Въпрос за климатик и електрогенератор
- muns61
 - Мнения: 7965
 - Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: pleven
 
Въпрос за климатик и електрогенератор
Интресува ме с колко киловатов генератор минимум мога да захраня климатик девятка, имайки предвид големия пусков ток на компресора. Инак номинала на девятката е около 750 вата.
Би ме устроил 7 BTU, но техните цени са... Ще се ползва само за охлаждане.
			
													Би ме устроил 7 BTU, но техните цени са... Ще се ползва само за охлаждане.
				   							 				   
					Последна промяна от muns61 на Пет 23 апр 2021 20:03, променено общо 1 път.
									
			
									- Golf 3 Yahting GT
 - Мнения: 445
 - Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
 - Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
 - Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Въпрос за климатик е електрогенератор
Въпроса е сложен но и интересен. Първо трябва да се поясни какъв ще е типа на компресора, конвенционален или инверторен. При инверторен компресор има шанс 9-ка да роботи с генератор 1.5-2 киловата. За климатик с обикновен компресор(за 12-ка) трябва да се има предвид, че при старт може да иска ток от 15-20 ампера за милисекунди, дори може и повече. Примерно Ел. мощност на обикновен компресор за 12-ка е 1500-600 вата, не се заблюждавайте по мощността на етикета, тя е средната за цикъл. От друга страна инверторните компресори имат плавен старт и съответно по малък ток.
Поздрави!
			
									
										
						Поздрави!
- ktamen
 - Мнения: 6383
 - Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София - Ямбол
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Аз съм пускал 1кВт водна помпа с 3кВт генератор. При пуска си променя малко звука, но според мен ще издържи пуска и на 1,5кВт двигател дори и без плавен пуск. Ако е инверторен вероятно и 1кВт генератор ще е достатъчен за 750Вт двигател. Дори да има проблем, той вероятно ще може да се оправи с добавянето на по-големи кондензатори в изправителя на климатика.
При пуск на климатик, двигателя тръгва без никакъв товар на вала, защото налягането и от двете страни на компресора е еднакво. Значи, ако имаш някакъв генератор, можеш да го пробваш колко мощен двигател може да завърти в стартов режим, може да свържеш и два монофазни двигателя за да симулираш един по-голям.
Обясни по-подробно каква е целта на занятието, някоя палатка ли искаш да охлаждаш.
			
									
										
						При пуск на климатик, двигателя тръгва без никакъв товар на вала, защото налягането и от двете страни на компресора е еднакво. Значи, ако имаш някакъв генератор, можеш да го пробваш колко мощен двигател може да завърти в стартов режим, може да свържеш и два монофазни двигателя за да симулираш един по-голям.
Обясни по-подробно каква е целта на занятието, някоя палатка ли искаш да охлаждаш.
- muns61
 - Мнения: 7965
 - Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: pleven
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Идеята е за охлаждане на каравана 4.25-метрова. Генераторът ще е инвертор и колкото по-малък, толкова по-тих. Инак за тази каравана 7 btu са напълно достатъчни.
Абе човек като поостарее, по-трудно се разделя с домашните удобства. :)
			
									
										
						Абе човек като поостарее, по-трудно се разделя с домашните удобства. :)
- 
				bayspiro
 - Мнения: 907
 - Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: varna
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Вземи 2х мощността на климатика поне, щото няма да е само той.... 
И може 7 да не стигне ако караваната е много голяма и стои на слънце. Моя опит в климатизиране на газени тенекии (китайски кораби) показа,че ламарините искат поне 1,5 отгоре на съответната стая в апартамент.
			
									
										
						
И може 7 да не стигне ако караваната е много голяма и стои на слънце. Моя опит в климатизиране на газени тенекии (китайски кораби) показа,че ламарините искат поне 1,5 отгоре на съответната стая в апартамент.
- muns61
 - Мнения: 7965
 - Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: pleven
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Мой познат охлажда каравана 5.5 метра с мобилен, 700 вата консумация и държи приятна температура. Караваните имат добра изолация.
Инак неговия климатик не тръгваше с генератор 900 вата, захранвахме го с моя 2.4 киловата, който е доста шумен. Нямам познати с инвертор 1.2 - 1.5 да пробвам. Идеята ми е сложа някаква евтина девятка, ще ми трябва само за охлаждане.
			
									
										
						Инак неговия климатик не тръгваше с генератор 900 вата, захранвахме го с моя 2.4 киловата, който е доста шумен. Нямам познати с инвертор 1.2 - 1.5 да пробвам. Идеята ми е сложа някаква евтина девятка, ще ми трябва само за охлаждане.
- 
				bayspiro
 - Мнения: 907
 - Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: varna
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Те 9 са 700 -900 -, най -много. Моята 12 е 1,1 квт. С твоя генератор 2,4 нямаш грижи и 200вт за бирения погреб ще има.
Колкото до алармата, с преработване на кюнеца, не става ли?
			
									
										
						Колкото до алармата, с преработване на кюнеца, не става ли?
- muns61
 - Мнения: 7965
 - Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: pleven
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Този 2.4 е доста обемист и шумен, искам инвертор по-малък и по-тих.
			
									
										
						- radotom
 - Модератор

 - Мнения: 19726
 - Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
 - Автомобил: Passat B6
 - Двигател: CBBB
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Golf 3 Yahting GT написа:При инверторен компресор има шанс 9-ка да роботи с генератор 1.5-2 киловата. За климатик с обикновен компресор(за 12-ка) трябва да се има предвид, че при старт може да иска ток от 15-20 ампера за милисекунди
При инверторните управления проблема е точно в пусковия ток, ама на инвертора
Не на самия мотор, а управлението на мотора.
ktamen написа:Дори да има проблем, той вероятно ще може да се оправи с добавянето на по-големи кондензатори в изправителя на климатика.
Точно в кондензаторите е проблема - в момента на подаване на напрежение те искат за кратко много голям ток, за да се заредят.
След това си кибичат на ниска консумация
 Навярно не-малко от вас знаят, че има автоматични предпазители с различни криви на изключване.
Най-често срещаните са В-крива (такива монтират енергодружествата в централните табла) и С-крива (нормалните, човешки предпазители
Първите понасят най-малко претоварване, последните - най-голямо за кратък период от време.
Как ще се отрази захранването през агрегат - не зная, не ми се е случвало да пробвам.
Със сигурност агрегата е доста инертно жУвотно - няма да се забележи нищо повече от едва осезаемо на слух спадане на обротите, но може да му пада предпазителя при включване на щепсела на климатика.
- ktamen
 - Мнения: 6383
 - Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София - Ямбол
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Предпазителя лесно може да се смени, ама едва ли ще се наложи, аз мен реален проблем ще бъде, ако агрегата угасне от претоварване. А кондензаторите едва ли ще го угасят, ще се заредят бързо и инерцията на ротора ще е достатъчна да преодолее претоварването.
Това не го разбрах, генератора ли да е инверторен?
			
									
										
						muns61 написа:Този 2.4 е доста обемист и шумен, искам инвертор по-малък и по-тих.
Това не го разбрах, генератора ли да е инверторен?
- muns61
 - Мнения: 7965
 - Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: pleven
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Да, генераторът да е инвертор.
Когато опитвахме да пуснем климатика на моя познат с малкото генераторче, то не изключваше, а не тръгваше климатика заради голям пад на напрежението. Двигателчето забележимо клякаше в момента на включване. Той и моя генератор се товари и леко падат оборотите за миг, като включа големия флекс, който е без плавен старт.
			
									
										
						Когато опитвахме да пуснем климатика на моя познат с малкото генераторче, то не изключваше, а не тръгваше климатика заради голям пад на напрежението. Двигателчето забележимо клякаше в момента на включване. Той и моя генератор се товари и леко падат оборотите за миг, като включа големия флекс, който е без плавен старт.
- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Слагането на инвертор след обикновен генератор може да е проблемно за системата му за контрол на оборотите и често да изпада в незатихващи колебания на оборотите. Това е от моя опит с генератор с центробежно регулиране.
			
									
										
						- samo_pechka
 - Мнения: 9064
 - Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
 - Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
 - Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Вариант един як УПС с подходящ акумулатор да поема пиковете , а генератор да захранва УПС-а? В крайна сметка ще имаш постоянни 220в и в моментите когато няма пуснат мощен консуматор ( изключен климатик през нощта да речем ) , дори може да не се ползва в него момент генератора.
			
									
										
						- Golf 3 Yahting GT
 - Мнения: 445
 - Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
 - Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
 - Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
samo_pechka написа:Вариант един як УПС с подходящ акумулатор да поема пиковете , а генератор да захранва УПС-а? В крайна сметка ще имаш постоянни 220в и в моментите когато няма пуснат мощен консуматор ( изключен климатик през нощта да речем ) , дори може да не се ползва в него момент генератора.
Здравейте, един въпрос за това което сте написали? Някога опитвали ли сте да захраните климатик или друга херметична хладилна машина през УПС-а на променливо напрежение от 220 вола?
Ще дам и правилния отговор, възможно е но много зависи от типа на синусоидата и самата мощност на устройството. В повечето случай изгарят и двете.
Повечето евтини(под 1000 вата и 1000 евро) УПС-и не дават истинска синусоида а по скоро някаква "Правоъгълна", с която могат да се захранят някой типове електромотори, който не са натоварени на празен ход(дрелки, ъглошлайфи и др.) Но когато говорим за хладилна машина с независимо точно какъв тип херметичен компресор, трябва де се има в предвид, че при всеки старт е под товар на електромотора. Товара най-вече зависи от статичното налягане на системата, а то пък пряко зависи от температурата и. Тоест колкото е по топло времето толкова повече ток ще е необходим за първоначалното развъртане( обикновено е за няколко стотни).
На времето като се занимавах с домашни климатизатори съм виждал стойности при старт на обикновен компресор( 12-ка) 20-25А, докато при инверторните компресори това е редуцирано от плавния им старт повечето развъртат на 250-300 вата или 3-5А(инвертера "замърсява мрежата" и косинус „фи“ пада на 0,4-0,5).
Но пък при инверторите трябва да се внимава с максималната им електрическа мощност, примерно на 9-ка може да е 1700-800 вата, като се има предвид и влошения косинус фи амперите могат да бъдат и над 15А при пълна мощност. Докато компресор на обикновена 9-ка с мощност 1000-1100 вата ще има по ниска консумация на ток около 4-5 ампера, като изключим старта.
Препоръчвам на автора на темата ако може да пробва с генератор от някъде(познат, от работа или другаде) да замери тока при старта, след около 10 минути колко ще е и на пълна мощност на климатизатора. И след резултатите да реши.
В работа ми използваме 8-броя УПС-и с всеки с мощност от 30Киловолтампера и с цена около 10К евро броя, но пък ги използваме за малки хладилни компресори с мощност от 20-150 вата, но дори и при тях понякога имат пикова консумация при старт до 8-10 ампера, особено ако компресора е обикновен.
Поздрави!
- samo_pechka
 - Мнения: 9064
 - Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
 - Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
 - Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
 
Re: Въпрос за климатик и електрогенератор
Имах съмнение ,че ще напиша глупост. Бях чел за обща култура за честотен инвертор и там беше наблегнато за синусоидата . Но незнаех, че УПС-ите са толкова зле  
			
									
										
						Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта