Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ - не иска да запали, а само върти на стартер
Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ - не иска да запали, а само върти на стартер
Здравейте, вчера след около 30/40мин престой, колата не иска да запали, а само върти на стартер. При подаване на контакт се чува как горивната помпа работи. Пробвахме с дърпане, пак не стана...Днес след изваждане на централния кабел който идва от бобината, не фърля искра, пробвахме 2 други бобини, също няма искра. На буксата на бобината (тази с 3те пина) мерихме с фазомер и само на 1 от 3те пина има ток. На делкото има същатаа букса и там също на 1 от 3те пина. Колата няма имобилайзер и газов инжекцион. Моля за съвет.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
нова или втора младост или 3 та възраст бобина. Слабо място. И , ако излизаш извънграда в багажника резедвна.
Обаче като я сменяш провери капачка, палец за нагар,износване, зеленясване. А и свещите си сменяй редовно.
Брей то вече имало и фазомери за автомобили. Много съм изостанал.
Обаче като я сменяш провери капачка, палец за нагар,износване, зеленясване. А и свещите си сменяй редовно.
Брей то вече имало и фазомери за автомобили. Много съм изостанал.
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
Втора ръка бобини, пробвани работещи на друг автомобил. Какво общо имат капачката и свещите като още след бобината няма ток?
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
Фаза и нула има в жилищните инсталации. При автомобилите са плюс и минус.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
zlatimir написа:Втора ръка бобини, пробвани работещи на друг автомобил. Какво общо имат капачката и свещите като още след бобината няма ток?
Като има нагар в капачката и палеца , а свещите са набор на автомобила / голямо м/у електродно разстояние / и 5 нови бобини да сложиш - ще ги опукаш. Ей това е общото. И новите бобини и 2 рата младост не а цвете.
Със светодиод и резистор след него провери дали датчика на хол в делкото все е жив.
Нормално АЕЕ / в час/ пали от четвърт оборот на стартера./ е , ако стартера върти все още бързо/
- Bai Sando
- Мнения: 8114
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
Смени делкото с друго с работещ датчик на хол.Когато карах АЕЕ и при мен се случи същото,сложих от 1.4 или 1.6 моно.То е същото,само помня че удължих трите кабела,понеже датчика се намира от другата страна и не можеше да се закопчае буксата.
Иначе стават и от поло с 1.0/1.4/1.6 наклонените на пред мотори.
Иначе стават и от поло с 1.0/1.4/1.6 наклонените на пред мотори.
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
Тази седмица като се прибера при колата, ще се сменява делкото изглежда. А мисля че може да се смени и само датчика, без делкото или?БлагодаряBai Sando написа:Смени делкото с друго с работещ датчик на хол.Когато карах АЕЕ и при мен се случи същото,сложих от 1.4 или 1.6 моно.То е същото,само помня че удължих трите кабела,понеже датчика се намира от другата страна и не можеше да се закопчае буксата.
Иначе стават и от поло с 1.0/1.4/1.6 наклонените на пред мотори.
kris11 написа:Като има нагар в капачката и палеца , а свещите са набор на автомобила / голямо м/у електродно разстояние / и 5 нови бобини да сложиш - ще ги опукаш. Ей това е общото. И новите бобини и 2 рата младост не а цвете.
Със светодиод и резистор след него провери дали датчика на хол в делкото все е жив.
Нормално АЕЕ / в час/ пали от четвърт оборот на стартера./ е , ако стартера върти все още бързо/
И моето палеше от четвърт, докато го оставих за 30мин, и после к*р...без никакви признаци до последно.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
Може и само датчика, но фолксвагеновият е скъп (или поне беше). Има доста други заместители - даже такива от магазини за електроника (мой приятел така си смени на голфчето), които са някакви левчета, ако не стотинки.
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
А как по име да го намеря в магазин за електроника? Иначе гледам има нови по 30/40лв
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
Датчик на Хол. Така може да го откриеш.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
Това с присаждането на обикновен датчик от магазина за ел. компоненти съм го пробвал и става. Малко пипкава е работата и не знам дали ще се справиш. По добре се пробвай с датчик от Лада самара. Аз така и не успях да го пробвам но не веднъж е коментирано в форума че става. Някой казват че е 1:1 а други че става с леко преправяне на захващането. Чел съм и че от някой модели на Волво и Опел също пасвали. Да не споменавам и вентилатора от компютър който също може да те спаси от оставане на пътя
Моето мнение е, да не се занимаваш с глупости щото вече станаха 5 дни от както колата не е в движение, а направо да си вземеш едно делко от моргата, да го монтираш за 2 мин и да си джиткаш отново с колата по улиците
После със старото ти делко си прави експерименти с каквито искаш датчици и го остави в багажника за резерва
П.П: Направи си един белег в какво положение трябва да е делкото преди да го свалиш.
Моето мнение е, да не се занимаваш с глупости щото вече станаха 5 дни от както колата не е в движение, а направо да си вземеш едно делко от моргата, да го монтираш за 2 мин и да си джиткаш отново с колата по улиците
После със старото ти делко си прави експерименти с каквито искаш датчици и го остави в багажника за резерва
П.П: Направи си един белег в какво положение трябва да е делкото преди да го свалиш.
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
Днес взех делко втора ръка от поло, пасна но пак нямаме искра . Ще се дъпра до сервиз...
-
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
- Автомобил: Vw Golf 3
- Двигател: ABD 1994g
- Местоположение: Sofiq
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ
Здравей! Не се ли усещаш,че проблема при теб не е в бобина или датчик на хол. Сигурен ли си? Бензиновата помпа качва ли бензин, ти може да чуваш релето, но дали идва бензин с правилното налягане. Ако беше датчик на хол щеше да гасне при загрял мотор и после трудно палене, не вярвам да са свещи
Твоят престой от 30-40мин и няма ток до бобината а стартера върти виж, то друго не остана прегледай бушонното табло там ,където има релета и бушони.
Твоят престой от 30-40мин и няма ток до бобината а стартера върти виж, то друго не остана прегледай бушонното табло там ,където има релета и бушони.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1384
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ - не иска да запали, а само върти на стартер
Това мисля че колегата ваското1 го е писал
Нещо ти убягва някъде. Каза че си тествал и с друга бобина и с друго делко а пак няма искра.
Провери всичко на ново по описания начин и пак кажи какво е станало. Да не излезе че другата бобина или новото-старо делко също не работи. Да не би централния кабел да ти е прекъснат ?
П.П: Светодиодния пробник ти е фазомера който си снимал по горе.
Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!
Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...
Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.
Нещо ти убягва някъде. Каза че си тествал и с друга бобина и с друго делко а пак няма искра.
Провери всичко на ново по описания начин и пак кажи какво е станало. Да не излезе че другата бобина или новото-старо делко също не работи. Да не би централния кабел да ти е прекъснат ?
П.П: Светодиодния пробник ти е фазомера който си снимал по горе.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], kamaza11 и 88 госта