Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против

Мнениеот 777 » Пон 26 окт 2020 14:16


kukata_pasat написа:
cecoa1 написа:Не се плаши от смяна на вал, около 600-700лв е с работа и нови читави части.
Промивка не вреди, но едва ли ще помогне.

Не се плаша,разбирача който даде тази диагноза каза,че може и много време така да си кара без да има проблеми.Единствено се притеснявам ако евентуално работата на вала се влоши дали може да ме остави на пътя.

Тоя разбирач да не е същия, който ще сменя маслото и ще прави промивка?

Последна промяна от Vlad777 на Пон 26 окт 2020 17:11, променено общо 1 път.
Причина: Мнението не е свързано с темата и няма никаква полезна стойност!




kukata_pasat
Мнения: 869
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против

Мнениеот kukata_pasat » Пон 26 окт 2020 20:29


Днес ходих до Ловеч и се видях с колегата valiosport,тук е моментът да го поздравя, много одвзивчив и много начетен и разбиращ материята ВАГ човек.Свалихме капака на клапаните и той провери вала и се оказа че е напълно здрав (да чукна на дърво) регулирахме и дюзите погледнахме маслото и беше сравнително добро с добър миещи ефект за дългите си 8400 км а боботенето по думите на Вальо пренебрежително слабо.Да обобщя:
Нужда от промивка по мое мнение е нужно само ако състоянието на маслото е много мръсно с налепи по главата и капака на клапаните.
Диагнозата износен вал не може да се приеме за сигурна ако има боботене в филтъра без да се провери нагледно вала.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против

Мнениеот valiosport » Пон 26 окт 2020 20:57


Благодаря колега, синхронизацията на ремъка без да съм включил лаптоп ти казвам че трябва да се направи, на око се вижда зъбното колело колко е напред, ела през седмицата да направим синхронизацията и ще видиш как ще тръгне колата. Или при зацепването на ремъка не са фиксирани центъра на зъбното колело спрямо шайбата на вала. Зъбното колело съм го пробвал при махнат ремък и зацепен вал има ход 3 зъба на ремъка от крайно до крайно положение. Имам човек в баховица с лаптоп да погледнем синхронизацията и ще я нагласим на нулата.
Двигателя ти е чист, не се занимавай с промивка, работата на двигатела е супер равномерна и тиха


petiop
Мнения: 199
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
Автомобил: Пасат
Двигател: AVF 2003г
Местоположение: софия

Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против

Мнениеот petiop » Сря 04 ное 2020 9:54


/Имам човек в баховица с лаптоп да погледнем синхронизацията и ще я нагласим на нулата./
Не съм сигурен че при тези стари автомобили при нула градуса е най-добре работата на мотора.
Мисля че се гледат и милиграмите на впръскване. Вижте и разхода на място мисля че не трябва да е повече от 0.7л. Само мнение .


nikmar
Мнения: 347
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против

Мнениеот nikmar » Сря 04 ное 2020 14:37


Може би нещо интересно за боботенето! Имах преди време Кадет ГСИ и при много високи обороти (между 5000-6000 об./мин.) се получаваше едно специфично боботене при разпределителния вал (гърбиците почти нямаха износване). На празен ход и ниски обороти - никакъв проблем. Вероятно знаете, че при Опел разпределителният вал лагерува в отделен от главата тунел, в който са хонинговани отворите за вала. Когато се износят, няма възможност, както при ВАГ, да се сменят лагерни черупки, а се сменя целият тунел, което си е сериозен разход, отделно от това той се "лепи" за главата и се стяга през нея с болтове към блока, което в повечето случаи изисква и нова гарнитура. Допустимият луфт при лагерите беше 0.03-0.06мм, а при мен вече беше станал 0.07 мм. Тази нищожна 1 стотна се оказа причина за това боботене. Вероятно при по-голям луфт щеше да се получава и при по-ниски обороти. Така че при такива съмнения аз вече задължително и прецизно проверявам тези луфтове, като за последно си проверявах валовете на тойотката с plastigauge, който дава най-реален резултат. А иначе имам и Голф 3...


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против

Мнениеот valiosport » Сря 04 ное 2020 18:43


petiop написа:Не съм сигурен че при тези стари автомобили при нула градуса е най-добре работата на мотора.
Мисля че се гледат и милиграмите на впръскване. Вижте и разхода на място мисля че не трябва да е повече от 0.7л. Само мнение .

Каква е връзката стар/нов, със синхронизацията се замаскират проблеми с вала като почне да вдига моментния разход, само че борда му не показва моментния, трябва на лап топ да се гледа. Синхронизацията беше +6,0, сега е 0,6-1,1. Бутнеш ли синхронизацията се променят и милиграми и стойности на дюзи. С по голям аванс се получава заблуда че върви повече, което е факт на ниски обороти, само че на високи умалява.
Факт е че едни автомобили работят по добре с леко закъснение, на други пък с повече аванс. Но не е желателно да се излиза извън границата +-3,0
Боботенето може да се получава и от афрърмаркет валове. Като зацепвам ремъци слагам една латексова ръкавица да не влезе нещо във всмукателния колектор. Пробвал съм да въртя двигатела на ръка така и пука ръкавицата от вакум още на първия такт всмукване, прави сметка как дърпа.. На празен ход дърпа като прахосмукачка. При такова мощно дърпане на въздух няма как да не се получи звук.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 205 госта