Здравейте,
Вчера оставям колата в сервиза за смяна на маслото и филтрите. Винаги слагам Motul 6100 10w40 полусинтетика и нямам проблеми като цяло - добре върви колата, харча е минимален според мен - за интервала до смяна най-много да се наложи 200 мл да доливам. Отново поръчах новото масло да бъде същото. Звънят ми след няколко часа че е готова колата, отивам да я взема. Плащам си на касата, вземам фактурата - поглеждам всичко е ок, закупеното масло е 10w40. Вземам ключа, приемчика ми каза че в багажника е оставил остатъка от новото масло с тубата. Отивам до колата, отварям багажника - видях че е там тубата (това ми беше грешката) и хайде по живо по здраво си тръгвам по задачите. Днес слизам до мазето и минавам през колата да взема новото масло да го преместя от колата - и виждам на тубата че вместо 6100 10w40 глупаците са ми сложили 8100 x-clean EFE 5w30 Ударих си шамар че не погледнах още вчера какво имам в багажника докато бях пред сервиза.....
Та сега трябва да ходя да им правя рекламация утре . Предполагам е немислимо да продължа да карам с 5w30 - първо че до момента съм бил с полусинтетика, второ че голфа е на 600к км минимум, нищо че на одометъра показва 230к км знаем реалността. Нямам си на идея откъде ще си излезе това масло ако не го изкарат от пробката утре. Опитах да ги сравня двете по спецификациите но доколкото разбирам най-малкото стандартите се различават A3/B4 при едното и C2/C3 при сега сложеното.
Необходим ми е съвет от вас колеги като върна колата в сервиза утре дали да поискам някаква добавка за почистване на двигателя да сложат в маслото преди да източат сегашното, за да се отмие доколкото може преди да налеят полусинтетиката? Също и за някоя конкретна добавка ако можете да ме насочите, че съм малко постен откъм добавките.
Голф 4 TDI AHF 110 - сложено 5w30 вместо 10w40
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4 TDI AHF 110 - сложено 5w30 вместо 10w40
Честно да ти кажа,карай си,свиркай си,и следи нивото. Изкарай си километрите с това масло.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 TDI AHF 110 - сложено 5w30 вместо 10w40
Ако не спада нивото според мен няма да имаш никакви проблеми. Особено за зимата ще е по-добре да е 5в30 или 5в40
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Голф 4 TDI AHF 110 - сложено 5w30 вместо 10w40
Много вероятно да са ти сложили даже по-хубаво масло, от това, за което си платил. Най-малкото напълно покрива изискванията за твоя мотор.
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 TDI AHF 110 - сложено 5w30 вместо 10w40
Таман ще поглезиш колата за зимата
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Голф 4 TDI AHF 110 - сложено 5w30 вместо 10w40
Както са ти казали вече колегите,карай си и не се занимавай,на далавера си....ако съдържанието на тубата отговаря на надписите
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 TDI AHF 110 - сложено 5w30 вместо 10w40
А може твоето насло да е от големия варел и после да са ти сложили половин литър в случайна туба :-) .
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 TDI AHF 110 - сложено 5w30 вместо 10w40
Две смени съм карал с такова масло. Това масло е в пъти по хубаво от 10-ката и цената му също е двойна. За лятото идва малко тънко, ама сега ще видиш как ще върти стартера
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 4 TDI AHF 110 - сложено 5w30 вместо 10w40
milmar написа:А може твоето насло да е от големия варел и после да са ти сложили половин литър в случайна туба :-) .
Най-вероятно. И сигурно очакват да се радва как ги е прекарал, а той се вайка какво да прави.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 TDI AHF 110 - сложено 5w30 вместо 10w40
Карай си с това масло. Голфът ще се чувства поглезен!
Re: Голф 4 TDI AHF 110 - сложено 5w30 вместо 10w40
Благодаря ви за отговорите, колеги! Оставам да карам с това масло, ще понаглеждам все пак нивото на щеката по-често, че имам малко омаслявания тук-там.
Спирам да посещавам конкретния сервиз и така. Това им е вторият гаф, въпреки че този път е благоприятен за мен, предишният път заради грешен лагер на компресора от тяхна страна се наложи да сменям цяла бобина + лагер + съединител на климатроника... но това е друга тема.
Благодаря ви още веднъж :)
Спирам да посещавам конкретния сервиз и така. Това им е вторият гаф, въпреки че този път е благоприятен за мен, предишният път заради грешен лагер на компресора от тяхна страна се наложи да сменям цяла бобина + лагер + съединител на климатроника... но това е друга тема.
Благодаря ви още веднъж :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта