ние сме по богати явно тука незнам.
Заместващ 1000лв не оригинален. И трябва адаптация ако не си го хареса няма как да го върна, защото ще е работил.... И накрая се сещате какво стана.
Това е просто моя път споделям го за информация.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Хубаво е да кажеш къде е пран преди да се предаде отново след 5хил км ?
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Кайзен написа:Няма надеждна и еднозначна информация за това.
Има огромно значение с какво е запълнен филтъра:
- сажди, които пропускат по-трудно изгорелите газове, обуславяйки по-високо обратно налягане
- пепел, която пропуска по-лесно изгорелите газове, обуславяйки по-ниско обратно налягане
До 10mbar на празен ход и от 20 до 50mbar при шофиране с 80км/ч се считат за добри стойности.
Критични стойности според някои експерти са над 15mbar при празен ход, над 50mbar при 2500 об/min и над 250mbar при шофиране с 80км/ч.
Първо, Благодаря за информацията. Доста рових и никъде не можех да намеря някакви конкретни стойности.
Въпрос 1: При какви условия трябва да гледаме тези стойности - при загрят мотор и загрята генерация или студени такива? След регенерация или няма значение?
Въпрос 2: Сваляне, изпращане чрез куриер, пране, връщане и монтиране ще отнеме поне 3 дни. Може ли през това време, автомобила да се кара без ДПФ на кратки разстояния (до 5км.)? Примерно да закарам малкия до детска градина. Вероятно ще работи в някакъв авариен режим..., но все пак, може ли?
Да споделя при мен как е текущото положение: на пр.х.: 8 - 10mbar; на 2500об/min: 25 - 30mbar; при 80km/h: 55mbar
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: DPF пране - размисли и страсти
Студения двигател и студената генерация са преходен режим при упоребата на един автомобил. Тези стойности за релевантни за двигател в нормален работен режим.
Според мен твоите стойности са все още добри и не е необходимо да го переш сега.
Силно ти препоръчвам да не си употребяваш дизеловия автомобил по 5км/ден, а да походите с малкия до детската градина. Полезно е и за него, и за теб, и за колата.
Според мен твоите стойности са все още добри и не е необходимо да го переш сега.
Силно ти препоръчвам да не си употребяваш дизеловия автомобил по 5км/ден, а да походите с малкия до детската градина. Полезно е и за него, и за теб, и за колата.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 170 госта