Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
Да мисля, че за бензиновите не се предлага, то не е и нужно, те си загряват за норматив. Основно германските го имат, комбинира се с подгрев на седалките, пръскалките на челното стъкло, като има най различни комбинации разбира се, най-точно е по рама да се види дали е заложена екстрата.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
Оказа се, че и моята Фабия 1 RS я има тая екстра. Направи ми впечатление, че доста бързо започва да духа топло, и особено забележимо е сега, когато трябва да размръзява замръзналото предно стъкло.
В тая връзка попрочетох, и видях твърдения, че такъв доотоплител го имали всички дизелови Фабии...поне първо поколение...ъъъ, да, това от немски форум, може за някои пазари и да не е точно така... Понеже Фабията е Поло, същото важало и за Поло.
По-интересното обаче, което без да знаех го видях и на практика, и което вероятно важи и за Голф, е логиката, по която бачкало това нещо. За да работи, трябва външна температура под 19 градуса, температура на охлаждащата течност под 80 градуса(на друго място пишеше 70), двигателят да работи(обороти над 450, те на празен ход са двойно), да е включено отоплението на салона(при обикновен климатик, врътката за топло на над 80% ), напрежение над 11V, и най-важното - алтернатора да се товари под 50% от останалите консуматори.
Като това последното условие е особено важно за логиката на работа - на практика две релета захранват три нагревателя - едното един, второто два(общата им мощност е към 900W или близо киловат). Като заработи мотора, се включва само релето с единия нагревател, ако всички условия са изпълнени, и алтернатора се товари под 50% от други консуматори. След малко се изключва релето с единия нагревател, и се включва това с два... После пак според това колко ток се произвежда, се включват и двете релета, и така греят и трите нагревателя т.е. ползва се цялата отоплителна мощност. При достигане на 95% от максимума ток подаван от алтернатора, започва обратно поетапно изключване на нагревателите.
Казват, че щракането и превключването на релетата се чувало понякога, а и се познавало по краткото примигване на фаровете(ако са включени естествено) при включване на релетата(трите нагреватели дърпат общо около и над 70А).
Важно е да се знае, че електрическият доотоплител е първият консуматор, който(поетапно) се изключва при по-високо натоварване на алтернатора. Т.е. при включено отопление на задното стъкло, огледалата, отопление на седалките, фарове и пр, доотоплителят на въздуха не винаги може да работи на пълна мощност.
Това последното го изпитах на собствен гръб, и наистина е така - казано накратко, ако на човек му трябва бързо размръзяване на предното стъкло, по-добре да не включва други консуматори на ток. И на мен ми беше много чудно, защо при изгасени фарове и добре зареден акумулатор(че иначе карам на много късо), топи леда на стъклото за броени минутки и то при работа на празен ход на място, явно това е обяснението.
В тая връзка попрочетох, и видях твърдения, че такъв доотоплител го имали всички дизелови Фабии...поне първо поколение...ъъъ, да, това от немски форум, може за някои пазари и да не е точно така... Понеже Фабията е Поло, същото важало и за Поло.
По-интересното обаче, което без да знаех го видях и на практика, и което вероятно важи и за Голф, е логиката, по която бачкало това нещо. За да работи, трябва външна температура под 19 градуса, температура на охлаждащата течност под 80 градуса(на друго място пишеше 70), двигателят да работи(обороти над 450, те на празен ход са двойно), да е включено отоплението на салона(при обикновен климатик, врътката за топло на над 80% ), напрежение над 11V, и най-важното - алтернатора да се товари под 50% от останалите консуматори.
Като това последното условие е особено важно за логиката на работа - на практика две релета захранват три нагревателя - едното един, второто два(общата им мощност е към 900W или близо киловат). Като заработи мотора, се включва само релето с единия нагревател, ако всички условия са изпълнени, и алтернатора се товари под 50% от други консуматори. След малко се изключва релето с единия нагревател, и се включва това с два... После пак според това колко ток се произвежда, се включват и двете релета, и така греят и трите нагревателя т.е. ползва се цялата отоплителна мощност. При достигане на 95% от максимума ток подаван от алтернатора, започва обратно поетапно изключване на нагревателите.
Казват, че щракането и превключването на релетата се чувало понякога, а и се познавало по краткото примигване на фаровете(ако са включени естествено) при включване на релетата(трите нагреватели дърпат общо около и над 70А).
Важно е да се знае, че електрическият доотоплител е първият консуматор, който(поетапно) се изключва при по-високо натоварване на алтернатора. Т.е. при включено отопление на задното стъкло, огледалата, отопление на седалките, фарове и пр, доотоплителят на въздуха не винаги може да работи на пълна мощност.
Това последното го изпитах на собствен гръб, и наистина е така - казано накратко, ако на човек му трябва бързо размръзяване на предното стъкло, по-добре да не включва други консуматори на ток. И на мен ми беше много чудно, защо при изгасени фарове и добре зареден акумулатор(че иначе карам на много късо), топи леда на стъклото за броени минутки и то при работа на празен ход на място, явно това е обяснението.
- Kaloyan_78
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 9:19
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: 19 TDI PD BXE
- Местоположение: Плевен / София
- Контакти:
Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
Аз си оправих моята печка като презапоих единия резистор, всичко стана за под час и зимата вече ще ми е топло . Тук имам снимки и малко инфо. Общо взето - има 5 резистора, проверете спойките им.
https://www.instagram.com/p/CHHfOKjJVUb/
https://www.instagram.com/p/CHHfOKjJVUb/
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: подгрев на челно стъкло голф 5 2.о тди
VWGT написа:Разбира се, че не е простотия. Зимно време вместо купето да смуче топлина от студения двигател и да му пречи да загрее, се отоплява в началото от тази ел. печка. За да сработи има определени условия:
- външната температура трябва да е 5 или по-малко градуса по целзий
- парното трябва да е на high
- вентилаторът трябва да е на втора или по-висока степен. Според мен много по-висока няма голям смисъл, защото реотана не смогва и си духа студен въздух. Този нагревател върши някаква работа, но не очаквай чудеса. За да подсилиш малко ефекта може да пускаш вътрешния кръг. За мен тази джаджа повече помага на двигателя да загрее по-бързо, отколкото да се ползва за сериозно отопление.
забравяте ,мого вайно нещо - климатика трябва да е пуснат!!! иначе не работи. И не е вярно че трябва да е под 5 градуса, също не е вярно и че не топли - топли прекрасно. На втората минута почва марно и постепенно усилва.
п.с. Малко късно се включвам в темата, но зимния период е сега
-
- Мнения: 99
- Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
- Автомобил: VAG 5+
- Двигател: engine19
- Местоположение: XackoBo
Re: подгрев на челно стъкло голф 5 2.о тди
Andonov написа:Има много условия за да тръгне въпросния подгрев. И на коли след 2006г не е по CAN, както този, а се управлява с 2 релета както при старите ТДИ-та с 3 свещи за водата.
Възможна ли е промяна на температурата на включване на подгрева при някой от вариантите CAN / без CAN ?
Re: подгрев на челно стъкло голф 5 2.о тди
lubo007 написа:VWGT написа:Разбира се, че не е простотия. Зимно време вместо купето да смуче топлина от студения двигател и да му пречи да загрее, се отоплява в началото от тази ел. печка. За да сработи има определени условия:
- външната температура трябва да е 5 или по-малко градуса по целзий
- парното трябва да е на high
- вентилаторът трябва да е на втора или по-висока степен. Според мен много по-висока няма голям смисъл, защото реотана не смогва и си духа студен въздух. Този нагревател върши някаква работа, но не очаквай чудеса. За да подсилиш малко ефекта може да пускаш вътрешния кръг. За мен тази джаджа повече помага на двигателя да загрее по-бързо, отколкото да се ползва за сериозно отопление.
забравяте ,мого вайно нещо - климатика трябва да е пуснат!!! иначе не работи. И не е вярно че трябва да е под 5 градуса, също не е вярно и че не топли - топли прекрасно. На втората минута почва марно и постепенно усилва.
п.с. Малко късно се включвам в темата, но зимния период е сега
колегата VWGT е описал как е при пасат В7 , там климатика не е необходимо да е пуснат, на 5.5 градуса не тръгва, тръгва на 5 и надолу.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
Мисля, че не беше обяснено много ясно как ел. нагревател помага за по-бързо загряване на ДВГ, а това става по две причини:
1. Помага за затопляне на купето, като внася 1kW във вид топлина, която не е за сментка на все още студения двигател
2. Двигателя изгаря допълнително количество гориво за да върти генератора и да произведе горните 1kW ел. мощност. Това количество гориво произвежда механична мощност грубo 1kW, при което съобразно КПД на ДВГ се отделя във вид на загуби повече от 2kW топлина в самия двигател. Като цяло има едни над 3кW топлинна мощност, които се получват екстра, точно заради тази духалка 1kW.
Тези повече от 3kW в плюс се забелязват съвсем ясно зимата.
1. Помага за затопляне на купето, като внася 1kW във вид топлина, която не е за сментка на все още студения двигател
2. Двигателя изгаря допълнително количество гориво за да върти генератора и да произведе горните 1kW ел. мощност. Това количество гориво произвежда механична мощност грубo 1kW, при което съобразно КПД на ДВГ се отделя във вид на загуби повече от 2kW топлина в самия двигател. Като цяло има едни над 3кW топлинна мощност, които се получват екстра, точно заради тази духалка 1kW.
Тези повече от 3kW в плюс се забелязват съвсем ясно зимата.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: подгрев на челно стъкло голф 5 2.о тди
deas написа:Andonov написа:Има много условия за да тръгне въпросния подгрев. И на коли след 2006г не е по CAN, както този, а се управлява с 2 релета както при старите ТДИ-та с 3 свещи за водата.
Възможна ли е промяна на температурата на включване на подгрева при някой от вариантите CAN / без CAN ?
Аз поне не знам. Мисля че няма начин, защото в условието за пускане има няколко изисквания, които от своя страна са променливи.
Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
Може ли да споделиш познатите ти условия. Аз знам за:
-околна температура под 5 градуса целзий
-температура охлаждаща течност под 65 градуса целзий
-зададена температура на парно/климатик/климатроник над над 2/3 от максималната
-работещ ДВГ
-
-
-
-
Празните тирета оставям за добавяне :)
Аз говоря за Passat B7 2011г 1.6 tdi cayc (защото предполагам ще има някое и друго разминаване в различните модели и години на производство)
-околна температура под 5 градуса целзий
-температура охлаждаща течност под 65 градуса целзий
-зададена температура на парно/климатик/климатроник над над 2/3 от максималната
-работещ ДВГ
-
-
-
-
Празните тирета оставям за добавяне :)
Аз говоря за Passat B7 2011г 1.6 tdi cayc (защото предполагам ще има някое и друго разминаване в различните модели и години на производство)
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
При Passat B6 2009 се управлява с едно реле, според Autodata.
- geshat
- Мнения: 103
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 10:24
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BMR 2006
- Местоположение: sofia
Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
Изчетох цялата тема и не ми стана ясно следното: ако нагревателя е по кан и дава грешка "014-defective" , то с принудителното пускане на нагревателя през VCDS (7D) възможно ли е "да се оправи" и да ми се размине разглобяването и презапояването на елементи? С други думи да разбирам ли , че има и друга причина (софтуерна) за вдигане на грешка и отказ на нагревателя, освен хардуерно дефектирали елементи/спойки ?
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
Не. Презапояваш и ще се оправи. Друго не търси.
- geshat
- Мнения: 103
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 10:24
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BMR 2006
- Местоположение: sofia
Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
ОК. тествах го с VCDS сутринта и показа 26А и 350W при 14.5V. - значи работи. Обаче не става да топля купето всяка сутрин с лаптопа, та реших да сваля нагревателя и да го оправя, но ударих на камък. Свалих кората над педалите под волана, както и ниския страничен панел на средната конзола и вече виждам тръбите на радиатора и за него има място да го извадя, но не и за нагревателя, освен ако не махна цялата средна конзола с лоста за скорости и/или цялата секция под таблото с ключалката за палене на колата . А това ми изглежда абсурдно . Трябва да има по-лесен начин, но интернета няма клипчета за пасат 6. Търсих и тук из форума, но нещо нищо не намирам. . Ясно, че откачам двата захранващи кабела (които са под напрежение) , буксата за управление и изтеглям нагревателя, но няма свободно място, където да го изтеля .Ще може ли някой да даде инфо как се сваля този нагревател или няма тънък начин и ще трябва да разглобявам таблото наред ?
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Сря 12 авг 2020 23:14
- Автомобил: Vw Golf Variant DSG
- Двигател: 1-9 TDI 2007
Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
При мен когато натисна бутона за подгряването на предното стъкло температурата ми се променя на Hi.
Силата на вентилатора ми отива на предпоследната или последна степен. Лампата ECON се изключва. Винаги съм си мислил, че сутрин на -5 градуса когато натисна този бутон климатика ми се включва и съм намалял вентилатори отново съм натискал ECON за да ми светне лампата (да го изключа).
Ще пробвам всички което е написано, благодаря.
Голф 5 2007 1.9TDI климатроник
Силата на вентилатора ми отива на предпоследната или последна степен. Лампата ECON се изключва. Винаги съм си мислил, че сутрин на -5 градуса когато натисна този бутон климатика ми се включва и съм намалял вентилатори отново съм натискал ECON за да ми светне лампата (да го изключа).
Ще пробвам всички което е написано, благодаря.
Голф 5 2007 1.9TDI климатроник
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Голф 5 2.0 ТДИ - Подгрев на челно стъкло
Включва компресора за да обира влагата.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], kamaza11 и 83 госта