Пушене при първо палене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот Zinoto » Пет 09 окт 2020 11:06


Това което казваш, че някой път подгрява на плюс 20 градуса не е нормално, пробвай с друг датчик на антифриза. Може да си мени постоянно показанията и от там бърка порцията и предварението, отделно подгряването и затова някой път пуши, друг път не.




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Пет 09 окт 2020 17:28


IAT е в МАП сензора и в мапа имам съмнения че не отчита верно, като покарам колата леко и реша да и дам газ на втора удря над 2 бара и не влиза в авариен режим, после втория път се оправя, но това е друга тема.
Датчика за антифриза играе ли роля за предварението и порцията, този датчик за температура на горивото каква роля изпълнява?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот Водния дух1 » Пет 09 окт 2020 17:54


Вальо,я е ошъткай тая бомба-дюза и си купи една роторка и да се свършва... Сори за оф- а


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Пет 09 окт 2020 18:09


Водния дух1 написа:Вальо,я е ошъткай тая бомба-дюза... Сори за оф- а

Много скоро и това ще стане, набелязъл съм си един АЛХ


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8377
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот samo_pechka » Нед 11 окт 2020 9:05


:biggrin Ша разберети вий ама... :beer


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Вто 13 окт 2020 11:29


Ето малко развитие на проблема. В неделя влизах в канала да сменям маслото на автомобила и докато чаках да загрее хубаво колата много "хубаво" си димеше на празен ход, пушека ми бие на синьо ама не плътно синьо а бледо и си мерише баш на ДАП, на автогара. Може и от слънцето да ми се струва че е синьо, щото като кача някои да я изфорсира и ида Отзад на кюнеца пушека си е плътно черен ама като почне да се разсейва черното цвета отива към син. Пак казвам колата при стъпка изкарва само черно и нищо друго, масло от смяна до смяна гори 500 грама.
Говорих с един известен чипаджия който ми е личен приятел и каза че продължителността на инжектиране се влияе и от трите датчика, температура на охлаждащата течност, температура на гориво и температура на въздуха в колектора който е в МАП сензора, дебитомера също играе роля ама при мен е спрян софтуерно.
Голяма е вероятността някой от тия датчици да се бъзика с мен и колата да преобогатява с гориво. За съжаление няма възможност да я включим както е студена и ще подменя двата датчика на първо време че са по евтини и ако няма промяна ще пробвам по нататък и с нов МАП сензор.
Има вероятност и инжекторите да са леш, ама трябва да се пробва с по простите неща, в дарксайд гледам че има за 550 паунда здрави проверени инжектори ПД150, само не разбирам за един инжектор ли е цената или за комплект. В събота си ходих на село, като дадох газ на околовръстното на трета, зад мене стана все едно бях пуснал димка от черен пушек. Помислих че явно се натрупват сажди и ги издухва, ама после прицепих един Опел дето ми правеше задръстване и стана същата история, зад мен нищо не се виждаше :mhihi


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот toraborat » Вто 13 окт 2020 12:33


Дебитомерът не е ли за по-ефективна работа, от там пушеци, еко норми...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот brum » Вто 13 окт 2020 13:17


Ролята на датчика за температурата на горивото е свързана с корекции на подаваното гориво. Като загрее обема се вдига и съответно калоричността в единица обем пада. Та при повишаване на температурата на горивото се удължават времената за впръскване.

Относно IAT - при висока температура на входящият въздух постъпва по-малко кислород. По-малко кислород довежда до по-малко гориво за да не се прекалено богати смесите (и да няма пушек). Отделно, че по-висока температура на постъпващ въздух води до корекции по авансите (по-висока температура = по-бързо горене = по-малко аванс).

Ако има проблем с дюзите е много вероятно да си проличи по информацията за корекциите които правих ЕКУто на празен ход.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Вто 13 окт 2020 14:08


brum написа:Ролята на датчика за температурата на горивото е свързана с корекции на подаваното гориво.

Значи съветваш ме да почна с датчика за нафтата и МАП? Корекциите на дюзите са +-0,5 след смяна на ремонтни комплекти и нова регулировка. Друго което мислех дали не е възможно да попада известно количество масло в горивото през семеринга на валчето на тандем помпата, ама като я свалях преди 2 месеца горивото е бистро, преди една седмица гледах горивото в резервара и там също е бистро. 4-те дюзи са АЛ като всяка следваща е с един номер по голям съответно 1-ви цилиндър с най малко последно число в номера втори с едно по голямо и т. Н. Което изключва варианта да са сменяни


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот brum » Вто 13 окт 2020 15:20


Да започнеш е силно казано. Виж им стойностите преди палене. Ако са ОК - търсиш проблема другаде.

За мен започване е прекарване на дюзите на стенд. Ама пък корекциите са ти в норма, та е много вероятно да е излишно упражнението.

Темата е дълга и не ми се чете, ама пробвал ли си със стандартният софтуер за двигателят? Нямаш си на идея неправилно пипане на картите какви неща може да докара. Преди десетина години като се занимавах с тези неща съм се нагледал на всякакви чудеса...


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Вто 13 окт 2020 16:12


brum написа:Темата е дълга и не ми се чете, ама пробвал ли си със стандартният софтуер за двигателят?

Темата не е моя и няма смисъл да я четеш, последните мнения са мои, намерих подобна Стара тема и писах в нея по моя проблем, който ме тормози от години.
Софтуера е на адлер, не съм пробвал с друг, но помня че преди да я чипосам моментния разход на място беше силно завишен 1,0-1,1л/ч при загрял двигател на 90°. След чипосването разхода на място си остана същия. След това смених вала че беше изяден и извадих дюзите за смяна на ремонтни комплекти. След ремонта моментния разход падна вече е 0,7-0,8л/ч, но това пушене остана, като застана зад колата и се вгледам виждам как си чади леко дори като е загряла. Интересното е че понякога пушека изчезва на празен ход, както и не винаги изпушва при палене. Мисля че дюзите оплътняват добре в главата защото съм пробвал и 1 месец да не я паля, както и покажа ключа и веднага пали перфектно


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот brum » Вто 13 окт 2020 16:50


Ми слагай заводският софтуер и пробвай с него. Щото може да търсиш проблеми на много места, ама тези в софтуера няма как да ги хванеш.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Вто 13 окт 2020 19:40


brum написа:Ми слагай заводският софтуер и пробвай с него

Колега ти ме замисли и до сега не съм се съмнявал в софтуера, щото нали уж Брезел е най-добър на ваг-овете. Имам едно мондео тдци комън рейл което забива при стъпване, съмненията бяха върху софтуера, който пак е на адлер, сложихме оригиналния на колата и колата пак си забиваше. Както и да е, да не се отклонявам от темата, сигурен съм че адлер няма да ми направят софт който да пуши на празен ход, но понеже не съм първи собственик а втори, колата дойде от Италия преди 6-7 години и още от тогава ми направи впечатление, че оборотите са повдигнати 924 оборота на празен ход, дали е възможно някой "спец" там да е пипал картите които са отговорни за празния ход и това да е останало така, понеже адлер свалят моя софтуер и по него правят корекции?
Откъде мога да си намеря оригинален софтуер за голф 4 АРЛ? Дали ще се наложи да връщам оригиналната въздушна кутия с нейния си дебитомер, че в момента съм с кутия и дебитомер от Р32 ДСГ?
Откъде си колега ако не е тайна, виждам че си в час с нещата и дали евентуално ще искаш да погледнеш автомобила и да си дадеш мнението


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот brum » Вто 13 окт 2020 22:56


Да погледна автомобила - абсурд. Свободното време при мен е в сферата на мечтите.

За софтуера - отиваш в google и търсиш там по номера на ECU-то. Има 2-3 места на които обикновено се намират оригинални софтуери. Като пуснеш VCDS-а ще видиш нещо подобно на "038906018P" и "0281001720" като влезеш на двигателят. Тези два номера ги пишеш в google и добавят "stock file".

За дебитомера - да, ще трябва да върнеш заводският и неговият корпус ако ще караш. Ако е само за празният ход мисля, че няма да има драма и с твоят. При дизелите дебитомера е основно за ограничаване на пушеците.

За тунера - няма такъв който да не допуска грешки. Добър е този който може да си признае грешките и да понесе последствията.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пушене при първо палене

Мнениеот valiosport » Нед 18 окт 2020 11:27


Малко развитие, намерих оригинален файл от на приятел АРЛ-а, сложихме файла и от петък я карам. Вчера отидох на канала да сменя маслото, оставих я да работи да загрее хубаво и като стигна 80-90° пак си пуши сиво на празен ход. Утре отивам пак да си слагам мощния софтуер че сега ускорява като лада. Нямам идея какво става и що така дими. Моментния разход е 0,7л/ч, стойностите на дюзите са близки до нула, милиграмите на празен ход са 5-6.
Утре отивам да поръчам оригинален МАП сензор. Намислил съм да пробвам да забия маркучите преди горивния филтър в буркан с нафта да видим как ще работи данеби случайно подкачващата помпа да ограничава притока и от там компютъра да увеличава предварението. Имам съмнения и в тандем помпата че не осигурява нужното налягане.
Давайте идеи че ми писна вече от тази кола.......



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 201 госта