Нямам манометри за маслото ама предполагам е добре щом не светят лампи. Ангренажа е зацепен точно на нула 0.0-0,6
И моите съмнения са в датчици, този който е горе на разпределителния вал, ако не подава коректно информацията към компютъра, да не подава горивото на точно определената дюза в точния момент. Датчика за входящия въздух в МАП сензора и той може да прави проблеми
Пушене при първо палене
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пушене при първо палене
Този на разпределителният вал или работи, или не работи. Няма вариант в който не работи правилно или подава грешна информация. ЕКУто веднага ще го хване.
Ако IAT сензора (intake air temperature) показва коректни данни на загасен двигател то и той работи правилно. Ако имаше прекъсвания по него ЕКУто пак щеше да ги хване.
Всичките температурни сензори се проверяват на веднъж - сутринта преди да запалиш колата. Даваш контакт, минаваш по каналите за диагностика и гледаш дали там където има показания за температура са близки до тези на въздуха навън. Ако има сензор с проблеми ще има стабилно отклонение. Примерно сутринта да видиш -40 или 120 градуса за някой от сензорите.
Ако те съмнява, че не ти работи адекватно подгрева остава да му провериш релето. Кофти реле или няма да пусне ток към свещите, или при студена сутрин и 30-40 секунди работа на свещите ще загрее осезаемо.
Отделно свещите трябва да се проверят. Щото ток може да харчи, ама може и да грее не на върха на електрода, а по средата му и няма никаква полза от нея.
Ако всичко по-горе го провериш и проблема остане търсиш механичен проблем - дюзи, компресия. Ако и там няма проблем явно е нормално поведение, защото не остава нищо за гледане.
Ако IAT сензора (intake air temperature) показва коректни данни на загасен двигател то и той работи правилно. Ако имаше прекъсвания по него ЕКУто пак щеше да ги хване.
Всичките температурни сензори се проверяват на веднъж - сутринта преди да запалиш колата. Даваш контакт, минаваш по каналите за диагностика и гледаш дали там където има показания за температура са близки до тези на въздуха навън. Ако има сензор с проблеми ще има стабилно отклонение. Примерно сутринта да видиш -40 или 120 градуса за някой от сензорите.
Ако те съмнява, че не ти работи адекватно подгрева остава да му провериш релето. Кофти реле или няма да пусне ток към свещите, или при студена сутрин и 30-40 секунди работа на свещите ще загрее осезаемо.
Отделно свещите трябва да се проверят. Щото ток може да харчи, ама може и да грее не на върха на електрода, а по средата му и няма никаква полза от нея.
Ако всичко по-горе го провериш и проблема остане търсиш механичен проблем - дюзи, компресия. Ако и там няма проблем явно е нормално поведение, защото не остава нищо за гледане.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
brum написа:Този на разпределителният вал или работи, или не работи. Няма вариант в който не работи правилно или подава грешна информация. ЕКУто веднага ще го хване.
Ако IAT сензора (intake air temperature) показва коректни данни на загасен двигател то и той работи правилно. Ако имаше прекъсвания по него ЕКУто пак щеше да ги хване.
Всичките температурни сензори се проверяват на веднъж - сутринта преди да запалиш колата. Даваш контакт, минаваш по каналите за диагностика и гледаш дали там където има показания за температура са близки до тези на въздуха навън. Ако има сензор с проблеми ще има стабилно отклонение. Примерно сутринта да видиш -40 или 120 градуса
Това е проблема че няма как да я провера сутрин на студена, че лаптопа не е мой, един приятел карам дето се занимава с чипове. Трябва да я закарам и да я остава пред тях и да ида на сутринта с другата кола до село да я проверим с лаптопа. За свещите е ясно, че или релето или датчика, по вероятно датчика че след запалване ги включва за минута и половина, но не прави предварителен подгрев под 5 градуса. Може и да имам проблем с подгрева, но не е само това, имам сиво черен пушек на празен ход при загрял двигател(понякога). Интересното е как не е стопила буталата досега, ако пикаят дюзите, щото тоя проблем е откакто я имам колата. Поръчал съм манометър с накрайници има накрайник М10х1 за свещите на 1,9 и ще направя един тест да видим състоянието на двигатела. Ако нещата не са добре я паркирвам в гаража и когато стане, имам друга кола за возене. Няма да се презорвам финансово да стане бързо, предпочитам да е качествено, нова глава на АМЦ е 1200 лева, ще се мернат ключовете на сегментите, мисля че с едни нови сегменти ще стане топ.
Друга аномалия която наблюдавам че колата бързо истива на парно, а съм с нов термостат, което е признак за ниска температура на горене. Според мен това може да е симптом на намаляла компресия
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
Малко развитие, тая сутрин за първи път откакто е хладно колата направи предварителен подгрев на +5°, вчера на +4°не подгря(а беше стояла повече от 24 часа) , предполагам е датчика, купен е датчика, само трябва да се монтира, дано там да е проблема.
Интересното е че не изпуши и двата пъти, само има някакво леко прекъсване за части от секундата първите 5-6 секунди след палене
Интересното е че не изпуши и двата пъти, само има някакво леко прекъсване за части от секундата първите 5-6 секунди след палене
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Пушене при първо палене
Проучил ли си, от кой датчик точно се ръководи подгрева, мисля, че са повече от един т. датчици?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
За антифриза е, като му изключа буксата одължава подгрева максимално.
Малко развитие, днес остана време и отвих и 4-те свещи, вързах ги на отделни лустър клеми и паралелно вързани да видя как нагряват и дали някоя изостава с нажежаването. 4-те палят едновременно и почват от върха както е на нова свещ. Въпреки че съм ги сменял преди 6 години и имат над 100 000 пробег са като нови. Единствено имат някакво побеляване и 4-те странично на върха на електрода, но мисля че е нормално и се дължи на лъча който разпрашава горивото. Нямат омасляване, нито следи от антифриз, нито са мокри от гориво което говори че о-пръстените на дюзите са перфектни, както и гарнитурата на главата. Бях ги намазал преди монтажа със грес за резби на подгревни свещи на Беру и се отвиха все едно ги бях сложил вчера. Остана датчика да се смени и ще видим как ще подгрява когато е малко над нулата
Малко развитие, днес остана време и отвих и 4-те свещи, вързах ги на отделни лустър клеми и паралелно вързани да видя как нагряват и дали някоя изостава с нажежаването. 4-те палят едновременно и почват от върха както е на нова свещ. Въпреки че съм ги сменял преди 6 години и имат над 100 000 пробег са като нови. Единствено имат някакво побеляване и 4-те странично на върха на електрода, но мисля че е нормално и се дължи на лъча който разпрашава горивото. Нямат омасляване, нито следи от антифриз, нито са мокри от гориво което говори че о-пръстените на дюзите са перфектни, както и гарнитурата на главата. Бях ги намазал преди монтажа със грес за резби на подгревни свещи на Беру и се отвиха все едно ги бях сложил вчера. Остана датчика да се смени и ще видим как ще подгрява когато е малко над нулата
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Пушене при първо палене
А компресията мери ли?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
Не съм, много студено стана и трябваше да събирам. От опита който имам само като погледна свещта и добивам информация дали двигатела става или не. Няма как 4-те свещи да са без нагар и леко керемиден връх ако някой от цилиндрите има неправилно горене. На 1 градус не подгря и запалих все едно е +20 без пушек. Пушек се появява понякога, но и на загрят двигател и на студен, което говори за евентуален лек проблем с инжекторите. Компресията или я има или я няма, не може да изчезва от време на време.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Пушене при първо палене
Имам два въпроса:
- компресията на топъл или студен мотор се мери?;
- свещите на топъл или студен мотор е желателно да се развиват?
- компресията на топъл или студен мотор се мери?;
- свещите на топъл или студен мотор е желателно да се развиват?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пушене при първо палене
Вальо,я си карай и не го мисли...
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
mafiota написа:Имам два въпроса:
- компресията на топъл или студен мотор се мери?;
- свещите на топъл или студен мотор е желателно да се развиват?
Имам книга на Форд, там дават компресия да се мери на студен двигател.
Свещи на студен двигател, може леко топъл на допир, но да не пари. Не бих си правил експеримент зимата да пробвам да вадя свещите, ако не съм сигурен че са намазани с грес за резби, че в тоя студ зор се сваля глава после. По добре лятото, казвам ти го защото съм късал свещ и усещането не е приятно и беше на ТД двигател предкамерен фордов двигател с чугунена глава. На предкамерен двигател е критично да не работи някоя свещ, няма нищо общо с ТДИ, ХДИ, ЦДИ и т. н. дизели с директно впръскване
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Пушене при първо палене
Благодаря за отговорите!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
Малко развитие... Монтирах прозрачни шлаухки да гледам дали вървят "патлаци" (балончета) и ето резултата https://youtu.be/O2j6TCaSZFE
https://youtu.be/fNAFQ1iptsw
Няма и едно мехурче, което говори, че няма проблем с о пръстени на дюзи и тандем помпа. Бях оставил колата да престои 14 часа преди палене.
Подгряване включи и въпреки всичко има едно придъвкване като запали първите секунди и вади пушилка.
Сложих нова подкачваща помпа и нов филтър, налягането в системата не пада след престои, маркучето на постъпващата нафта си стои кораво под налягане.
Остава вариант да прекъсва някой кабел на дюза или самата дюза или датчик да прави магарии... Намерих снимка от миналата от преди и сякаш ми се вижда че червеното кабелче е оголено. Прилагам снимка.
Търсенето на проблема продължава.
По препоръка на колегата brum, сензори няма да се сменят. Ще поръчам нови кабели и дано времето е благо и няма студ и сняг. Кабелите само нови и оригинални заместител няма и само с поръчка от Германия
https://youtu.be/fNAFQ1iptsw
Няма и едно мехурче, което говори, че няма проблем с о пръстени на дюзи и тандем помпа. Бях оставил колата да престои 14 часа преди палене.
Подгряване включи и въпреки всичко има едно придъвкване като запали първите секунди и вади пушилка.
Сложих нова подкачваща помпа и нов филтър, налягането в системата не пада след престои, маркучето на постъпващата нафта си стои кораво под налягане.
Остава вариант да прекъсва някой кабел на дюза или самата дюза или датчик да прави магарии... Намерих снимка от миналата от преди и сякаш ми се вижда че червеното кабелче е оголено. Прилагам снимка.
Търсенето на проблема продължава.
По препоръка на колегата brum, сензори няма да се сменят. Ще поръчам нови кабели и дано времето е благо и няма студ и сняг. Кабелите само нови и оригинални заместител няма и само с поръчка от Германия
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пушене при първо палене
https://youtu.be/TBNMorFA3W8 ето още едно видео от днес. Усеща се как притръска след като запали. Няма балончета в системата. Имам съмнения че кабелите на дюзите опират едни в други като се разклати мотора при паленето.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Пушене при първо палене
Премери компресията, то и без това не остана почти какво друго да проверяваш и да сменяш!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта