Явно не съм хванал добре цитата, имах предвид, че според една от най-уважаваните и истински експерт - Еколожка - начина за справяне е ядрената енергетика. Още повече има прекалено много събрана информация и постоянно се обновяват мерките за сигурност. А това, че Чернобил е гръмнал от комбинация от начина на работа на СССР и лош късмет, както и Централата във Фукушима, не е нужно да ги строим тези неща на брега, пък и там при земетресението са сиси свалили прътите, просто не са могли да се справят с остатъчната топлина и като са се наводнили генераторите и хлъц. Когато се отнася за ЯЕЦ място за политика и корупция няма. Говорим концептуално като начин за производство на енергия.
Груп, може ли да споделиш, каква е тази концепция за соларни пътища ?
VW Също са излязли неофициално все още, че от 2026 няма да се разработват нови двг.
Принципно концепцията mild-hybrid, май никаква файда няма и е като цяло да се влезе в еконорми.
Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
Сравнение на EV и хибрид по емисии
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... va-poveche
п.с. ето нещо за отправна точка за соларните пътища (не съм я чел, просто да видиш)
https://www.google.com/amp/s/www.scienc ... ailure/amp
Навсякъде, където са тествани е провал.
Чупи се, не произвежда очакваните количества ток, шумно, не се вижда маркировката ....
Купища проблеми и се изоставят.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... va-poveche
п.с. ето нещо за отправна точка за соларните пътища (не съм я чел, просто да видиш)
https://www.google.com/amp/s/www.scienc ... ailure/amp
Навсякъде, където са тествани е провал.
Чупи се, не произвежда очакваните количества ток, шумно, не се вижда маркировката ....
Купища проблеми и се изоставят.
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
Тъжна история е, макар че, тия аутомедия са ми паднали ниско, а WSJ Искат абонамент да прочетеш директно сравнението. Детайлите куцат в тая статия. Но ако сляпо вярвамае на цифрите, буквално на 33 хиляди са на "нула" по емисии. Интересно е, че се взема total cost of ownership. Автомобилите са съпоставими по мощност и тегло, но не и динамика. Също така конкретно на американския пазар Тесла има изключително ниско обезценяване на фона на другите марки и как са стигнали до това, да са с еднакви стойности след 160хил км... Ако някой има абонамент да прочетем цялото сравнение в Wall Street Journal ще е супер.
Това за соларните пътища, като концепция е глупаво, още повече когато се превърне в политически въпрос. Цитирам от линка:Even at its peak, the road was only producing half of the expected energy, because engineers didn't take into consideration rotting leaves falling on the road. По-смислено може да бъде на големи пътни възли/магистрали да се инсталират вятърни-турбини както в Tурция. По-евтино, по-ниска поддръжка и не е необходимо да зависиш чак толкова от метеорогичните условия.
Според вас, Ауди E-tron може ли да бъде истински конкурент на Model X ?
Това за соларните пътища, като концепция е глупаво, още повече когато се превърне в политически въпрос. Цитирам от линка:Even at its peak, the road was only producing half of the expected energy, because engineers didn't take into consideration rotting leaves falling on the road. По-смислено може да бъде на големи пътни възли/магистрали да се инсталират вятърни-турбини както в Tурция. По-евтино, по-ниска поддръжка и не е необходимо да зависиш чак толкова от метеорогичните условия.
Според вас, Ауди E-tron може ли да бъде истински конкурент на Model X ?
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
thanis написа:- Еколожка - начина за справяне е ядрената енергетика. Още повече има прекалено много събрана информация и постоянно се обновяват мерките за сигурност. А това, че Чернобил е гръмнал от комбинация от начина на работа на СССР и лош късмет, както и Централата във Фукушима, не е нужно да ги строим тези неща на брега, пък и там при земетресението са сиси свалили прътите, просто не са могли да се справят с остатъчната топлина и като са се наводнили генераторите и хлъц. Когато се отнася за ЯЕЦ място за политика и корупция няма. Говорим концептуално като начин за производство на енергия.
Демек от тези аварии си си направил изводите, че комунистите трябва да се държат далеч от реакторите, а самите реактори трябва да са далеч от морето и всичко ще е ОК.
А от същите инциденти моя извод е, че никой не може да предвиди всичко.
И това синьото не е вярно, трябва да са на брега - Задължително, защото е нужна много вода.
А това червеното ако не си го написал на майтап, значи наистина живееш на друга планета.
И поне аз много трудно бих се впечатлил от мнението на Еколожка или Еколог.
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
Не може да се генерализира. Факт е, че инцидента с Чернобил е бил в значителна степен причинен от самия режим, не че каквото комунистите са направили трябва да се седи далеч от него. Япония е най-сеизмичната зона в света и да правиш ЯЕЦ на брега си е значим риск, който се е знаел от ден 1. Франция примерно имат 56 реактора и масово не се намират на брега, а в близост до реки. В САЩ е същата работа, от всичките ЯЕЦ, единици са на брегове на океан. Факт е, че трябва да има източник на вода и не можеш да изцепиш ЯЕЦ в Сахара... Червеното може да се сметне и за майтап.
- ktamen
- Мнения: 6119
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
thanis написа:Не може да се генерализира.
Напълно съм съгласен. Ама ти още със следващото изречение се опитваш да генерализираш.
thanis написа: Факт е, че инцидента с Чернобил е бил в значителна степен причинен от самия режим,.
Ами поне за мен не е факт.
Правили са експеримент и са понагазили твърде надълбоко, ама подобни са причините и за най-голямата английска авария. Ингилизите и те ли са комунисти? Всъщност точно страхът от комунистите им е дал кураж да си попретоварят реактора и са нагазили и те в дълбокото и са си наквасили крачолите.
Подобни експерименти не са просто за спорта, благодарение на тях авариите стават много по-предсказуеми. И контролът става много по-стриктен.
Японците са направили милион грешки с Фукушима, това че е на брега не е грешка. Грешка е било да променят първоначалния проект и да я смъкнат на по-ниско и уязвимо ниво.
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене...
Пожарът Windscale от 1957 ли визираш, колега ?
- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Факт е че който притежава енергията притежава всичко... АЕЦ е супер източник на енергия, ама доста сложен за изпълнение и експлоатация, да не споменаваме че има потенциала да заличи поколения наоколо себе си и не само. Според мен бъдещете в производството на енергия още не е измислено, тепърва предстои.
До тогава обаче нищо не пречи да се наслаждаваме на новия е-трон.
Ами колеги, пробвайте електрически - тротинетки, велосипеди и всякви електрически измишльотини, за да придобиете реална представа за експлоатация и надеждност, това мога да споделя.
ЕВ са големи кучета и издържат доста злоупотреба, не безгранична, но все пак са корави.
Според мен ДВГ след 50 години на никой няма да му липсват.
До тогава обаче нищо не пречи да се наслаждаваме на новия е-трон.
Ами колеги, пробвайте електрически - тротинетки, велосипеди и всякви електрически измишльотини, за да придобиете реална представа за експлоатация и надеждност, това мога да споделя.
ЕВ са големи кучета и издържат доста злоупотреба, не безгранична, но все пак са корави.
Според мен ДВГ след 50 години на никой няма да му липсват.
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Аз имам един такъв въпрос, какво пречи на Ауди и VW да използват двигател с вътрешно горене за техни модели от друг производител с колаборация ? Понеже няма да си заслужава собствено R&D да се избие двигателя, защо да не ползваш на конкурента, ако той влиза в норми и всичко му е точно. Със сигурност, ще ми е по-евтино да купя директно бройки и да си ги внедря от колкото да разработвам ДВГ. Това е за съвсем нов двигател, тук не визирам TDI/TSI разработките и евентуалната им хибридизация.
Принципно за EV деградацията на батерията при 300.000 км в най-лошия случай при Тесла е 15%. Т.е. за някой хора това не е фактор за смяна, но дори и така да е си е добър показател. Иначе винаги може да се "рециклира" батерията, като се подменят слабите клетки.
Някой ако има данни за деградация на батерията при Audi/VW да споделя
Принципно за EV деградацията на батерията при 300.000 км в най-лошия случай при Тесла е 15%. Т.е. за някой хора това не е фактор за смяна, но дори и така да е си е добър показател. Иначе винаги може да се "рециклира" батерията, като се подменят слабите клетки.
Някой ако има данни за деградация на батерията при Audi/VW да споделя
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Те тепърва ще навлизат . Ако на Тесла наистина е 15% след 300к.км, шапка има свалям, това уникално за моите представи. За ауди надали ще са такива цифрите . Вероятно около 20% още след 150к.км , а на 300к.км... божа работа
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Не мисля, че са такива стойностите.
Не ми се рови, но по спомен след 5г някои стигат до 40% загуби от батерията. Май толкова беше и прага на гаранцията, за да сменят.
По спомен!
Не ми се рови, но по спомен след 5г някои стигат до 40% загуби от батерията. Май толкова беше и прага на гаранцията, за да сменят.
По спомен!
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Преди го обсъждахме, прага е 70%. Т.е. под 70% ако не са минали 8 години или 192 хиляди километра Това е гаранцията на батерията. Иначе за масово снемане на данни. В диапазона от 150 до 200 хиляди мили, деградацията е в порядък на 10-15%
Тесла общо взето не казват колко са големи battery pack-овете в техните коли. Споменават само достъпният от потребителя капацитет. Не съм сигурен, но ауди вписват целия капацитет + безопасния буфер
Рекорда за най-много разстояние с Тесла е на Hansjörg Gemmingen и е минал 1.2 милион км с Тесла модел S 2014, но да се има предвид, че е сменил 3 батери пак-а. Това са първите разработки на батери пакове със стария размер, но все пак е коректно да се отбележи. Смяната на батери пак-а не е защото колата не може да се движи, а по преценка на потребителя. NIssan leaf от първите губи почти 50% от капацитета към днешна дата, но можеш да си я караш без проблем, освен ако range anxiety-то не те хваща, т.е. за градска кола си върши работата.
[img] [/img]
Тесла общо взето не казват колко са големи battery pack-овете в техните коли. Споменават само достъпният от потребителя капацитет. Не съм сигурен, но ауди вписват целия капацитет + безопасния буфер
Рекорда за най-много разстояние с Тесла е на Hansjörg Gemmingen и е минал 1.2 милион км с Тесла модел S 2014, но да се има предвид, че е сменил 3 батери пак-а. Това са първите разработки на батери пакове със стария размер, но все пак е коректно да се отбележи. Смяната на батери пак-а не е защото колата не може да се движи, а по преценка на потребителя. NIssan leaf от първите губи почти 50% от капацитета към днешна дата, но можеш да си я караш без проблем, освен ако range anxiety-то не те хваща, т.е. за градска кола си върши работата.
[img] [/img]
- Прикачени файлове
-
- tsla.PNG (61.08 KиБ) Видяна 1627 пъти
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Volkswagen’s name change of U.S. operations to ‘Voltswagen’ was April Fool’s marketing prank, source says
https://www.cnbc.com/2021/03/30/volkswa ... -says.html
https://www.cnbc.com/2021/03/30/volkswa ... -says.html
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта