Здравейте,
преди да започна да ви обърквам с обяснения искам да се извиня, тъй като съм куц откъм автомобили. Имам един изстрадал Passat B5.5 1.8T (мисля, че е сменян двигател, тъй като е AGU, а те май не вървят заводски с такива), който напоследък взе да свири стабилно при настъпване на газта. Преди го правеше по-слабо, но в последно време съм като чайник по улиците, ако реша да го понапъна. При леко подаване на газ не се чува и се влияе от това колко съм натиснал педала, а не от оборотите или скоростта. Не зависи от температурата, прави го и загряла. Не се чува така силно при спрял автомобил на свободна. Освен това не знам дали е от шофирането или е проблем, който може да е свързан с това, но разходът ми се струва висок - 12-14л/100 извънградско, 16+ градско. Не съм сигурен дали и мощността не е под въпрос, тъй като по АМ Тракия на изкачванията не мога да набера и да вдигна над 140 (с 300 зора), а си мисля, че 150к.с. и турбо трябва да могат да опънат малко повече при 4700rpm. Не усещам и кога се включва турбото в лицето на някакво по-рязко ускорение. Колата е с газ, ако има значение. Забелязах, че има омясляване по единия въздуховод излизащ от турбото, който върви надолу към гредата (ако не се бъркам де) и омасляване на въздуховода от двигателя към кулера (този вдясно на двигателя).
Та притеснението ми е, че турбото е дало фира, но все още тая надежда, че може да е нещо по-леко. Някой ако може да даде мнение по този мой разказ ще съм благодарен. За съжаление не мога да дам видео материал. Ще се опитам да отговоря на разясняващи въпроси, стига да мога, тъй като както казах не съм много наясно с работата на тези машини. Ако не друго, дайте съвет при кой майстор да ида преди да каже "БАУ" и да трябва да ме вози някой репатрак.
Моля ви се не ме нареждайте каква трошка съм си взел
Свирене при ускоряване на Passat B5.5 1.8T
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 09 дек 2019 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свирене при ускоряване на Passat B5.5 1.8T
Update:
Вчера ми направи впечатление, че го нямаше това изразителното свирене. Не знам на какво се дължи, но явно не е постоянно явление.
Вчера ми направи впечатление, че го нямаше това изразителното свирене. Не знам на какво се дължи, но явно не е постоянно явление.
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Свирене при ускоряване на Passat B5.5 1.8T
огледай всички маркучета от турбото и към n75 клапана и колектора
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 09 дек 2019 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свирене при ускоряване на Passat B5.5 1.8T
Уж преглеждах де що има маркуч под капака, ама ще им метна още едно око.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Свирене при ускоряване на Passat B5.5 1.8T
Звучи като изпускащи турбо пътища. Като настъпиш газта качваш налягането в тях и почва да изпуска. За да те се чува силно няма как да е от вакуумите. Та почва по маркучите от турбото до кулера и после от кулера до мотора. Ако не виждаш омасляване по тях - гледаш кулера. Може и той да е спукан.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 09 дек 2019 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свирене при ускоряване на Passat B5.5 1.8T
brum написа:Звучи като и..
Омасляване има по маркуча към турбото, както и връзката на въдуховода от двигателя при кулера. Там мисля, че е заминало уплътнението на въдуховода, както и се забелязва масло в кулера, което не знам от картернети газове ли е или като цяло идва от някъде, където не трябва. Снимка на въздуховода от турбото нямам, но тази е на другия, чието уплътнение ме съмнява.
Последна промяна от radotom на Пон 14 юни 2021 15:05, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 09 дек 2019 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свирене при ускоряване на Passat B5.5 1.8T
Update:
След една доста весела вечер на разглобяване на кола и сглобяване под дъжда, със съквартиранта открихме следните неща:
1. Имаше дупка на маркуча свързващ въздушния вилтър и турбото (този, на който е N75), която временно беше затворена с подръчни материали докато не се купи нов.
2. Турбото е дало фира, защото при въртене на ръка се чува леко прискърцване на моменти, както и забелязахме евентуални алуминеви стружки във същия този спукан маркуч (прилагам снимка). Така че отиваме на вариант смяна на турбо с някое рециклирано.
Чисто информативно: има ли смисъл и възможно ли е да се монтира турбина от модификацията, която е 170кс? Ако да, дали се налагат някакви други промени или си пасва като у тях си и не се налага да бараме нищо друго, освен настройка на газовата евентуално?
След една доста весела вечер на разглобяване на кола и сглобяване под дъжда, със съквартиранта открихме следните неща:
1. Имаше дупка на маркуча свързващ въздушния вилтър и турбото (този, на който е N75), която временно беше затворена с подръчни материали докато не се купи нов.
2. Турбото е дало фира, защото при въртене на ръка се чува леко прискърцване на моменти, както и забелязахме евентуални алуминеви стружки във същия този спукан маркуч (прилагам снимка). Така че отиваме на вариант смяна на турбо с някое рециклирано.
Чисто информативно: има ли смисъл и възможно ли е да се монтира турбина от модификацията, която е 170кс? Ако да, дали се налагат някакви други промени или си пасва като у тях си и не се налага да бараме нищо друго, освен настройка на газовата евентуално?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта