Колеги, имаме странен проблем с алтернатора на тоуран.
При запалване няма заряд, лампата свети , но при изфорсиране над 2000 оборота всичко се оправя и започва да зарежда дори и на тихи обороти.
При тия симтоми ме навежда на мисълтта че има някакъв проблем с възбуждането на генератора.
На по-старите коли се подава + през лампата на таблото и когато генратора започне да зарежда лампата гасне зашото се оказва между два +.
Да ама тоя като му гледам схемите кабела на възбудителната намотка отива в блока за управление на инсталацията и един кабел отива в еку-то - (предполагам за да следи напрежението)
та въпросите ми са следните :
1 дали проблема е в регулатора ?
2 мога ли по някакъв начин с диагностика да установя къде е проблема ?
3 кой модул точно отговаря за първоначалното възбуждане на алтернатора ?
Тоуран екофуел 2,0 , 2006 алтернатор проблем
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Тоуран екофуел 2,0 , 2006 алтернатор проблем
Проблемът, който е описан се крие във възбуждането на генератора. Тоест по управлението му няма сигнал. При тази кола, това се прави от компютъра на колата, по един кабел по който върви сигнал към алтернатора (при някои е импулсен сигнал към 10в). Ще погледна схемата, а ако имаш такава, може да я снимаш да я погледна, за да не търся, по сървърите. Направи пълна диагностика на всички модули в автомобила. Обърни особено внимание на грешките от компютъра и комфорт модула на колата, какви точно са свързаните със захранването. Грешки от рода, като недостатъчно захранване или прекъсване на захранването, може да се появят след по продължителна работа и в други модули, защото всички са зависими от качествено напрежение, но там можеш спокойно да ги игнорираш. Трябва да прозвъниш кабела за управление от алтернатора до компютъра, за прекъсване, окисление на накрайниците и да измериш какво идва по този кабел на контакт.
Ако всичко там е както трябва и има волтаж по този кабел, има и друга възможност, проблема да е в алтернатора, но това го оставям на заден план, като вариант.
При запалване и подаване на газ, за да започне зареждането измери напрежението колко е, след което пусни всички фарове и вентилатора на парното на максимум и отново измери зареждането. При този тест е важно на празен ход без консуматори, какво е напрежението и след това колко е с консуматори. Така се ловят безупречно проблеми с пробили диоди и проблем с износени контакти на ротора. Измери и при заключен автомобил, консумацията на ампери в покой, като изчакваш 1 минута с вързан мултицет. До тогава модула трябва да изгаси всички консуматори и да покаже реалната консумация. Тези тестове, ще ти дадат ясна представа за състоянието на самия алтернатор и е хубаво да се минат всичките.
Ако всичко там е както трябва и има волтаж по този кабел, има и друга възможност, проблема да е в алтернатора, но това го оставям на заден план, като вариант.
При запалване и подаване на газ, за да започне зареждането измери напрежението колко е, след което пусни всички фарове и вентилатора на парното на максимум и отново измери зареждането. При този тест е важно на празен ход без консуматори, какво е напрежението и след това колко е с консуматори. Така се ловят безупречно проблеми с пробили диоди и проблем с износени контакти на ротора. Измери и при заключен автомобил, консумацията на ампери в покой, като изчакваш 1 минута с вързан мултицет. До тогава модула трябва да изгаси всички консуматори и да покаже реалната консумация. Тези тестове, ще ти дадат ясна представа за състоянието на самия алтернатор и е хубаво да се минат всичките.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Тоуран екофуел 2,0 , 2006 алтернатор проблем
Най-напред си провери четките, поне е лесно и просто. 90% от тия проблеми са от там.
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Тоуран екофуел 2,0 , 2006 алтернатор проблем
Мегатрон, схемата е от едно ръководство което ти беше качил в темата за тоурана с клема 15 :)
това е за конкретния модел
т.63 е 28 пин на EKU
Ще направя всички замери да видя какво е положението. при последната пълна диагностока нямаше такива проблеми
тогава проблемите бяха с misfire, които в последствие се оказа че са от пробила бобина - закачиш ли я на мястото и проблемите започват а ако я отдалечиш от корпуса и всичко се оправя - пробиваше към втулките :)
Ceco, свалихме регулатора и четките изглеждат наред след почистване е върнат на мятото му тоурана е на 130 К км
реални - проведерно по сервизната му история
това е за конкретния модел
т.63 е 28 пин на EKU
Ще направя всички замери да видя какво е положението. при последната пълна диагностока нямаше такива проблеми
тогава проблемите бяха с misfire, които в последствие се оказа че са от пробила бобина - закачиш ли я на мястото и проблемите започват а ако я отдалечиш от корпуса и всичко се оправя - пробиваше към втулките :)
Ceco, свалихме регулатора и четките изглеждат наред след почистване е върнат на мятото му тоурана е на 130 К км
реални - проведерно по сервизната му история
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Тоуран екофуел 2,0 , 2006 алтернатор проблем
Да, но докато намеря нещо в терабайти с информация ми отнема цяла вечност. Е точно тази точка 63, която се свързва с пин 28 на компютъра, трябва да провериш за прекъване, окис и напрежение. Преди 5 месеца с подобен проблем на Мерцедес се оказа изгоряла интеграла в компютъра му. Сега се сетих и друго, ако имаш уред, който замерва вътрешното съпротивление на акумулатора е добре да го измериш, ако нямаш, сложете един друг акумулатор само за проба, че съм попадал на една мистика преди известно време с Туарег и окъсяващ акумулатор, макар че там се наблюдават и големи колебания в зареждането, като падове и пикове, които се сменяват рязко.
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Тоуран екофуел 2,0 , 2006 алтернатор проблем
от еку-то ли се командва възбуждането или от "Блок управление бортовье сети" ?
обикновенно възбудителната е към таблото та затова питам.
диагнистиката от кой блок чете инфо за напрежението ?
падове ако имаше нямаше ли да мигат фаровете ?
обикновенно възбудителната е към таблото та затова питам.
диагнистиката от кой блок чете инфо за напрежението ?
падове ако имаше нямаше ли да мигат фаровете ?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Тоуран екофуел 2,0 , 2006 алтернатор проблем
Да, при старите коли е така, това обаче се постига със специална крушка с по висока мощност (тя е различна по мощност от всички други по таблото), която е достатъчна да възбуди намотката. Тук в съвременните коли, на таблото се слагат смд диоди, които изпълняват само и единствено показателна функция. Има монтирани абсолютно ненужни хиляди модулчета и подмодулчета, които могат да ти стъжнят живота.
При тази кола, компютъра управлява възбуждането, на дигитална схема виждам, че от компютъра е даден изходящ сигнал до алтернатора, а не входящ. Другият блок взима само информация за зареждането, тоест получава входящ сигнал от алтернатора. За съжаление схемата не е оригинална, но може да провериш с мултицет този проводник до компютъра. На този кабел, трябва да имаш напрежение на контакт, при запалване и празен ход на кабела, няма да има нищо. Основният модул за следене като информация на напрежението е комфорт модула, но проблеми ще може да проследиш в табло и централен компютър. От тези три модула можеш да провериш информацията. В тези три модула е добре да видиш и за други аномалии, което подсказва за някакъв проблем в тях. Мултицетът ще покаже най-точно как варира и накъде напрежението.
При тази кола, компютъра управлява възбуждането, на дигитална схема виждам, че от компютъра е даден изходящ сигнал до алтернатора, а не входящ. Другият блок взима само информация за зареждането, тоест получава входящ сигнал от алтернатора. За съжаление схемата не е оригинална, но може да провериш с мултицет този проводник до компютъра. На този кабел, трябва да имаш напрежение на контакт, при запалване и празен ход на кабела, няма да има нищо. Основният модул за следене като информация на напрежението е комфорт модула, но проблеми ще може да проследиш в табло и централен компютър. От тези три модула можеш да провериш информацията. В тези три модула е добре да видиш и за други аномалии, което подсказва за някакъв проблем в тях. Мултицетът ще покаже най-точно как варира и накъде напрежението.
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Тоуран екофуел 2,0 , 2006 алтернатор проблем
проблема е решен със смяна на регулатора
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 144 госта