Здравейте, ПОМОЩ изчетох много теми и не открих симптоми като на моя голф 3 комби 1996. А те са следните.
1. Пали с малко въртене на стартер, когато е студен
2. Когато загрее на 90 градуса и изфорсирам на място, започва да прекъсва все едно пропуска такт. Като завъртя кормилото, за да натоваря двигателя, прекъсването спира, но пак има едва доловимо ритмично играене на оборотите.
3. Няма ряз като загрее. Като влезе в зоната на турбото, се чува леко свирене като от млековарка, но не е постоянно, а на порции, като бързо превключване на скорости.
4. Отново само на загрял двигател след изфорсиране на място, стрелката се връща бързо до около 1300 об/мин и забавя докато стигне около 950 об/мин. Придружено е с бучене въпросното забавяне на стрелката.
5.Определено разход над 5/100
Какво искам да постигна? Искам да я събудя, да се дърпа нормално и да не прекъсва на празен ход, както и да намалее разхода.
Колата е обслужена с ангренаж, всички филтри, масло.
Благодаря предварително, колеги☺☺☺
P.S: Ако ще помогне като информация, допреди 2 месеца е карана 5 години само на село от предния собственик.
1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Като за начало-направете и диагностика- сигурно сама ще си каже.
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Водния дух1 написа:Като за начало-направете и диагностика- сигурно сама ще си каже.
Благодаря, ще отида на диагностика и пак ще пиша.
Последна промяна от radotom на Съб 14 ное 2020 11:29, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати. Има бутон Нов Отговор
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати. Има бутон Нов Отговор
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Гори ли масло ? Отзад пушека как е след изфорсване?
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Малко слаба сила на газовете от ауспуха и самите газове са доста горещи, прозрачни. След мощно изфорсиране без да съм откачил ЕГР, оставя петно от сажди на асфалта и после се дави 10 секунди. Като откача маркучето на ЕГР -а, няма черни петна и сажди след форсаж, но пак като загрее няма ряз, прекъсва на празен ход след форсаж и гори повечко отколкото трябва. Двигателя работи много тихо - все едно е бензинов. Помпата леко чука и по това се разбира, че е дизел. Мисля, че е сваляна помпата, защото има чукнато белези със секач на нея и на блока.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Колата с тия проблеми ли я купи , или в последствие се появиха от нищото?
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Да, така я купих преди 2 месеца. Трябваше ми спешно автомобил. Забравих да напиша, че почти не пипа маслото.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Първо намери да я закачите някъде . Ако има запаметени грешки, ги покажи тук. Вижте центровката, вижте и мг на празен ход.
Това за форсажа на празен ход: на напълно загряла кола ли се случва ? Напълно загряла означава , да е минимум 15-20 минути карана след достигане на стрелка на водата на 90гр.
Ако не е затапен ЕГР, затапи го с ламаринка.
Паленето сутрин студена не ми харесва както си го написал, може да означава основно три неща, слаб акумулатор, проблем в стартер, засмукване на въздух/неплътна горивна система .
Залагам на последното, на неплътна система.
Това обеснява и някои неща с играене на оборотите , с прекъсването. Щом и загряла го прави значи има проблем със захранването, ако се случва предимно на по-студена кола, тогава често е по-друг проблема ( омекнали пружини на клапаните )
Но нека се види и центровката, тогава ще е по-ясно. Дано нямаш и разбито ангр. колело . Виж поне демферната шайба дали работи гладко , без биене.
Другият проблем който си мисля, е че блока на ГНП има вариант да е замърсен ( задържането на оборотите ) . Това се хваща лесно , но оправията ако го има като проблем, не е толкова лесно.
Липсата на ряз може да се дължи на доста неща, вкл. и на описаните, но може и да е заради дебитомер.
П.п. най-добре напиши откъде си и да се види някой запознат край теб , наясно с проблемите им и да я оправи. Защото може да са повече или друг скрит проблем и така по форума да не може да се открие просто проблема. Или да стане късно , ако е демфер скапан.
Това е добър мотор , просто трябва да случиш на правилен човек , който им разбира и ще я оправи.
Това за форсажа на празен ход: на напълно загряла кола ли се случва ? Напълно загряла означава , да е минимум 15-20 минути карана след достигане на стрелка на водата на 90гр.
Ако не е затапен ЕГР, затапи го с ламаринка.
Паленето сутрин студена не ми харесва както си го написал, може да означава основно три неща, слаб акумулатор, проблем в стартер, засмукване на въздух/неплътна горивна система .
Залагам на последното, на неплътна система.
Това обеснява и някои неща с играене на оборотите , с прекъсването. Щом и загряла го прави значи има проблем със захранването, ако се случва предимно на по-студена кола, тогава често е по-друг проблема ( омекнали пружини на клапаните )
Но нека се види и центровката, тогава ще е по-ясно. Дано нямаш и разбито ангр. колело . Виж поне демферната шайба дали работи гладко , без биене.
Другият проблем който си мисля, е че блока на ГНП има вариант да е замърсен ( задържането на оборотите ) . Това се хваща лесно , но оправията ако го има като проблем, не е толкова лесно.
Липсата на ряз може да се дължи на доста неща, вкл. и на описаните, но може и да е заради дебитомер.
П.п. най-добре напиши откъде си и да се види някой запознат край теб , наясно с проблемите им и да я оправи. Защото може да са повече или друг скрит проблем и така по форума да не може да се открие просто проблема. Или да стане късно , ако е демфер скапан.
Това е добър мотор , просто трябва да случиш на правилен човек , който им разбира и ще я оправи.
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Проблемът е, че работното ми време съвпада с това на сервизи и майстори, а работя в планината. От Враца съм. На загрят двигател пали с помирисването на ключа.Не знам дали е от значение, но сега се подпрях с длан на входния колектор и беше много горещ - не можеш са си задържиш ръката, а тръбичката от изходния колектор към ЕГР-а беше просто топла. Те са и от различен материал де. Не знам кое е демпферното колело. Съединителя трябва да е с едномасов маховик, ако това имаш предвид...
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Не за съединителя, а за шайбата на ремъка ( алтернатор, водна помпа и т.н. ) . За съединителя знам,че не е демферен. Усещам, че трудно ще се справиш сам.
Вече остава някой който знае добър спец във Враца , да каже.
Вече остава някой който знае добър спец във Враца , да каже.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Демпферното колело е шайбата,която движи аксесоарния ремък -на кол. вал.
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Да пусна още един пост, за да излезе темата напред и дано я види някой врачанин, който работи с vag com. Момчета, не знам дали е от значение и дали е свързано, но стрелката, която показва горивото, е малко мудна - сменява си позицията на порции. Освен това на няколко пъти се случва като се изтегля от кръстовище с повече газ, стрелката да слезе с около 5 литра надолу и после за около 20 минути работа на двигателя, да се върне на положението, в което е била. Акумулаторът е "Бош" на 2 години (свлих го от сеата, който карах и счупих заради пустия тунинг) и зарежда точно на 14.2.
Първоначално заподозрях акумулатора заради рязкото ускорение на ролките.
Вдигах задните седалки тази сутрин, но не намерих под тях вход за резервоара и тръгнах за работа. Голфът е комби.
Първоначално заподозрях акумулатора заради рязкото ускорение на ролките.
Вдигах задните седалки тази сутрин, но не намерих под тях вход за резервоара и тръгнах за работа. Голфът е комби.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
При Голф капака за резервоара е малко по-назад
В багажника е, под мокета
В багажника е, под мокета
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Здравейте, помислих върху неравномерното ускоряване и загубата на мощност, и намерих тази тема от цитата по - надолу. Колегата е имал същия приблем. Имам чисто нов N75 за AHF. Дали ще стане на 1Z?
"Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно
МнениеПон 15 дек 2014 17:03
След почти едногодишно, блъскане на главата в стената...готово колеги...реши се дилемата със смяната на чистак нов H75 пиербург."
"Re: Golf3,1Z не ускорява равномерно
МнениеПон 15 дек 2014 17:03
След почти едногодишно, блъскане на главата в стената...готово колеги...реши се дилемата със смяната на чистак нов H75 пиербург."
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7655
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 tdi 1Z прекъсва на празен ход като загрее
Тц. Не става. На 1z n75управлява налягане а на AHF управлява вакуум.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 226 госта