Здравейте,
нова съм ,жена съм, без хейт. Не, нямам си мъж да ми помогне, баща, брат, дядо или който и да е. Имам въпрос и се надявам някой да помогне.
Колата ми е голф 5, 1,9тди, 105коня. Взех я с идеята, че е един от най-здравите мотори и няма да имам проблем. До вчера.. карах по магистралата и ми светна лампата на аладин. Спрях веднага и я оставих малко да охлади, после отворих да си долея масло. Като я отворих ми направи впечатление, че по двигателя имаше малко масло, което преди не е било там. В тоя момент до мен спря кола на аварийна помощ и мъжете ми показаха, че от ауспуха е излизало черно и че има като пръски течност. Не пипнах, да се уверя дали е масло или не. С малкото познание, което имам, знам ,че за да излезе масло през ауспуха най-веротно ми е заминала турбината. Да, обаче, колата не ми е влизала в авариен режим, не е отказвала, не ми е губила мощност, нямаше тракане, свиркане или подобни необичайни звуци, също така не е пушила черно никога. Колата беше в движение, не е отказвала. Качих я обаче на пътна помощ и я закарах на сервиз, но в момента си чакам присъдата . Просто се чудя каква може да е причината да изкарва масло, ако не е заради турбото. Обадиха се от сервиза да ме питат защо съм доляла масло и така съм го препълнила и им обясних, че ми е светнал чека и съм доляла около литър, защото само толкова имах в мен.
какъв е шанса момченцата от пътна помощ да са ме метнали със 150лв, заради това,че нищо не разбирам
благодаря на всеки, който ще си отдели от времето, за да ме образова.
Жена пита: GOLF V, BKC, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16285
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Жена пита: GOLF V, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
лампата на аладин светва /ако е червена, а не жълта/ за ниско налягане на маслото, а не за ниско ниво в общия случай
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Жена пита: GOLF V, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
Калинче, добре си ни дошла.
Хейт едва ли ще има, ама данните, дето ни даваш са малко, душка.
Тръгне ли да хвърля масло през ауспуха, наистина вероятно е турбина.
Ама излезе ли през ауспуха - какво ще търси масло и по двигателя?
Та трябва да кажеш от къде точно е маслото и къде има олято.
Не-малък шанс има да е от масления охладител (намира се точно над масления филтър) или картерната вентилация.
Впрочем, за въпроса защо е налято и препълнено и отговора защото имах 1л и го сипах - Препълването с масло понякога може да е дори по-неблагоприятно и от карането с недостатъчно.
Щом е светнала лампата, явно налягането на маслото е паднало (ако е било червена. Ако е жълта - само предупредителна за ниво)
Налягането може да падне както от липса на масло (тогава правилно си наляла), така и по други причини.
Препълването с масло може да доведе до превишено налягане в картера и да избие уплътнение.
Та за в бъдеще не наливай всичко, което имаш, а гледай какво е нивото на щеката. По-добре го дръж мъничко под макса. С 1л мисля, че не можеш от под минимум, та чак да светне лампата, да препълниш над максимума, за да ти се обадят чак от сервиза.
Ще ти редактирам и заглавието на темата.
Това, че си жена е с пъти по-маловажно от това каква е колата и с какъв мотор е и е задължително да присъства в заглавието.
Добре е да се дава точния код на мотора. Можеш да го видиш в големия талон, графата Двигател№ , първите 3 или 4 букви
Хммм... някой надушил нова колежка и ме изпреварил!
Хейт едва ли ще има, ама данните, дето ни даваш са малко, душка.
Тръгне ли да хвърля масло през ауспуха, наистина вероятно е турбина.
Ама излезе ли през ауспуха - какво ще търси масло и по двигателя?
Та трябва да кажеш от къде точно е маслото и къде има олято.
Не-малък шанс има да е от масления охладител (намира се точно над масления филтър) или картерната вентилация.
Впрочем, за въпроса защо е налято и препълнено и отговора защото имах 1л и го сипах - Препълването с масло понякога може да е дори по-неблагоприятно и от карането с недостатъчно.
Щом е светнала лампата, явно налягането на маслото е паднало (ако е било червена. Ако е жълта - само предупредителна за ниво)
Налягането може да падне както от липса на масло (тогава правилно си наляла), така и по други причини.
Препълването с масло може да доведе до превишено налягане в картера и да избие уплътнение.
Та за в бъдеще не наливай всичко, което имаш, а гледай какво е нивото на щеката. По-добре го дръж мъничко под макса. С 1л мисля, че не можеш от под минимум, та чак да светне лампата, да препълниш над максимума, за да ти се обадят чак от сервиза.
Ще ти редактирам и заглавието на темата.
Това, че си жена е с пъти по-маловажно от това каква е колата и с какъв мотор е и е задължително да присъства в заглавието.
Добре е да се дава точния код на мотора. Можеш да го видиш в големия талон, графата Двигател№ , първите 3 или 4 букви
Хммм... някой надушил нова колежка и ме изпреварил!
Re: Жена пита: GOLF V, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
хаха, добре, извинявам се за малкото информация. Продължавам нататък - лампата светеше в жълто, не в червено и проверих нивото, беше много малко над мин чертата на щеката. Код на мотора започва с BKC.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19563
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Жена пита: GOLF V, BKC, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
Ясно!
Кажи им в сервиза да измият мотора и да видят от къде е теча, съответно да го отстранят.
А ти си карай Гонзотевицата с кеф, проверявай преди тръгване на по-дълъг път нивото на маслото и антифриза и не препълвай над максимумите.
Силно препоръчително, тъй и тъй е в сервиз, да сменят спирачната течност. Тя се сменя на 2 години (според книгите), но 95% от колите са с оригиналната си течност, дето е излезнала от завода
Спирачната течност е силно хигроскопична и заради влагата във въздуха може да има неприятности.
Кажи им в сервиза да измият мотора и да видят от къде е теча, съответно да го отстранят.
А ти си карай Гонзотевицата с кеф, проверявай преди тръгване на по-дълъг път нивото на маслото и антифриза и не препълвай над максимумите.
Силно препоръчително, тъй и тъй е в сервиз, да сменят спирачната течност. Тя се сменя на 2 години (според книгите), но 95% от колите са с оригиналната си течност, дето е излезнала от завода
Спирачната течност е силно хигроскопична и заради влагата във въздуха може да има неприятности.
Re: Жена пита: GOLF V, BKC, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
колата преди 3 седмици излезе от сервиз, сменила съм двата ремъка + ролките, дискове, накладки, водна помпа, термостат, спирачна течност, спирачни маркучи отзад (бяха напукани) и заден ляв апарат, че беше блокирал, минах и пълно обслужване масло и филтри. новичка ми е <3 та след тия обслужвания се надявам сегашния ремонт да не удари много джоба.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7657
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Жена пита: GOLF V, BKC, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
Както каза Радо, кажи им да измият мотора и да установят теча! Охвърляното масло по багажника не е непременно излязло от ауспуха. Като има обилен теч в двигателното отделение, попадналото по кората под мотора масло го помита въздушната струя назад и зад колата става маслена мъгла.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Жена пита: GOLF V, BKC, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
Общо взето за да тече маслото и да го завихря назад количеството в голямо.
Възможни причини: теч от семеринг на колянов вал(има два) единия е между скоростите и двигатела зад маховика, втория е до ремъка, но ако е там ремъка ще е омазан.
Друга причина е турбото да хвърля масло в студената част, пълни маркучите и прокапва през някоя от снадки те понеже са на бърза връзка и не оплътняват добре(при мен така го завихря назад но е много малко)
Третата възможна причина е да излиза пак от турбото но през аспуха.
Четвъртата причина е теч от топлообменника(там са два пръстена) един с кръгъл и един с квадратен профил, но ако е от там ще има прокапало и отпред като е спряна колата.
Има ли пушеци от ауспуха?
