Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. Късно включване на турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. Късно включване на турбо

Мнениеот JoJoooo » Чет 14 яну 2021 7:32


Здравейте колеги, колата е пассат б5 1999 1.9 116помпа дюза. Имам я от 2 години и съм нямал големи проблеми обслужвана на време с тотал 10/40 ит.н... преди около месец колегата "Megatrons) ми промени софтуера (свалих си ги и го пратих съответно той го върна да го кача). 15 минутти след качване на софтуера при тест колата изплю пластмасата+маркуча отдолу на интеркулера. Взех друг чист(втора ръка) и си казах то е слабо място това е чакало. След още седмица колата при паркиран работещ мотор се изфорсира до 3000 и продължаваше (изключих мотора) но не спря и тогава 5та предавка и насилена на място да спре (цялата процедура секунда и половина), след изключване принудително на 5та се чу някакво свържете(което според мене беше счупена перка на турбото и стържеше по корпуса. Сервиза отворих ме турбото и всичко си е на място . Нищо счупено нищо стържело!!! Съответно масло в двигателя няма. Доляхме масло, запалихме както си пали колата на четвърт и работи :scare3 :scare3 .. тестваме няма никакви признаци за счупено турбо или нещо друго... след това момчетата от сервиза се усъмниха за отдушника който е на капака отгоре (от там е качила маслото в турбото и после не изгасва "само бързото спиране на мотора е спасило турбото"). Но отдушника духа нормално. После отварям интеркулера най отдолу да видим дали има масло и колко (защото интеркулера е взет 2ра ръка и беше чист от вътре) в него се изтече около 100-120гр масло. Турбо пътищата (маркучите) цапат пръсти като пипнеш. ( съмнявах се в турбо или сегменти) дайте мнение за сега 2ро ден след сервиза нищо и няма.( там доляхме 2.5 литра масло ) турбото наистина си е пътник има луфт с който може да изкара още година горе долу. може ли промяната в софтуера да е позабързала нещата?

Последна промяна от JoJoooo на Съб 13 фев 2021 21:03, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот samo_pechka » Чет 14 яну 2021 10:55


Принципно компоненти леко "тръгнали" , при промяна на софт с цел повечко к.с. , много скоропостижно си заминават.
Спасил си мотора и сега се опитваш да видиш дали и втори път ще можеш да го "спасиш".
Щом сте доляли толкова масло, значи нещо не е наред, турбо ли, дюзи ли ( разреждат доп. маслото ) или комбинация и от двете ( най-често срещано м/у другото при ПД )


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот tdi fen » Чет 14 яну 2021 11:02


моят съвет е започни от турбото намери си от 131 кс и си го рециклирай


powerade
Мнения: 1046
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот powerade » Чет 14 яну 2021 11:06


Тая кола не се кара с Total 10W40, маслото минимум 5W40 и да отговаря на 505.01. Ако искаш евтино масло като Total-a, поне сложи синтетика след като оправиш проблемите (никой не казва да даваш 100 лв за масло, има и за 40 лв за 5л масла, които отговарят на 505.01.


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот JoJoooo » Чет 14 яну 2021 11:14


samo_pechka написа:Принципно компоненти леко "тръгнали" , при промяна на софт с цел повечко к.с. , много скоропостижно си заминават.
Спасил си мотора и сега се опитваш да видиш дали и втори път ще можеш да го "спасиш".
Щом сте доляли толкова масло, значи нещо не е наред, турбо ли, дюзи ли ( разреждат доп. маслото ) или комбинация и от двете ( най-често срещано м/у другото при ПД )

Извинявай колега малко не разбирам и питам... относно дали ще мога да го спася втори път имаш предвид, заради софта. Защото съм решил на 15 или 16 идва лапето дето го качва ида слагам пак стария софт относно такава гледна точка съм решил да връщам стария. А относно турбото ли имаш нещо друго предвид?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот tdi fen » Чет 14 яну 2021 11:26


и със стария софт и с новия колата ти е за ремонт няма да я оправиш с връщане на стария софт, ако искаш за останеш с чипа по добре си вземи турбо от 131 кс


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот JoJoooo » Чет 14 яну 2021 11:31


Питането ми в началото е дали само турбината е за смяна? Дали само заради бея се е изфорсирала сама? И това с турбото от 131коня колко "преправяне" има ориентировъчно от страна на пари и материали. Имам вариант ако са някакви планки и т.н. мога да си ги изрежа на плазма ама нещо специално трябва ли да де купува?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот samo_pechka » Чет 14 яну 2021 11:53


Извинявай, явно не разбра намека ми в поста ми. Мисълта ми е, че продължаваш да я караш в това състояние и рискуваш пак да изпаднеш в тази ситуация.
А причините за положението ти, аз съм ги написал в последното изречение по-горе ( моят пост ).
Връщането на стария софт може да отложи съвсем минимално нещата, но ще се случи пак. Тогава може и да нямаш късмет с угасянето...
Слагането на турбо от 131ПД е лесно , но се налагат малко преработки заради типа захващане на маркуча . Или се срязва изхода от охлюва и се заваря тръба като при теб , или се ползва оригинален маркуч като при 131ПД.


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот JoJoooo » Чет 14 яну 2021 15:10


Добре дори и след слагане на турбото има ли вероятност да се случи пак така. Ами ако турбото е 2ра ръка без луфтове и видимо добро състояние има ли къде да се тества (нещо като стенд) преди да се сложи на колата и да видим дали ще изтърва масло(дали ще пълни кулера). Че бюджета р ограничен за рециклиране...


kukata_pasat
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот kukata_pasat » Чет 14 яну 2021 21:55


Това с неконтролируемо вдигане на оборотите е пробив на масло от турбото към студената част и от там към двигателя където влиза масло директно в смукателите и там става неконтролируемо горене, турбото е заминало,ако беше към топлата част щеше да намериш мазен ауспух и кило масло до него.Турбото е леш.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот cecoa1 » Чет 14 яну 2021 22:32


Чудно защо не е угаснала от клапата за плавно гасене.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот dispatch » Чет 14 яну 2021 23:00


JoJoooo написа:Добре дори и след слагане на турбото има ли вероятност да се случи пак така. Ами ако турбото е 2ра ръка без луфтове и видимо добро състояние има ли къде да се тества (нещо като стенд) преди да се сложи на колата и да видим дали ще изтърва масло(дали ще пълни кулера). Че бюджета р ограничен за рециклиране...


Турбо втора употреба задължително се праща за рециклиране. Ако всичко му е наред, цената ще е ниска.
Карах ATJ 5 години, сменил съм 2 турбини... и имам някакъв бегъл опит...
Относно маслото - задължително 5W-40 505.01

PS: Извинявай пич, ама с ограничен бюджет, трудно се постигат задоволителни резултати!


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4246
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот tdi fen » Чет 14 яну 2021 23:36


ако намериш читаво турбо втора упореба няма проблем хубаво е да почистете геометрията преди да го качите и после настройте акутатора качествено за да не пренадува


JoJoooo
Мнения: 475
Регистриран на: Вто 03 авг 2010 12:17
Автомобил: Volkswagen Passat
Двигател: AJM
Местоположение: Карнобат - Ямбол

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот JoJoooo » Пет 15 яну 2021 9:26


За сега ще се насоча само на турбо от 131 PD, мога да го взема с гаранция и връщане ако нещо не е наред. Ще гонпрстя в Варна за оглед и цена за рециклиране. Да видим какво ще кажат, а относно задоволителни резултати -не искам колата да върви или да чупи постоянно, просто искам да си е в отлично състояние. Относно до чипа никакъв проблем дали с него или без няма значение за мен. Тя колата и без него в града си е пъргава, а извън града повече от 130 (магистрала) и 100 (второкласен) тя не се кара.

cecoa1 написа:Чудно защо не е угаснала от клапата за плавно гасене.

Предполагам, че след като е запалила маслото вътре нещо се е случило. Иначе клапана го пробвахме след като я тествахме и функционираше правилно УЖ...


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat b5 1.9 tdi 116 к.с. 99 г. се изфорсира сам

Мнениеот megatronS » Пет 15 яну 2021 11:57


Върнете оригиналния софтуер на колата, за да се намали напрежението на целия агрегат, но и със стоковия софт, не се разкарвай много, защото когато има проблем, той си е проблем и след това и преди това. При теб даже, тунинг софтуера, дори не е натоварен до колко трябва, направено с подобна превантивна цел, тъй като реално не съм запознат със състоянието на колата. Прегледайте този автомобил внимателно, защото наистина това качване на оборотите е свързано с проникването на масло от турбото към смукателите, както е споменал по-горе колегата. Друго, на което трябва да обърнеш внимание, тая кола има ли компресия и как са и сегментите. Затова постоянно, повтарям, че преди тунинг една кола се преглежда всичко по нея и трябва да е в много добро здраве, за да не боли после глава. Ами, има и по големи смелчаци, на които им се разхвърчат полуоски при рязко ускорение, блокират мотори, защото охлаждането никога не е работило и чак сега са видяли, че има проблем и т.н. Има доста читави майстори и можещи хора тук в този форум, ако не разбирате нещо е добре, преди каквито и манипулации да се правят, да се погледне обстойно от такъв човек. В твоя случай, да кажем че имаш някакъв проблем с турбото, но други хора стават опасни за себе си и околните с неподдържани и разбити коли и получили по-голяма тяга, на пътя може да стане страшно. Винаги мислете преди това с главата, безопасност на първо място.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 207 госта