Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Вчера се опитах да долея масло при пуснат двигател , а от капачкато го духна навън. Свалих клапана за картерните газове и като всмукна или духна с уста през накоя от тръбите през останалите съответно влиз или излиза въздух. Т.е. клапа не сработва.
Като пипна мембраната с отвертка е мека, а пружината работи. няма признаци да заяжда.
Та, въпросът ми е дали правилно смятам , че с уста мога да задействам клапана и въобще как мога да го изпробвам?
ПП в старите теми не открих ясна процедура как се изпробва този клапан.
Последна промяна от ila на Вто 03 ное 2020 17:35, променено общо 3 пъти.
-
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Тества се по следния начин, лапаш края дето отива към въздуховода, другия край го затапваш с длан, и смучеш. Отстрани има една малка дупчица, която служи като клапанче, че усетиш как затваря клапана. После продължаваш да смучеш, и пускаш дланта. Трябва да задържи и да не пропуска (поне не много). И това е... Иначе го слагаш в една паница и пълниш с бензин да промие, като го джуркаш в бензина, за да отмива мизерията. Да знаеш, харча на маслото не е от клапана според мен, виж разни гарнитури семеринги и т.н., пуши ли, ауспуха мазен ли е и т.н.
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Пуснах снимки.
На втората се виждат и трите щуцера. Този, на дъното се забива през гумено съединение в капака на клапаните. В по-дебелия влиза тръбата от ниската част на двигателя / картера. По-тънкия влиза в дебелата тръба /въздуховода след въздушния филтър на двигателя. Та, коя запушвам и в коя смуча?
На втората се виждат и трите щуцера. Този, на дъното се забива през гумено съединение в капака на клапаните. В по-дебелия влиза тръбата от ниската част на двигателя / картера. По-тънкия влиза в дебелата тръба /въздуховода след въздушния филтър на двигателя. Та, коя запушвам и в коя смуча?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Смучешнот тоя който отива към турбото и запушваш другите два.
Ако маркуча към големия въздуховод не е плътен харчи масло за страх.
Ако маркуча към големия въздуховод не е плътен харчи масло за страх.
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Какво значи за страх? Нямам никъде омасляване, ауспуха не е омаслен. Като запаля на студен двигател дима е рядък син, но псле става рядък черен.
Клапана може ли да повреди турбото?
Клапана може ли да повреди турбото?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Изкарай маркуча в съд за известно време, от клапана към съда и другия маркуч от съда към интейка, маслото ще се събира в съда и ще видиш дали харчи от там
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Как се проверява изправността на клапана за картерни газове?
Клапана струва двайсетина лв смени го да ти е спокойно че не е от него.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта