Пушене при първо палене
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Пушене при първо палене
Това което казваш, че някой път подгрява на плюс 20 градуса не е нормално, пробвай с друг датчик на антифриза. Може да си мени постоянно показанията и от там бърка порцията и предварението, отделно подгряването и затова някой път пуши, друг път не.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
IAT е в МАП сензора и в мапа имам съмнения че не отчита верно, като покарам колата леко и реша да и дам газ на втора удря над 2 бара и не влиза в авариен режим, после втория път се оправя, но това е друга тема.
Датчика за антифриза играе ли роля за предварението и порцията, този датчик за температура на горивото каква роля изпълнява?
Датчика за антифриза играе ли роля за предварението и порцията, този датчик за температура на горивото каква роля изпълнява?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пушене при първо палене
Вальо,я е ошъткай тая бомба-дюза и си купи една роторка и да се свършва... Сори за оф- а
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
Водния дух1 написа:Вальо,я е ошъткай тая бомба-дюза... Сори за оф- а
Много скоро и това ще стане, набелязъл съм си един АЛХ
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пушене при първо палене
Ша разберети вий ама...
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
Ето малко развитие на проблема. В неделя влизах в канала да сменям маслото на автомобила и докато чаках да загрее хубаво колата много "хубаво" си димеше на празен ход, пушека ми бие на синьо ама не плътно синьо а бледо и си мерише баш на ДАП, на автогара. Може и от слънцето да ми се струва че е синьо, щото като кача някои да я изфорсира и ида Отзад на кюнеца пушека си е плътно черен ама като почне да се разсейва черното цвета отива към син. Пак казвам колата при стъпка изкарва само черно и нищо друго, масло от смяна до смяна гори 500 грама.
Говорих с един известен чипаджия който ми е личен приятел и каза че продължителността на инжектиране се влияе и от трите датчика, температура на охлаждащата течност, температура на гориво и температура на въздуха в колектора който е в МАП сензора, дебитомера също играе роля ама при мен е спрян софтуерно.
Голяма е вероятността някой от тия датчици да се бъзика с мен и колата да преобогатява с гориво. За съжаление няма възможност да я включим както е студена и ще подменя двата датчика на първо време че са по евтини и ако няма промяна ще пробвам по нататък и с нов МАП сензор.
Има вероятност и инжекторите да са леш, ама трябва да се пробва с по простите неща, в дарксайд гледам че има за 550 паунда здрави проверени инжектори ПД150, само не разбирам за един инжектор ли е цената или за комплект. В събота си ходих на село, като дадох газ на околовръстното на трета, зад мене стана все едно бях пуснал димка от черен пушек. Помислих че явно се натрупват сажди и ги издухва, ама после прицепих един Опел дето ми правеше задръстване и стана същата история, зад мен нищо не се виждаше
Говорих с един известен чипаджия който ми е личен приятел и каза че продължителността на инжектиране се влияе и от трите датчика, температура на охлаждащата течност, температура на гориво и температура на въздуха в колектора който е в МАП сензора, дебитомера също играе роля ама при мен е спрян софтуерно.
Голяма е вероятността някой от тия датчици да се бъзика с мен и колата да преобогатява с гориво. За съжаление няма възможност да я включим както е студена и ще подменя двата датчика на първо време че са по евтини и ако няма промяна ще пробвам по нататък и с нов МАП сензор.
Има вероятност и инжекторите да са леш, ама трябва да се пробва с по простите неща, в дарксайд гледам че има за 550 паунда здрави проверени инжектори ПД150, само не разбирам за един инжектор ли е цената или за комплект. В събота си ходих на село, като дадох газ на околовръстното на трета, зад мене стана все едно бях пуснал димка от черен пушек. Помислих че явно се натрупват сажди и ги издухва, ама после прицепих един Опел дето ми правеше задръстване и стана същата история, зад мен нищо не се виждаше
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Пушене при първо палене
Дебитомерът не е ли за по-ефективна работа, от там пушеци, еко норми...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пушене при първо палене
Ролята на датчика за температурата на горивото е свързана с корекции на подаваното гориво. Като загрее обема се вдига и съответно калоричността в единица обем пада. Та при повишаване на температурата на горивото се удължават времената за впръскване.
Относно IAT - при висока температура на входящият въздух постъпва по-малко кислород. По-малко кислород довежда до по-малко гориво за да не се прекалено богати смесите (и да няма пушек). Отделно, че по-висока температура на постъпващ въздух води до корекции по авансите (по-висока температура = по-бързо горене = по-малко аванс).
Ако има проблем с дюзите е много вероятно да си проличи по информацията за корекциите които правих ЕКУто на празен ход.
Относно IAT - при висока температура на входящият въздух постъпва по-малко кислород. По-малко кислород довежда до по-малко гориво за да не се прекалено богати смесите (и да няма пушек). Отделно, че по-висока температура на постъпващ въздух води до корекции по авансите (по-висока температура = по-бързо горене = по-малко аванс).
Ако има проблем с дюзите е много вероятно да си проличи по информацията за корекциите които правих ЕКУто на празен ход.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
brum написа:Ролята на датчика за температурата на горивото е свързана с корекции на подаваното гориво.
Значи съветваш ме да почна с датчика за нафтата и МАП? Корекциите на дюзите са +-0,5 след смяна на ремонтни комплекти и нова регулировка. Друго което мислех дали не е възможно да попада известно количество масло в горивото през семеринга на валчето на тандем помпата, ама като я свалях преди 2 месеца горивото е бистро, преди една седмица гледах горивото в резервара и там също е бистро. 4-те дюзи са АЛ като всяка следваща е с един номер по голям съответно 1-ви цилиндър с най малко последно число в номера втори с едно по голямо и т. Н. Което изключва варианта да са сменяни
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пушене при първо палене
Да започнеш е силно казано. Виж им стойностите преди палене. Ако са ОК - търсиш проблема другаде.
За мен започване е прекарване на дюзите на стенд. Ама пък корекциите са ти в норма, та е много вероятно да е излишно упражнението.
Темата е дълга и не ми се чете, ама пробвал ли си със стандартният софтуер за двигателят? Нямаш си на идея неправилно пипане на картите какви неща може да докара. Преди десетина години като се занимавах с тези неща съм се нагледал на всякакви чудеса...
За мен започване е прекарване на дюзите на стенд. Ама пък корекциите са ти в норма, та е много вероятно да е излишно упражнението.
Темата е дълга и не ми се чете, ама пробвал ли си със стандартният софтуер за двигателят? Нямаш си на идея неправилно пипане на картите какви неща може да докара. Преди десетина години като се занимавах с тези неща съм се нагледал на всякакви чудеса...
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
brum написа:Темата е дълга и не ми се чете, ама пробвал ли си със стандартният софтуер за двигателят?
Темата не е моя и няма смисъл да я четеш, последните мнения са мои, намерих подобна Стара тема и писах в нея по моя проблем, който ме тормози от години.
Софтуера е на адлер, не съм пробвал с друг, но помня че преди да я чипосам моментния разход на място беше силно завишен 1,0-1,1л/ч при загрял двигател на 90°. След чипосването разхода на място си остана същия. След това смених вала че беше изяден и извадих дюзите за смяна на ремонтни комплекти. След ремонта моментния разход падна вече е 0,7-0,8л/ч, но това пушене остана, като застана зад колата и се вгледам виждам как си чади леко дори като е загряла. Интересното е че понякога пушека изчезва на празен ход, както и не винаги изпушва при палене. Мисля че дюзите оплътняват добре в главата защото съм пробвал и 1 месец да не я паля, както и покажа ключа и веднага пали перфектно
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пушене при първо палене
Ми слагай заводският софтуер и пробвай с него. Щото може да търсиш проблеми на много места, ама тези в софтуера няма как да ги хванеш.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
brum написа:Ми слагай заводският софтуер и пробвай с него
Колега ти ме замисли и до сега не съм се съмнявал в софтуера, щото нали уж Брезел е най-добър на ваг-овете. Имам едно мондео тдци комън рейл което забива при стъпване, съмненията бяха върху софтуера, който пак е на адлер, сложихме оригиналния на колата и колата пак си забиваше. Както и да е, да не се отклонявам от темата, сигурен съм че адлер няма да ми направят софт който да пуши на празен ход, но понеже не съм първи собственик а втори, колата дойде от Италия преди 6-7 години и още от тогава ми направи впечатление, че оборотите са повдигнати 924 оборота на празен ход, дали е възможно някой "спец" там да е пипал картите които са отговорни за празния ход и това да е останало така, понеже адлер свалят моя софтуер и по него правят корекции?
Откъде мога да си намеря оригинален софтуер за голф 4 АРЛ? Дали ще се наложи да връщам оригиналната въздушна кутия с нейния си дебитомер, че в момента съм с кутия и дебитомер от Р32 ДСГ?
Откъде си колега ако не е тайна, виждам че си в час с нещата и дали евентуално ще искаш да погледнеш автомобила и да си дадеш мнението
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пушене при първо палене
Да погледна автомобила - абсурд. Свободното време при мен е в сферата на мечтите.
За софтуера - отиваш в google и търсиш там по номера на ECU-то. Има 2-3 места на които обикновено се намират оригинални софтуери. Като пуснеш VCDS-а ще видиш нещо подобно на "038906018P" и "0281001720" като влезеш на двигателят. Тези два номера ги пишеш в google и добавят "stock file".
За дебитомера - да, ще трябва да върнеш заводският и неговият корпус ако ще караш. Ако е само за празният ход мисля, че няма да има драма и с твоят. При дизелите дебитомера е основно за ограничаване на пушеците.
За тунера - няма такъв който да не допуска грешки. Добър е този който може да си признае грешките и да понесе последствията.
За софтуера - отиваш в google и търсиш там по номера на ECU-то. Има 2-3 места на които обикновено се намират оригинални софтуери. Като пуснеш VCDS-а ще видиш нещо подобно на "038906018P" и "0281001720" като влезеш на двигателят. Тези два номера ги пишеш в google и добавят "stock file".
За дебитомера - да, ще трябва да върнеш заводският и неговият корпус ако ще караш. Ако е само за празният ход мисля, че няма да има драма и с твоят. При дизелите дебитомера е основно за ограничаване на пушеците.
За тунера - няма такъв който да не допуска грешки. Добър е този който може да си признае грешките и да понесе последствията.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
Малко развитие, намерих оригинален файл от на приятел АРЛ-а, сложихме файла и от петък я карам. Вчера отидох на канала да сменя маслото, оставих я да работи да загрее хубаво и като стигна 80-90° пак си пуши сиво на празен ход. Утре отивам пак да си слагам мощния софтуер че сега ускорява като лада. Нямам идея какво става и що така дими. Моментния разход е 0,7л/ч, стойностите на дюзите са близки до нула, милиграмите на празен ход са 5-6.
Утре отивам да поръчам оригинален МАП сензор. Намислил съм да пробвам да забия маркучите преди горивния филтър в буркан с нафта да видим как ще работи данеби случайно подкачващата помпа да ограничава притока и от там компютъра да увеличава предварението. Имам съмнения и в тандем помпата че не осигурява нужното налягане.
Давайте идеи че ми писна вече от тази кола.......
Утре отивам да поръчам оригинален МАП сензор. Намислил съм да пробвам да забия маркучите преди горивния филтър в буркан с нафта да видим как ще работи данеби случайно подкачващата помпа да ограничава притока и от там компютъра да увеличава предварението. Имам съмнения и в тандем помпата че не осигурява нужното налягане.
Давайте идеи че ми писна вече от тази кола.......
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 201 госта