Здравейте!
Предстои ми покупка на 'нов' автомобил и съм заделил около 30.000лв за такъв. До сега имах намерението да взема Пасат 2016-2017 с високо оборудване от Германия на 150.000-200.000км.
Обаче разглеждайки Das Welt Auto си харесах кола за около 55.000лв, произведена 2021 на около 15000км с остатъчна гаранция от малко под 5 години. Исках да попитам за мнение дали си заслужава малко да се 'напъна' и да взема кола на няколко месеца с гаранция, като около 20.000лв ще са на лизинг. Като цяло ме интересува какво мога да очаквам като си взема по-новата кола. Ясно ми е, че каското ще е на почти двойно по-висока цена, ще се налага да я обслужвам само в оторизиран сервиз и това ще струва повечко, но има ли нещо друго което трябва да имам впредид ако реша да взема колата от там? Благодаря предварително!
Само да добавя, че вноската по лизинга (най-вероятно около 300-400лв) няма да натежи на месечния ми бюджет. 'Новата' кола е Артеон, като смятам, че той би задържал цена по-добре от Пасата и след време като реша да го сменям не мисля, че ще се е обезценил толкова колкото един Пасат би бил.
Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
Ако няма гаранция няма смисъл да я правиш в оторизиран сервиз освен ако не искаш да имаш актуална история в VW.
Дали има смисъл сам трябва да прецениш за себе си. За мен лично няма. колата за 55 000лв. след 2 години ще струва 30 000лв, а няма да е по лоша.
Моя съвет е да вземеш от Германия за около 30 000лв с оборудване което те устройва и възможно най малко километри.
Дали има смисъл сам трябва да прецениш за себе си. За мен лично няма. колата за 55 000лв. след 2 години ще струва 30 000лв, а няма да е по лоша.
Моя съвет е да вземеш от Германия за около 30 000лв с оборудване което те устройва и възможно най малко километри.
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
Става дума за Артеон, като ми се струва, че те се обезценяват доста по-бавно от Пасатите например. Гледам, че Артеони на по 3-4 години и 100-150-200 хиляди километра струват около 40-50 хиляди и ми се струва, че 55 хиляди за такъв на под 15000км с 5 години гаранция е примамлива оферта. Но пък ще му плащам почти двойно каско и ще се налага да го обслужвам в оторизиран сервиз.
- stefan4o
- Мнения: 19153
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
Какво друго може да очакваш, колега? Тая с изтеклата гаранция е ясно, че може да си я обслужваш, в който си искаш сервиз. Със сигурност ще ти излиза много по-евтино. Може да звъннеш и да поискаш оферта за обслужване в оторизиран дилър и да си прецениш сам. Реално дилемата ти е нов или 5-годишен автомобил. Въпрос на личен избор е. Новото си е ново, защото има гаранция. Иначе за каското правилно си се досетил.
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
Ти си преценяш, но само заради едната гаранция 25к отгоре аз не бих дал.
Не бих дал и 30к за кола на 200хил км.
По-скоро бих дал 35-40к за кола до 100хил км от дасвелт с ясна история.
Не бих дал и 30к за кола на 200хил км.
По-скоро бих дал 35-40к за кола до 100хил км от дасвелт с ясна история.
- alpinab
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
Тази за 55 е добра инвестиция според мен ако си бизнесмен и пътуванията са необходимо ежедневие. Т.е. нова гаранционна кола винаги би си струвало. Нов Пасат на 55 не може да се пипне, затова тази цена да кажем е оправдана като сложим и почти 5те години фабрична гаранция.
Ако обаче, говорим за подмяна на семейната кола за частни пътувания. И като сложим, че 20те отгоре са към банката, то тогава изцяло не си заслужава.
Аз също бих купил според чергата кола около 100К, 3-5 годишна до към 35К. Даже и точно такава подбирам и аз към днешна дата.
Ако обаче, говорим за подмяна на семейната кола за частни пътувания. И като сложим, че 20те отгоре са към банката, то тогава изцяло не си заслужава.
Аз също бих купил според чергата кола около 100К, 3-5 годишна до към 35К. Даже и точно такава подбирам и аз към днешна дата.
- sklimoto
- Мнения: 261
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Pasat 5.5 variant
- Двигател: 1.9 avf-2005g
- Местоположение: Русе
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
Купувай-кефа цена няма.Щом не ти тежи на бюджета и колата ти е на сърце-вземай.И аз на там съм се запътил, но според мен ако правя под 30 хил на година, не си струва нов автомобил.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
Знаеш ли как се смята колко ще ти струва на километър возенето с едната, или возенето с другата?! Включваш всички разходи, плюс обезценяването(прогнозно) за срока, за който смяташ да я караш. Така ще видиш каква ще е истинската разлика в цената да се возиш в едната или с другата. И вече си преценяваш дали си заслужава.
Имай предвид, че по-скъпите коли, а и зависи точно какви, може да се продават по-трудно, та не гледай максималните цени когато смяташ обезценяването.
Имай предвид, че по-скъпите коли, а и зависи точно какви, може да се продават по-трудно, та не гледай максималните цени когато смяташ обезценяването.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
Возенето на километър е доста трудно за осъзнаване число. По-ясно и удобно е TCO на година.
Иначе по темата ми се струва, че авторът е тръгнал да се подхлъзва. Първо кола за 30 хиляди, после "още" малко и става двойно. Дано не стигне до чисто нова KIA заради 7 годишната "гаранция".
Иначе по темата ми се струва, че авторът е тръгнал да се подхлъзва. Първо кола за 30 хиляди, после "още" малко и става двойно. Дано не стигне до чисто нова KIA заради 7 годишната "гаранция".
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
Постен артеон на предно, с малък мотор колко да си задържи цената?
- mukot
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
При такива дилеми всеки има мниние, което може да аргументира от неговата гледна точка. Известно е от древността като софистика. Истината е, че колокото повече пари имаш и си склонен да похачиш, толкова по-хубава кола ще караш. Така че, след като не са проблем разходите няма как почти новата кола да е по-лош избор. Колата не е инвестиция, а потребителска вещ и освен да върши работа трябва и да кефи. Успех!
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
mukot написа:Истината е, че колокото повече пари имаш и си склонен да похачиш, толкова по-хубава кола ще караш. Така че, след като не са проблем разходите няма как почти новата кола да е по-лош избор
Вярно е, но има много други фактори тук в България специално които обезмислят според мен покупката на чисто нов автомобил.
Като начало и най важното ако сравняваме с други държави - ремонтите и труда са евтини.
Аз например имах пари за чисто нова кола и то премиум седан,но реших да си инвестирам парите другаде и взех по евтина кола. Всъщност бях взел по скъпа, нарадвах и се за 6 месеца,
сметнах колко пари ще изгубя в следващите 3 години ако я задържа и прецених,че няма смисъл да го правя. Продадох я, взех почти двойно по евтина кола, която е не по лоша, да 4г. е по стара и въпреки това не е по лоша от предната.
Та всичко си е строго индивидуално до човек, независимо дали изкарва много пари или не. За мен има много по добри места на които мога да си инвестирам парите, вместо да ги давам за купчина желязо което ме връща само назад и то с много.
- mukot
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
fur1ous написа:Та всичко си е строго индивидуално до човек, независимо дали изкарва много пари или не. За мен има много по добри места на които мога да си инвестирам парите, вместо да ги давам за купчина желязо което ме връща само назад и то с много.
Разбира се, че може да се ръзсъждава и така. Имам приятел, който ми обяснява, че не иска да инвестира в тухли и бетон и то много, а предпочита да си поживее с тези пари. Но автомобила /освен специални случаи/ наистина не е инвестиция, а потребление.
- Vantage
- Мнения: 194
- Регистриран на: Съб 25 дек 2010 13:40
- Автомобил: Seat Tarraco
- Двигател: TDI 4drive
- Местоположение: София
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
avi1011 написа:Става дума за Артеон, като ми се струва, че те се обезценяват доста по-бавно от Пасатите например. Гледам, че Артеони на по 3-4 години и 100-150-200 хиляди километра струват около 40-50 хиляди и ми се струва, че 55 хиляди за такъв на под 15000км с 5 години гаранция е примамлива оферта. Но пък ще му плащам почти двойно каско и ще се налага да го обслужвам в оторизиран сервиз.
Нахвърлям само няколко въпроса, на които сам трябва да си отговориш :
1. Колко км годишно правиш ?
2. Колко време имаш намерение да караш автомобила- по-дългосрочно или краткросрочно ?
3. Каква е разликата м-у Артеоните на 3-4 години за по 50 К и този за 55 К почти чисто нов ? @Netizen вече го е намекнал...
Лична гледна точка- като човек, който кара не малко(около 60 К годишно) и вече с втори и не последен лизингов автомобил от DasWelt, кола на по-малко км е по-доброто решение за мен. Много плюсове и само един минус- високата стойност на каското. Малко е дразнещо, но честно казано, предпочитам да давам пари за каско(в моя случай около 2200 лв), от колкото за ремонти.
Re: Подводни камъни при закупуване на автомобил върнат от лизинг
Само ще вметна, че върната от лизинг в общия случай е превъзходно основно когато ти е била служебна и ти си я ползвал изцяло.
При върнати от лизинг, дилъра почти нищо не гледа и проверява, а тия глупости 60-точкова проверка, 80-точкова проверка, 100-точкова проверка са по-скоро за успокоение на бъдещия клиент евентуално че колата е проверена.
Кола на малко години, но много километри 200к не е винаги много оферта, защото агрегатите вече са навързани като черва с електрониката и всяко нещо се амортизира.
Предимството е, че щом е на малко години и много километри е била "магистрална" кола, което от една страна е чудесно от друга не. Какъвто и мотор да е да си караш по магистралата с ограниченията може да навърти страшно много.
Понеже са върнати от лизинг си представи как пердашиш с 160-180 постоянно, защото закъсняваш и съответно спираш на бензиностанция да пикаеш, турбото е нагрято, колата запазва охлаждането, ама пак си е товар за маслото. Сменя се само по максимално предписание и общо взето риска да почнат ремонти е голям. Само че, ще плащаш за ремонти, като за нов автомобил.
Ако разликата между кола на 200к и до 4-5г е повече от да кажеш 40тина процента от нова такава, финансово е неоправдан риск. Думите за кеф цена няма си имат и друга страна. По-добре си изплати жилището и след това си вземай кола.
Още повече собствеността на автомобила изобщо не приключва със закупуването му.
Съвет към автора, когато ще избираш дори и от Das Welt или Порше, гледай колата все едно е от джамбазин, но просто не бъди нагъл.
Има и добри попълнения, но не се предоверявай на това, че е върната от лизинг.
Поздрави и успех !
При върнати от лизинг, дилъра почти нищо не гледа и проверява, а тия глупости 60-точкова проверка, 80-точкова проверка, 100-точкова проверка са по-скоро за успокоение на бъдещия клиент евентуално че колата е проверена.
Кола на малко години, но много километри 200к не е винаги много оферта, защото агрегатите вече са навързани като черва с електрониката и всяко нещо се амортизира.
Предимството е, че щом е на малко години и много километри е била "магистрална" кола, което от една страна е чудесно от друга не. Какъвто и мотор да е да си караш по магистралата с ограниченията може да навърти страшно много.
Понеже са върнати от лизинг си представи как пердашиш с 160-180 постоянно, защото закъсняваш и съответно спираш на бензиностанция да пикаеш, турбото е нагрято, колата запазва охлаждането, ама пак си е товар за маслото. Сменя се само по максимално предписание и общо взето риска да почнат ремонти е голям. Само че, ще плащаш за ремонти, като за нов автомобил.
Ако разликата между кола на 200к и до 4-5г е повече от да кажеш 40тина процента от нова такава, финансово е неоправдан риск. Думите за кеф цена няма си имат и друга страна. По-добре си изплати жилището и след това си вземай кола.
Още повече собствеността на автомобила изобщо не приключва със закупуването му.
Съвет към автора, когато ще избираш дори и от Das Welt или Порше, гледай колата все едно е от джамбазин, но просто не бъди нагъл.
Има и добри попълнения, но не се предоверявай на това, че е върната от лизинг.
Поздрави и успех !
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ivanovkbg и 45 госта