Моля прочетете до край ,преди да съм получил Бан . Този пост май ще е малко по-дълаг ама на вън вали та няма да си оправяте колите . Така , че ще почетете малко .
На кратко нов съм във форума а и като цяло във сферата на колите . На 32 години съм и миналата година взех книжка (по нееобходимост , нямаше вече на къде ) от 1вия път , за изненада на всичките ми познати . Общо взето мразя колите мразя и да карам . А съм заобиколен от авто приятели дето ако може винаги ръцете да са им в масло . Та си наследих една пежара дизел чист 90 кончета и си бях много доволен . Ноо миналата седмица и замина ГНП-то и докато го оправя замина и съединителя . И като сложиш чертата с ремонта и цялото състояние на пежарата се изгуби смисъла да се прави. Та ще става на бръснарски ножчета . И от тук започнаха премеждията ми . Роди ми се син преди 2 месеца и кола не ми влизаше в плановете . Общо дето закърпих бюджет до 1500-1600 лева за да имам и някакви странични за обслужване и други . Като разчитах , че ще взема нещо читаво от някой познат . Да ама не не искочи нищо за 1 седмица и започнах да си търся сам по следнните изисквания .
- да е дизел
-да върви
-да е комби
И хоп нали има господ влизам аз в фб и 1вото нещо дето виждам е fiat stilo .Колата е в моя град , няма да се чудя как да стигна до нея за да я видя . Хоп обаждам се и отивам да я гледам . Кво гледам и аз нз , въртех се около нея и мия дадоха да я пробвам . Общо взето се разбрахме да я взема , само , че за всеки случай реших да я откарам при едни познати в сервиза да я погледнат. Е да ама не . Не искаха даже и да я погледнат и за малко да ме наритат . Та я върнах на хората
(слава богу ) . И се започна наново . Само дето този път реших , че ще в ВАГ за да може да я ремонтира всеки и да е евтина поддръжката . И реших , че ще си търся моя любим автомобил шкода октавия с 6 скорости . Защо ми е любим идея си немам а защо са ми 6 скорости хептем не знам . И почнах да си търся шкодичка .Обачеее греда . И пак греда . Шкода за 1600 лева няма та даже и с 5 скорости . И така си гледам сайтовете и обяви няколко дена докато не намерих шкодичка за 1600 лв в съседния град . 1,9 дизел зеленичка поизгнила . Викам е те това е моята кола , вървили я взех . И пак греда тоз човечец не си вдига телефона . И пак си рова и какво да видя голф 4 1,9 ТДИ 110 кончета 6 скорост щар по щар . Вдигам телефона и направо си уредих среща да го гледам на другия ден на 250 километра
Та забележките са му .
-ръжда на праговете
-губи антифриз
счупена лява дръжка
-ръжда на всички врати
-багажника не се отваря
-тези са на пръв поглед
Пл'сове :
- Върви прилично
-нови гуми
-всичко платено
- музика за 300 лева
И направо го взех . И си се прибирам аз и си бръмча по-магистралата с кисела физоономия , че взех голф 4 .Най-омразната ми кола . А защо я мразя нз като никога не съм я карал . И как си карам светна лампичка за ABS . WTF даже нз какво е това . Обаждам се на един колега да го питам . Той ми вика споко на всички голфове свети . И пак си карам и по едно време гледам нова лампичка свети и пак нз за кво е .Ама на таблото си пише STOP . Спирам , и се обаждам пак .Да съм сипал антифриз . Евала нито знам как се отваря капака нито къде се сипва антивриза . Ама за 30 мин се справих . Паля и няма ядове .Карам си аз и тъкмо си мисля на главата *Роден си в Германия ама в ПК ще умреш * и пак няма антифриз . Сипах 2 бири и си продалжавам . Прибрах се и се обаждам да видя къде е проблема. Посъветваха ме да сменя капачката на казанчето . Решено сторено . Нали за това си взех ВАГ да ми е евтино кво му плащаш 5 лева .Повъртех за тест 100 км за тест и пак лампичката . И си се прибрах с равносметката , че дадох повече пари за антифриз отколкото за нафта . Та днес сутринта при пичовете в сервиза със свито сърце , че ще ме направят на 2 стотинки .
С отварянето на капака 1ви проблем . Двигателя не е този дето пишеше в обявата . Викам си много хубаво поне съм сигурен , че е дизел . Оказасе , че този двигател е даже още по-добър 116 кобили помпа, дюза . Най-вероятно знаете какво е за разлика от мен . Проблема с антифриза ...... Оказа се помпа и казанче . Като даже казанчето ми го подариха . Та нямам снимки защото я оставих да я стегнат и да сменят ангренажен ремък и нз какво още беше ама те си знаят . Та за това няма снимки на ръждата .И за на края . Аз не съм вервал , че кола може да ми хареше .Това е 1вата кола от която изпитвам удоволствие да я карам и желание . До сега ми се ревеше като трябваше да карам .А сега нямам търпение да я взема за да мога да я карам и да я постегна малко по-малко .
ПС - съжалявам ако съм ви отекчил и в близко бъдеще ви затрупам с глупави въпроси .
ПС 2 - чувал съм , че пернишките номера вдигат 10 коня . Та въпроса ми е : Стикер *бебе в колата * свалят ли от кониете ?
Всичко за 1ви път
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Всичко за 1ви път
Да ти е живо и здраво синчето и карай внимателно
Re: Всичко за 1ви път
Както се знае в приказката първо най-важните неща от живота и после останалите. Радвай се на сина и жената, колата е на заден план.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19676
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всичко за 1ви път
Здравей, честита нова придобивка!
Хубаво си решил да й смениш ангренаж и водна помпа. Колата си има проблеми, но за тия пари - толкова. Дано ти служи безаварийно!
Относно "стягането" - задължително е да не се прави компромис със спирачки, гуми, окачване и двигател. За другите "екстри" е въпрос на приоритет. Щом е 4motion значи задължително трябва да се смени масло и филтър на Haldex системата (задния мост). Ако вече не се е прецакал поради несмяна на масло, то това неминуемо ще се случи ако не се обслужва. Ето инфо: https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=78&t=435662
Като цяло - щом има толкова много ръжда, не си заслужава да се дават каквито и да е пари за нея, освен за системите, които съм изброил по-горе. Но щом имаш приятели, които обичат да човъркат по колите - вероятно и те ще помагат с поддръжката.
Хубаво си решил да й смениш ангренаж и водна помпа. Колата си има проблеми, но за тия пари - толкова. Дано ти служи безаварийно!
Относно "стягането" - задължително е да не се прави компромис със спирачки, гуми, окачване и двигател. За другите "екстри" е въпрос на приоритет. Щом е 4motion значи задължително трябва да се смени масло и филтър на Haldex системата (задния мост). Ако вече не се е прецакал поради несмяна на масло, то това неминуемо ще се случи ако не се обслужва. Ето инфо: https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=78&t=435662
Като цяло - щом има толкова много ръжда, не си заслужава да се дават каквито и да е пари за нея, освен за системите, които съм изброил по-горе. Но щом имаш приятели, които обичат да човъркат по колите - вероятно и те ще помагат с поддръжката.
Re: Всичко за 1ви път
Благодаря за хубавите думи и пожелания. Днес си взех колата от сервиза. Като е напълно обслужена и проверена. Следващата стъпка е да се оправи ЕГР-а и ABS. Колата се оказа добре поддържана. Подариха мои и нови седалки от бора. Сега да започна с глупавите въпроси. Открих сервизна та книжка на колата. Последно е обслужена в Австрия на 150 К, в момент е на 230. Та възможно ли е да е на реални километри? В понеделник ще сменяваме талона та.... Застраховка та оставали си или трябва да правя нещо? Същото и за винетка при смян на номера май ще трябва нова? Имам още много въпроси но това са належащите за сега.
Re: Всичко за 1ви път
Vlad777 написа:Здравей, честита нова придобивка!
Хубаво си решил да й смениш ангренаж и водна помпа. Колата си има проблеми, но за тия пари - толкова. Дано ти служи безаварийно!
Относно "стягането" - задължително е да не се прави компромис със спирачки, гуми, окачване и двигател. За другите "екстри" е въпрос на приоритет. Щом е 4motion значи задължително трябва да се смени масло и филтър на Haldex системата (задния мост). Ако вече не се е прецакал поради несмяна на масло, то това неминуемо ще се случи ако не се обслужва. Ето инфо: https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=78&t=435662
Като цяло - щом има толкова много ръжда, не си заслужава да се дават каквито и да е пари за нея, освен за системите, които съм изброил по-горе. Но щом имаш приятели, които обичат да човъркат по колите - вероятно и те ще помагат с поддръжката.
Всичко изброено от теб е проверено. Аз съм мад шофер и не смея да си правя експерименти. Търсех кола до тази цена за да мога да я обслужва и да знам, че всичко е наред. А не да треперя на пътя защото нз какво е правено или не е правено по нея.
- tdi fen
- Мнения: 4228
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Всичко за 1ви път
не не ти трябва нова застроховка,нито нова винетка трябва да се обърне към застрахователя при,който е сключена и да направите анекс,може да се наложи да доплатш нещо всеки си има правила за винтката се попълва заявление за промяна регистрацинен номер и се подава в апи
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Всичко за 1ви път
Не сменяй номера, ако си от друг град/област, защото винетката и годишния технически преглед автоматично ти ОТПАДАТ и стават НЕВАЛИДНИ! Вече не е задължителна смяната на номера- само по желание! Талоните само сменяш в КАТ, ако си от друг град или област трябва да закараш и колата.
За тия пари колата е супер, карай и не я мисли.
За тия пари колата е супер, карай и не я мисли.
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Всичко за 1ви път
Наскоро минах по този път и аз.
Но преди няколко години, като си купих Джетата, беше минала предглед през Април, аз я закупих лятото, мисля Юни. Тъй като беше от друга община смених си номерата със старозагорски. Но прегледът ми си важеше, както и ГО, просто отидох да ми направят анекс като нов собственик на колата.
Но преди няколко години, като си купих Джетата, беше минала предглед през Април, аз я закупих лятото, мисля Юни. Тъй като беше от друга община смених си номерата със старозагорски. Но прегледът ми си важеше, както и ГО, просто отидох да ми направят анекс като нов собственик на колата.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Всичко за 1ви път
Като смени номера, автоматично ГТП и винетка отпадат, тъй като те се отчитат от ТОЛ системата. Никъде не се въвеждат поименно, а като рег.номер. 2020та тамън 2 коли и 1 мотор регистрирах, и в КАТ София си ме предупредиха, че ако сменя номерата тези 2 неща трябва да ги направя на ново. Има си го и в закона, даже тук имаше тема във форума! Питал съм на гишето в КАТ София дали могат да ми сложат някакъв печат, тъй като на едното МПС и мотора, ГТП бяха на 2-3 седмици. Отговора беше категорично НЕ, и ако ме спре КАТ имат абсолютното право да ме глобят, тъй като още не е измислено в глупавата ни бюрократщина, ГТП да може поне да издаде нов талон с новия номер и имена на собственика. Звънял съм и в СБА, ДАИ и даже в АПИ и на всички отговора им е, че ако ме спрат ще е един вид по желание на полицията кво ще правят. Тъжно но факт.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Всичко за 1ви път
Успех в новото начинание! Избрал си според мен правилната марка. Недостатъкът на този двигател, освен другите слабости на помпа-дюзата, е че е най-скъп за смяна на ангренаж - май имаха една ролка повече и бяха почти двойно по-скъпи от другите ПД, но няма значение - взел си го, дори вече си го направил, така че не е голяма драма.
От снимките, макар и не много ясни, ми се струва, че ръждите не са много сериозни. Въпреки това, може би ще е добре, ако нямаш финанси, да купиш поне протекта (специална боя за обработка на подобни повърхности) и да мацнеш на проблемните места, като преди това е добре да почистиш, до колкото е възможно, ръждясалите места с ръждопреобразувател. Там, където е около дръжките, ще трябва първо да ги махнеш, но не е много трудно - развиват се едни болтове от към бравата и дръжката пада. Няма да е много красиво, но ще е евтино и поне малко от малко ще спре развитието на ръждата. Не помня дали имаше протекта в някакви цветове, но мисля, че стандартно беше сиво-синя, така че няма да е проблем.
От снимките, макар и не много ясни, ми се струва, че ръждите не са много сериозни. Въпреки това, може би ще е добре, ако нямаш финанси, да купиш поне протекта (специална боя за обработка на подобни повърхности) и да мацнеш на проблемните места, като преди това е добре да почистиш, до колкото е възможно, ръждясалите места с ръждопреобразувател. Там, където е около дръжките, ще трябва първо да ги махнеш, но не е много трудно - развиват се едни болтове от към бравата и дръжката пада. Няма да е много красиво, но ще е евтино и поне малко от малко ще спре развитието на ръждата. Не помня дали имаше протекта в някакви цветове, но мисля, че стандартно беше сиво-синя, така че няма да е проблем.
Re: Всичко за 1ви път
Благодаря на всички за съветите , помогнахте ми доста . Днес минах през КАТ като смених само талоните и оправих застраховката . Колата е нисичка и няколко пъти вече е кърпен картера . За това мисля следващата стъпка да е слагането на кора и може да се повдигне малко .
@dobrin И аз си го мислех за това с ръждата . Като се пооправи времето ще го мисля по сериозно . Със сигурност ще сменя праговете . Вече разпитах и излиза 250 лева и ако изкочи някоя поправка да ги кажем 300 . За останалото ще си покаже според цената но и твоя съвет ми харесва . До тук в сервиза са ми взели 460 за помпа,казанче , ремък , регулаж и са прегледали колата основно да нямам проблеми . Сменил съм всички филтри и маслото за 120 лева . За сега слагам кората и сменям ЕГР-а и приключвам за този месец . Като цяло колкото повече я карам тази кола , толкова повече желание имам .
BTW - правите яки събори като гледам бричката . Та тая година кога ще е ?
@dobrin И аз си го мислех за това с ръждата . Като се пооправи времето ще го мисля по сериозно . Със сигурност ще сменя праговете . Вече разпитах и излиза 250 лева и ако изкочи някоя поправка да ги кажем 300 . За останалото ще си покаже според цената но и твоя съвет ми харесва . До тук в сервиза са ми взели 460 за помпа,казанче , ремък , регулаж и са прегледали колата основно да нямам проблеми . Сменил съм всички филтри и маслото за 120 лева . За сега слагам кората и сменям ЕГР-а и приключвам за този месец . Като цяло колкото повече я карам тази кола , толкова повече желание имам .
BTW - правите яки събори като гледам бричката . Та тая година кога ще е ?
-
- VW експерт
- Мнения: 12769
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Всичко за 1ви път
Оправи колата. За събора може и да те возят. Изпробвано.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта