Така... първо да благодаря на egoist_ok/Здравко(най малкото което заслужава са благодарности)който ме уреди с нова "евтина" аларма и помогна online за инсталирането.
Аз първо започнах от шофьорската врата, понеже отварях за първи път кора на ГОЛФ4, беше трудно но след упътвания та на Здравко, стана като детска играчка.
При мен беше доста тъмно и нямах възможност да снимам цялата процедура с отваряне и затваряне на корите.
Да подчертая, че аз съм с десен волан, но няма разлика.
Инструментите които ми бяха нужни
Във врата имате да свържете само две жици, по 0.5 дебелина и дължина не повече от 1 м.вършат идеална работа.Които задействат централното заключване/отключване и вдигат отворени прозорци.
1.издърпайте внимателно на вътре
2.със сините стрелки съм показал къде се държи конзолата, има 6 клика, внимавайте при издърпването да не счупите някой( няма да е приятно)
3.за да отделите напълно конзолата е нужно да разкачите и тези кабели
4.започнете да развивате първо от тука(за да не го забравите),развивате 3та болта в дръжката снимка 2 с червените стрелки и 3та болта на снимка 5.
5.След като развийте и тези 3 отдолу кората все още не е отворена!
6.Захващате внимателно първо от долу и издърпвате към вас, с червени стрелки съм показал къде е захваната(мисля че от дясната трябва да има още 1-2 дупки но на тази снимка не мога да различа).За да излезе цялата кора трябва да я хванете здраво от двете страни в най високата и част, след това да повдигате внимателно, показал съм със сини стрелки къде се намира улея който я държи от-горе!
На тази снимка е показана свалена цялата, но при нашия случай не е нужно, положете нещо меко под врата и я подпрете на нея(за да не си играете да изкарвате останалите кабели и жилото на езика за заключване).
7.Това ще го намерите от дясната страна на врата, но за да отделите кабелите обърнете внимание на езичето което трябва да издърпате на долу(в противен случай не се отделят от устройството)
8.Тука е в отворено положение, за да го сложите... поставяте кабелите на мястото им и затваряте езика навътре.
9.Свързвате единия кабел на позиция 4 а другия на 24.Аз не използвах никъде поялник, свързах с заголване леко на кабела и след това изолирах с тиксо.За да сте сигурни, че сте свързали правилно използвайте 12волтова крушка с два кабела единия закачете към свръзката която сте направили а на другия дайте маса към купето, така ще разбере кой от двата кабела заключва/отключва(при изпробване лампата не светва, трябва вратите да се отключат/заключат,лампата се използва като застраховка)
10.След като привършите с двете жици, поглеждате къде минават останалите към купето,отваряте гуменото уплътнение между врата и купето, което съм отбелязал на тази снимка с 1, на 2 от вътрешна страна на купето също има една тапа за уплътнение от доста мек материал който ако ви затруднява може леко да издърпате.След като сте прекарали 2та кабела към купето може спокойно да си затворите кората на вратата.(тази свръзка към алармата води до – заключване/отключване на централното и затваряне на прозорците по ваше желание зависимост от секундите на заключване които ще зададете към програмата на алармата,мисля че бяха две късо/дълго заключване)
Сега предстои малко по сложна операция, капаците и корите под кормилото ги бях свалил преди да почна с вратата.
Сваляте капака на бушоните който се намира на таблото от страната на шофьорската врата, отваряте и кората на която се държи капакът, не е хваната с никакви болтове, хващате я от към вашата страна и отваряте по начина който отваряте и шофьорската врата спазвайте редът на отваряне/затваряне на корите.След което идва ред на 1вата кора под кормилото(тази от към врата)отвъртате болтовете и я сваляте внимателно на снимката съм показал някой от местата с червени стрелки на които се държи здраво,след като я свалите идва ред и на втората(пак внимателно защото не се държи само на болтове).
След като сте свалили двете идва ред на 3тата която се държи само на болтове( но пък за сметка на това са доста).Има още една отдолу но която не е нужно да сваляте(аз я свалих защото дунапрена който имаше на нея беше събрал ужасно много прахуляк и космалаци, а и се сваля/качва най лесно.
11.
12.След успешно сваляне на корите за награда пред вас застава като Х*Й комфорд-модула и затова и вие като П***А започвате да обикаляте около него и да оглеждате,сега на сериозно...
13.Аз намерих само една четка със светло-син цвят, към модула.
14.Но това не е фатално, понеже ми беше достатъчно да закача на модула две жици, 1 за вратите и 1 за багажника.А мигачите... за мен беше по лесно да пусна 2 жици с кабелите на свирката извън купето, едната за левия фар, другата за десния.Здравко ми предложи и по лесен вариант към бутона на ... но при мен жиците му са къси и не можах да го изкарам целия.
15.Кутията с бушоните се държи на два болта, след което излиза на вътре.
16.От задната страна на кутията има един капак който се държи на 2-3 клик. Така... тука търсим кабел +15 който е черно/син
17.За да съм сигурен, че съм на правилния използвам 12волтовата крушка с двата кабела, закачам 1вия на маса по купето, 2рия на кабела в случая черно/син.Изпробваме по следния начин, подавам ключа на контакт и крушката светва, "ПРИ ЗАПАЛВАНЕ КРУШКАТА НЕ УГАСЯ"(може "леко" да намали светлината)
18.С 10ти номер ключ разхлабих леко този болт, като внимавах да не направя някъде маса, и свързах +,а- свързах на друг болт на купето
19.Избрах си това място за свирката на алармата...лесно и практично за мен, като внимавах защото има кабели под тази пластмаса.
20.Това е тапата която можете да вкарате или изкарате кабели към купето/капака на двигателя.На снимка 19 съм показал със синя стрелка къде точно е разположена.
Отрязвате едно от тези 4 които съм отбелязали с червен кръг, и всички размисли как и от къде приключват.
Това бяха основните компоненти(но не са единствените,не съм свързал мобилайзер за блокиране на двигателя, защото е ненужен за мен) към които си свързах/инсталирах алармата с централно заключване и понеже ми харесва да ми вдига прозорците.След тази инсталация се чувствам перфектно, психически и икономически.
И дано се срещат по често такива хора като egoist_ok / Здравко Ангелов който се нае да ми изпрати алармата до Кипър и да помогне до край за инсталацията.След като се върна в България, знам на кого да се доверя(което е най важно)за инсталиране на ксенон система.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=117397
Аларма и централно заключване/отключване
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- abit
- Мнения: 88
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Cyprus
- Контакти:
Аларма и централно заключване/отключване
Последна промяна от abit на Чет 13 авг 2009 14:18, променено общо 2 пъти.
- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Аларма и централно заключване/отключване
здравко е номер 1
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Аларма и централно заключване/отключване
Колега само една забележка пробната лампа която си стъкмил е много опасна за пипане по инсталацията, ползвай светодиод+1килоом последователно следващият път.
Темата е полезна браво.
Темата е полезна браво.
- santo_trafficante
- Мнения: 7159
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Аларма и централно заключване/отключване
Здравко си разбира от работата
- abit
- Мнения: 88
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 13:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Cyprus
- Контакти:
Re: Аларма и централно заключване/отключване
L&R написа:Колега само една забележка пробната лампа която си стъкмил е много опасна за пипане по инсталацията, ползвай светодиод+1килоом последователно следващият път.
Темата е полезна браво.
Мерси колега, колкото до забележката приемам я, Здравко ми беше препоръчал още по безопасен начин за измерване ... но само с крушка 12в. разполагах.
- gicho76
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
- Автомобил: VW Golf VI Variant
- Двигател: 1600 tdi CAYC
- Местоположение: Асеновград
Re: Аларма и централно заключване/отключване
ето ви и някоя схемичка по Кобра, Мета систем и Джемини
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Аларма и централно заключване/отключване
haga написа:Колеги търся спешно схема на аларма МАК.
Коя от всичките модификации?
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 21:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
Re: Аларма и централно заключване/отключване
Като стане въпрос за аларми [като цяло за електрониката на една кола] сещам се за Здравко.Той е номер 1 в България като майстор на подобна работа.А като човек, до сега не съм срещнал като него втори.Човек който помага колкото може,обяснява всичко без да крие нищо до най тънката част и след което се интересува дали всичко е на ред и как е протекла цялата работа.Искам да споделя моята благодарност към Здравко.Човека който ми помогна за монтирането на централното заключване в продължение на два дни с голяма търпимост.Невярвам друг да си остави работата,и да се хване да обясни по скайп и по телефона цялата процедура.МЕРСИ ЗА ПОМОЩТА ТИ ЗДРАВКО.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Нед 11 авг 2013 9:35
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL
Re: Аларма и централно заключване/отключване
Здраейте колеги,
Нов горд собственик съм на Голф 4-ка и естествено веднага във форума за въпрос към вас.
Темата е стара, но не исках да спамя като създавам нова.
Питането ми е свързано с аларма "Кобра". Голфчето е внесено от Италия с монтирана аларма кобра. Има блокаж на двигателя, вдига стъклата, както и всичко останало. Единственият проблем е, че няма звуков сигнал. Огледах отпред, но не намирам пищялка. Казаха ми, че може да е вързана към клаксона, но странното е, че клаксона работи само, когато колата е на контакт. Питането ми е дали някой може да ми помогне или къде да отида евентуално, за да ми сложат или включат звуковия сигнал. Минах през така препоръчвания сервиз за аларми в Младост 3, но ме отсвириха без да я погледнат даже - " А с това няма да се занимавам, ако искаш нова за 120 лв". Малко несериозно при положение, че алармата е хубава и струва двойно. Ще съм ви много благодарен за помощта.
Поздрави.
Нов горд собственик съм на Голф 4-ка и естествено веднага във форума за въпрос към вас.
Темата е стара, но не исках да спамя като създавам нова.
Питането ми е свързано с аларма "Кобра". Голфчето е внесено от Италия с монтирана аларма кобра. Има блокаж на двигателя, вдига стъклата, както и всичко останало. Единственият проблем е, че няма звуков сигнал. Огледах отпред, но не намирам пищялка. Казаха ми, че може да е вързана към клаксона, но странното е, че клаксона работи само, когато колата е на контакт. Питането ми е дали някой може да ми помогне или къде да отида евентуално, за да ми сложат или включат звуковия сигнал. Минах през така препоръчвания сервиз за аларми в Младост 3, но ме отсвириха без да я погледнат даже - " А с това няма да се занимавам, ако искаш нова за 120 лв". Малко несериозно при положение, че алармата е хубава и струва двойно. Ще съм ви много благодарен за помощта.
Поздрави.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Сря 13 май 2009 11:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Аларма и централно заключване/отключване
Здрасти на всички. Много добре е описано всичко, но на мен неми отваря изображенията. Какъв формат са? Или при мен е проблема?
- valkilmera
- Мнения: 800
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
- Автомобил: Golf3 4 Audi A3
- Двигател: ABS AZD 8P
- Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g
Re: Аларма и централно заключване/отключване
Изображенията не се отварят!
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3923
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Аларма и централно заключване/отключване
След само 11 години...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта