Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ - не иска да запали, а само върти на стартер

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
zlatimir
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 12 сеп 2019 9:18
Автомобил:
Двигател:

Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ - не иска да запали, а само върти на стартер

Мнениеот zlatimir » Вто 17 ное 2020 18:01


Здравейте, вчера след около 30/40мин престой, колата не иска да запали, а само върти на стартер. При подаване на контакт се чува как горивната помпа работи. Пробвахме с дърпане, пак не стана...Днес след изваждане на централния кабел който идва от бобината, не фърля искра, пробвахме 2 други бобини, също няма искра. На буксата на бобината (тази с 3те пина) мерихме с фазомер и само на 1 от 3те пина има ток. На делкото има същатаа букса и там също на 1 от 3те пина. Колата няма имобилайзер и газов инжекцион. Моля за съвет.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот kris11 » Вто 17 ное 2020 18:43


нова или втора младост или 3 та възраст бобина. Слабо място. И , ако излизаш извънграда в багажника резедвна.
Обаче като я сменяш провери капачка, палец за нагар,износване, зеленясване. А и свещите си сменяй редовно.

Брей то вече имало и фазомери за автомобили. Много съм изостанал.


zlatimir
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 12 сеп 2019 9:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот zlatimir » Вто 17 ное 2020 19:33


Втора ръка бобини, пробвани работещи на друг автомобил. Какво общо имат капачката и свещите като още след бобината няма ток?


zlatimir
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 12 сеп 2019 9:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот zlatimir » Вто 17 ное 2020 19:37


9763BB75-D6E0-4E4A-9249-3F069E4D1652.png
9763BB75-D6E0-4E4A-9249-3F069E4D1652.png (496.68 KиБ) Видяна 2485 пъти


Това е “фазомера за автомобили”


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот stefan4o » Сря 18 ное 2020 21:40


Фаза и нула има в жилищните инсталации. При автомобилите са плюс и минус.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот kris11 » Чет 19 ное 2020 16:55


zlatimir написа:Втора ръка бобини, пробвани работещи на друг автомобил. Какво общо имат капачката и свещите като още след бобината няма ток?

Като има нагар в капачката и палеца , а свещите са набор на автомобила / голямо м/у електродно разстояние / и 5 нови бобини да сложиш - ще ги опукаш. Ей това е общото. И новите бобини и 2 рата младост не а цвете.
Със светодиод и резистор след него провери дали датчика на хол в делкото все е жив.
Нормално АЕЕ / в час/ пали от четвърт оборот на стартера./ е , ако стартера върти все още бързо/


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот Bai Sando » Пет 20 ное 2020 0:57


Смени делкото с друго с работещ датчик на хол.Когато карах АЕЕ и при мен се случи същото,сложих от 1.4 или 1.6 моно.То е същото,само помня че удължих трите кабела,понеже датчика се намира от другата страна и не можеше да се закопчае буксата.
Иначе стават и от поло с 1.0/1.4/1.6 наклонените на пред мотори.


zlatimir
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 12 сеп 2019 9:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот zlatimir » Пет 20 ное 2020 21:26


Bai Sando написа:Смени делкото с друго с работещ датчик на хол.Когато карах АЕЕ и при мен се случи същото,сложих от 1.4 или 1.6 моно.То е същото,само помня че удължих трите кабела,понеже датчика се намира от другата страна и не можеше да се закопчае буксата.
Иначе стават и от поло с 1.0/1.4/1.6 наклонените на пред мотори.
Тази седмица като се прибера при колата, ще се сменява делкото изглежда. А мисля че може да се смени и само датчика, без делкото или?Благодаря
kris11 написа:Като има нагар в капачката и палеца , а свещите са набор на автомобила / голямо м/у електродно разстояние / и 5 нови бобини да сложиш - ще ги опукаш. Ей това е общото. И новите бобини и 2 рата младост не а цвете.
Със светодиод и резистор след него провери дали датчика на хол в делкото все е жив.
Нормално АЕЕ / в час/ пали от четвърт оборот на стартера./ е , ако стартера върти все още бързо/

И моето палеше от четвърт, докато го оставих за 30мин, и после к*р...без никакви признаци до последно.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот stefan4o » Съб 21 ное 2020 8:17


Може и само датчика, но фолксвагеновият е скъп (или поне беше). Има доста други заместители - даже такива от магазини за електроника (мой приятел така си смени на голфчето), които са някакви левчета, ако не стотинки.


zlatimir
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 12 сеп 2019 9:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот zlatimir » Съб 21 ное 2020 15:44


А как по име да го намеря в магазин за електроника? Иначе гледам има нови по 30/40лв :gruebel


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот stefan4o » Съб 21 ное 2020 15:59


Датчик на Хол. Така може да го откриеш.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 21 ное 2020 22:49


Това с присаждането на обикновен датчик от магазина за ел. компоненти съм го пробвал и става. Малко пипкава е работата и не знам дали ще се справиш. По добре се пробвай с датчик от Лада самара. Аз така и не успях да го пробвам но не веднъж е коментирано в форума че става. Някой казват че е 1:1 а други че става с леко преправяне на захващането. Чел съм и че от някой модели на Волво и Опел също пасвали. Да не споменавам и вентилатора от компютър който също може да те спаси от оставане на пътя :h020

Моето мнение е, да не се занимаваш с глупости щото вече станаха 5 дни от както колата не е в движение, а направо да си вземеш едно делко от моргата, да го монтираш за 2 мин и да си джиткаш отново с колата по улиците :a045
После със старото ти делко си прави експерименти с каквито искаш датчици и го остави в багажника за резерва :beer


П.П: Направи си един белег в какво положение трябва да е делкото преди да го свалиш.


zlatimir
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 12 сеп 2019 9:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот zlatimir » Вто 24 ное 2020 13:16


Днес взех делко втора ръка от поло, пасна но пак нямаме искра :eek . Ще се дъпра до сервиз...


kirobg
Мнения: 216
Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: ABD 1994g
Местоположение: Sofiq

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ

Мнениеот kirobg » Вто 24 ное 2020 20:04


Здравей! Не се ли усещаш,че проблема при теб не е в бобина или датчик на хол. Сигурен ли си? Бензиновата помпа качва ли бензин, ти може да чуваш релето, но дали идва бензин с правилното налягане. Ако беше датчик на хол щеше да гасне при загрял мотор и после трудно палене, не вярвам да са свещи
Твоят престой от 30-40мин и няма ток до бобината а стартера върти виж, то друго не остана прегледай бушонното табло там ,където има релета и бушони.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1384
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Голф 3 1.6 75к.с АЕЕ - не иска да запали, а само върти на стартер

Мнениеот dontaskdontsay » Вто 24 ное 2020 20:15


Това мисля че колегата ваското1 го е писал :th_up


Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.



Нещо ти убягва някъде. Каза че си тествал и с друга бобина и с друго делко а пак няма искра.
Провери всичко на ново по описания начин и пак кажи какво е станало. Да не излезе че другата бобина или новото-старо делко също не работи. Да не би централния кабел да ти е прекъснат ?

П.П: Светодиодния пробник ти е фазомера който си снимал по горе.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], kamaza11 и 88 госта