Щом маслото е на минимума не я карай така, долей веднага че ремонта после става много скъп.
Нямам нищо против да погледна колата ако е наблизо, понеже съм се блъскал с всички възможни повреди по тоя двигател.
Масло хубаво сте доляли ама след като двигатела е изгасен се изчаква поне едно 30 минути за да се стече хубаво в картера и да се измери правилно. И минимума е не на края на щеката а на края на чупката на щеката
Възможни причини: теч от семеринг на колянов вал(има два) единия е между скоростите и двигатела зад маховика, втория е до ремъка, но ако е там ремъка ще е омазан.
Друга причина е турбото да хвърля масло в студената част, пълни маркучите и прокапва през някоя от снадки те понеже са на бърза връзка и не оплътняват добре(при мен така го завихря назад но е много малко)
Третата възможна причина е да излиза пак от турбото но през аспуха.
Четвъртата причина е теч от топлообменника(там са два пръстена) един с кръгъл и един с квадратен профил, но ако е от там ще има прокапало и отпред като е спряна колата.
Има ли пушеци от ауспуха?
Щом маслото е на минимума не я карай така, долей веднага че ремонта после става много скъп.
Нямам нищо против да погледна колата ако е наблизо, понеже съм се блъскал с всички възможни повреди по тоя двигател.
Масло хубаво сте доляли ама след като двигатела е изгасен се изчаква поне едно 30 минути за да се стече хубаво в картера и да се измери правилно. И минимума е не на края на щеката а на края на чупката на щеката
- Stivi
- Мнения: 8299
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Жена пита: GOLF V, BKC, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
kalinnaaa написа:какъв е шанса момченцата от пътна помощ да са ме метнали със 150лв, заради това,че нищо не разбирам
Не е точно по темата,но ей затова се взима една сребърна карта на СБА за 50лв с включен безплатен преглед ,което значи че за 20 лв не година имаш опция,ако закъсаш някъде да те закарат до най-близкия областен град безплатно,или да ти сменят спуканата гума ако не искаш сам да се занимаваш ! Иначе по самата тема,при това описание всичко е "съчинение по преразказ"
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Жена пита: GOLF V, BKC, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
Не е такъв проблем да е на минимума. Чак пък да не се кара.
-
- Мнения: 876
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Жена пита: GOLF V, BKC, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
А бе щом са намерили масло чак на изхода на ауспуха май си мерише на турбина,иначе какво ще търси маслото там.
Re: Жена пита: GOLF V, BKC, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
Така, колата излезе от сервиза. Не е турбина. Скъсан маркуч е било, но явно съм спряла точно когато е започнало да хвърля масло, защото под капака около двигателя има малко. Това, което ми казаха от пътната помощ отзад, че е масло, всъщност не е. Даже самия ауспух не е мазен и няма черно вътре (пипнах си). Ако открия как да кача снимка на маркуча ще я сложа тук.
- Stivi
- Мнения: 8299
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Жена пита: GOLF V, BKC, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
Казах ви аз ,че се опитвате да правите съчинения по преразказ
- stefan4o
- Мнения: 19153
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Жена пита: GOLF V, BKC, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
Калина, ниво на масло се мери след като се изгаси колата и мине време. Това, че е отчело малко над минимума не значи, че реално е толкоз (нужно е време да се изтече в картера, а това, не мисля, че става за 5 мин). Мястото може да не е с идеална нивелация и т.н.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Жена пита: GOLF V, 1,9 tdi, течност от ауспуха, светещ чек за масло и масло по двигателя (май)
kalinnaaa написа:хаха, добре, извинявам се за малкото информация. Продължавам нататък - лампата светеше в жълто, не в червено и проверих нивото, беше много малко над мин чертата на щеката. Код на мотора започва с BKC.
Лампата за маслото е червена. Ако ти е светнало жълто, изобщо не е било от маслото и тия с пътната помощ са те излъгали много грубо (или са се доверили на твърдението ти, че е лампата за масло).
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: schnapps, victory1983 и 56 госта