Вярно че на пръв поглед може да излезе, че сравнявам круши с ябълки, но сигурно има хора, които се питат какво е да минеш от б7 на б8 (поне до тук 3ма са ме питали). Е, със сигурност не е като да минеш от б6 на б7. Описвам само нещата, които са ми направили впечатление по някакъв начин, като максимално се абстрахирам от моторизацията, която в моя случай не може да се сравнява.
Започвам с нещата, които ми направиха най-силно положително впечатление:
Комфорт, окачване и пътно поведение: Моето е обикновено (не е DCC), колите не са 4х4.
+ По-твърдо и стабилно от на б7 определено, много ми допада за магистрала и хубав извънградски път. Като цяло пътното усещането в б8 спрямо б7 е различно. За мен разликата е положителна, въпреки минуса от долу.
- Доста твърдо и некомфортно като за средностатистически бг пътища. По паветата на Борис скоро със сигурност няма да мина.
Шумоизолация:
+ Външните шумове са сведени до минимум. Дори кутията на покрива не се чува при всякакви скорости, а тя е стара и неаеродинамична.
+ Двигателят също е много добре шумоизолиран. Само във високите се чува.
- Може да е комфортно, но чак толкова много шумоизолация .. не знам. Прекалено откъснат се чувствам от случващото се на улицата. Ако на светофара си пусна дори леко някаква музика и се заблея нанякъде, мога и да не чуя клаксона на този зад мен.
Светлини: и най-вече ФААРОВЕЕЕ (едно от нещата, на които държах при избора)
+ Ами много са яки, светят наистина отлично, нищо общо с ксенони или всякакви направи си сам ледове и тн. Динамичните светлини са само бонус. И между другото работят отлично, досега нито един път не са ми присветнали, а иначе като караш зад някой дискотеката е пълна

- цялото осветление е лед, само лампата в багажника не е

- Не се сещам, ама нали така съм почнал ще си изсмуча нещо от пръстите ... защо веднъж като включа автоматичния режим, после не мога да го изключа и съм принуден да карам или на дълги, или на автоматични? Нямам опция само къси.
Мултимедия: дисковери про с хардуерно копче. На това последното натъртвам особено много, защото съм карал кола с изцяло тъч навигация и за мен това е тотален ад. За мултимедията си трябва хардуерен бутон/врътка, така че само по усет на пръстите да можеш да я управляваш. При тъча задължително трябва и погледа да е ангажиран. А контрола върху силата на звука е ... В б8 според моделната година мултимедиите са три, като колкото по-нова е годината, толкова по-малко копчета има.

+ Екрана е голям, задължително с апп-канект иначе се обезсмисля за мен. А като ще е с апп-конект, телефона да е android, щото с iphone си орязан до 2-3 смислени приложения.
- Гласовият асистент продължава да е толкова „тъп“. Чувствам се като в оня скеч с асансьора ... freeeedooom!!
Следват шаренийките...
Дигитално табло
+ точно шаренийка, много контрастно с добра видимост при всякакви условия. Но не мога да кажа, че е супер функционално, или колкото очаквах да бъде за дигитално табло. Абе очаквах повече от него.
- Ползваш само предварително зададени изгледи без да имаш възможност да си конфигурираш нещо твое. Примерно ако искаш да видиш разхода, трябва да смениш целия изглед, а точно този с разхода е толкова претрупан, че не може да се ползва в движение.
- Смяната на изгледа можеше да е по-динамична.
- Единствената карта, която може да прожектираш на таблото е фабричната и то само ако не си пуснал waze/google maps през канекта. Това е голям минус и за мен обезсмисля цялата идея, но ...
Пътни асистенти: Б7цата ми имаше само автопилота, така че за мен повечето неща са нови. В името на теста си позволих да карам колата без да държа волана с всички включени асистенти. Докато има ясни маркировки и знаци става работата. Но като цяло това са помощни асистенти, на които не бива да се предоверяваме. Официално колата не е автономна. Има някакви странни зависимости от това какви функции може да ползваш спрямо това какви асистенти са активирани. Примерно да ползваш traffic jam follow опцията трябва да са активирани ACC, Line assist и Sign Assist. По-смислените са:
1.Лайн ассист – ползвам го, но не бива да му се предоверява човек, защото работи само когато му е ОК маркировката. И дори да е включено във всеки момент може да се активира/дезактивира без никаква индикация. Има само визуализация на таблото.
+ това нещо е ок да се ползва при м/уградско/магистрално каране. Перфектно е като асистент, общо взето сама си взима завоите ти само трябва да придържаш волана.
+ научава те да ползваш мигач (само тогава не се съпротивлява волана при смяна на лента).
- За градско каране го изключвам, постоянно ми дърпа волана, да не говорим като попадне на шантава маркировка.
2.Мъртва зона ассист – засега го ползвам нон стоп. Не ми пречи, не мога да кажа и че помага.
- Доста реверанс са му дали, почва да сигнализира много от далеч.
3. ACC – това е стара екстра, която си я ползвам много. От по-нестандартните варианти съм пробвал само придвижване в задръстване traffic jam follow. В София спокойно бих живял и без него, но за хора които си зяпат в телефона ще е полезно. Не съм пробвал автопилот със спазване на ограничения по знаци.
4. Brake assist – сигурно е полезно, още не съм го тествал с кашона

- Адски е „нервно“ в нормален трафик при по-рязка маневра (заобикаляне на спрели коли, или преминаване м/у бавно движещи се коли) или някакво по-рязко спиране на предния се счупва да сигнализира, обикновено след като аз вече съм реагирал.
- Имах една истинска магистрална ситуация, където след смяна на лента се озовах зад спрели коли и това нещо не реагира. Но да приемем, че е от нещата, които по-добре да не разбираш как работят.
И на последно място разни впечатления ...
Двигател: 2.0 ТДИ 150 коня, 6DSG
+ нямам ad blue
- От толкова много писано по темата очаквах повече разлика в динамиката спрямо стария 1.6 тди 105 коня

Разходът – м/у 1.6 тди и 2.0 тди, вечна тема. Моите наблюдения до сега са, че при моя стил и маршрут на придвижване, разликата ще е минимална.
Резервоар – е, по-малък е ... не знам защо така са решили.
Други
+ Имам да си дооправя разни дреболии като старт/стоп копчето, автоматично заключване/отключване, auto rain closing, пръскалките на фаровете и други подобни, за които ще ми трябва кабел подозирам. Доколкото съм чел за б7 има доста малко официално инфо за подобни настройки, надявам се при б8 това да не е така.
+ DPF регенерациите са много по-редки от минала през ъпдейта б7ца. Да не излъжа, но може би са нещо на 400+ км. Струват ми се и по-кратки.
- Задната седалка се дели на 3 части, вече няма ски ръкав. Имам детско столче, което прави конфликтна точка със средната част на седалката. Предишния вариант с две части и дупка за ските като че ли ми харесваше повече (оставаше повече седалка отзад, докато сега е по-тясно). Ще видим зимата как е.
- Б7 е със повдигнат рейлинг, докато б8 е с flush rails, т.е. ще ви трябват нови греди/захвати.
- Ако от б7цата ви останат гуми, е няма да може да ги ползвате

Изводът:
За мен смяната на б7 1.6 тди комфортлайн с б8 си заслужава изцяло. За братовчед ми с б7 олтрак, по-скоро не.
