Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
А какво стана с тресенето
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
Намля засега доста, но го има много леко.
Друго, което не споменах тук но го имаше и преди и сега с новия генератор е при подаване много бавно и плавно на газ до 2000 оборота на място се получава подобно осезателно притрисане.
Друго, което не споменах тук но го имаше и преди и сега с новия генератор е при подаване много бавно и плавно на газ до 2000 оборота на място се получава подобно осезателно притрисане.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
И аз имам волтметър за запалката, както казах. Карам основно градско, по няколко километра. Реших да направя проба заради темата, а и заради идеята въобще. Сложих го и няколко дни го гледам. Като запаля сутрин напрежението твърдо е 14.7-14.8V. Като покарам пада, но не под 14.2-14.3. Напоследък не съм карал извънградско да зареди напълно акумулатора и да видя тогава как ще е. Освен това фаровете и парното почти не влияят, което значи че на генератора директно, явно не мръдва въобще, независимо от промяната на товара. Но това са 10-20А, нищо не е за този генератор.
За вибрациите не знам, но с генератора ми се струва, че пак не всичко е наред.
За вибрациите не знам, но с генератора ми се струва, че пак не всичко е наред.
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
Дали новият генератор не е добре не мога да кажа, но значително по добре е от преди и акумулатора ми е 60Аh/480Аh на две години, ако има значение.
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
Проблема ми е решен след смяната на генератора, тресенето приключи в момента ми зарежда акумулатора с 14.2 волта с включени фарове радио и парно на макс.
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
Проблема остана но не е както преди, не вдига оборотите. Започва да тресе само когато температурата навън е нас 20-25 градуса. Когато е по студено дори и да загрее не притриса. При диагностиката правена скоро дюзите отиват до +0.50 но има и нещо друго интересно, мени се налягане на рейла пада до 160 бара, което според програмата не трябва да пада под 200 бара - става въпрос само на празен ход. Възможно ли е всичко това да е от дюзи?
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
Вземи си един елм327 , изтегли си VAG DPF проследи как се случват регенерациите и всичко ще ти се изясни. Регенерацията , ако си минал акцията след дизел гейт се осъществява на около 150 км градско каране, ако гледаш стойностите във ВАГ ДПФ при достигане на 24 грама изчислени (не измерени) сажди и/или около 150км започва процес на подгряване на DPF , при достигане на около 500+ градуса на входа му и 400+ градуса на изхода започва регенерация. Ако караш по 5 км в посока , ще успяваш да очистваш по около 5-10 грама сажди за маршрута грубо. За 2-3 дни с ходене до работа по 5км ще се свалят от 24 до ок 5грама и почва да брои наново километрите и да си изчислява грамовете по алгоритъм. Ако караш извънградско може да минеш и над 400км между регенерациите, ако е смесено може да са грубо 200-250км между регенерациите.
Вдигне ли ти оборотите от 780 на 980 и колата ти стане малко по-"нервна" значи регенерираш. Лампи не светят , когато всичко протича наред. Ако прекъснеш регенерацията много пъти ще светне лампата на таблото и е добре да караш докато угасне, загасва веднага щом приключи регенерацията.
Регенерацията за да започне се изикват изпълнени горните условия, 24 грама сажди изчислени , достигане на поне 150 градуса на дпф, след това затваря ЕГР-а, притваря дросела, почва да увеличава следвпръскванията и нагрява до над 500 градуса - в някои случаи над 600. Най-бързо регенерира при достигнати 600 градуса и пускане на ППХ, тогава гориво няма , градуси и много кислород за пирлиза има и на всяка секунда сваля по 0,08 до 0.12грама , при подаване на газ може да се движи в интервала 0.02 до 0.06 грама.
Каране на около 80км в час на 4-та е около 2000 оборота води до перфектни условия за регенерация. Обратно на очакванията при ръчкане и каране на 6-та да речем с 150км/ч води до преохлаждане на ДПФ и забавяне или спиране в редки случаи на процеса. При започнала регенерация и продължителен престой на място да речем задръстване или изчакване да завърши на място също може да се прекъсне, заради изстиване от бедните смеси на празен ход.
Вдигне ли ти оборотите от 780 на 980 и колата ти стане малко по-"нервна" значи регенерираш. Лампи не светят , когато всичко протича наред. Ако прекъснеш регенерацията много пъти ще светне лампата на таблото и е добре да караш докато угасне, загасва веднага щом приключи регенерацията.
Регенерацията за да започне се изикват изпълнени горните условия, 24 грама сажди изчислени , достигане на поне 150 градуса на дпф, след това затваря ЕГР-а, притваря дросела, почва да увеличава следвпръскванията и нагрява до над 500 градуса - в някои случаи над 600. Най-бързо регенерира при достигнати 600 градуса и пускане на ППХ, тогава гориво няма , градуси и много кислород за пирлиза има и на всяка секунда сваля по 0,08 до 0.12грама , при подаване на газ може да се движи в интервала 0.02 до 0.06 грама.
Каране на около 80км в час на 4-та е около 2000 оборота води до перфектни условия за регенерация. Обратно на очакванията при ръчкане и каране на 6-та да речем с 150км/ч води до преохлаждане на ДПФ и забавяне или спиране в редки случаи на процеса. При започнала регенерация и продължителен престой на място да речем задръстване или изчакване да завърши на място също може да се прекъсне, заради изстиване от бедните смеси на празен ход.
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
Но сега не ми вдига обороти, заковава ги нормално. А тези спадове в налягането на рейла до 160 бара?
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
С елм327 при нашите двигатели CBCD CBAB и CBBB, VAG DPF не работи. Всъщност DPF-a с елм327 и други софтуери не се вижда. Тествах го и с v1.5 и v2.1 - не става. Създателя на ВАГ ДПФ казва, че не е успял да го подкара за тези двигатели.
Казвам го, да не се набутва колегата излишно.
Относно рейла - не е нормално според мен.
Казвам го, да не се набутва колегата излишно.
Относно рейла - не е нормално според мен.
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
Възможно е и да си прав, на колегата Jordito също не чете данни от екуто vag dpf-a
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
Тресенето на празен ход се задълбочи, сега е доста силно и с него се качва моментния разход на място 0.9-1 литър на час. На диагностика няма грешки в мотора или в датчици и сензори, корекцията на дюзите е от -0.2 до + 0.5. В движение няма никакво прекъсване при работа, дори с яко напъване и скорости близки до максималната. На диагностика единствено излезе големи колебания на налягането на реила от 130 до 300 бара, като по думи на хората от сервиза трябва да е около 250 и да не пада под 240бара. Прилагам и клип на които може да се види тресенето и показанията на таблото. В сервиза ме насочват към няколко варианта, пращане на цялата горивна система в София за тест на стенд - реил помпа и дюзи. Като втори вариант да пробвам да сменя двата датчика на реила, от двете страни на тръбата или да намеря реил с датчиците втора ръка. И трети вариант помпата да има механично износване. Ако някой има идеи и може да помогне ще съм благодарен!
https://drive.google.com/file/d/1T6vRD1 ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1T6vRD1 ... p=drivesdk
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
Според мен има голям шанс проблема да е в горивната система.
Може би е най-удачно да се тества на стенд.
Може би е най-удачно да се тества на стенд.
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
Тази седмица сутрешните температури паднаха много и проблема изчезна. Оказва се, че при околна температура под 10 градуса независимо колата дали е студена или е на 90 градуса проблем няма. Според вас къде да се насоча за решаването на проблема, защото сменянето на части без смисъл също не е добър вариант.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
При стария ми Пастат се наблюдава подобно явление около тези температури (10 градуса), защото при по-висока температура (но все пак хладно) няма предварителен подгрев. При 20 градуса пали и работи без проблем, при 5 градуса и надолу - пак няма проблем. Но около 10 има малко нестабилна работа в началото. При B6 не съм се интересувал все още как са нещата около подревните свещи . Вероятно е нещо подобно и затова тогава се забелязва. Според мен има някакъв малък проблем по дюзи или нещо друго в горивната система, който иначе не се забелязва, освен в подобни ситуации.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Re: Passat B6 2009 CBDC 2.0 TDI 110кс тресе на празен ход
Здравей колега,
Имам Пасат със същия двигател, 2010 г. И при мен имаше притрисане на празен ход, и то бая! От време на време изчезваше, но за малко. Също имаше подозрения за маховика, но го бях сменил като купих колата, беше на около 50 000 км.
Оказа се проблем в горивната система - имаше много ситни стружки в горивния филтър.
Наложи се промивка на горивната система (в резервоара се оказа АД), промивка и регулиране на дюзите, смяна на помпата за високо налягане, регулатора на налагане на горивото в рейла и датчика на налягане в рейла - бяха замърсени. Не искам да те плаша, но това удоволствие ми струваше около 3000 лв.
И при мен диагностиката показваше промяна на налягането на горивото в рейла в широки граници.
След горните интервенции, вече около година, никакви проблеми! Провери и изчисти по възможност описаните по-горе неща.
Друг е въпроса, че сега трябва да направим профилактика на турбото, но това е друга тема.
Имам Пасат със същия двигател, 2010 г. И при мен имаше притрисане на празен ход, и то бая! От време на време изчезваше, но за малко. Също имаше подозрения за маховика, но го бях сменил като купих колата, беше на около 50 000 км.
Оказа се проблем в горивната система - имаше много ситни стружки в горивния филтър.
Наложи се промивка на горивната система (в резервоара се оказа АД), промивка и регулиране на дюзите, смяна на помпата за високо налягане, регулатора на налагане на горивото в рейла и датчика на налягане в рейла - бяха замърсени. Не искам да те плаша, но това удоволствие ми струваше около 3000 лв.
И при мен диагностиката показваше промяна на налягането на горивото в рейла в широки граници.
След горните интервенции, вече около година, никакви проблеми! Провери и изчисти по възможност описаните по-горе неща.
Друг е въпроса, че сега трябва да направим профилактика на турбото, но това е друга тема.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта