Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот milmar » Съб 31 окт 2020 0:31


Ако двигателя наистина прави налягане и чакате капачката да реши проблема, няма да стане. Клапанът на капачката е защитен, не регулира налягането и при нормална работа на двигателя не отваря никога. Освен ако новото е много високо и няма място за въздух в разширителния съд, както стана въпрос по-горе или при някакво зверско прегряване лятото.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем охладителна с-ма Голф 4 ASV

Мнениеот ktamen » Съб 31 окт 2020 4:34


muns61 написа:Нямаш проблем, дълго е за обяснение.
:th_up


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот valiosport » Съб 31 окт 2020 9:53


То за това като идеш да купуваш кола и липсва капачката на разширителния съд или е модифицирана с дупки директно изчезваш
Може да я модификацираш щом не ти се занимава да правиш сега колата и щом не меша течностите, въпроса е само да намалиш налягането че ще почнат да гърмят маркучите, пробиваш дупчица в капачката и навиваш щуцер Ф8/10мм някъде и на него едно маркуче някъде надолу, така няма да влизат пепелаци в антифриза и да цапат системата докато решиш да я правиш


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот milmar » Съб 31 окт 2020 10:15


valiosport написа:.въпроса е само да намалиш налягането че ще почнат да гърмат маркучите, пробиваш дупчица в капачката и навиваш щуцер Ф8/10мм някъде и на него едно маркуче някъде надолу...

Това е идеалното решение за налягането и маркучите, но сигурен начин за други главоболия - кипене на течността, образуване на газови джобове, локално прегряване на главата и спукването и, ако все още не е спукана. Аз не бих го правил това.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот muns61 » Съб 31 окт 2020 10:28


Проба за газове се прави лесно. На напълно загрял мотор се развива внимателно капачката, за да спадне налягането в охл. система. После завивате и карате. Омекналите маркучи трябва да останат меки. Ако пак се втвърдят, значи има газове.


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот Tripanzaa » Съб 31 окт 2020 11:59


Пробвах това с със загрелия двигател и я напънах още малко 15 мин каране, маркучите се втвърдиха но не толкова колкото преди... Някой зане ли къде в Пловдив правят CO тестове

Последна промяна от Tripanzaa на Съб 31 окт 2020 20:53, променено общо 1 път.


kukata_pasat
Мнения: 863
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот kukata_pasat » Съб 31 окт 2020 20:31


Най верния тест за газове в системата е когато сутринта на абсолютно студена кола отваряш капачката ако изсъска като швепс се готви за гарнитура след няколко месеца(лично съм го бил тоя тупан).Отначало съскане на студено, издържа тестовете за газове губи минимално антифриз 100-200гр на 1000км, проблеми с по висока температура на антифрза няма.Като се влоши започва да губи парно от време на време за секунди топлото изчезва и после пак се появява,тогава времето за смяна на гарнитура е дошло.

Последна промяна от kukata_pasat на Съб 31 окт 2020 20:56, променено общо 1 път.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот mshbul » Съб 31 окт 2020 20:43


Щом на студена кола са твърди е ясна работата.


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот Tripanzaa » Съб 31 окт 2020 20:47


Явно в началото изключително малко е пропускала и сега май и идва времето... Каква е процедурата, разглобяване, нова гарнитура и шлайф? За град Пловдив някой наясно ли е къде се прави и горе долу как варират цените


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот ktamen » Съб 31 окт 2020 21:10


Май само аз не схващам къв е проблема в тая кола :gruebel
mshbul написа:Щом на студена кола са твърди е ясна работата.

И на колата на автора ли са твърди маркучите докато е студена?
Tripanzaa написа:Явно в началото изключително малко е пропускала и сега май и идва времето... Каква е процедурата, разглобяване, нова гарнитура и шлайф? За град Пловдив някой наясно ли е къде се прави и горе долу как варират цените

Купи си друга кола, тази не я барай, щото ще я развалиш :exclaim


kukata_pasat
Мнения: 863
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот kukata_pasat » Съб 31 окт 2020 21:20


Главата се сваля разобоборудва и шлайфа,нова гарнитура,нови гумички на клапаните нова семерина на разпределителния вал,нова гарнитура на капака на клапаните,нови болтове на главата (може и да се надува главата,аз лично не я дадох за надуване защото ми се досвидя цената а и бях сигурен че е здрава)всичко се сглабя и газ.За цени е относителн,зависи от това дали ти ще си я ремонтираш и ще минеш с пари само за частите и за шлайфа,зависи дали имаш отстъпки някъде.Зависи как ще те дерне майстора взимат за труд 250-300лв но си избиват още 70-80 от отстъпки.


kukata_pasat
Мнения: 863
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот kukata_pasat » Съб 31 окт 2020 21:28


Колега трипанза,първо преди да предприемеш каквото и да е било погледни както писах на студен двигател утре сутринта по хладното след като колата и стояла цяла вечер и нощ на вън дали ще изсъска когато отвориш капачката на антифрза ако не съска проблеми нямаш и нямаш основание да се съмняваш в гарнитура,ни ако съсне като Фанта портокал вече работата е ясна


Потребителски аватар
Tripanzaa
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 04 яну 2020 17:48
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASV 2001г

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот Tripanzaa » Съб 31 окт 2020 21:38


Добре колега, дори и минимално изсъскване ли е проблем или просто кратко съскане, най добре ще снимам и клип и ще го кача, колата последно е карана преди 2 часа, до утре до 1 часа по обяд дали ще е добре да го направя?


kukata_pasat
Мнения: 863
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот kukata_pasat » Нед 01 ное 2020 8:07


Дори и минимално съскане ще е предупреждение че предстои да сменяш гарнитурата,но не веднага.При мен колата се влоши чак след година и два месеца,до тогава и аз не вярвах и спорих с хората в форума че не са прави за гарнитурата,но с напредването на времето съскането се увеличи маркучите ставаха все по твърди докато започна и да губи парно тогава разбрах че момента е дошъл.Първо провери за съскането днес е идеално време цяла нощ беше студено 4-5градуса.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем охладителна с-ма, твърди маркучи Голф 4 ASV

Мнениеот valiosport » Нед 01 ное 2020 11:36


Може да пробваш с бустметърче(предполагам че имаш) само че трябва да разсипеш една капачка, пробиваш и навиваш щуцер и го свързваш с шуцер и ще следиш налягането в системата под товар и сутрин ще знаеш какво е налягането. Повярвай ми не искаш да влизаш във филма.
За да стане кадърно се маха главата(турбо, всмукателен колектор), тройници, абе всичко. При свалянето си на една крачка да извадиш буталата, отвива се картера и се развиват белите, вадят се буталата, съответно сегментите и се спускат в цилиндрите за да направят ключ и се мери колко е ключа за компресионни и маслени, след като почистиш каналите на буталата ги връщаш и мериш колко е луфта им в каналите, блока челно се проверява за кривина, както главата шлайфаш може да трябва и блока да се челоса. Преди време на едно ауди 2,0 моно така два пъти слагахме нова гарнитура докато не установихме че блока имаше една десета кривина и за да не се демонтира целия блок с един камък от шмиргел голямо пилене падна. Клапаните се мерят с микрометър и ако се налага слагаш нови(не се подлъгвай да слагаш нови водачи на клапаните), челосва се главата и се припасват клапаните, закопчаваш с нови гумички. При монтажа ти препоръчвам да си търсиш болтове от АРЛ те са 12,9 клас на якост и ще са ти от полза(помня че искаше друго турбо да слагаш), само се сравняват дължините им спрямо твоите(нямам информация дали са същата дължина). Като направиш това ще имаш нов двигател



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта