Пушене при първо палене
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Пушене при първо палене
мисля че свещите вземат от този на антифриза
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
Да, ама навсякъде пишат че взима и от датчика за външна температура
- tdi fen
- Мнения: 4244
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Пушене при първо палене
не би трябвало да пуши и без свещи има вероятност да дюза или компресия
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
Всичко има, следващата стъпка е на боклука. Сега да се придържаме конкретно към темата и по точно управлението на свещите, никъде няма информация. Някои пишат че се командват от два датчика
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пушене при първо палене
Включи свещите принудително .та да разбереш тоя пушек от тях ли е ,или не е .И да си направиш сметката-свещ ли е,датчик ли е
Последна промяна от Водния дух1 на Сря 07 окт 2020 19:05, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
Добра идея ама как да стане
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пушене при първо палене
Първо извади свещите( макар да е рисковано) внимателно-да не скъсаш някоя,че после е голям филм. Увери се ,че работят както трябва. Завий ги по местата. После пусни директен кабел от акумулатора (плюс),броиш до 10 и палиш. Чак после слагай лулите.Аз преди съм го правил на предкам. дизел.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
За късане няма да се скъсат щото съм ги мазал с керамичната грес на Беру за свещи. Идеята е много добра, само трябва един нов кабел да направя с лулички и голям ключ за пускане. Това е че неще да застудее, то на тия температури и без свещи нямам пушек, пушек се появява на студено
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Пушене при първо палене
Според мен надценяваш функцията на подгрева и проблема ти не е там.
Разгледай това:
https://www.youtube.com/watch?v=ajJKKD5 ... =golfWagen
Разгледай това:
https://www.youtube.com/watch?v=ajJKKD5 ... =golfWagen
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пушене при първо палене
И за мен не е там. С един CR мотор го ядох - лек пушек, свещите долу за стенд, 1000+ лева за ремонт и нямаше пушек. Почти идентично беше - почваха да пушат на около 30-40 секунди след запалването на двигателят. След като загрее изчистваше. И при мен мотора работеше абсолютно безпроблемно и тихо.
Иначе за свещите - няма как да ги провериш без да ги свалиш. Щото може да харчат толкова ток колкото трябва, ама да не греят на края а по средата на електрода.
Иначе премери захранването към свещите. Виж дали въобще се подава ток към тях и дали случайно тоя ток не спира точно преди да почне да пуши. Ама силно се съмнявам, че проблема е свързан със свещите.
Иначе за свещите - няма как да ги провериш без да ги свалиш. Щото може да харчат толкова ток колкото трябва, ама да не греят на края а по средата на електрода.
Иначе премери захранването към свещите. Виж дали въобще се подава ток към тях и дали случайно тоя ток не спира точно преди да почне да пуши. Ама силно се съмнявам, че проблема е свързан със свещите.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Пушене при първо палене
Аз на предкамерен дизел съм забелязвал лек пушек след палене на студено и изчистваше след като изключи релето на свещите - 30 секунди след запалване. Явно понеже се натоварва мотора с тези 50 А, отдавна всички дизели имат последващ подгрев след запалване докъм 16 градуса външна температура с цел екологичност, но реално дали наистина има екологичен ефект не се знае. Предварителния подгрев със сигурност започва под 9 градуса на антифриза, последващия може би се влияе и от датчика за температура на въздуха и се включва дори и да не имало предварителен ако температурата на въздуха е под 16 градуса. Спира подгрева след достигането на 2500 оборота на мотора или достигане на 50 градуса на антифриза.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
brum написа:И за мен не е там. С един CR мотор го ядох - лек пушек, свещите долу за стенд, 1000+ лева за ремонт и нямаше пушек
Иначе за свещите - няма как да ги провериш без да ги свалиш. Щото може да харчат толкова ток колкото трябва, ама да не греят на края а по средата на електрода.
Иначе премери захранването към свещите. Виж дали въобще се подава ток към тях и дали случайно тоя ток не спира точно преди да почне да пуши. Ама силно се съмнявам, че проблема е свързан със свещите.
Пуснал съм един светодиод след релето на свещите и съм го изкарал до бустметъра да наблюдавам как работи подгрева и при кви температури ми включва. Един път ми прави предварителен подгрева на +20°,след това грее минута и половина след палене, друг път на 16 градуса не подгрява предварително а след палене грее по малко от минута. Опитвам се да разбера как работи системата. Тая сутрин на 13 градуса подгря след запалване 1 минута и половина, цяла седмица паля по 3 пъти на ден пушек нямам. По колата съм сменил вал, повдигачи, черупкови лагери, о-пръстени на дюзи и гумички на клапани. Картерна вентилация модифицирана за да облекчава извеждането на газовете, от смяна до смяна доливам 0,5 литра масло. Турбото е с нова средна част на мелет че и нея бях набедил.
Дюзите дават отклонения +-0,5. Проблема при тоя двигател е че за да съм сигурен че са дюзите трябва главата да сменя защото предполагам си виждал как се разбиват леглата от конзолното закрепване, щото ако пропускат нафта надолу ефекта ще е същия.
Ето клип от преди 2 години https://youtu.be/WeIwalDoUKk
Събота и неделя се заемам със свещите
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Пушене при първо палене
С леко крива биела няма ли пак да пуши докато загрее? Но пък компресия казваш има.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
Ще пуши, само че с леко крива биела стойността на дюзата на съответния цилиндър ще бяга много, защото ваг Ком дава стойности на 13 канал за общо състояние на цилиндрите, някои мислят че това са стойности на дюзи което не е така, пък и проблема ще е постоянен, няма да се явява само понякога, оборотите не мърдат, работата е супер равномерна, паленето както видяхте на клипчето е перфектно на -15 градуса
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пушене при първо палене
За работата на дюзите - питай някой занимаващ се с тунинг. Управлява се от ЕКУто и от карти в него. Би трябвало да може да ти извади конкретни стойности и карти.
По спомен се гледаше температурата на двигателя (антифриза). Температурата на постъпващият въздух няма чак такова значение - като му намалиш обема 20 пъти температурата скача стабилно. Но това последното е по спомени от преди ~10 години като се занимавах с такива неща...
Та провери си показанията на IAT сензора (Intake Air Temperature sensor, в едно с map-а е) и тези за антифриза. Ако ЕКУто ти е със фабричен софтуер и тези два сензора работят коректно не би трябвало да има драма с управлението на свещите.
По спомен се гледаше температурата на двигателя (антифриза). Температурата на постъпващият въздух няма чак такова значение - като му намалиш обема 20 пъти температурата скача стабилно. Но това последното е по спомени от преди ~10 години като се занимавах с такива неща...
Та провери си показанията на IAT сензора (Intake Air Temperature sensor, в едно с map-а е) и тези за антифриза. Ако ЕКУто ти е със фабричен софтуер и тези два сензора работят коректно не би трябвало да има драма с управлението на свещите.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat и 180 госта