


1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 08 окт 2020 16:56
- Автомобил: Seat Alhambra diesel 90 hp
- Двигател: AHU 1998 г
- Местоположение: София
1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
Здравейте, някой знае ли кое управлява допълнителната циркулационна помпа? Карам Сеат Алхамбра 1998 г., 1.9, 90 к.с., AHU. Нямам въпросната помпа, на нейно място имам някакъв вакумен клапан, но буксата за нея виси отстрани с фабрична тапа (не е махана от предния собственик, просто си я нама). Печката работи, но прегрява. Искам да добавя въпросната помпа, за да подобря циркулацията назад. Помпа ще взема, ще я монтирам, но кой ще я управлява? Трябва ли да се добавят някакви релета, бушони, модули ... ? Не ми се иска да правя свободни съчинения и да я пускам след контакт, взе пак нали следи някаква температура на антифриза, като я сложа поне да си бачка както трябва.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
Не стават ясни някои неща. По принцип когато печката не е автономна, няма нужда от циркулационна помпа, защото работи заедно с мотора. Когато е автономна печката, помпата се пуска с включване на печката, често управлението/захранването е през самата печка.
Първо провери дали нямаш ток на буксата при работеща печка. Ако няма, виж от къде идва тоя кабел. По принцип не е сложно да се сложи захранване през реле, което да се включва с включването на печката. То друго управление не и е нужно, докато има подаден плюс на печката, помпата работи(независимо, че самата печка си гасне при определена температура).
Между другото, това с прегряването също не го разбрах. Тя печката си спира при определени градуси, а вече си има отделно защита от прегряване, ако се случва второто, причината едва ли е помпата.
Първо провери дали нямаш ток на буксата при работеща печка. Ако няма, виж от къде идва тоя кабел. По принцип не е сложно да се сложи захранване през реле, което да се включва с включването на печката. То друго управление не и е нужно, докато има подаден плюс на печката, помпата работи(независимо, че самата печка си гасне при определена температура).
Между другото, това с прегряването също не го разбрах. Тя печката си спира при определени градуси, а вече си има отделно защита от прегряване, ако се случва второто, причината едва ли е помпата.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 08 окт 2020 16:56
- Автомобил: Seat Alhambra diesel 90 hp
- Двигател: AHU 1998 г
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
Печката е D3WZ и не е автономна, служи само за донагревател. Изключва се сама, защото няма циркулация на антифриз по тръбите и тя достига максималната си температура. Печката не спира, защото е достигнала температурата до която трябва да е затоплила антифриза, а защото прегрява. Другото, което е редно да се уточни е, че аз искам да сложа допълнителната циркулационна помпа, която се намира в двигателния отсег. Тя служи както за спомагане на циркулацията към печката, така и за охлаждане на блока след като се загаси колата, работи известно време докато охлади антифриза (вероятно, за да прави това трябва да има и още един температурен сензор забит в някой маркуч и да се следи температурата. Не вярвам да взима данни от сензора на радиатора). Не искам да добавям помпа към печката, за да я правя автономна.
Неска видях една фейсова Алхамбра и си взех помпата от нея, барабар с маркучите, тетките и скобите, ноооооо нещото, което ми направи впечатление беше, че помпата се явява крайна точка на тръбопровода идващ от задното парно. Аз винаги съм мислел, че трябва да е вързана в контур. Не виждам как ще циркулира в двете посоки този антифриз като тръбата е само една ... Затова си мисля, че някой е скопявал задното парно и оттам е шунтирал и помпата.
Като гледам оригинално тази допълнителна помпа в двигателния отсег се управлява от контролния модул на парното (fan control module), който при мен вероятно не поддържа тази функция да пуска и спира въпросната помпа. Освен това нямам място за тази помпа там където по принцип трябва да стои. Затова мисля да я сложа ... някъде ... пак да е около оригиналното й място, но не точно и да хвана "+" от печката и да го мина през реле. Тогава помпата ще работи само при пускане на печката и ще стане като спомагаща помпа само за печката. Лятото няма да върти антифриза назад. Искаше ми се да я направя оригинална, ама нЕма да стане.
Не знам тея инженери как са ги смятали нещата на по-старите ванове, защо нямат допълнителна помпа. Всички фейсови имат, дори и бензиновите.
Моята букса, която виси и си мисля, че е за помпата ще се окаже, че е за нещо друго. При донагревателите като моя D3WZ, ел. системата не управлява нищо друго освен самата печка и принадлежащата й нафтова помпичка. Печката взима само 2 "+" като входни сигнали (пин 6-сигнал от термошалтера и пин 7-сигнал от алтернатора), но не управлява нищо друго. Така, че няма как да захранва въпросната букса. Автономните печки управляват както допълнителните си циркулационни помпи, така и вентилатора в купето (при изгасен двигател, когато се вкл. печката, тя си вкл. допълнителната помпа и вкл. вентилатора в купето на първа степен). По печката и по нейната инсталация вече няма тайни за мен. За тези 3 месеца борба мисля, че се сблъсках с всичките й проблеми. Дадох по нея почти 600 лв. Слагам и тази помпа и ако ще да грее, вече ми писна на к**а.
Неска видях една фейсова Алхамбра и си взех помпата от нея, барабар с маркучите, тетките и скобите, ноооооо нещото, което ми направи впечатление беше, че помпата се явява крайна точка на тръбопровода идващ от задното парно. Аз винаги съм мислел, че трябва да е вързана в контур. Не виждам как ще циркулира в двете посоки този антифриз като тръбата е само една ... Затова си мисля, че някой е скопявал задното парно и оттам е шунтирал и помпата.
Като гледам оригинално тази допълнителна помпа в двигателния отсег се управлява от контролния модул на парното (fan control module), който при мен вероятно не поддържа тази функция да пуска и спира въпросната помпа. Освен това нямам място за тази помпа там където по принцип трябва да стои. Затова мисля да я сложа ... някъде ... пак да е около оригиналното й място, но не точно и да хвана "+" от печката и да го мина през реле. Тогава помпата ще работи само при пускане на печката и ще стане като спомагаща помпа само за печката. Лятото няма да върти антифриза назад. Искаше ми се да я направя оригинална, ама нЕма да стане.
Не знам тея инженери как са ги смятали нещата на по-старите ванове, защо нямат допълнителна помпа. Всички фейсови имат, дори и бензиновите.
Моята букса, която виси и си мисля, че е за помпата ще се окаже, че е за нещо друго. При донагревателите като моя D3WZ, ел. системата не управлява нищо друго освен самата печка и принадлежащата й нафтова помпичка. Печката взима само 2 "+" като входни сигнали (пин 6-сигнал от термошалтера и пин 7-сигнал от алтернатора), но не управлява нищо друго. Така, че няма как да захранва въпросната букса. Автономните печки управляват както допълнителните си циркулационни помпи, така и вентилатора в купето (при изгасен двигател, когато се вкл. печката, тя си вкл. допълнителната помпа и вкл. вентилатора в купето на първа степен). По печката и по нейната инсталация вече няма тайни за мен. За тези 3 месеца борба мисля, че се сблъсках с всичките й проблеми. Дадох по нея почти 600 лв. Слагам и тази помпа и ако ще да грее, вече ми писна на к**а.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
Имахме навремето служебна Алхамбра която имаше печка и втори радиатор на парното в задния калник. Печката палеше и гаснеше след малко, като записваше грешка, че е прегряла. Оказа се че ел. помпата не работи (бяха и свършили четките). След като и сложих нови четки и заработи помпата се оправи и печката. По спомен тази ел. помпа въртеше антифриза през печката и задното парно. Помня още че след като изгасиш колата тя продължава да работи още известно време (чуваше се как бръмчи). Даже само да дадеш контакт и да върнеш ключа помпата пак тръгваше за известно време. Без нея също така задното парно е много слабо, явно помпата на двигателя не превърта достатъчно антифриз през него. Та моето мнение е, че можеш да вържеш помпата да работи винаги на контакт.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 08 окт 2020 16:56
- Автомобил: Seat Alhambra diesel 90 hp
- Двигател: AHU 1998 г
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
Вече съм на 100% убеден, че трябва да сложа допълнителна циркулационна помпа. Само се чудя дали да работи докато работи печката или да я направя да си работи постоянно (след контакт).
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 08 окт 2020 16:56
- Автомобил: Seat Alhambra diesel 90 hp
- Двигател: AHU 1998 г
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
Днес сложих допълнителната циркулационна помпа (от Алхамбра 2002 г.) в маркуча към задното парно. Пускам я заедно с печката. Обезвъздуших на място на 3000 оборота на отворена тапа на разширителния съд около 30 мин., след това минах 20 км на 3500 оборота (около 140 км/ч). Температурата на антифриза беше малко след втората чертичка 65-70 градуса да кажем. Слизам, печката естествено не работи, пипам тръбите към и от задното парно - иии “О”, изненада - тръбите са студени, дори не бяха марни. Тази кола днес ме изуми на максимум. Не знам какво повече да направя, за да започне тази пуста циркулация и да започне да си работи нормално печката. Лягах за пореден път под колата да огледам за някаква човешка намеса по тръбния път от коша до задното парно - всичко си е нормално, няма скоби, кранове, удари, нищо. Задното радиаторче съм го свалял - проходимо е на 100%. До него стига антифриз, но до печката - не.
Това е от мен, Весела Коледа :)
Това е от мен, Весела Коледа :)
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 08 окт 2020 16:56
- Автомобил: Seat Alhambra diesel 90 hp
- Двигател: AHU 1998 г
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
georgebonev написа:https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4579775#p4579775
Разгледах темата, но не ми става ясно как да захраня това реле 430.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?

Реле 430 / 7M3-959-143
Клеми:
30 - плюс 12V
31 - минус
15 - плюс след контакт
WP - плюс към водна помпа
Не съм сигурен, вероятно:
AC - плюс от климатик/климатроник
BI - плюс от алтернатор
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 08 окт 2020 16:56
- Автомобил: Seat Alhambra diesel 90 hp
- Двигател: AHU 1998 г
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
Мисля, че разбрах какъв й е проблема на тая Алхамбра. Много трудно се обезвъздушава това TDI. След 1,5 часа форсиране на място на 5000 об. тръбите към задното парно станаха много горещи, но вътре все още си духа хладно. Не знам кога ще задуха и отзад топло. Пробвах да запаля печката, за да видя дали ще започне да духа топло, но антифриза вече беше много горещ и печката пали и гасне веднага. После ще пробвам пак, дано нещата вече са ОК.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
Аз не съм запознат кой знае колко с парна и т.н.
Има ли вариант нещо със сензор или клапи да са виновни за положението. Нещо не е съвсем наред. Пишеш, че тръбите са много горещи , но парно няма. Или някакъв сензор за вътрешна температура не е наред, или клапи ( ако са такива като на ФВ с дунапрен облечени... не съм запознат как са при Форд )
Има ли вариант нещо със сензор или клапи да са виновни за положението. Нещо не е съвсем наред. Пишеш, че тръбите са много горещи , но парно няма. Или някакъв сензор за вътрешна температура не е наред, или клапи ( ако са такива като на ФВ с дунапрен облечени... не съм запознат как са при Форд )
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 08 окт 2020 16:56
- Автомобил: Seat Alhambra diesel 90 hp
- Двигател: AHU 1998 г
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
Нека споделя до какъв извод стигнах все пак. Предно радиаторче на предно парно - сменено. За пореден път свалих задното парно и проверих проходимостта на маркучите и задното радиаторче - топ състояние са! При добавянето на допълнителна циркулационна помпа отпред в коша и връзването й към тройника за задно парно, резултата беше ... абсолютно никакъв ... . След това купих чисто нова циркулационна помпа и я сложих отзад в куфара на задното парно, директно на идващият маркуч към задното радиаторче. След един час форсиране на колата над 3К оборота ... започна да се усеща лека циркулация на антифриза и назад. След още половин час ручене започна да духа марно от задното парно. Вентилатора на задното парно беше на втора степен. При спиране на подаването на газ, задното парно започва да духа хладно. Печката все още не си работи поради ЛИПСАТА на циркулация, прегрява и спира.
Аз стигам до извода, че или турбинката на водната помпа е друга (някаква по-малка) и не може да завихри добре антифриза, така че да преодолее дължината от коша до задно радиаторче, както и неговата височина или този модел Алхамбри са си така - нямат си циркулация назад. Тъй като водната помпа на двигателя е сменяна преди 4К-5К км нямам намерение да я сменям отново. Или с други думи направих всичко възможно, за да “докарам” циркулация и назад, уви не успях. Усилията ми костваха: 660 лв за печката, 209 лв за новата циркулационна помпа + нов термостат, два пъти по 45 лв за антифриз = 90 лв, иии никъде не слагам моите труд и усилия, които хич не са малко. Общо 959 лв.
Мисля заслужено да се отдегля от този казус, паднал в боя, но с високо вдигната глава!
П.П. Все още си нямам задно парно и работеща печка.
П.П.2. Колата е гледана, проверявана и тествана от трима майстори, както и за издухана гарнитура на глава и какво ли още не ... Всички съмнения бяха проверени и отхвърлени/ремонтирани.
Аз стигам до извода, че или турбинката на водната помпа е друга (някаква по-малка) и не може да завихри добре антифриза, така че да преодолее дължината от коша до задно радиаторче, както и неговата височина или този модел Алхамбри са си така - нямат си циркулация назад. Тъй като водната помпа на двигателя е сменяна преди 4К-5К км нямам намерение да я сменям отново. Или с други думи направих всичко възможно, за да “докарам” циркулация и назад, уви не успях. Усилията ми костваха: 660 лв за печката, 209 лв за новата циркулационна помпа + нов термостат, два пъти по 45 лв за антифриз = 90 лв, иии никъде не слагам моите труд и усилия, които хич не са малко. Общо 959 лв.
Мисля заслужено да се отдегля от този казус, паднал в боя, но с високо вдигната глава!
П.П. Все още си нямам задно парно и работеща печка.
П.П.2. Колата е гледана, проверявана и тествана от трима майстори, както и за издухана гарнитура на глава и какво ли още не ... Всички съмнения бяха проверени и отхвърлени/ремонтирани.
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
За да не се вкарваш повече в приключения и разходи, опитай да разбереш какви магарии са правени , за да нямаш циркулация на антифриза и печката да прегрява. При изправна система печката D3WZ като догревател не се нуждае от допълнителна помпа за циркулация
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 08 окт 2020 16:56
- Автомобил: Seat Alhambra diesel 90 hp
- Двигател: AHU 1998 г
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
По охладителната система няма цигании и побългарявания. Преместих циркулационната помпа отзад, точна преди задното парно. Ефект - няма! Единственото нещо, което не съм проверил/сменил е турбинката на водната помпа на двигателя. Оставям нещата така, нямам повече нерви за това немско недоразумение ...
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: 1.9 TDI AHU 90 к.с. - Допълнителна циркилационна помпа за антифриз, кой я управлява?
Как разбра, че няма циркулация през задното радиаторче
Ако и двете тръби са горещи, значи циркулация има.
Залагам на ментеливо радиаторче, от тия дето пропускат водата директно от входа към изхода, без да я прекарват през тръбичките. Но е възможно и да има проблем с въздушните клапи.
Разглоби всичко и като загрее колата обарвай самото радиаторче дали е горещо цялото.

Ако и двете тръби са горещи, значи циркулация има.
Залагам на ментеливо радиаторче, от тия дето пропускат водата директно от входа към изхода, без да я прекарват през тръбичките. Но е възможно и да има проблем с въздушните клапи.
Разглоби всичко и като загрее колата обарвай самото радиаторче дали е горещо цялото.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], MapTo_D и 59 госта